informatie van Belmondo

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Toverbal

Berichten: 1955
Geregistreerd: 18-07-03

informatie van Belmondo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-03 15:10

Heeft iemand informatie en foto's( maakt niet uit wat Haha! )
over de hengst Belmondo ?



groetjes kim

alvast bedankt OK dan!

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 18:42

Ik weet heel weinig over Belmono, maar ik weet wel een dochter van hem.
Loopt in Noord-holland in het L en heeft twee jaar terug in Middenbeemster het L gewonnen op de provinciale(of was reserve).

boemel

Berichten: 8404
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 20:16

Ik heb ooit een maand of 3/4 een merrie van de hengst Belmondo gereden. Ze was op de handelsstal terecht gekomen omdat de vorige eigenaren doodsbang voor haar waren. En dat kon ik me goed voorstellen. Ze was echt een draak.

In de omgang gedroeg ze zich goed. Aan de longe was ze heel erg rennerig. Onder het zadel deed ze niets anders staan als steeds maar links en rechts met haar achterbenen van zich af slaan. Ze heeft geregeld de bakrand kapotgeslagen. Je kon er niet met je benen aan komen, want dan ging ze echt door het lint.

Na maanden rijden, lukte het me wel aardig om het een beetje wat te laten lijken. Ze bokte nog maar weinig en ik kon er iets met mijn benen aankomen. Ze was eigenlijk te fel voor mij en ik vertrouwde haar ook niet bepaald.

Toevallig kwamen er een keer italianen voor springpaarden kijken. Omdat zij zo super kon springen hebben ze haar ook geprobeerd. Het klikte direct tussen haar en die springruiter. Ze is dan ook naar Italie gegaan. Ik heb nooit meer iets van haar terug gehoord, maar ik had er wel een goed gevoel over.

Toverbal

Berichten: 1955
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-03 21:14

Hebben jullie ook misschien info of plaatjes van Belmondo zelf? *LOL*

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 21:17

Een vriendin van mij heeft ook een merrie van Belmondo. Echt een hele pittege tante dat paardje. Wel een schatje maar heeeel moeilijk karakter!

Toverbal

Berichten: 1955
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-03 21:18

Het is de vader van mijn verzorgpaard, maar dat is echt een schatje OK dan!

_IlonaJarig

Berichten: 849
Geregistreerd: 02-05-04
Woonplaats: dongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 20:01

Kweet het beetje laat maar toch! Mijn paardje is ook van de hengst belmondo. Het is een ruin en ze hebbe hem Lemondo genoemd hoezo orgineel haha Ook zijn karakter is apart maar wel super lief hoor!!! *LOL*

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 10:06

Oud Topic