In binnenbak `s winters extra ruiters toelaten als

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 

Wel of geen externe ruiters in de winter toelaten?

Ja, die moeten toch ook ergens terecht
44 (51%)
Nee, de bakken zijn al overvol, niet toelaten
42 (48%)

Totaal aantal stemmen: 86


Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

In binnenbak `s winters extra ruiters toelaten als

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-08-03 15:51

Bij ons op stal is er al enkele jaren onvrede over de manier van doen van onze stalhouders in de winter. In de winter rijdt iedereen natuurlijk liever binnen als buiten en is het dus al redelijk druk in onze binnenbak als je `s avonds gaat rijden. Veel mensen werken gewoon en zijn dus op de avond aangewezen. Het longeren in de binnenbak tijdens de spits is al verboden.
Nu laten de staleigenaren wel mensen van buitenaf in de binnenbak erbij rijden! Hetzij tegen betaling, dat wel, maar het is dus steeds drukker aan het worden, en soms is er geeneens plaats voor de eigen mensen meer omdat er veel externe mensen rijden. Erbij komt ook nog de rijvereniging die donderdagavond altijd de bak in beslag neemt (en dan ook alleen voor hun, 3 of 4 ruiters, en er mag niemand bij!) van 19.15 tot 20.15, en de ponyclub op dinsdagavond, waar verder dan ook niemand bij mag!

Wat vinden jullie, dat dit redelijk is omdat we ook aan die arme mensen moeten denken die anders in de kou moeten rijden, of onredelijk omdat het zo super druk is! Ik baal er in ieder geval stevig van, vooral omdat er ooit ook nog beginners of mensen die "geld zoeken op de grond" tussen rijden, wat iedere keer dus tot botsingen en irritaties lijdt!


Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 15:54

Ik vind dat ze dan de mensen die niet op stal staan niet toe moeten laten.!

Mensen die daar op pension staan met hun paard hebben toch voorrang vind ik!

Kitty

Berichten: 7694
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 15:57

Op onze stal staan we met in totaal zes ruiters/amazones en er is een niet al te grote binnenbak. In de winter mogen externe ruiters tegen betaling van vier euro in de bak rijden.
Het is dan inderdaad vaak wat drukker in de bak, maar meestal is er dan nog prima te rijden.
Ik heb er geen problemen mee. En als het me wel stoort, ga ik wel een uurtje of twee later rijden.

De verenigingslessen op maandag (19.00 tot 20.00) en dinsdag (19.00 tot 21.00) zijn wel lastig. Vaak zorg ik er dan voor dat ik om zes uur op mijn paard zit.
Een beetje aanpassen en dan kan iedereen gewoon lekker rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 15:57

Ik denk dat je niet vanuit die mensen moet denken, maar vanuit de relatie pensionhouder-klant. Jij betaalt in je pensiongeld een bepaald bedrag voor het gebruik van de bak. Daarmee koop je een recht en heeft de pensionhouder naar jou toe een plicht om dat ding te onderhouden etc.

Als een buitenstaander betaalt voor gebruik van de bak, heeft deze dus net zoveel recht als jij!!

Je kunt de pensionhouder wel vragen rekening te houden met de eigen klanten, maar dat blijft een gunst van hem naar jou toe. Je rechten zijn namelijk niet groter dan die van de buitenstaander.

Sterker nog: die buitenstaander betaalt meestal in verhouding veel meer dan jij doet! Dus eigenlijk heb je je mond te houden Knipoog

Het zou natuurlijk een ander verhaal zijn als hij mensen toelaat zonder daarvoor een vergoeding te vragen. In dat geval kun jij aanspraak maken op jouw recht.


Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 15:58

Ik heb een tijdje op een stal gestaan met binnenbak.
In de winter kwam daar wel eens zo'n verwaand meisje rijden met haar dure wedstrijdpony's met god_weet_wat_voor_afstamming!
Mooi dat die dus de hele bak in beslag nam!
Wij konden er tussen door rijden!
Als je dan in de buurt kwam zei ze: kijk wel een beetje uit, mijn pony trapt naar andere paarden! met zo'n heel kattig stemmetje Boos!

Hebben we even aan de stalhoudster gevraagd of die nog mocht komen: ja, want die betaalt elke keer 10 euro als ze komt rijden! Boos!
Ja zeg!

Heb ik besloten dat ik die dagen 's morgens reed Haha!

Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht ;)

Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 16:18

Ik ben het helemaal eens met Zep

Sunny
Berichten: 404
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 16:18

Pensionklanten en ruiters-van-buitenaf betalen allebei voor de bak, dus m.i. geen onderscheid hoor. (je hoort al, ik ben een van die ruiters...) Het zou anders zijn als ze ook je stal in beslag namen, maar dat heb ik nog niet gehoord.....

Op een of andere manier wordt er anders aangekeken tegen 'het meisje van buitenaf met een lastig paard' dan de collega-pensionklant met een lastig paard....

