heb jij prive les?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

heb jij prive les?

ja het hele jaar door
96 (72%)
bepaalde periodes van het jaar alleen
24 (18%)
nee ik rijd alleen langs de weg op op eigen houtje
12 (9%)

Totaal aantal stemmen: 132


Anoniem

heb jij prive les?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 19:16

ik ben benieuwd of jullie prive les hebben of niet en of je het belangrijk vindt, ikzelf heb nu een tijdje geen les gehad en vindt dat ik aan het inkakken ben, dus zou er weer aan moeten geloven zo ook om meer motivatie te krijgen.
OOk ben ik benieuwd hoe vaak jullie les hebben.

gillian

Berichten: 4418
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Haarsteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 19:23

ik heb 2x in de week priveles met mijn paard.
je kunt niet fatsoenlijk (leren) rijden zonder les vind ik.
de ene heeft vaker les nodig als de andere, maar lessen blijft een belangrijk onderdeel, mits je een goede instructeur/trice hebt natuurlijk!!

JollyJumper

Berichten: 1325
Geregistreerd: 17-12-02
Woonplaats: Vortum Mullem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 19:26

Ik heb vaak les met Jumper. 1 x in de week clubles (waarbij we overigens ook vaak maar met z'n tween zijn), 1 x in de week privedressuurles, 1 x in de week springles, en regelmatig (ong. iedere maand) crossles.
Met mijn vorige paard heb ik dat niet gedaan (kon dat toen financieel niet trekken) en daar is het mis gegaan. In de loop van de tijd sluipen er fouten in die van kwaad tot erger worden. Ik vind dat ik niet zonder les kan.

Sting

Berichten: 12859
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 19:27

Ik heb vrijwel nooit priveles. A.s zaterdag na dik een jaar weer eens les, was ook wel nodig!!!
Ik krijg wel af en toe les van andere mensen maar dat is niet proffezioneel Haha!

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 19:32

Ik heb samen met mijn zusje 3 x (!!) per week les.

Op maandag van M (met z'n tweeen dressuurles)
Op woensdag van M (met de hele rijverenigin)
Op zaterdag van A (met z'n tweeen dressuurles, soms springen)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 19:34

Ja 1x in de 2 weken prive.
Elke week clubles, maar dan moet ik wel gaan Haha!

Begeleiding vind ik het belangrijkste wat er is.
Vandaag heb ik voor het eerst met Twilight een half uurtje les gehad.
Best veel voor haar, want normaal rij ik 20 min. maar met veel stappen er tussen door gaat het wel voor 1x in de 2 weken.

Ik heb nu bevestigd gekregen dat ik op de goede manier met haar bezig ben en zo dus door moet gaan.
Erg belangrijk om te weten.

En uiteraard krijg je dan meteen weer tips die slaan op het paard, want elk paard is toch weer anders
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 19-08-03 19:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Farjen

Berichten: 7985
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 19:35

ik ga soms nog naar de manege met andere paarden rijden.. als ik op het pension waar mn paard staat rijd, zijn er ook privélessen maar wel erg duur. Maar er zijn genoeg mensen die zo een beetje les geven zonder het te beseffen Lachen Er is ook een gezamelijke springles en bijna iedereen die er staat gaat op wedstrijd.
Maar toen ik vorige week naar de manege ging, vond ik dat mijn houdig al verbeterd was, en mn lesgeefster vond het ook. En ik doe met mijn paard de oefeningen na van de les, en die gaan vaak nog beter.
Ik heb ongeveer elke week, soms anderhalve week les op de manege. Toen ik Camble nog niet had 2 keer in de week.
Oja ik krijg binnenkort ook privéles met Camble
Laatst bijgewerkt door Farjen op 19-08-03 19:57, in het totaal 1 keer bewerkt

boeflover

Berichten: 6045
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 19:45

ik heb elke week privéles op een manegepony(Rocky). ik kan ook wel in de manegelessen mee rijden maar daar leer je veel minder van(vind ik)

jessy
Berichten: 1041
Geregistreerd: 15-07-02
Woonplaats: Michigan, VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 19:51

Ik kan geen van de opties hierboven kiezen... Heb nl. met mijn paard (oke, Fjord dan) nog nooit les gehad. Maar we rijden ook niet 'langs de weg'. Vroeger (vroegah Tong uitsteken ) heb ik wel eideloos manegelessen & privelessen op andermans paarden gehad, maar met mijn eigen paard ben ik nooit op het punt gekomen dat ik er behoefte aan had. We gaan eigenlijk wel lekker zo & willen in het najaar in de B (dressuur) starten.

Meningen/kritiek mag!

