Grote puntverschillen 1 proef, 2 juri's

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nistria
Berichten: 3239
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Beneden Leeuwen

Grote puntverschillen 1 proef, 2 juri's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-08-03 15:50

Tja paardrijden blijft een jurisport!!
Gister had ik concours in Waspik Junioren en ik had een puntverschil van 7%!!!
Een juri gaf mij 251pnt (65,8% ) en de andere juri zat op 284pnt (maarliefst 72,8%!!! Schijnheilig ) Als deze juri bij de rest nou ook hoger jureerde dan kon ik het een beetje snappen maar dit was niet het geval.
Ik snap er helemaal niks meer van...

She's my lady Lovers


Emeraldo
Berichten: 3024
Geregistreerd: 16-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 16:04

Je moet ook maar eens (oude) uitslagen bekijken... Van kampioenschappen die zijn het leukste! Zoveel puntenverschil! Maar ik vindt het ook echt niet kunnen... Maar wat doe je er aan?

Z2+14 tussen de paarden met mijn superpony!
Mijn beste maatje is met welverdiend paarden pensioen.
Vita B+21 L1+2

Nistria
Berichten: 3239
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Beneden Leeuwen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-08-03 16:08

tja je doet er niet veel aan helaas, ik had het 2jr geleden ook op het NBVR-Kamp in het Z1, was bij 1juri 1e en bij een ander 24e...
Nu wordt mijn paard ook wel heel verschillend beoordeeld maar het blijft frustrerend...

She's my lady Lovers

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 18:50

Ik heb inderdaad ook een aantal keer op de geldersche kampioenschappen oid gereden, en dan zat er soms wel 20 punten verschil tussen de beoordelingen van beide jury's!
Dan snap ik er echt niks meer van hoor! Die mensen hebben daar toch ook een opleiding voor gevolgd, waarbij ze toch echt niet zoveel uit elkaar gelegen hebben qua punten, anders slaag je niet...

biepp

Berichten: 1510
Geregistreerd: 17-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 19:17

wat ik laatst bij een combinatie zag: 143 & 172 !!!!! punten.
achja... scheelt ook maar 2 winstpuntjes Knipoog

:)

Qerty
Berichten: 2012
Geregistreerd: 18-09-02
Woonplaats: Naast de windmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 19:28

De ruiter die ik vorig weekend groomde, reed 2 precies gelijke proeven. Paard liep beide proeven het zelfde (een beetje te diep). Had in de 2e proef zelfs nog iets verzet...
Resultaat? Laatste v/d 26 met 132 punten, eerste van de 26 met 165 punten...
De tweede jury kwam zelfs nog uit de auto om te vertellen wat een mooie combinatie ze vormden en gaf haar tips hoe ze haar paard
hoger in kon stellen.

Tja... de één straft te diep lopen af met allemaal 4en en 5en, en de ander heeft er minder moeite mee, en geeft 7ens...

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 21:19

Ik had een keer op de kringkampioenschappen bij de hoofdjury met 178 punten een 1e plaats en bij de andere jury 156 punten en een 11e plaats. Dat vond ik echt belachelijk!

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 21:34

ja eerst ook bij een kringfinale, een clubgenoot van mij had ook 20 punten verschil bij de 2 jury's. bij de ene 141 punten en bij de ander 163 punten! Nou sorry hoor, maar zoveel puntenverschil vind ik echt niet kunnen. Heeft er dan een jury niet goed opgelet, of waar zit het verschil in? echt vaga dan!

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 08:27

Mensen, die verschillen hou je.......65.5 en 72 ligt nog redelijk bij elkaar. De ene vindt het goed en de ander erg goed. Waar praat je dan over?

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 09:56

IK verbaasde me tijdens de kampioenschappen ook over de puntenverschillen van 2 jury's tijdens dezelfde proef. Een deel daarvan kan verklaard worden doordat de ene jury bij C zit en bijv. goed kan zien of het paard recht binnenkomt. De jury in de hoek ziet dan weer andere dingen. En smaken verschillen. De ene jury vindt het al slecht als een paard in de B te diep loopt en de ander vind dat juist helemaal niet erg.

