Lang leve de regen, wat doen we nu?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-01 07:57

De buitenbak van de stal waar ik nu sta is nu helemaal overleden, een grote modderfestijn. Wat doen jullie nu, als je niet gebruik kan maken van de buitenbak en niet iederdag met de trailer op pad kan om binnen te rijden. Toch die modderbak in, op stal laten staan, op de straat........ Al is die tweede optie voor mij geen discussie, dat gebeurt dus niet..


Ineke2

Berichten: 33043
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-01 08:18

Onze bak is normaal gesproken goed te rijden ook na een flinke bui, maar nu valt er echt extreem veel regen en loop je dus wel door de plassen heen te banjeren. Als het nou eens een paar uur droog blijft is er weer fantsoenlijk in te rijden *zucht* Binnenbak is niet in de buurt, dus die keus is er niet. Shadow staat in het weiland (dag & nacht) dus kan ik eventueel laten staan. Of ik ga naar buiten, of ik gooi hem los en dan jaag ik hem effe op, maar echt rijden in die bak op dit moment doe ik niet.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Jasmijn

Berichten: 3744
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-01 08:28

Gelukkig is onze buitenbak bijna altijd te rijden, wel wat plassen, maar niet zwaar of glad. Als de bak echt niet te rijden zou zijn, zou ik maar gaan wandelen, op de weg (is voor mij geen optie Lachen ) of op het erf.
Ik zou hem ook niet in zijn box laten staan.

Navragen is beter dan afvragen.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-01 08:38

Hoi eleonoor, minder stalgeld betalen is een goede optie. Je betaalt namelijk ook voor faciliteiten he.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-01 08:49

Dat voorstel van Desiree vind ik een hele goede.
Ik zou zelf proberen of het mogelijk is buiten een rondje te stappen. Maar als dat ook amper kan bijv. ivm het verkeer dan zou ik toch echt een andere stal gaan zoeken die wel een goede buitenbak heeft.

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-01 09:22

Ik ben wel voorzichtig aan het zoeken naar een andere stal. Maar de andere pensiongasten op deze stal is zo super en de sfeer is ook belangrijk. Tevens staat diegene waar ik les van heb op deze stal. En bij vele andere stallen mag je niet van iemand van buiten les hebben en dat is voor mij geen optie. Onze buurman heeft een super bak, Allweather Achterberg, maar laat ons er niet op rijden......Baalllll. Gisteren nog gevraagd, maar geen mogelijkheid, je zoekt het maar uit in je eigen buitenbak.
En minder stalgeld betalen het volgenden, de boer is van mening dat je blij mag zijn dat er een bak is. En weet hij niet meer wat hij aan de bak kan doen (weten wij wel, maar dat kost geld en hij is en blijft een gierige boer). Zeuren heeft ook geen zin, dan sta je dezelfde dag met je paard op straat.

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-01 10:20

Door de plassen heen rijden,daarna goed de benen afspoelen.
Je moet wel... Verdrietig

Tsja of de buurman voorstellen,om ervoor te betalen... *LOL*

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-01 10:35

Kun je je paard niet bij de buurman stallen? Het is logisch dat hij jullie niet in zijn bak wil laten rijden. Tenslotte wordt die gierige boer betaald om jullie te laten rijden, en hij niet!

Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-01 11:10

bij mijn verzorgpaard hebben ze een binnebak, dus dat is wel heel erg handig!!!
Alleen doordeweeks zijn er lessen, dus kan ik als ik na school ga niet zo makkelijk in de binnebak, dus dat wordt buitenrijden!!!
Maar ze hebben er een hele goede buitenbak, zonder veel plassen en een springwei dus dat wil wel lukken Haha!

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-01 11:35

gewoon door banjeren die van mij staat overdag in het land dus als het heel erg is laat ik 'm staan

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-01 11:40

Bij de buurman plaatsen en geen optimale optie. Het is nl de broer van de boer waar ik nu sta en hij is paardenfokker (stal v.d. Burg voor de kenners). Hij wil liever geen pension stal i.v.m. het in alle rust beleren van jonge paarden wat daar dus gebeurd. Daarbij komt dat je in de zomer daar geen weidegang hebt en de sfeer niet zo goed is. Maar ze hebben wel een fantastische buitenbak.

