inrijden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
MelodyT

Berichten: 3246
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Oss

inrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-03 09:26

Over een kleine maand ga ik mijn 2,5 jarige merrie inrijden(weet dat dit vroeg is maar als k het nie doe moet ze weg)iemand tips over hoeveel x in de week ik haar het beste kan rijden vanwege dr leeftijd..k zou dr graag op dr 3e pas inrijden maar door problemen thuis is dat niet mogelijk..maar gelukkig is ze volgens de dierenarts sterk genoeg en ben zelf niet te zwaar dus als iemand tips heeft over hoeveel dagen in de week voor een jonge pony graag...

Melody T (Vitano x Gomel ox )
Fuente (First stayerhof Ramzi x Vitano)
Devarana's Balance (Reflection x Vitano )
In training,binnekort ter dekking
General Two (Generals Goldenboy x Doc's chinch bet)


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 09:27

1x in het jaar Lachen

sorry maar een dier mag niet de dupe worden van problemen thuis.

MelodyT

Berichten: 3246
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-03 09:29

de dierenarts zegt dat het geen probleem is..dat ze dr sterk genoeg voor is..

Melody T (Vitano x Gomel ox )
Fuente (First stayerhof Ramzi x Vitano)
Devarana's Balance (Reflection x Vitano )
In training,binnekort ter dekking
General Two (Generals Goldenboy x Doc's chinch bet)

MelodyT

Berichten: 3246
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-03 09:29

de dierenarts zegt dat het geen probleem is..dat ze dr sterk genoeg voor is..

Melody T (Vitano x Gomel ox )
Fuente (First stayerhof Ramzi x Vitano)
Devarana's Balance (Reflection x Vitano )
In training,binnekort ter dekking
General Two (Generals Goldenboy x Doc's chinch bet)

MelodyT

Berichten: 3246
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-03 09:31

en by mn oude stage plaats deden ze het altyd op zn 2,5 en in de winter lieten ze ze met rust en dan ist daarna een kwestie van oppakken..
geen goed idee???

Melody T (Vitano x Gomel ox )
Fuente (First stayerhof Ramzi x Vitano)
Devarana's Balance (Reflection x Vitano )
In training,binnekort ter dekking
General Two (Generals Goldenboy x Doc's chinch bet)

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 09:32

De dierenarts kent de pony ook echt in de dagelijkse omgang.

Sorry hoor, maar persoonlijk vind ik 2,5 te vroeg en al helemaal als ik me bedenk dat je zelf niet weet hoe vaak je kan rijden met een jonge pony. Lijkt alsof je het nog niet eerder hebt gedaan, geen hulp hebt en geen kennis hebt opgedaan.

Ik zou het dus overlaten aan iemand met verstand hiervan.
Klinkt hard en zo bedoel ik het ook Knipoog Tong uitsteken

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

MelodyT

Berichten: 3246
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-03 09:35

heb zat ponys ingereden hoor want heb dr zoveel verzorgd op een handelstal waar de mijne ook staat..maar die waren ietsje ouder..maar een dierenarts weet wel of ie kwa botten en spieren eraan te is en onze dieren arts komt wekelijks bij ons op stal voor controle van de handelsponys..dus een beetje van het dagelijks leven weet ze wel...en t belangrijkste is de bot en spiergroei..daaraan ziet ze of ie eraan toe is zegt ze..

Melody T (Vitano x Gomel ox )
Fuente (First stayerhof Ramzi x Vitano)
Devarana's Balance (Reflection x Vitano )
In training,binnekort ter dekking
General Two (Generals Goldenboy x Doc's chinch bet)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 09:36

dierenarts heeft mijn paard ook eens slachtrijp verklaard terwijl het simpel spit was.
Dus wat de DA allemaal zegt ben ik niet van overtuigd.

Voor de rest ga ik met kleintje mee.

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 09:37

Inderdaad, géén goed idee nee! Als je weet dat het slecht is waarom doe je het dan?