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 20:04

Ik heb van het voorjaar een keer of 12 priveles gehad met Rowan, hij zat toen erg in de puberteit en we hadden hulp nodig. Toen kon het qua tijd niet meer (kon alleen op vrijdagmorgen). Ik wil wel graag weer beginnen, maar tijd/geld/vervoer blijft lastig.

Scylla
Berichten: 1220
Geregistreerd: 09-04-03
Woonplaats: Sliedrecht, t baggerdurp van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 20:06

Ik heb iig 1 x in de week priveles, soms 2 x en dan ga ik altijd nog op donderdag avond naar de vereniging om les te krijgen. Dus 2/3 x les in de week en dan kan ik ook nog op maandag of dinsdag naar de vereniging om les te krijgen, maar dat doe ik eigenlijk nooit.

Ik vind het wel heel belangrijk om les te krijgen, als ik bijvoorbeeld 2 weken geen priveles heb gehad merk ik bij sommige dingen het wel...

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 20:10

Ja,ik heb priveles..ik heb dit omdat ik graag begeleiding wil met Jersey,dat ik goed met haar kan leren rijden..
Als het goed gaat met rijden dan ga ik 2x in de week lessen bij de club..1x springen en 1x dressuur..

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 20:19

Ik heb altijd 2 keer in de week prive les gehad..
Sinds ik mijn eigen paard heb,niet meer..Dus al meer als een half jaar geen les meer..Ik ben er niet trots op,maar kan maar niemand vinden met verstand van zaken hier in de buurt.
Dus, als iemand zich aangesproken voelt? Haha! Ge zijt welkom!

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30619
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 20:22

Ik heb eens in de 2 weken les. Altijd prive. Zonder zou ik niet willen en ook niet kunnen.

Little_Sun

Berichten: 1166
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 20:23

Nee, vind ik zelf trouwens ook niet fijn. Meestal rij ik in een groepje van 3 mensen, maar het fijnst vind ik het om met z'n 2-en te rijden.

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 20:25

ik heb eigenlijk altijd prive les gehad, maar het werd te duur, echt jammer, ik zou het zo weer doen! maar gelukkig heb ik nog les op de ponyclub!

Belker

Berichten: 15302
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 20:34

Ik heb in principe altijd priveles. Helaas heb ik nu te vaak jonge beesten. Zo lang die net ingereden zijn les ik niet. Ik moet meestal via het bos naar mijn instructrice toe. Voor les hebben ze dan wel wat conditie nodig.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 20:43

1 * per week prive les springen
1 * per week prive les dressuur (soms wat minder vaak als ik of mijn instructeur geen tijd heeft)
en ik ben van plan om zo af en toe een prive les cross te nemen.

Vorige week heb ik voor het eerst sinds een jaar of 10 weer in een groepsles gereden ( 4 a 5) en dat vind ik toch te veel. Met 2en gaat prima, maar bij meer wordt de les toch te algemeen en de aanwijzingen te oppervlakkig.

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 20:45

Ik had met m'n eigen pony 1x in de week prive-les van Okkie1 hier op Bokt.
Nu heb ik gisteravond weer priveles gehad op Movie (een haflinger daar, voor de handel). Lachen

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 20:46

Ja, ik heb elke week een 1 keer een half uurtje prive les, het hele jaar door Lachen

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 20:48

ik had met Amadeus (Fries) elke week les. Daarna heb ik een poosje niet gelest, omdat ik geen vast paard had. Ik merkte dat mijn rijden heel snel achteruit ging, dus ben ik om de week op een manege wezen lessen (van Wouter24). Nu ik met Lodewijk ga starten ga ik om de week met hem lessen (van Nimber zelf)
Ik heb gemerkt hoe slecht het voor me is om zonder les te zitten, dus dat wil ik nooit meer (en ik zit nu al een stuk rechterop Tong uitsteken )

Carolinef

Berichten: 4939
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Sleeuwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 21:04

Ja ik heb 1 keer in de week les in mijn uppie, en heb er heel veel baat bij en mijn fjordje ook, het klikt gelukkig ook goed tussen mijn instructrice en mij!

siesti

Berichten: 3151
Geregistreerd: 31-07-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 21:07

Ik heb ook vaak priveles in mijn uppie, gewoon een uur lang bij ons in de rijbak. Meestal dressuurles maar als ik wil soms ook springles.
Vaak een keer per week of als ik weinig tijd heb 1 keer per 2 weken, maar als ik wedstrijden heb heb ik soms 2 keer per week priveles.

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 21:13

ik heb een keer in de twee weken thuis les, en elke week op de ponyclub (groepsles)

IlsjePilsje

Berichten: 2043
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 21:16

Ik heb één keer in de week les en wil wel proberen dat het hele jaar door te blijven doen, maar ik weet niet of dat zal gaan. We hebben alleen maar een buitenbak die erg snel blank staat...