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-01 12:14

Ik rijd op het moment helemaal niet. In de regen rijden met een nat paard dat ook weer in het land moet, is niet zo'n goed idee...
Dus heeft Isolda al bijna 2 weken vakantie. Als het weer zo blijft heeft ze nog zeker weidevakantie tot half oktober. Tot Udinde gespeend is dus!

Ik heb wel een beetje last van afkickverschijnselen.. *LOL*

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-01 16:45

Hoi Eleonoor

zo, ben je ook op bokt beland? Gezellig.
Ingrid geen optie voor je? D'r is geloof ik nog 1 stal vrij, alleen heeft ze natuurlijk geen land. Buitenbak mogen we nu ook niet in, wel altijd in de longeerring, en dan ben je natuurlijk wel binnen 5/6 minuutjes lopen op de BGV. Zelf mesten.

Ik mail je nog even.

Groet, Ingrid

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-01 16:47

O,ja, ik zou zelf als ik niet van stal zou willen veranderen gewoon doorrijden, beetje blubber gaan ze niet dood van, toch?
Als het zwaar gaat worden is het een ander verhaal.

Ingrid

samantha5

Berichten: 4309
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-01 16:54

op dit moment is bij ons een bak vol met water geworden. dan ga ik gewoon een klein rondje stappen door de buurt. maarja dat mag ook wel voor het stalgeld van 80 per maand

Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-01 18:50

De buitenbak waar ik ik reed was echt fantastische, ze hadden er houtsnippers in liggen, ja dat neemt wel wat vocht op!!
Zelf met dit weer waren er alleen aan de buitenkant wat plasjes, dat was geen probleem!
Dus ik zou zeggen; gooi er houtsnipper in, is idiaal!

Nieuwschierig over wat ik heb beleeft in 2 jaar Australiƫ?
Bekijk m'n profiel!!
Of bezoek http://alice23.waarbenjij.nu

wendy1

Berichten: 1006
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: hoogvliet/rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-01 19:09

Wij hebben dus precies hetzelfde probleem de bakken Frusty
We hebben er 3 2 van 20 bij 40 en 1 van 20 bij 60 maar als het geregent heeft zoals nu valt er gewoon niet in te rijden de drainering (schrijf ik vast fout) is gewoon erg rot en ja om hem goed te maken kost veel geld en dat wil hij niet Frusty
kan je nagaan dat ik nog op een manege sta ook Frusty
En wat nog erger is is dat hij al 3 jaar een vergunning heeft voor het maken van een binnenbak maar dat wil hij niet want da word zijn uitzicht op de bootjes verpest(dat zou dan de eerste bak zijn en daar kijk je op vanuit de kantine de andere bakken mochten niet).
En nog een reden voor geen binnenbak is van hem dat hij toch over 5jaar een andere lokatie krijgt met een binnenbak Frusty

Ik vind dit erg balen want je kan alleen maar of in de blubber gaan rijden/longeren lekker mok oplopen of naar buiten gaan Boos!
Dat laatste gaat ook haast niet meer om,dat ze nu allemaal veeroosters en hekken aan het maken zijn en er dalijk koeien komen telopen Frusty
Nou ik hoef met me beestje echt niet tussen de koeien te gaan lopen want dan loopt ze echt niet meer mee Frusty
Dus hier is het net zo erg en helaas geen andere stallen dichbij huis.

Je kan alleen maar blijven zeueren en mischien dat het ooit helpt

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-01 20:54

Wachten tot de regen weg gaat..nee geintje Haha!
mijn bak is vrij goed te rijden maar als het te erg wordt dan moet ik inderdaad met de trailer op pad.