Maar wat schept mijn verbazing? Tijdens de bijscholing waren we het allemaal super eens met elkaar...

Smaxie

Berichten: 1266
Geregistreerd: 21-05-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 11:12

Ik heb afgelopen weekend ook zitten jureren. We zaten met 2 jury´s op 1 ring, de hoofdjury bij C en ik bij H. Ik denk inderdaad dat we verschillende punten hebben gegeven voor bv het binnenkomen. Ik kan niet alles zien wat de hoofdjury wel kan zien op de A-C lijn.
Verder zaten we wat puntenaantal redelijk dicht bij elkaar.. maar een paar puntjes verschil...
Er was alleen 1 combinatie waar onze meningen nogal over verschillen... Tsja.. wat doe je eraan.. Verward

Work like you don't need the money, Love like you've never been hurt, Dance like nobody is watching, Sing like nobody is listening. Live like it's Heaven on Earth..

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 17:03

Smaxie schreef:
Er was alleen 1 combinatie waar onze meningen nogal over verschillen... Tsja.. wat doe je eraan.. Verward



wat vond jij dan van dat ene paard wat de andere jury niet vond (of juist omgedraaid), daar ben ik echt benieuwd naar.

ladietje
Berichten: 38
Geregistreerd: 20-06-03
Woonplaats: wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 19:20

daarom is het waarschijnlijk ook wel goed als er meer dan een jury zit, gemiddeld komt het dan (waarschijnlijk!) tot het juiste resultaat.

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 21:56

waarschijnlijk heb je bij de ene zevens en de andere achten gekregen? Zaten ze wel gelijk bij de lagere punten, of zat de lagere jury zowieso lager dan de hogere?


organisator

Berichten: 1565
Geregistreerd: 15-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 22:01

als ik op eenwedstrijd jureer kijk ik naar de plaatsing die de andere jury heeft gedaan
Vaak klopt het wel en soms klopt het precies

Maar naar het verschil van punten kijk ik niet meer
de een punt nu eenmaal hoger/lager als de ander.

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 09:03

Mij is het een keer zo uitgelegd door een jurylid.

Stel de een vind het gereden onderdeel tussen de vijf en de zes waard. maar hij geeft een vijf. De andere kan dat met een zes beoordeeld hebben.

De tweede keer op zo'n zelfde onderdeel gaat het onderdeel ietsje beter. De ene jury waardeerd het toch hetzelfde. De tweede jury vind dat het nu beter gaat en wil dat tot uiting laten komen in de punten en is dus eigenlijk verplicht een zeven te gven.

Zo kun je dus voor ieder onderdeel een punt verschillen, wat al vlug een groot verschil opleverd.

Bovendien kijken de juryleden er anders tegenaan. (ander perspectief)

Het verklaard niet alles en in veel gevallen gaat het niet op. Maar het is een uitleg.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

benneton

Berichten: 1548
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Achtmaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 22:00

Sjah joh jury's.....
Had een keer NCB kampioenschap en ik was bij de ene jury 2e en bij de andere 16e......... nouwww niemand die me dat ooit uit heeft kunnen leggen hoor. maar ja dan denk ik van ja dat vergeten we weer en volgende keer beter...... vooral in de Z vind ik dat er erg grote verschillen zijn maar dat komt omdat de ene jury bepaalde dingen belangrijker vind dan de ander denk ik... bv. de een vind het super belangrijk dat een paard tijdens schouderbinnenwaarts op 3 sporen loopt, de ander dat de souplesse blijft en paard mooi los door het lijf, goed buigt, regelmatig blijft enz.

user10036
Berichten: 13
Geregistreerd: 24-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 16:24

Er zijn vaak grote verschillen in punten maar ook in wat de jury zit. Heb al vaak moeten schrijven, bij C en H en je ziet vaak hele andere dingen. Maar toch blijft het een beetje raar.

Deze user is om technische redenen verwijderd -- BartVB


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Binau en 34 bezoekers