Paardengypies?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Psydoxy

Paardengypies?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-06 23:04

Zwartwitje

Re: Paardengypies?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 23:10

Ziet er best comfortabel uit, maar eens horen wat de hoefsmeden onder ons ervan zeggen Lachen

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 08:50

Het ziet er wel .. flitsend uit Haha! ?

neetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 09:01

k denk voor een paard heel onnatuurlijk.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 12:37

erhm...en dat zijn gewone ijzers niet?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 17:13

Het lijkt op de hoefschoenen die ik heb. Soms is het handiger om voor hoefschoenen te kiezen ipv ijzers. Als je pard bv ijzers steds uittrapt, je de ijzers maar heel af en toe nodig hebt als je lang over het asfalt moet en zo.

De meeste paarden hebben geen moeite met het wennen aan hoefschoenen en lopen er zo op weg.

ArcesStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 18:49

dat beestaat al zo lang, en daar is al zo veel slechts over geschreven, ook hier op bokt.. beetje nazoeken kan geen kwaad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 23:37

VSW --> BEH.

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 18:50

Mijn paard heeft zulk soort ijzers.
Op de site zitten ze toch ook gewoon vast in de hoef met nagels? Als dat zo is, ben ik er bijna zeker van dat ik ong dezelfde heb.
Ik zoek wel ff foto's er van op.

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 12:54

Ze noemen dit ook wel kunststofhoefbeslag. Er is een site met meer informatie en verschillende soorten.
www.kunststofbeslag.tk

Mijn paard staat op de Dynamix, bevalt prima

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 13:27

Dit is idd kunsstofbeslag. Er is al veel info over te vinden, (esperanza gaf al een van de nl -sites) met google kun je nog veel meer vinden.

ervaringen zijn ook te vinden, zowel positief als negatief

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 17:09

Ik ben er heel positief over Haha!
Toen ze nog op de gewone ijzers stond kreeg ze steeds ergere platvoeten en op het laatst was de achterkant van de hoef helemaal plat. Met de kunstof ijzers groeit de hoef veel meer en krijgt het nu ook meer de kans om recht op te komen.

Ik ben er iig heel tevreden over. Heb nog nooit problemen gehad dat ze ze er af trapte of dat ze gingen draaien. o.i.d

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 23:00

ik weet nog dat we bij menles op school een enorme doos met alternatieve ijzers te bezichtigen kregen van onze instructeur. Zat ook kunststof hoefbeslag bij. die zei dat het een mooie uitkomst leek, het is licht en goedkoop maar dat een paard op ijzers de hoef altijd iets draait en dat kan dan, bij dit kunststof spul ging dat niet geloof ik. Maar meer weet ik er niet van.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 23:03

Esperanza schreef:
Ze noemen dit ook wel kunststofhoefbeslag. Er is een site met meer informatie en verschillende soorten.
www.kunststofbeslag.tk

Mijn paard staat op de Dynamix, bevalt prima

grappige site trouwens, staat namelijk ook onder het stukje waarom ijzers slecht zijn "nagels verzwakken de wand"...het plastic beslag zit ook met nagels vast?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 23:03

Dat is idd kunststof hoefbeslag. Het wordt in NL al op redelijke schaal gebruikt, ik ken een aantal mensen in de endurance die er (naar volle tevredenheid) mee rijden. Ook met het broertje ervan, de Dynamix (voor zover ik weet zijn die wat meer dan de groene geschikt voor langere afstanden).

Zie ook http://www.hoofcomplete.com/ - de website van Ellemieke Fransen, iemand die zich in deze omgeving bezighoudt met het kunststof beslag.

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 00:20

Karin schreef:
Dat is idd kunststof hoefbeslag. Het wordt in NL al op redelijke schaal gebruikt, ik ken een aantal mensen in de endurance die er (naar volle tevredenheid) mee rijden. Ook met het broertje ervan, de Dynamix (voor zover ik weet zijn die wat meer dan de groene geschikt voor langere afstanden).

Zie ook http://www.hoofcomplete.com/ - de website van Ellemieke Fransen, iemand die zich in deze omgeving bezighoudt met het kunststof beslag.

Ik geloof dat het eninge verschil niet het afstandsgebruik zijn maar de vorm. Bij de Dynamix lopen de takken wat meer naar elkaar toe als bij de EW. In endurance land liepen velen op EW, maar zijn de meeste overgeschakeld (zo lees ik op het EF) naar de Dynamix vanwege de betere verkrijgbaarheid. Bij de EW zijn er vaak leverproblemen...

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 00:25

Ik weet alweer waar ik dat vandaan heb: http://www.utes-pferdeecke.de/dallmer/k ... schlag.htm

Er zijn verschillende typen Dynamix, ook een extra slijtvaste speciaal ontwikkeld voor endurancepaarden ('de blauwe').

Op die site staan trouwens verschillende merken, ook de Easy Walkers, de Trotters en de Hippoflex.

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 13:18

Op deze site staan ook wel alle soorten die er zijn nu denk ik.

Goede site! Ik wist niet dat er meerdere soorten Dynamix zijn...

Bokkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 13:21

neetje86 schreef:

dat was mijn reactie ook.
Het is geen barbiepop waar je leuke schoenen aan kunt doen.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 13:23

Misschien is het handig om eerst wat te lezen over het praktisch nut van kunststof beslag voordat je oordeelt met termen als 'barbiepoppen' en 'leuke schoenen'. Knipoog

Kunststof beslag wordt niet gebruikt om je paard er zo flitsend mogelijk te laten uitzien met die kleurtjes, maar vanwege het praktisch nut ervan. Met name in Duitstalige landen (Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland) wordt al geruime tijd kunststof beslag toegepast, ook in de sport. En dat zal echt niet zonder onderzoek zijn gedaan vanuit het idee 'leuk, laten we er eens iets kleurigs onder slaan'. Knipoog

En nogmaals, dit zijn geen hoefschoenen.

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 13:34

Bokkiej schreef:
neetje86 schreef:

dat was mijn reactie ook.
Het is geen barbiepop waar je leuke schoenen aan kunt doen.

Ik ga met Karin mee, je hebt geen flauw idee waarover je het hebt. Dit heeft niets met setjes en Barbies te maken.....

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 06:19

ik heb net de duitse site door gelezen, en wat ik me afvraag. Dat profiel(voor een blokje achter een dngetje etc.) waar is dat dan nuttig voor? lijkt mij dat het alleen maar delen van de hoef belast en andere niet, krijg je dan niet sneller overbelastig van bepaalde stukken?