Our only purpose in life is to Love one another.
.....and if we can't do that try not to hurt each other.
-Dalai Lama

Sandra_H

Berichten: 2686
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-01 21:12

Bij ons is het, met deze asociale hoeveelheid regen, ook een half zwembad. Gelukkig knapt het behoorlijk snel op als het even wat droger is, maar goed. Bij ons wordt gewoon gereden, en dat doe ik ook. Het gaat prima, het is wel zwaarder en ik moet Sam overtuigen dat ie echt gewoon door die plassen heen kan lopen, maar het is te doen.
En of ze nou zo snel mok op zullen lopen van zo'n uurtje in de blubber Verward De paarden staan bij ons overdag buiten in grote paddocks die met dit weer ook meer modderbaden zijn, maar er zijn maar weinig mokproblemen. Kwestie van goed droogmaken na het rijden.
Niet dat ik een binnenbak niet fijn zou vinden op dit moment, maar er zijn ergere dingen Knipoog

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-01 21:17

Ik ben om die reden dus van stal veranderd.
En dat was heel moeilijk.
De bak was gewoon niet meer te rijden, maar ondertussen wel lekker doorbetalen. Er waren al dieverse mensen met paard en al onderuit gegaan en daar had ik geen zin in.
Naast de bak waren ook nog wel andere dingen hoor.
Nu sta ik op een stal waar vandaag de bak echt goed was na al die regen.
Ik moet nog wel wennen daar maar dat ik kan rijden is al een hele opluchting.
Je hebt immers een paard om op te rijden en niet om stil te laten staan en geld in te douwen.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Jet

Berichten: 11942
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-01 22:04

Hoi, bij de stalling waar ik sta is het prima geregeld, we hebben vier paddocks die gedraineerd zijn en zand en houtschillen ( volgens mij van Fikse) als bodem hebben. Hierin lopen ze overdag buiten en 1 ervan kan je 's avonds in longeren. Onze buitenbak is dit voorjaar aangelegd, maar ook super gedraineerd en voorzien van dezelfde houtschillen. Prima bak dus, ik ben super tevreden! Als het nu maar 's avonds droog is, dan mag het van mij 's nachts pijpestelen regenen Haha! .
Daar heb jij nu niets aan, ik hoop voor jou dat je andere stalling kan vinden, of dat het snel droog wordt! Verder heb ik vorig jaar, met die ijzel tijd heel wat tijd bij Marlou in de box doorgebracht met TTeamen en uitgebreid poetsen, toiletteren enzovoorts. Ik hoop voor jou dat je snel een oplossing vindt, sterkte ermee!

_________________
Paarden zijn net als lucht, zonder kan ik niet leven!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Jet op 2001-09-17 23:10 ]</font>

Fitzroy

Berichten: 25045
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-01 06:16

Ik zou gewoon doorrijden in de buitenbak, of is hij erg glad??
Het enige is dat jij en je paard altijd helemaal onder de blubber weer uit de bak komen, dus dat wordt altijd een x-tra rondje spullen schoonmaken ... Boos!

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-01 09:52

Bij ons is de bak helemaal DROOG. Maar wij hebben dan ook geen zand in de bak. Ik ben blij dat ik nog in de bak terecht kan, want de wei is wel zeiknat. Maar verder zou ik op de weg gaan wandelen, doe ik met Jur ook vaak.

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl


zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-01 10:17

DROOG !!!!!!! Wat voor bodem ligt er bij jullie in de bak!!!!! Na gisteren wat er aan water weer is gevallen lijkt het mij voor de meeste buitenbakken erg moeilijk om droog te blijven.

Gisteren maar half uur over de weg gewandeld. Wat vond Pablo dat spannend...... Vanavond gelukkig weer les bij de BGV, droog en binnen. Ook donderdag avond weer les. Morgen weer waterspelen bij ons op stal en het zal morgen ook weer eens fijn hard gaan regenen......

Hayley
Berichten: 444
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: De Bilt en af en toe Amsterdam :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-01 11:15

hoi,
ik hoor dat er bij veel van jullie houtschillen ofzo ligt. Gaat dat niet rotten????
(wij hebben ook alleen maar een buitenbak, als het zeiknat is ga ik gewoon naar buiten)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Gittta, GrapeshotBot en 7 bezoekers