moeilijk met wedstrijden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Snoevie

Berichten: 18203
Geregistreerd: 13-07-03
Woonplaats: Westwoud

moeilijk met wedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-08-03 14:21

hallo allemaal,
als de wedstrijden weer beginnen op de manege waarop ik rijd,wil ik het gaan proberen met een paard die meestal erg lastig is,al tijdens het losrijden,is ie onbestuurbaar,en dan vooral als je op de volte wil gaan rijden,hij gaat dan ook vaak te hard en is erg hard in zijn mond en hangt ook heel erg.terwijl ik echt oplet dat ik niet rek in zijn mond,tijdens de gewone lessen gaat dat allemaal wat makkelijk,al vertoond ie wel dezelfde ondeugden,die met zo'n wedstrijd alleen maar erger worden eigenlijk,al is hij in de les vaak ook heel braaf.
ik vind het een uitdaging om het te gaan proberen en ik vroeg me af of er bokkers zijn die goede tips hebben om zo'n paard te rijden tijdens een wedstrijd.

Ravina(OrstaxBrusvein) en
Hercules(Rubis d'OberxOrsta) 17-05-2011 - † 01-08-2012


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 14:25

Het zou lekker zijn als je de mogelijkheid hebt om eens op ander terrein te gaan trainen. Dan wordt het voor jou en het paard wat gewoner om te reizen en op vreemd terrein toch geconcentreerd met elkaar te werken.
Verder kunnen ook jouw eigen zenuwen een flinke uitwerking op je paard hebben, dus zorg dat je je zaakjes lekker voor elkaar hebt. Dat je goed voorbereid bent (weten dat je het kunt, proef kennen, alles bij je hebben, er tiptop uitzien samen), dat je alle tijd hebt zodat je niet hoeft te haasten etc.
Of rij eens wat onderlinge wedstrijdjes op andere maneges of rijverenigingen mee, desnoods buiten mededingen naar de prijzen. Gewoon om te oefenen en te leren handelen met de stress....

Veel succes en vooral PLEZIER!!!

Snoevie

Berichten: 18203
Geregistreerd: 13-07-03
Woonplaats: Westwoud

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-08-03 14:30

dat is moeilijk want het is een manegepaard Scheve mond

Ravina(OrstaxBrusvein) en
Hercules(Rubis d'OberxOrsta) 17-05-2011 - † 01-08-2012

Pluutje

Berichten: 5621
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 16:15

Welk paard heb je het dan over Ivonne?

Snoever misschien? Bij hem is het gewoon omdat hij nog zo jong is en eigenlijk nog niet 100% is ingereden, voor hem is het nu gewoon nog heel moeilijk om een strakke bocht te maken met zijn slungel lijf. Dat paard loopt zo ongeloofelijk uit elkaar, ik weet niet of je folkert en de laatste wedstrijd op hebt zien rijden, toen liep hij een stuk meer bij elkaar en gingen de bochten en alles ook veel beter(logisch natuurlijk)

Of Opus? Bij hem heeft het natuurlijk ook te maken met zijn verleden en zijn bouw, het is natuurlijk wel een draver. Kijk maar eens hoe Piera hem rijdt, bij haar gaat het meestal wel netjes.

Nou, als het nog een ander paard is zeg je het maar..haha ik heb nou geen zin om ze allemaal af te gaan...

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 16:28

Idd als je de mogelijkheid hebt ergens anders trainen, en op t wedstrijd terrein vooral BLIJVEN RIJDEN, niet afwachten, je moet m niet een volte optrekken ofzo.Helemaal niet trekken, probeer zn hoofd omhoog te rijden.
Doe veel afwisselende dingen, even draven, even galloperen en dan later nog een keer.
Ook nooit je benen afsteken, ze er gewoon aanhouden, hoe vreemd t ook klinkt, het scheelt wel.
Hoe issie in de proef dan?

Snoevie

Berichten: 18203
Geregistreerd: 13-07-03
Woonplaats: Westwoud

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-08-03 16:46

Pluutje schreef:
Welk paard heb je het dan over Ivonne?