Ik ben ook verzocht om voortaan overdag te komen rijden, want de pensionklanten hielden niet van westernruiters (was er al 'n jaar niet geweest, kende heel die pensionklanten niet) maar mocht wel de volle mep betalen. Heb er dus voor bedankt en rij nu bij een particulier adres. Professionele bak, goedkoper en nog rustig ook!!

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-08-03 16:25

Ja maar het is toch niet normaal dat je als pensionklant geeneens in je eigen bak kan rijden omdat die overvol is door externe mensen! Waar moeten wij dan rijden?? Ik vind wel dat pensionruiters voorrang moeten krijgen voor externe ruiters. Het is tenslotte hun keuze ergens te gaan staan waar geen binnenbak is, laat ze dan ook de consequenties ervan weten!

Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 16:31

Misschien hebben ze die keuze wel gemaakt omdat ze wisten dat ze ergens anders tegen betaling ook de binnenbak in konden.
Maar als jij je ergert aan de 'externe' mensen dan ergeren zij zich er waarschijnlijk ook aan dat het zo druk is..... Je snapt het al dan blijf je toch gewoon rijden? En als het echt niet gaat gaan ze vanzelf wel weg;)

Maar het blijft zo dat ze evenveel rechten hebben zij betalen ook. Het zou anders zijn als ze zeiden dat er niemand in de bak MOCHT als zij aan het rijden zijn. Dit is niet het geval dus kan toch gewoon lekker iedereen zn gang gaan in die bak?

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 16:33

de bak bij jullie is groot maar heeft te weinig capaciteit voor al die mensen die er rijden. Ik vind het dan niet terecht dat externe mensen moeten komen rijden, immers, jullie betalen om te kunnen rijden en dat is onder gegeven omstandigheden niet mogelijk.

overigens vind ik het niet terecht dat je de rijvereniging noemt in deze. Want ten eerste is dat nog geen uurtje in de week. Daarbij is die stal groot geworden dank zij de rijvereniging en de ponyclub omdat zij destijds gezamenlijk ernaar verhuisd zijn op voorwaarde dat die stal de basis zou zijn voor de rijvereniging en de ponyclub. de rijvereniging en de ponyclub waren er al eerder dan ALLE andere pensionklanten daar op stal.
Laatst bijgewerkt door Desiree op 19-08-03 16:47, in het totaal 1 keer bewerkt

De hond is de betere mens

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 16:36

Zoals ik hierboven al uitlegde, heb je technisch gezien niet meer recht op gebruik van de bak dan de externe klant die er ook voor betaalt en dus ook gewoon een klant is van de pensionhouder.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 16:39

Zep schreef:
Zoals ik hierboven al uitlegde, heb je technisch gezien niet meer recht op gebruik van de bak dan de externe klant die er ook voor betaalt en dus ook gewoon een klant is van de pensionhouder.


de voorwaarde die je stelt als klant Zep, is dat je gebruik kunt maken van de binnenbak. MAar dat kan niet als deze altijd vol is. De binnenbak is een extra faciliteit waarvoor je BETAALT en dan wil je er ook gebruik van kunnen maken. Maar je kunt er echt niet meer rijden als je alleen maar bezig bent met uitwijken en ontwijken. Ik weet wel hoe het is en waar ze over praat hoor, heb zelf op die stal gestaan.

Ze willen dan ook een binnenbak erbij bouwen, maar daar krijgen ze in die regio van z'n levensdagen de vergunning niet voor.

De stallingscapactiteit staat er in geen verhouding tot de rijcapaciteiten in de binnenbak. Dat is rendabeler voor de stalhouder. het is natuurlijk recht van de stalhouder om er zoveel mogelijk geld uit te halen. MAar een stalhouder heeft niet alleen rechten maar ook verplichtingen om na te komen als de pensionklant daarvoor betaalt.

Als koortje altijd moet uitwijken naar de buitenbak voor andere mensen is ze immers goedkoper uit als ze naar een stal gaat met alleen buitenbak. Dan zijn de omstandigheden verder hetzelfde maar is ze minder geld kwijt.
Laatst bijgewerkt door Desiree op 19-08-03 16:44, in het totaal 2 keer bewerkt

De hond is de betere mens

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 16:41

Om dit soort kwesties te voorkomen wil onze stalhouder dus geen mensen van buitenaf toelaten in zijn binnenbak, ook niet tegen betaling.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 16:43

Desiree schreef:

de voorwaarde die je stelt als klant Zep, is dat je gebruik kunt maken van de binnenbak. MAar dat kan niet als deze altijd vol is. De binnenbak is een extra faciliteit waarvoor je BETAALT en dan wil je er ook gebruik van kunnen maken. Maar je kunt er echt niet meer rijden als je alleen maar bezig bent met uitwijken en ontwijken. Ik weet wel hoe het is en waar ze over praat hoor, heb zelf op die stal gestaan.



