Iones gigantisch onder z'n hol geschopt

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-01 12:55

Hij heeft singeldwang in z'n ergste vorm. Als ik hem in 1x zou aansingelen zou hij gaan hangen en achterover klappen. Niet dat het ooit zover is gekomen, want dat laat ik niet gebeuren. Met singeldwang moet je rekening houden en dat doe ik. Ik heb een singel gekocht met elastiek. Ik singel aan in 3 of 4 etappes. Maar als ik de singel vast maken begint hij al te sodemieteren, terwijl ik onmogelijk op zou kunnen stappen, want daar zit het ding veel te los voor. Vroeger gaf ik hem wel eens een klap of zo, maar dat werkte niet echt. Nu probeerde ik het een paar weken met snoepjes (het onaangename doen associeren met het aangename). HEt werd er niet minder erg door maar hij was niet pissig meer. Maar gisteren had hij duidelijk geen zin. En hij ging op mijn voet staan. Ik werd zo woedend! Doe je zo je best en dan is het nog niet goed. Bij iones is het nooit goed! Ik heb hem 5 x wel zo enorm onder zo'n hol getrapt dat hij niet meer wist waar hij het zoeken moest! En snoepjes kreeg hij ook niet meer. Maar....... hij hield wel z'n gemak! dom beest. Het had zo niet gehoeven. Nu dan maar op deze toer verder. Het kan niet anders. Als hij vanavond moeilijk gaat doen, krijgt hij ze weer hoor! Hij maakt namelijk van een mug een oliefant.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Desiree op 2001-09-17 13:56 ]</font>


zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-01 13:12

Tja, waarom heeft hij problemen met singels? Vervelende ervaringen, zadel ligt niet goed, enz..... Ik weet het, je zal het vast allemaal bekeken hebben, maar toch nog ff de vraag.
Succes vanavond, misschien helpt die trap onder zijn kont....

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-01 13:23

ik weet het niet, hij heeft bij mijn weten geen slechte ervaring met singels, hij heeft het altijd al gehad, het is alleen door de jaren heen erger geworden. Ik heb de dierenarts wel laten kijken overigens maar die kon niets vinden. Het zadel ligt overigens goed hoor. Maar volgens Iones ligt geen een zadel goed.....

Dees

Berichten: 18874
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-01 14:33

agressief buitje?! Haha!

Bij [naam verwijderd] heb ik zo'n syntetische singel met elastiek en daar reageert ze heel alergisch op. Met die singel heb ik altijd een vervelend paard aan het lijntje. als ik een singel van katoen gebruik is er niets aan de hand. Stom, maar waar. Misschien kan je ook eens een andere singel proberen, (maar dat heb je vast al geprobeerd...)

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-01 14:49

Wat ik ook doe, het is nooit goed met die knol. Ik had eerste een lederen singel maar daar reageerde hij ook heftig op. Nu heb ik zo'n neopreen met elastiek. In het begin was hij daar minder heftig op, maar het helpt altijd alleen in het begin. Hij fokt zich weer op, drijft het weer tot de spits.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-01 15:08

Nescio is ook zo aggressief met singelen, wat voor zadel je er ook op legt. Maar ik moet zeggen dat ikbij geen enkel paard de singel in één keer aantrek, altijd in een paar etappes Verward

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-01 15:15

Ik heb laatst toevallig wat gelezen over singeldwang.
Daar stond in dat singeldwang nooit overgaat,dat ze het altijd zullen houden. Verdrietig

Best kl*te lijkt me dat hoor...

Succes en evengoed veel plezier met je paardje! Haha!

Margje

Berichten: 2534
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Etten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-01 16:05

Tsja..ik zal je niet tegen spreken...Ik bleef altijd ver uit de buurt als jij iones aan ging singelen. Ik heb verder geen tips ofzo, maar je weet antuurlijk nooit of het een diepere reden heeft of gewoon geklooi is, waar ik Iones eerlijk gezegd ook wel voor aan zie, grapjas Clown Waarcshijnlijk zal er wel een reden voor zijn, hoe langheb je Iones eigenlijk al?

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-01 16:55

haha ik kan me je precies voorstellen.
We hebben nu een paard op stal dat ook zo stom doet met de singel.Janneke rijd 'm in dus slechte ervaringen heeft ie niet gehad maar wel spontaan singel dwang.

