Info gezocht over kwpn hengsten Tygo en Tenerife

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
wendytj4h
Berichten: 312
Geregistreerd: 09-02-03
Woonplaats: Dordrecht

Info gezocht over kwpn hengsten Tygo en Tenerife

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-04 11:47

Ik ben opzoek naar info over de hengsten Tenerife VDL en Tygo zoals afstammelingen rapporten etc. Wat ze zoal doorfokken enz.

bvd

Candidat

Berichten: 791
Geregistreerd: 10-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 12:52

Tenerife
00.06987 STB

Kleur : Bruin
Stokmaat : 1.69m
Geboren : 13 - 04 - 2000

Raphael x Ahorn pref. x Lucky Boy pref. x Farn pref.

Afbeelding

De langgelijnde, voldoende rijtypische Tenerife VDL staat zeer goed in het rechthoeksmodel en zou sterker moeten zijn in de verbindingen. Het achterbeen is lang en licht gebogen.

Afstamming
De voorzichtig en met veel vermogen springende Tenerife VDL is een telg van de bekende Loma-stam. Naast de hengsten Furore en Hattrick heeft de stam topmerries en zeer vele internationale springpaarden voortgebracht. US Neopolitan, Zippo, Tinello Nevada zijn daar voorbeelden van. In de afstamming van Tenerife ’s moeder Opera vinden we louter preferente hengsten. Vader Raphael onderscheidt zich met Grand Prix winnaars in de springring. Radiator, Robinson FRH en Rosina zijn hiervan de meest bekende.

Onderzoekrapport (2003)
Tenerife is een betrouwbare hengst. De hengst heeft ruim voldoende bereidheid om te werken en laat zich voldoende bewerken. De stap is niet altijd zuiver, heeft voldoende kracht, maar mist schoudervrijheid en souplesse. De draf heeft een matige afdruk, zou meer ruimte en souplesse moeten hebben. De hengst blijft hoog in het kruis en zou het achterbeen meer moeten buigen. De galop is ruim, heeft ruim voldoende afdruk en een goede balans. De hengst heeft een matige aanleg als dressuurpaard en geeft zijn ruiter een voldoende gevoel. De hengst springt met ruim voldoende afdruk. Het voorbeen wordt voldoende gevouwen. De hengst zou beter moeten basculeren, maar de hengst opent de achterhand goed. De hengst beschikt over veel vermogen en lijkt voorzichtig. De hengst heeft ruim voldoende tot veel aanleg als springpaard en geeft zijn ruiter een ruim voldoende tot goed gevoel. Op stal en in de omgang gedraagt de hengst zich normaal.

stap: 6
draf: 5,5
galop: 8
aanleg dressuur: 5,5
afdruk: 7,5
techniek: 7
vermogen: 8,5
aanleg springen: 7,5

marije1987

Berichten: 4489
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 14:13

In ons dorp staat een veulentje van Tenerife. Voskleurig met een bles, echt een leuk veulen met goede bewegingen! Hieronder een foto van haar:
Afbeelding

En 1 met haar moeder. Lachen
Afbeelding
Voor info over Tenerife kun je ook op http://www.vdlstud.com kijken. Volgens mij vererft Tenerife goed, maar ik heb eens iets gehoord over een zwakke achterhand.. Schijnheilig

Tygo is een goede springhengst! Van zijn afstammelingen weet ik weinig, maar ik heb hem laatst zien springen op concours in de B en dat deed hij echt makkelijk. Hij maakte nog wat kleine foutjes, maar volgens mij lag dat ook aan de ruiter en omdat hij nog wat onervaren is.. Ik heb tenminste nog nooit eerder gezien op concours. Voor info over Tygo kun je kijken op http://www.hanshorn.nl/nl/nieuws/nieuws2003.html, http://www.elomahoeve.nl/Page/Ned/Detail/tygo.htm
Hier nog info over zijn vader, Numero Uno: http://www.hanshorn.nl/
Ik hoop dat je er wat aan hebt! Lachen

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 16:39

Tenerife uit de stam van Sietse en Tygo staat op stal bij Sietse Haha!

Super goede merrielijn van Tenerife, meer info op www.elomahoeve.nl

wendytj4h
Berichten: 312
Geregistreerd: 09-02-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-04 20:09

mag ik vragen wie sietse is ?? Haha!