Ik heb ook op zulke stallen gestaan, dus ik snap hoe je je voelt. Maar degene die van buiten komt betaalt ook. Die heeft ook last van de drukte want daar heeft ie ook niet voor betaald.

Kun je inzien dat die ander ook gewoon een klant is? Want daar draait het hele verhaal eigenlijk om.

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-08-03 16:44

Desiree schreef:

Ze willen dan ook een binnenbak erbij bouwen, maar daar krijgen ze in die regio van z'n levensdagen de vergunning niet voor.


Ze zijn ermee bezig hoor ik de hele tijd. Van de week waren er allerhande mannen met tekeningen en papieren die er rondstruinden, dus wie weet!?
Ik hooooooop het maar!!! Dit is `s winters echt niet te doen.
En Desiree, ik betrek de rijvereniging en ponyclub erbij omdat dat inderdaad "maar" 2 uur per week is, maar wel precies twee uren midden in de spits op het moment dat de meeste mensen rijden, dus toch twee zevende deel van de drukste rijmomenten, snap je?

sharir

Berichten: 2576
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 16:45

gewoon een regelling treffen.. na zoveel uur ofzo. en de dagen.
maar je kan natuurlijk ook gewoon een aantal nemen en dan stoppen zodat het niet te vol wordt

Vasco nog altijd mis ik je
Peline mijn nieuwe topper

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 16:46

snap ik koortje, maar wie het eerst komt, die het eerst maalt. En de stalhouder heeft maar fijn kunnen opstarten dank zij de ponyclub en de rijvereniging dus dan mogen ze zich ook wel aan hun afspraken houden.

Zep, wat karin hier zegt:
Karin schreef:
Om dit soort kwesties te voorkomen wil onze stalhouder dus geen mensen van buitenaf toelaten in zijn binnenbak, ook niet tegen betaling.
zo zou de stalhouder van koortje ook moeten redeneren.

De hond is de betere mens

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-08-03 16:48

Ja, zo zou Mark idd wel mogen redeneren ja! Maarja, als er centjes geroken worden mag alles wijken! Boos!

En dat kan allemaal wel, wat je zegt over PC en RV, maar dat was in het verleden... het gaat er NU om dat het NU te druk is, veels te druk!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 16:51

Koortje schreef:
En dat kan allemaal wel, wat je zegt over PC en RV, maar dat was in het verleden... het gaat er NU om dat het NU te druk is, veels te druk!

ja, maar daar is de rijvereniging en de ponyclub niet schuldig aan en die mogen dan ook niet de dupe worden. De schuld ligt aan het feit dat er centjes zo vreselijk belangrijk zijn daar, ten koste van.

De hond is de betere mens

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 16:51

Nee, zo zou de stalhouder dus niet moeten reageren, zo kan hij reageren. Dat is aan hem, want het is zijn bedrijf. Hij is degene die de regels bepaalt.

Het is niet irreëel om eens met hem te praten en te zien wat zijn idee hierover is, maar technisch gezien staat hij volledig in zijn recht.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 16:53

zal best in zijn recht staan, maar mensen hebben vervolgens het recht hebben om er te vertrekken en ik ken er HEEL veel die om die reden daar vertrokken zijn. De concurrentie qua stalling is in deze regio moordend dus je bent absoluut niet afhankelijk van ze. Als de stalhouder dus niet verstandiger wordt, trekt hij met heel zijn recht toch aan het kortste eind.

De hond is de betere mens

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 16:56

Maar dat is jouw probleem verder niet.

Ik begrijp je standpunt hoor, daar niet van.

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 16:56

Tuurlijk is het vervelend als het druk is in de bak, maar jij zou het denk ik ook wel fijn vinden als je 's winters in een binnebak kan rijden (als je dat niet had bij de stal van je paard).

14-11-'14 Sven ♥
02-06-'17 Quin ♥

www.meesteraap.nl -> Dé webwinkel met musthaves voor schoolgaande kids!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 16:58

Georgette schreef:
Tuurlijk is het vervelend als het druk is in de bak, maar jij zou het denk ik ook wel fijn vinden als je 's winters in een binnebak kan rijden (als je dat niet had bij de stal van je paard).

natuurlijk begrijp ik dat van die mensen. MAar een stalhouder heeft niet alleen rechten maar een pensionklant ook omdat die voor bepaalde rechten betaalt. En die betaling schept weer verplichtingen vanuit de stalhouder. Als hij die verplichtingen niet na wil komen moet hij de klant minder laten betalen voor zijn stalling. Voor wat hoort nu eenmaal wat.

De hond is de betere mens

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-08-03 16:59

Dan vind ik dat je het hele jaar bij een stal met binnenbak moet gaan staan, dan weet iedereen waar hij/zij aan toe is kwa drukte! Sommigen mensen willen alleen de lusten en niet de lasten, tja....


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 78 bezoekers