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 09:38

MelodyT schreef:
heb zat ponys ingereden hoor want heb dr zoveel verzorgd op een handelstal waar de mijne ook staat..maar die waren ietsje ouder..maar een dierenarts weet wel of ie kwa botten en spieren eraan te is en onze dieren arts komt wekelijks bij ons op stal voor controle van de handelsponys..dus een beetje van het dagelijks leven weet ze wel...en t belangrijkste is de bot en spiergroei..daaraan ziet ze of ie eraan toe is zegt ze..

Ik denk dat het vooral in het koppie zit.
Een 2,5 jarig kind stuur je ook nog niet naar de kleuterschool. Ze moeten het ook geestelijk kunnen verwerken.

Als je zo vaak pony's hebt ingereden, dan weet je hoe vaak het daarbij gebeurde. En als je echt je pony nu wil inrijden, dan weet je dat je het daar dus nog rustiger aan mee moet doen. Dus zelf kijken wat ze aankan.

Overigens, een vaag verhaal, pony verkopen als ze niet nu wordt ingereden. Beetje zonde van de pony, de pony is nu de dupe. Persoonlijk zou ik dat aan mijn ouders kenbaar maken als die de personen zijn die dit eisen.

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 09:39

MelodyT schreef:
heb zat ponys ingereden hoor want heb dr zoveel verzorgd op een handelstal waar de mijne ook staat..maar die waren ietsje ouder..maar een dierenarts weet wel of ie kwa botten en spieren eraan te is en onze dieren arts komt wekelijks bij ons op stal voor controle van de handelsponys..dus een beetje van het dagelijks leven weet ze wel...en t belangrijkste is de bot en spiergroei..daaraan ziet ze of ie eraan toe is zegt ze..


En wat dacht je van geestelijke gesteldheid, het paard moet het allemaal ook kunnen verwerken he. Een kind van 3 kun je ook niet leren wortels trekken etc.

MelodyT

Berichten: 3246
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-03 09:43

okey dan maar verkopen...nou zal er maar gelijk op internet zetten wanr alsk t zo hoor verdien k geen paard..nou
2,5jarige merrie van Vitano
moeder:Katowice
vm:Gomel
bruin met vier witte benen en een blesje
iemand interesse??
tot mijn spijt zal ze nu dus weg moeten want met die ouders van mij valt niet te praten...goed tehuis gezocht...

Melody T (Vitano x Gomel ox )
Fuente (First stayerhof Ramzi x Vitano)
Devarana's Balance (Reflection x Vitano )
In training,binnekort ter dekking
General Two (Generals Goldenboy x Doc's chinch bet)

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 09:43

dit kun je beter bij eenmaal andermaal plaatsen Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 09:44

jij verdient hem wel, maar je ouders niet
vraag me nog steeds af waarom je ouders dwingen je paard in te rijden, daar moet toch een eel verhaal aan vast zitten lijkt me.

MelodyT

Berichten: 3246
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-03 09:44

okey doen we dat

Melody T (Vitano x Gomel ox )
Fuente (First stayerhof Ramzi x Vitano)
Devarana's Balance (Reflection x Vitano )
In training,binnekort ter dekking
General Two (Generals Goldenboy x Doc's chinch bet)

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 09:46

MelodyT schreef:
okey dan maar verkopen...nou zal er maar gelijk op internet zetten wanr alsk t zo hoor verdien k geen paard..nou
2,5jarige merrie van Vitano
moeder:Katowice
vm:Gomel
bruin met vier witte benen en een blesje
iemand interesse??
tot mijn spijt zal ze nu dus weg moeten want met die ouders van mij valt niet te praten...goed tehuis gezocht...

Maar wat wil je dan? Je pony verpesten voor jouw plezier?
Hebben je ouders er dan een reden voor dat je haar nu moet inrijden???

Ik zeg niet dat je geen paard verdient, maar het is toch niet eerlijk tegenover het paard dat die de dupe moet worden van problemen thuis?
2,5 jaar en dan al zoveel moeten doen. Dan ga ik even heel streng rekenen, het paard moet dan van februari zijn, een vroeg geboren paard, anders is ze nu in augustus nog geen 2,5 maar zelfs jonger.

Wat wil je dan bereiken? Nu inrijden en van de winter doorrijden? Of nu zadelmak maken en het paard dan weer verder laten uitgroeien?