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 20:30

wendytj4h schreef:
mag ik vragen wie sietse is ?? Haha!


Sietse van Dellen, zie bovenstaande site.

pientje4

Berichten: 777
Geregistreerd: 15-07-04
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 09:26

Naam: TYGO Rijpaardtype
Verrichtingsverslag
Verrichting Ermelo 2003 (04-09 t/m 12-11)
Tygo is een eerlijke, betrouwbare hengst met ruim voldoende bereidheid om te werken en laat zich goed bewerken.
De stap is zuiver, ruim voldoende van ruimte en heeft voldoende afdruk. De draf heeft ruim voldoende ruimte, voldoende souplesse en afdruk en zou meer houding moeten hebben. De galop is ruim met ruim voldoende afdruk, voldoende houding en ruim voldoende tot goede balans. Als dressuurpaard heeft Tygo voldoende aanleg en geeft zijn ruiter een ruim voldoende gevoel.
De hengst springt met veel afdruk, maar zou daarbij iets sneller moeten zijn. De hengst toont een goede bascule, blijft iets lang in het voorbeen en opent achter goed. Tygo toont zeer veel vermogen en lijkt voorzichtig. Tygo heeft veel tot zeer veel aanleg als springpaard en geeft zijn ruiter een goed gevoel.
Op stal en in de omgang gedraagt de hengst zich normaal.
Geen veterinaire bijzonderheden.

Naam: TYGO Rijpaardtype
Verrichtingscijfers
Stap 7
Draf 7
Galop 8
Aanleg dressuur 6.5
Subtotaal dressuur 28.5
Plaatsing dressuur 7e
Afdruk 8.5
Techniek 8
Vermogen 8.5
Aanleg springen 8.5
Subtotaal springen 33.5
Plaatsing springen 1e
Puntentotaal 62.00
Plaatsing 1e van 18 (11)
Jaar verrichting 2003
Plaats verrichting Ermelo

Naam: TYGO Rijpaardtype
Overige informatie
HK KWPN Den Bosch 2003 (01-02)
Aangewezen voor verrichtingsonderzoek. Kampioenskeuring 10e.
Verwachtingswaarde: dressuur 103 (btr 13%); springen 130 (btr 18%).

Afstammingsinformatie stand 2003
De over een goed hengstenmodel beschikkende Tygo krijgt via Numero-Uno - Libero-H - Landgraf I veel springgenen toegevoegd. Numero-Uno presenteert uit zijn eerste jaargang paarden met bovengemiddelde springaanleg en komt zelf met succes op 1.35 m-niveau uit in de sport.
Moeder Domine bracht 11 nakomelingen (7 hv en 4 mv) waarvan 1 met sterpredikaat en 1 2e bez hengst. Domine is prestatiemerrie met meerdere nakomelingen die op 1.30 m-niveau en hoger springen. Zo is zij moeder van de Z-springpaarden Irmanda (v Rossini) en van Lady-D (v Rossini). Haar afstamming mag interessant genoemd worden met Purioso en Rigoletto op rij. Overgrootmoeder Ramona is grootmoeder van het Z-springpaard Cristiaan (v Purioso) en van de ZZ-springpaarden Intrazon (v Ultrazon) en Kurioso (v Purioso).

Exterieuromschrijving 2003
Tygo is een goed ontwikkelde rijtypische hengst, die goed in het rechthoeksmodel staat. De hengst heeft een goed gevormde lange croupe met een correct gesteld fundament.


succes ermee, hopelijk heb je wat aan

BelleAllure

Berichten: 54
Geregistreerd: 22-06-06
Woonplaats: leiden

Re: Info gezocht over kwpn hengsten Tygo en Tenerife

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 16:59

hey Haha!
ik heb zelf ook een veulen van Tenerife ze is heel mooi gebouwd en heeft prachtige gangen, ze is nieuwschierig en leergierig, eerlijk maar kan wel pittig zijn.
Ik heb haar nu 4 maanden en is helemaal op mij gericht echt heel lief (soms wel onhandig maar goed)
hier nog wat informatie van een afstammelings onderzoek van 2004