Ook alles op de lieve manier manier geprobeerd. Tot janneke 'm vast had staan op de poetsplek en voorzichtig aansingelde hij schoot naar achter kreeg een schop onder z'n kont en schoot naar voren met z'n kop vol tegen de muur.. stomme is hij was spontaan van de singeldwang af?

misschien heeft Iones dat vanavond ook ?

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-01 17:05

Mijn 1e pony had met aansingelen de neiging om te gaan liggen, dat was ook heel apart. Ze is nooit helemaal gaan liggen, maar een aantal keer scheelde dat weinig.
Ironique kan ook heel vervelend zijn met aansingelen, maar het is wel minder geworden. Vorig jaar ramde ze toen ze ergens in wilde bijten tijdens het aansingelen een tand eruit... dat heeft ze ook wel gevoeld. Sindsdien bijt ze niet meer in die stangen, maar gewoon aan de muur Verward
Toch vreemde wezens, die paarden...

Rhys
Berichten: 6351
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-01 18:58

Die van mij had ook altijd zadeldwang (als je aansingelde op opsteeg was het springen geblzen, vier poten de lucht in, rug bol en lanceren maar! )
Sinds ik een nieuw zadel heb en een singel met elastiek heb ik geen problemen meer.

Hoe is 't nu met die van jou? Nog steeds geschrokken? Haha!

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-01 21:58

Dit komt me wel bekend voor. Mijn paard is ooit tijdens het aansingelen een keer ergens vreselijk van geschrokken en sindsdien was het aansingelen een probleem. Hij is een paar keer gewoon gaan liggen, de eerste keer schrik je je dood, de tweede keer denk je *&^* en de derde keer doe je ^*&*.
Vervolgens een elastieken singel gekocht en steeds gaat je voor gaat aansingelen. Hij heeft het overigens al heel lang niet meer gedaan. Heel soms doe ik wel eens 2 gaatjes tegelijk, maar meestal niet.
Anderen moeten er ook rekening mee houden, bijv. degene die hem vast heeft op wedstrijd. Aangezien hij niet zo'n nerveuzig type is, zien de meeste mensen hem er niet voor aan. erg irri soms.
We hebben nu een manier gevonden dus en dat blijft zo. Vrede op aarde, laat je paard in zijn waarde. Pling Pling


Mirjam

Berichten: 739
Geregistreerd: 03-02-01
Woonplaats: Norg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-01 23:25

Het zal wel niet zo zijn, maar weet je zeker dat je paard geen last heeft van zijn rug? Lamanda beet vroeger ook als je haar aansingelde, ze was over het algemeen nogal overgevoelig en heftig. Toen ze ook nog begon te kreupelen, kwamen we erachter dat ze hoefkatrol had. Na speciaal beslag en massages is er nu niets meer aan de hand. Zadel erop en direct aansingelen, het maakt haar allemaal niets meer uit.

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-01 07:51

Gelijk heb je. Als ze gewoon onbeschoft zijn mag je ze heus wel eens op hun nummer zetten.
Dat doe ik met die van mij ook wel eens, en dan staat men je aan te gapen alsof je een dierenbeul bent. Misschien dat daarom zoveel paarden onopgevoed zijn?
Ik hoop voor je dat het bij deze keer hoeft te blijven, want leuk is het natuurlijk niet om te doen..... Scheve mond\

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-01 08:30

Nou, Iones is vanwege zijn knie al onder behandeling door de fysiotherapeut, en omdat hij toch onder behandeling is, laat ik ook gelijk zijn rug behandelen. Zijn rug is erg onbespierd (geworden) vanwege het niets doen afgelopen tijd. Ik moet nu ook speciale rug oefeningen doen, en zijn knie tot bepaalde hoogte ontzien. Ik heb iones alweer ruim 8 jaar, heb hem gekocht toen hij net 3 was en zadelmak, heel licht ingereden. Toen was hij al een beetje vervelend op de singel, en door de jaren heen is het erger geworden. Ik heb me gewoon aangepast tot bepaalde hoogte, door een elastieke singel te kopen en door het aansingelen in etappes te doen. Gisteren gaf ik hem een waarschuwing (met mijn stem) en hij wist het nog van gisteren, grinnik. Gelukkig kent hij me lang genoeg om te weten hoe serieus ik ben. Ik heb geen zin om te soebatten met een paard. Ik heb echt geduld, probeer het altijd netjes af te werken zonder geweld. maar als het allemaal niet helpt dan schop ik er een keer onder.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-01 08:36

De reacties vallen mij reuze mee! Party!!
Ik had verwacht dat je de grond ingetrapt zou worden..