Snoever misschien? Bij hem is het gewoon omdat hij nog zo jong is en eigenlijk nog niet 100% is ingereden, voor hem is het nu gewoon nog heel moeilijk om een strakke bocht te maken met zijn slungel lijf. Dat paard loopt zo ongeloofelijk uit elkaar, ik weet niet of je folkert en de laatste wedstrijd op hebt zien rijden, toen liep hij een stuk meer bij elkaar en gingen de bochten en alles ook veel beter(logisch natuurlijk)

Of Opus? Bij hem heeft het natuurlijk ook te maken met zijn verleden en zijn bouw, het is natuurlijk wel een draver. Kijk maar eens hoe Piera hem rijdt, bij haar gaat het meestal wel netjes.

Nou, als het nog een ander paard is zeg je het maar..haha ik heb nou geen zin om ze allemaal af te gaan...


ik bedoel Otto,vraag maar eens aan Haaike de Vos,zij las me toen voor en die heeft het allemaal gezien

Ravina(OrstaxBrusvein) en
Hercules(Rubis d'OberxOrsta) 17-05-2011 - † 01-08-2012

Pluutje

Berichten: 5621
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 18:09

Ohw Otto, ik dacht dat jij altijd op Opus wedstrijd reed..???

Maare, wanneer was die wedstrijd dan?was het met de kampioenschappen?

brigitje

Berichten: 215
Geregistreerd: 15-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-03 08:57

daar heb ik geen verstand van
maar heel veel suc6

Lovers juSt lOving mY BarneY Lovers

Snoevie

Berichten: 18203
Geregistreerd: 13-07-03
Woonplaats: Westwoud

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-08-03 09:59

Pluutje schreef:
Ohw Otto, ik dacht dat jij altijd op Opus wedstrijd reed..???

Maare, wanneer was die wedstrijd dan?was het met de kampioenschappen?


die wedstrijd waar ik het over had was vorig jaar ofzo,en ja meestal rij ik op Opus,maar daar kom ik niet altijd op helaas Tong uitsteken

Ravina(OrstaxBrusvein) en
Hercules(Rubis d'OberxOrsta) 17-05-2011 - † 01-08-2012

sassa
Berichten: 177
Geregistreerd: 12-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 23:00

Citaat:
dat is moeilijk want het is een manegepaard


Dit vind ik altijd zulke stomme opmerkingen, net of je met een manegepaard nix kan bereiken. Natuurlijk is het idealer om een eigen paard te hebben die je helemaal in kan rijden zoals jij het wil. Maar manegepaarden zijn op dat gebied dan toch een extra uitdaging, als je daar iets mee bereikt terwijl er nog een hoop andere mensen op rijden vind ik dat extra knap

Ik zou het dus gewoon blijven proberen, eerlijk gezegt heb ik zoiets nog nooit meegemaakt dus eigenlijk geen goede tips

Luci
Berichten: 916
Geregistreerd: 31-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 23:09

ik denk dat ze bedoelde dat ze hem moeilijk (niet) mee kan nemen naar een ander terrein omdat het een manegepaard is

puntje puntje puntje

Snoevie

Berichten: 18203
Geregistreerd: 13-07-03
Woonplaats: Westwoud

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-03 07:07

inderdaad luci

Ravina(OrstaxBrusvein) en
Hercules(Rubis d'OberxOrsta) 17-05-2011 - † 01-08-2012

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 09:43

Vraag: ben je zelf zenuwachtig met wedstrijden?
Ik denk dat er veel zenuwachtige mensen rondlopen en dat het paard het aanvoelt. Het paard is meer gespannen, jij gaat dan waarschijnlijk ook anders zitten en rijden.

Een kwestie van tijd en van oefening baart kunst denk ik.

Probeer dus gewoon zo te rijden als normaal.

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!


xxLisaxx
Berichten: 1840
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Zeewolde/Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 11:06

gewoon zelf rustig erop zitten en niet gaan spannen, het paard aan zn werk houden zodat ie op jou gaat letten, veel verschillende dingen met hem doen bijvoorbeeld een groten volte dan weer volte 10m, stukje galop in draf tempo wisselingen rijden zodat het paard zich niet gaat vervelen en dus op jou let en als hij zo trekt probeer dan met je been naar je hand toe te rijden en op de volte zelf ietsje "meeleunen" naar de kant waar jij naartoe wil... en vooral niet terug trekken!

............

Snoevie

Berichten: 18203
Geregistreerd: 13-07-03
Woonplaats: Westwoud

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-03 12:21

bedankt!ik ga het proberen

Ravina(OrstaxBrusvein) en
Hercules(Rubis d'OberxOrsta) 17-05-2011 - † 01-08-2012


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 bezoekers