TENERIFE VDL 00.06987 STB (Raphael Westf x Ahorn pref)
Tenerife toonde een uniforme groep ruim voldoende ontwikkelde rijtypische veulens met ras.
Op stand hebben de veulens een enkele maal een onderhals. De beweging is ruim voldoende met een goed voorbeengebruik.
Tenerife VDL toonde ruim voldoende ontwikkelde veulens die goed in het rechthoeksmodel staan.
De veulens zijn rijtypisch.
Het hoofd is goed gevormd en sprekend.
De nek is goed van lengte.
De hals is voldoende van lengte. Een enkele maal is op stand een onderhals waargenomen.
De schoft heeft voldoende lengte en is vaak matig ontwikkeld.
De schouder is voldoende van ligging en lengte.
De rug is voldoende van lengte, in een enkel geval wat gezonken.
De lendenen zijn lang en goed bespierd.
De croupe is normaal van lengte en voldoende bespierd.
De broekspier is vaak wat kort.
Het voorbeen is correct gesteld, in een enkel geval wat steil gekoot.
De stand van het achterbeen is overwegend correct gesteld, een enkele maal iets lang en klein gehoekt. De spronggewrichten zijn goed ontwikkeld.
Het fundament is goed ontwikkeld.
De stap is zuiver, heeft ruimte en souplesse.
In draf bewegen de veulens met veel zelfhouding en balans. Het voorbeengebruik is goed. Het achterbeengebruik is ruim voldoende, in een enkel geval zou het achterbeen meer moeten ondertreden.
De veulens van Tenerife VDL galopperen makkelijk aan en hebben souplesse.
Bijzonderheden: Getoond zijn twaalf geprikte en vijf door de eigenaar geselecteerde veulens.
De keuringsbaan was erg glad t.g.v. regenval.
De drie thuis geïnspecteerde veulens passen in het beeld van de rapportage.
De door de eigenaar geselecteerde veulens passen in het beeld van de rapportage.
Moeders: In doorsnee goede merries.
Aantal in 2003 gedekte merries: 73
Aantal in 2004 getoonde veulens: 17 + 3 thuisinspecties

op mijn album kan je foto's van dr vinden

CaylinnMae
Berichten: 2936
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Groningen

Re: Info gezocht over kwpn hengsten Tygo en Tenerife

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 17:07

Dat is Belle Allure van mama Passie (v. Boreas)? Dan is ze gefokt door een vriendin van mij Ja

weule

Berichten: 2398
Geregistreerd: 28-02-05
Woonplaats: Twente (land der kampioenen)

Re: Info gezocht over kwpn hengsten Tygo en Tenerife

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 18:46

Van Tenerife kan ik nog wel het één en ander vertellen, hengst staat bij ons ter dekking en de afgelopen 3 jaar heb ik hem tijdens het dekseizoen rustig gereden en getraind en ken hem dus ook zeer goed, dus vraag maar raak (evt. per PB)

zeanine

Berichten: 854
Geregistreerd: 13-05-06
Woonplaats: provincie groningen

Re: Info gezocht over kwpn hengsten Tygo en Tenerife

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 12:13

In de fokkerij doet Tygo het erg goed, gezien de grote aantallen veulens op de keuringen met een eerste premie. Zelf hebben wij op het moment twee veulens van tygo.
Een hengstveulen tygo x burggraaf, deze lijkt echt op zijn moeder, groot en niet echt chique. Meer een burggraaf type
Een merrieveulen van tygo x indoctro, deze lijkt ook op haar moeder, maar is dus een echt bloederig ding, kan goed bewegen en lijkt op het moment niet heel groot.

Wat ik wel vind opvallen aan beide veulens is het achterbeen. Ze hebben allebei een lang achterbeen. Ik weet niet of Tygo dit zelf ook heeft, maar het is wel iets wat mij negatief is opgevallen. Verder vind ik het echt een superhengst. Ik heb hem laatst zien springen in Zuidlaren en dat deed hij erg goed, op het bokken na elke hindernis na dan. Bovendien was hij 1 van de mooiste paarden die ik daar in de ring heb gezien.