Van mij heb je groot gelijk, ik sla of schop de paarden bijna nooit, maar als ze over mij heen lopen of iets anders uithalen wat absoluut niet door de beugel kan krijgen ze ook gelijk een goede harde trap of klap.

Een geslagen paard telt voor twee! Bloos

*LOL*

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-01 08:53

ha die sjuimpje, dat had ik ook verwacht! Maar weet je, als je paard op je poot gaat staan, en dat doet zeer, wordt je heel, heel chagrijnig. En dan schop je hem voor je het weet onder z'n hol. Ik kreeg daarnaast ook nog eens duidelijk de indruk dat het opzet was! Want hij zet steeds zijn voorvoet waar ik sta!!!!!!!!!! Ik denk dat iedereen wel beseft dat als je dat pikt, dat je een enorme doos moet zijn.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-01 08:55

Wat irritant zeg singeldwang. En ook zo erg.
Als de paarden bij mij over de streep gaan (en die ligt best ver) vraag ik nog 1 keer lief "of ze asjeblieft normaal willen doen" de tweede keer vraag ik het iets minder lief Haha! En de derde keer is het geen woorden maar daden.
Bij sjors is daarna meestal een dreigement met mijn boze lage stem genoeg. ongeveer 1 keer in het jaar gaat 'ie weer steeds verder.....
Wel grappig om te zien dat hij precies weet wat hij kan doen bij mij en bij een ander. (het is een manegepaard) Hij eet bij mij echt niet met zijn hoofdstel in.... (als ik erbij ben) Maar bij een ander meisje valt hij aan op zijn biks. Ik vind dat link want hij stormt zijn stal in. Bij mij niet dus. Hij heeft een keer gigantisch op zijn flikker gehad toen hij over mij heen denderde...... Haha! (en op mijn voet ging staan...)

:evaw:

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-01 12:16

Desiree, dat is toch zielig!!!! Extreme duivel

Smaxie

Berichten: 1266
Geregistreerd: 21-05-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-01 12:41

Dat vind ik nou ook Steef!!! Haha!

Zoiets doe je niet, en zeker niet bij zo'n engeltje als Iones Schijnheilig !!!

(Er zat er zeker toch wel eentje bij voor het bijten he?!)

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-01 13:11

Groot gelijk Desiree!
Ik denk dat ik hetzelfde had gedaan. Consequent straffen met woorden of een lichte tik ergens, tja. Maar als dat totaal geen indruk meer maakt kunnen ze van mij één keer een grote schop krijgen.
Liever eerst een waarschuwing en als-ie het weer doet één grote schop die indruk maakt, zodat het (bijna) nooit meer gebeurt, dan twintig keer een tik die niet helpt.
Ik blijf hopen dat die singeldwang ooit overgaat, lijkt me heel lastig....

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-01 13:26

Oehoe smax, ik zal iones eens zeggen dat hij jou weer eens in je achterste moet happen! grinnik. Nou dorine, ik zie die singeldwang echt niet over gaan. Op den duur is het ook een aanwensel he, een slechte gewoonte.

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-01 13:35

Citaat:
Op 2001-09-18 13:41, schreef Smaxie:
Dat vind ik nou ook Steef!!! Haha!

Zoiets doe je niet, en zeker niet bij zo'n engeltje als Iones


gelukkig er is iemand het met me eens.
Iones heet toch eigenlijk INgel????

Smaxie

Berichten: 1266
Geregistreerd: 21-05-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-01 13:39

Inderdaad...hahah.. volgens mij heet Iones officieel Ingel... Waarom bijt hij mij dan (niet in mijn achterste... ) ???
Nee... je moet eens op Iones zijn staldeur kijken.. daar hangt zijn naambordje met het onderschrift:
God der Idioten..
Hij had beter Idioot dan Iones kunnen heten...hahaha!!! Haha!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Blacky94, charootje, Gigixponys, Macs, Mark0919, Nienkje_H, sterregoud, Vlindy, wend2009, xChoco en 54 bezoekers