Salaris / Onenigheid op kantoor

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Question
Berichten: 11
Geregistreerd: 19-08-03

Salaris / Onenigheid op kantoor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-08-03 15:33

Even een vraagje onder een andere nickname...

De situatie is als volgt....

Ik werk sinds februari voor een andere baas (wel zelfde bedrijf) omdat ik dan meer salaris zou krijgen en ook wat meer ervaringen op kan doen.
We zouden een proefperiode instellen van 3 maanden, en daarna zou bekeken worden of we hiermee door zouden gaan.
Als m'n nieuwe baas tevreden zou zijn dan zou ik per 1 juli promotie en salarisverhoging krijgen. Dit is mondeling met 2 mensen afgesproken.

Afgelopen maand stond er nog steeds geen verhoging op mijn salarisstrook dus ik heb hierover nagevraagd bij m'n baas. Hij heeft hierover contact gezocht met de persoon die weer boven hem staat, en nu is afgesproken dat ik pas per 1 september promotie krijg en het geld wat ik eigenlijk extra zou verdienen wordt nu bij mijn bonus uitbeteaald.
De reden hiervan is dat de normale promoties per 1 september ingaan.

Ik ben het hier uiteraard niet mee eens om de volgende redenen:
1. Ik krijg problemen met de belastingdienst als ik opeens een hoger salaris krijg.
2. Ik ben bang dat ze me geen extra bonus meer gaan geven als ik het geld wat ik eigenlijk al zou krijgen bij de bonus gerekend zou worden.
3. Ze houden zich niet aan de gemaakte afspraak (dus per 1 juli promotie) dus mijn promotie is ook nog eens 2 maanden later. Inmiddels werk ik al 7 maanden voor deze persoon terwijl 3 maanden was afgesproken.
Kortom; ze proberen me dus gewoon een oor aan te naaien. Boos!

Iemand enig idee wat ik hieraan kan doen ???


Estranged

Berichten: 74
Geregistreerd: 31-07-03
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 15:37

* Akkoord gaan met de eenzijdig gewijzigde afspraken.
* De vakbond inschakelen.
* Met z'n allen rond de tafel gaan zitten en het uitpraten net zolang tot iedereen tevreden is.
* ontslag nemen ?

~ to arouse enmity or indifference in where there had formerly been love, affection, or friendliness.


Coolio

Berichten: 353
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: In het mooiste (en waarschijnlijk kleinste) dorp van Nederland :P

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 15:37

tja, ik zou eerst er eens voor gaan zorgen dat er wat duidelijks op papier wordt gezte. Dan moeten ze zich daar in elk geval aan houden. Misschien kun je eerst bij de belastingsdienst vragen wat wel en niet mag?? kweet het niet hoor, is maar n iedeetje..

Many people will walk in and out your live, but only true friends leave footprints...

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 15:49

Ik heb ook eindeloos gesteggel gehad over mijn salaris, dat stond imo niet in verhouding met mijn werkzaamheden. Een collega die minder deed kreeg meer betaald (in verhouding). Toevallig was dat de vriendin van de baas. Na een jaar kwam er een 2e adviseur (mij was eigenlijk die promotie beloofd, er is daar alleen nooit verder over gesproken, ik wist ook nog niet of ik dat wel wilde) en ik vond dat een gladjakker. Ik heb mijn besluit genomen en ben er weggegaan. Dan maar vakken vullen bij AH dacht ik. Alles is beter dan me hier voor gek laten zetten...

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

lieke2
Berichten: 2127
Geregistreerd: 12-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 16:26

ik ga ervan uit dat je gewoon in loondienst werkt? dan heb je zeker geen probleem met de belastingdienst, mits je werkgever maar de juiste tabellen toepast op het dan correcte brutosalaris. Ik denk dat dit meer een probleem is tussen jou en je baas dan dat de fiscus er een probleem van zal maken, vraag eens of deze twee mensen voor jou het eea op papier willen zetten van deze bespreking en ook ondertekenen.
Trouwens, deze les heb ik reeds bij een oud-collega geleerd, ze beloven gouden bergen, maar direct alles op papier laten zetten en krabbelen. Anders heb je geen rechtsgeldigheid en dus geen poot om op te staan.

succes!

Vandaag is morgen voorbij....

Als je veel doet, kan je veel doen
Als je niks doet, doe je vaak niks

Tijd om te leren/werken? Ban jezelf!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 18:28

Het is vervelend dat het allemaal even zo moeilijk loopt, maar het echte probleem zie ik niet, eerlijk gezegd.
Problemen met de belasting krijg je sowieso niet als je werkgever netjes loonbelasting voor je afdraagt. Laat zwart op wit zetten dat je die 2 maanden extra salaris bij je bonus krijgt. Als dat niet gebeurt, dan kun je altijd nog dwars gaan liggen, door met ontslag te gaan dreigen of met de vakbond te gaan dreigen. Werkgevers houden daar namelijk over het algemeen niet van en dat zou dus alleen maar kwaad bloed zaaien. Daar schiet je niks mee, als je tenminste nog met plezier bij het bedrijf wilt blijven werken.

Question
Berichten: 11
Geregistreerd: 19-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-03 07:52

Ok dank je allemaal !!

Heb gisteren ook nog even met onze hoofd personeelszaken gepraat hierover en zij zou het ook nog met m'n baas gaan opnemen. In ieder geval kan ze ervoor zorgen dat ik geen problemen krijg met de belastingdienst.
Daarnaast ga ik één dezer dagen nog wel bij m'n baas langs om in ieder geval te vragen waarom hij zo'n belofte maakt, als hij die helemaal niet na kan komen.

Thanks allemaal!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Nadia_, Amazonbot, Amyyy, Andreeaa, Britta31, Flippertje, FrNo, Galaika, Geerten, Googlebot, Hootje, Iloveiswan, Lestria, SannevZ, tienus63, Tucktuck, verootjoo, Whizz, xKatinkii, xxmichellexx, xxxmh en 147 bezoekers