Whiz

Berichten: 5131
Geregistreerd: 04-04-06
Woonplaats: Steenwijk

Re: Info gezocht over kwpn hengsten Tygo en Tenerife

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 17:14

BelleAllure schreef:
hey Haha!
ik heb zelf ook een veulen van Tenerife ze is heel mooi gebouwd en heeft prachtige gangen, ze is nieuwschierig en leergierig, eerlijk maar kan wel pittig zijn.
Ik heb haar nu 4 maanden en is helemaal op mij gericht echt heel lief (soms wel onhandig maar goed)
hier nog wat informatie van een afstammelings onderzoek van 2004

TENERIFE VDL 00.06987 STB (Raphael Westf x Ahorn pref)
Tenerife toonde een uniforme groep ruim voldoende ontwikkelde rijtypische veulens met ras.
Op stand hebben de veulens een enkele maal een onderhals. De beweging is ruim voldoende met een goed voorbeengebruik.
Tenerife VDL toonde ruim voldoende ontwikkelde veulens die goed in het rechthoeksmodel staan.
De veulens zijn rijtypisch.
Het hoofd is goed gevormd en sprekend.
De nek is goed van lengte.
De hals is voldoende van lengte. Een enkele maal is op stand een onderhals waargenomen.
De schoft heeft voldoende lengte en is vaak matig ontwikkeld.
De schouder is voldoende van ligging en lengte.
De rug is voldoende van lengte, in een enkel geval wat gezonken.
De lendenen zijn lang en goed bespierd.
De croupe is normaal van lengte en voldoende bespierd.
De broekspier is vaak wat kort.
Het voorbeen is correct gesteld, in een enkel geval wat steil gekoot.
De stand van het achterbeen is overwegend correct gesteld, een enkele maal iets lang en klein gehoekt. De spronggewrichten zijn goed ontwikkeld.
Het fundament is goed ontwikkeld.
De stap is zuiver, heeft ruimte en souplesse.
In draf bewegen de veulens met veel zelfhouding en balans. Het voorbeengebruik is goed. Het achterbeengebruik is ruim voldoende, in een enkel geval zou het achterbeen meer moeten ondertreden.
De veulens van Tenerife VDL galopperen makkelijk aan en hebben souplesse.
Bijzonderheden: Getoond zijn twaalf geprikte en vijf door de eigenaar geselecteerde veulens.
De keuringsbaan was erg glad t.g.v. regenval.
De drie thuis geïnspecteerde veulens passen in het beeld van de rapportage.
De door de eigenaar geselecteerde veulens passen in het beeld van de rapportage.
Moeders: In doorsnee goede merries.
Aantal in 2003 gedekte merries: 73
Aantal in 2004 getoonde veulens: 17 + 3 thuisinspecties

op mijn album kan je foto's van dr vinden



Ik kan je foto's niet bekijken moet een wachtwoord invoeren.. Jammer ik was er wel nieuwsgierig naar.. aangezien ik zelf een Tenerife verwacht over een paar maandjes... (als alles goed gaad dan he)

BelleAllure

Berichten: 54
Geregistreerd: 22-06-06
Woonplaats: leiden

Re: Info gezocht over kwpn hengsten Tygo en Tenerife

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 13:11

hmm een wachtwoord wat raar ik ga even kijken of ik daar wat aan kan doen! enne ik vind de tenerife veulens echt super! (vooral die van mij) hopenlijk gaat alles goed!

weule

Berichten: 2398
Geregistreerd: 28-02-05
Woonplaats: Twente (land der kampioenen)

Re: Info gezocht over kwpn hengsten Tygo en Tenerife

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 14:19

@ belleAllure: Vind dat je een erg leuk veulen hebt! herken er wel wat dingen in die meerdere Tenerife nakomelingen hebben, vooral het mooie hoofdje, ook de vorm van de achterhand en de blik in de ogen, zag ook een paar mooie bewegingsfoto's, dat kunnen de meeste veulens van Tenerife ook wel goed!

Whiz

Berichten: 5131
Geregistreerd: 04-04-06
Woonplaats: Steenwijk

Re: Info gezocht over kwpn hengsten Tygo en Tenerife

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 16:19

weule schreef:
@ belleAllure: Vind dat je een erg leuk veulen hebt! herken er wel wat dingen in die meerdere Tenerife nakomelingen hebben, vooral het mooie hoofdje, ook de vorm van de achterhand en de blik in de ogen, zag ook een paar mooie bewegingsfoto's, dat kunnen de meeste veulens van Tenerife ook wel goed!


