Bij castratie nog speciale dingen te verwachten?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

Bij castratie nog speciale dingen te verwachten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-08-03 17:10

Ik hoorde dat als mij paard gecastreerd is dat ik dan de stal een beetje nat moet houden met water zodat het niet stuift en zo dus de wond vies wordt.
Wat soort dingen kan ik nog meer verwachten?

Nieuwschierig over wat ik heb beleeft in 2 jaar Australiƫ?
Bekijk m'n profiel!!
Of bezoek http://alice23.waarbenjij.nu


Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 17:25

Hmmm dat hebben ze mij nooit verteld hoor!
Gewoon je da vragen en niet zomaar alles wat je hoort aannemen.

Danie
Berichten: 1114
Geregistreerd: 03-06-03
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 22:02

dat klopt hoor ik wet niet beter dan dat moet gebeuren,maar heb je geen mogelijkheid om hem op een stukje land te zetten is toch beter voor de wond.flink bij voeren want ze vallen flink af na de castratie elke dag behalve de eerste dag gaan wandelen met hem zodat er doorbloeding blijft bij de wond en de troep er uit kan na een paar dagen wat gaan draven met hem desnoods aan de longeerlijn en elke dag afspoelen en schoonspuiten met koud water!!
wil je nog meer weten stuur maar een pb met je vragen!!
Gr.Danie

Auke Fan Bommelsteyn 03-05-2000-21-05-2006 RIP

http://itfryskehynder.forum2go.nl/index.php


aiko

Berichten: 515
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 22:14

Toen die van mij werd gecastreerd werd mij juist verteld om niet af te spuiten met water omdat er dan een kans bestaat dat je juist het vuil in de wond spuit ipv dat je de wond schoon houdt.
Je hebt ook kans dat het erg dik wordt. Bij mij op stal schrokken ze daar nogal van maar het is heel normaal dat dat gebeurt en trekt na een week ofzo weer weg.
En oppassen met vliegen enzo bij de wond

Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-08-03 22:58

Dat is het probleem, misschien dat hij morgen na de castratie wel buiten kan blijven staan, maar hij mag zonder toezicht in de wei, omdat ze dan bang zijn dat hij de welshjes aan de andere kant van het hek gek gaat maken.
Die hebben de eerste keer dat hij de wei in mocht ook al het schrikdraad aan hun kant kapot gemaakt.

Nieuwschierig over wat ik heb beleeft in 2 jaar Australiƫ?
Bekijk m'n profiel!!
Of bezoek http://alice23.waarbenjij.nu

Jurenko

Berichten: 265
Geregistreerd: 29-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 23:08

Misschien is het een optie om een paardje bij de ruin te zetten. Op deze manier is hij niet alleen en zal de drang naar de andere minder zijn.
Let wel op dat het geen merrie is, hij kan nog bevruchten en en niet hengstige merrie kan van haar afschoppen waardoor het risico is dat de lege balzak geraakt wordt met alle gevolgen van dien.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anja_96, Arlette1991, cabochon1, chocky84, Dries1990, Stef_Diva en 88 bezoekers