Hoe had je het zelf 'paardvriendelijk' in gedachten?

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 09:54

Melody, je hebt een mooie pony. Als je haar werkelijk waar vanaf veulentje hebt en kent moet je haar dus in zoverre respecteren (doet ze naar jou toe immers ook) dat je haar voldoende de tijd geeft. Het is een mooie pony en hou dat ook zo!!! Als je haar nu gaat inrijden verpest je meer dan goed voor haar is! Tuurlijk worden pony's en paarden (te) vaak vroeger ingereden ,maar dat betekent niet dat het goed voor ze is!

Misschien wilt iemand, die je ouders kennen en respecteren, eens met je ouders gaan praten? Ik begrijp dat je niet je hele hebben en houwen hier kwijt wilt, maar je kunt beter een tipje van de sluier hier oplichten, want van jouw verhalen worden mensen gewoon boos.

En dan nog is het zeer onredelijk van jou dat je hier dan zegt: nou dan verkoop ik haar maar.
Dat doe je niet met een paard dat je eigenlijk wilt houden en die je al zo lang hebt.

Met jouw instelling en opmerkingen op deze topic maak je alleen maar andere mensen boos. Misschien dat als je ietsjes meer vertelt, we andere tips aan je kunnen geven, tips waarmee je uiteindelijk je pony nog tot volgend jaar de tijd kunt geven.

Life isn't about waiting for the storm to pass...it's about learning how to dance in the rain!!!
[ITP] 25 september 1993: de dag dat ik mijn Imago kocht! [ITP] En ook Imago is op kamers in Uddel gegaan!

<3 Imago <3 R.I.P.....25-09-1990 - 19-06-2014

MelodyT

Berichten: 3246
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-03 10:06

Nou het begin toen mijn moeder eenzwaar ongeluk met haar paard kreeg (over de kop sloeg)toen ze jong was daardoor heeft ze nooit meer durven rijden en is ze doodsbang voor paarden toen ik wou gaan rijden kwam dat eruit..dus k mocht het niet ben toen gaan werken om stiekum te kunnen gaan rijden dit was bij een handelsstal maar op begeven moment kwam ze erachter..benk een week uit huis geweest want door de spanning was het nie meer te houden thuis..nou ik mocht bij die handelsstal blijven rijden alsk ook de jonge ponys in wou rijden ik was toen nooit bang geweest van alle ponys op stal en reed gewoon alle kleine ponytjes in...op begeven moment kreeg ik een grote dpony om te rijden die heb ik7jaar gereden tot ze plotseling voor mn neus werd verkocht..ze was altyd fokmerrie van hun geweest dus ik had alle veulens zien opgroeien en beleerd..ik was er echt kapot van dat ze zomaar ineens weg moest dus heb ik geen moment getwijfeld en ben 40uur in de week gaan werken voor een pony na een half jaar had ik de 2jarige merrie van mijn oude pony gekocht..mijn moeder had ik zo ver dat ze een x kwam kijken en toen gebeurde het door haar angst werd mijn merrie eigelijk ineens kei bang en schopte mijn moeder resultaat knieschijf kapot.. ze is bang dat ik hem als ie drie is nie meer in de hand heb en ze wil nie snapen dat ie dat uit angst deed dus vandaar deze belachelijke actie..je rijd hem rond zn 2,5in gebeurd dat niet dan gaat ie eruit want ze is bang dat ze als ze 3 word net zon paard word als die van haar met het ongeluk toen ze hem nie meer in de hand heb..ik heb haar vanaf veulen altyd gezien als mijn paardje en het is het enige wak nog van mijn oude pony heb eigelijk k weet dat het vroeg is maar wa moet ik dan k probeer het zo lang mogelijk te rekken maar mn moeder heeft nie alle tijd...ja das het verhaal k weet mijn moeders acties slaan nerges op..maar k krijg het nie uit dr gepraat..ik wilt beste voor mijn pony..dus ben nu alles aant proberen om het te rekken...maarja..weet gewoon nie hoe het verder moet...

