waterman en renovo

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

waterman en renovo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-08-03 17:07

hallo allemaal,

ik heb een paard die nikita heet en zei is de dochter van de beste tuigpaard hengst waterman en renovo.
nikita schrikt heel veel maar kan niet voor de kar omdat zij te onvoorspelbaar is welke lieve paardenvrienden kent waterman of renovo ik ben heel benieuwd welke mensen deze 2 hengsten een keer in het echt hebben gezien of gekent. OK dan!
wie wil me dan waarschuwen en dan meer info..geven...


dank jullie wel groeten [***] [/b]

Het leven met dieren maakt je lichaam rustiger waardoor je meer je vrijheid voelt.


Scylla
Berichten: 1220
Geregistreerd: 09-04-03
Woonplaats: Sliedrecht, t baggerdurp van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 17:25

Als t goed is heb ik Waterman (Noran x Brook Acres Silversul) gezien bij de hengstenshow van van Manen dit jaar. Dit staat er in het boekje als informatie over hem:

In de nafok van de keur preferente hengst Waterman is het bewijs geleverd dat hij met recht zelf meerdere kampioenschappen heeft gewonnen. Hij vererft zijn aanleg als tuigpaard naar de concvoursvelden, keuringbanen en naar de hengstenkeuringen.

Veel nakomelingen van Waterman wten winnend deel te nemen aan de wedstrijden, verdringen zich in de keuringsbanen om de kopplaatsen.

Waterman is een stempelhengst, voor de fokkerij en in de sport. Meerdere nakomelingen van hem eisen een kampioenschap op.

Enkele bekende nakomelingen zijn:
Handro, Glamoer, Adrastos.
Kampioenmerries aan de hand en in het tuig zijn:
Erina, Desiree, Ernastraum en Elanda

Waterman staat met 163 pnt en 89% betrouwbaar hoog op de index.

Scylla
Berichten: 1220
Geregistreerd: 09-04-03
Woonplaats: Sliedrecht, t baggerdurp van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 17:29

Nog 2 fotos van waterman:

Afbeelding
Afbeelding

taverno

Berichten: 4215
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Zoetermeer Aladin in Stompwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 19:53

Waterman en Renovo zijn helaas overleden.Renovo heeft een grote stempel gedrukt op de fokkerij .Heel veel nazaten hebben het goed gedaan in de sport.Renovo dekte alleen natuurlijk.Via k.i. lukte het niet.
De moeder van mijn paard is een waterman merrie en de vader van Taverno is een Renovo.

Scylla
Berichten: 1220
Geregistreerd: 09-04-03
Woonplaats: Sliedrecht, t baggerdurp van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 19:53

wanneer is Waterman dan overleden? Niet zolang gelden zeker?

taverno

Berichten: 4215
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Zoetermeer Aladin in Stompwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 19:54

Volgens mij pas dit jaar

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-08-03 19:58

waterman is dit jaar overleden want dat staat in de strengen die we krijgen van de kwpn dat alleen weten jullue ook of waterman ook zo schrikkerig is volgens mij niet maar de dochter van waterman dus mijn paard nikita die schrikt heel veel maar dan heeft ze dat van renovo dat ff een tip nikita is een kwpn is 1.62 hoog en 8 jaar en hackney en tuiger maar das logisch

Het leven met dieren maakt je lichaam rustiger waardoor je meer je vrijheid voelt.

gabyfedde

Berichten: 11895
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 20:01

animals schreef:
waterman is dit jaar overleden want dat staat in de strengen die we krijgen van de kwpn dat alleen weten jullue ook of waterman ook zo schrikkerig is volgens mij niet maar de dochter van waterman dus mijn paard nikita die schrikt heel veel maar dan heeft ze dat van renovo dat ff een tip nikita is een kwpn is 1.62 hoog en 8 jaar en hackney en tuiger maar das logisch


Het schrikken kan meerdere oorzaken hebben: erfelijk (dus via ouders/grootouders), door gebeurtenissen uit verleden of door een jeugd zonder prikkels (nooit wat gezien/gebeurd).
Waterman en Renovo waren beide zeer goede paarden, geroemd om hun prestaties en die van hun nakomelingen.

Don't dream your life, live your dreams!

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-08-03 20:02

maar als jullie veel info weten laat het dabn wel ff rinkelen want dat vind ik wel leuk tip de dochter van waterman dus nikita die laten we dekken nikita word volgend jaar in april gedekt goed nieuws he?

Het leven met dieren maakt je lichaam rustiger waardoor je meer je vrijheid voelt.

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-08-03 20:04

ja het zijn allebei goei tuigpaarden dat weet ik staat ook in de stamboek van mijn paard.

Het leven met dieren maakt je lichaam rustiger waardoor je meer je vrijheid voelt.

taverno

Berichten: 4215
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Zoetermeer Aladin in Stompwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 20:12

De moeder van Taverno is dit jaar gedekt door Manno. Dit is een geweldige hengst van Fabricius.Hij geeft hele mooie veulens.Misschien wat voor Nikita?

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-08-03 20:18

klopt Manno is een super hengst maar wij laten er geen hengst opspringen maar via sperma in brengen kom niet meer op de naam volgens noemde ze dat insinimatie of zo iets maar wij laten nikita dekken door nando want die is ook lekker rustig in het bloed dat wij hebben nikita nu 2 jaar en wij laten er geen hengfst op springen omdat ze een heke trauma heeft opgebouwd en ze is vroeger bij handelaren terecht gekomen en dan gaat vaak het ergste er aan toe echt zielig ze is nu bij ons aan het goede adres want vroeger konden ze nikita niet onder zadel krijgen en ons is het wqel gelukt dat je kunt met haar alles alleeen voor de kar krijg je haar wel maar ze is super onvoorspelbaar en als je goed wiol zijn moet je haar niet voor de kar doen en gelukkig doen we dat ook niet

Het leven met dieren maakt je lichaam rustiger waardoor je meer je vrijheid voelt.

suri
Berichten: 13
Geregistreerd: 31-08-03
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 01:48

hoi, mijn paard is een waterman + natuur, ik rijd er dressuur mee, ze kan ook goed springen en voor de wagen is ze ook super, ze is wel wat schrikkerig maar daar is wel mee om te gaan.

Billy

Berichten: 20699
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 04:53

Animals, zou je asjeblieft hoofletters en leestekens willen gebruiken?
Dit leest echt voor geen meter.
Ik heb zelf een Balmoral (v: Renovo) x Natuur(v: Gloriant), en die is vooral onder het zadel schrikkerig. Voor de kar kun je er een bom naast gooien en dan gebeurt er nog niks.

Goedgekeurd onderschrift :)

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 09:17

Ik verzorg Niranda en die is ook van Renovo, en dit jaar heeft ze een veulentje gekregen van Manno (foto`s staan in me profiel Tong uitsteken)
Onder het zadel was ze heel schrikkerig maar nu gaat het onwijs goed. Ze staat alleen niet voor de kar, best wel jammer...

Annelien (Moneymaker x Renovo) ZZ-Zwaar startgerechtigd *\o/*


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Maaarleeen en 46 bezoekers