Idd het koppie valt direct op!

zeker geen foto van de moeder??

weule

Berichten: 2398
Geregistreerd: 28-02-05
Woonplaats: Twente (land der kampioenen)

Re: Info gezocht over kwpn hengsten Tygo en Tenerife

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 12:25

Tenerife is gisteren nog 3de geworden in de hengstencompetitie te Weert in het Z-springen.

CaylinnMae
Berichten: 2936
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Groningen

Re: Info gezocht over kwpn hengsten Tygo en Tenerife

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 16:02

Whiz schreef:
weule schreef:
@ belleAllure: Vind dat je een erg leuk veulen hebt! herken er wel wat dingen in die meerdere Tenerife nakomelingen hebben, vooral het mooie hoofdje, ook de vorm van de achterhand en de blik in de ogen, zag ook een paar mooie bewegingsfoto's, dat kunnen de meeste veulens van Tenerife ook wel goed!


Idd het koppie valt direct op!

zeker geen foto van de moeder??


U vraagt...

(Belle Allure is gefokt door een vriendin van mij. Haar moeder Passie is inmiddels ook verkocht)

Passie (Boreas x Esteban x Belmondo)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding

Whiz

Berichten: 5131
Geregistreerd: 04-04-06
Woonplaats: Steenwijk

Re: Info gezocht over kwpn hengsten Tygo en Tenerife

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 20:46

@ulwin.. thanx voor de bijdrage. Mooie merrie ook.

sammie_44
Berichten: 2376
Geregistreerd: 19-08-05
Woonplaats: Eelde, Drenthe

Re: Info gezocht over kwpn hengsten Tygo en Tenerife

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 17:08

Tygo is een ontzettend goed springpaard. Heb hem eens in een show gezien.
Hij heeft een ontzettend goed voorkomen, mooie schouder, goede draf, mooie halshouding en super galop.
Zijn nakomelingen zijn ook ontzettend leuk (die ik iig heb gezien) Draven ziet er mooi uit, maar de achterhand zetten ze over het algemeen een beetje achter de massa.

BelleAllure

Berichten: 54
Geregistreerd: 22-06-06
Woonplaats: leiden

Re: Info gezocht over kwpn hengsten Tygo en Tenerife

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 19:16

heey Ullwin!
Leuk die foto's van passie ik heb zelf die onder het zadel nooit gezien dus was wel onwijs verrast! echt super! met belle gaat alles goed... ik heb het wachtwoord ook weg gehaald op mijnalbums dus kunnen weer kijken!

Groetjes
Marit en belle

eilander

Berichten: 3224
Geregistreerd: 05-04-06
Woonplaats: Terschelling

Re: Info gezocht over kwpn hengsten Tygo en Tenerife

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 16:58

In de hengstencompetitie op de hengstenkeuring was Tygo niet de makkelijkste onder het zadel.Hij deed niks anders dan bokken tussen de hindernissen.Zo erg dat hij in de barrage er een balk afbokte.Het springen zelf deed hij super!
Hij schijnt met dat gebok nogal op zijn opa (Libero H) te lijken.
Wij hebben zelf de merrie ook drachtig van Tygo.

karolie
Berichten: 83
Geregistreerd: 10-05-07

Re: Info gezocht over kwpn hengsten Tygo en Tenerife

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 20:46

hallo iedereen
mijn paard is karolie de moeder van passie en oma van belle allure
ik heb karolie nog maar een jaartje ik zou ze ook graag willen laten dekken maar zou daarom eerst met haar fokker in contact willen komen
groetjes layla en karolie

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Re: Info gezocht over kwpn hengsten Tygo en Tenerife

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 22:33

Tjeeeeezzzzz wat een oud topic Clown

Zie mijn reactie uit 2004, inmiddels rij ik bij mensen en die verwachten (hoop binnen een week) hun derde veulen bij een Burggraaf merrie Haha!

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: Info gezocht over kwpn hengsten Tygo en Tenerife

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 01:09

Dit topic hoort ondertussen meer bij familiebanden dan hier, maar omdat het niet echt actueel meer is zet ik het maar op slot.
Als er geen topic op FB is over deze hengsten dan kan dat altijd nog geopend worden door iemand.