Melody T (Vitano x Gomel ox )
Fuente (First stayerhof Ramzi x Vitano)
Devarana's Balance (Reflection x Vitano )
In training,binnekort ter dekking
General Two (Generals Goldenboy x Doc's chinch bet)

Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 10:11

Tja, je zit dus in een hele moeilijke situatie.

Ik ga hier ff over nadenken.

Life isn't about waiting for the storm to pass...it's about learning how to dance in the rain!!!
[ITP] 25 september 1993: de dag dat ik mijn Imago kocht! [ITP] En ook Imago is op kamers in Uddel gegaan!

<3 Imago <3 R.I.P.....25-09-1990 - 19-06-2014

Kendra

Berichten: 8713
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 10:17

Misschien moet iemand anders eens met je moeder gaan praten, iemand met 'paardenverstand'? Je zou ook als argument in kunnen brengen dat het risico dat ie vervelend wordt groter is als ie jonger wordt ingereden omdat ie er dan geestelijk nog niet aan toe is.

manic

Berichten: 6983
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 10:24

Tsja, of je zegt gewoon dat je inderdaad bezig bent met inrijden. Een beetje langzaam aan gaan longeren mischien eens een zadeltje erop. Aan de hand goed gehoorzaam krijgen, tussen balkjes doorlopen achteruit sturen, veel grondwerk en dergelijke zijn ook onderdeel van inrijden.

Dat houd je best een wintertje vol.

Europe is our playground

Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 10:44

manic schreef:
Tsja, of je zegt gewoon dat je inderdaad bezig bent met inrijden. Een beetje langzaam aan gaan longeren mischien eens een zadeltje erop. Aan de hand goed gehoorzaam krijgen, tussen balkjes doorlopen achteruit sturen, veel grondwerk en dergelijke zijn ook onderdeel van inrijden.

Dat houd je best een wintertje vol.


Dat had ik idd ook bedacht, maar ik wilde niet een tip geven om iemand voor te liegen. Ik weet niet wanneer je 18 wordt, maar ik denk dat je nu wel op de leeftijd bent om zelf te bepalen wat je doet en zo te lezen is het jouw pony (ook door jou betaald). Kun je het nog uitzingen tot je 18 bent?
Ik zou idd ook gewoon zeggen dat je bezig bent met de voorbereidingen en dan kun je volgend voorjaar er best eens op gaan zitten. Het is dan nog steeds wel wat vroeg, maar rustig aan doen!

Life isn't about waiting for the storm to pass...it's about learning how to dance in the rain!!!
[ITP] 25 september 1993: de dag dat ik mijn Imago kocht! [ITP] En ook Imago is op kamers in Uddel gegaan!

<3 Imago <3 R.I.P.....25-09-1990 - 19-06-2014


MelodyT

Berichten: 3246
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-03 10:46

Ja da dacht ik zelf ook maar ze wil komen kyken steeds hou het gaat...en mijn moeder poeier je nie zo gouw af...k heb hem ook zelf betaald maar hy staat op mijn ouders zn naam..tot ik 18 ben en dat is pas 15 mei dus ze kunnen er nu eigelijk mee doen wat ze willen..

Melody T (Vitano x Gomel ox )
Fuente (First stayerhof Ramzi x Vitano)
Devarana's Balance (Reflection x Vitano )
In training,binnekort ter dekking
General Two (Generals Goldenboy x Doc's chinch bet)

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 10:48

Je kunt toch ook vast met grondwerk beginnen enzo, beetje longeren, wandelen, spelletjes doen, dan ben je ook al bezig met het "inrijden" en heb je over een half jaar waarschijnlijk een paardje dat een stuk minder moeite met jouw op zijn rug heeft.

MelodyT

Berichten: 3246
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-03 10:48

op mijn stage gingen ze er met 2,5 gewoon al ff 2 weekjes op en in de winter helemaaal nix en dan als ie 3 is oppakken da leek my ideaal want dan kan ons mam in de weekjes komen kijken..en volgens mijn stage houder overkomt ze dan nix..

Melody T (Vitano x Gomel ox )
Fuente (First stayerhof Ramzi x Vitano)
Devarana's Balance (Reflection x Vitano )
In training,binnekort ter dekking
General Two (Generals Goldenboy x Doc's chinch bet)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 bezoekers