Welke Westernboots moet ik kopen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Robyn

Berichten: 1592
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Naarden

Welke Westernboots moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-03 13:39

Ik wil graag nieuwe westernboots..Lachen

Maar ik wil ze wel met een stompe punt, Ik heb half internet al afgezocht maar kon niet echt iets vinden. Alleen in de US. Verward

Kan iemand mij vertellen welke laarzen jullie het best vinden. Bijv. merk.

Waar moet ik op letten als ik nieuwe ga kopen? Verward

Ik wil ong tussen de 150 en 200 euro uitgeven.. Geld, geld!

Alvast bedankt OK dan!

charene

Berichten: 1556
Geregistreerd: 11-10-01
Woonplaats: noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 13:48

wat bedoel je met stomme punt Verward de meeste westernlaarzen die ik ken hebben een soort ronde neus , maar zeker geen punt .

Ik heb Sendra westernboots en in elke westernwinkel wel te krijgen, ik vind ze super zitten, hoefde ze zelfs niet in te lopen zaten gelijk goed OK dan! (maar hierover zijn de meningen verdeeld, sommige hebben echt de blaren op hun voeten staan ``he bugsy`` Haha! )

Maar smaken verschillen gelukkig anders liepen we allemaal op dezelfde laarzen Clown

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 13:49

Westernlaarzen met een stompe punt (neus) worden ook wel 'ropers' genoemd. Persoonlijk vind ik Ariats lekker zitten. Ik zag er op EA nog een paar te koop staan (mt 42). Maar ik rijd net zo lekker met mijn hele goedkope merkloze laarzen.
Laatst bijgewerkt door DubbelFun op 19-08-03 13:53, in het totaal 1 keer bewerkt

yesta

Berichten: 193
Geregistreerd: 30-07-03
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 13:50

charene schreef:
wat bedoel je met stomme punt Verward


stompe bedoeld ze!!! in de zin van "niet scherp" Bloos

Robyn

Berichten: 1592
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-03 14:05

Citaat:
wat bedoel je met stomme punt


Ik bedoel van die westernlaarzen die niet zo'n giga punt hebben. Ik had misschien moeten zeggen "ronde punt"

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 14:08

ja waar kan je die laarzen kopen????? Westernwinkel??? waar vind ik die????

Robyn

Berichten: 1592
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-03 14:13

Ja ik neem aan in een westernwinkel..

Ik wil alleen wel een beetje goede kwaliteit. Schijnheilig

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 14:19

WenS noemde gisteren de website www.sheplers.com waar ik ook al wat leuke boots tegen ben gekomen. En ook voor een zeer goede prijs! Als de verzendkosten niet te duur zijn dan wil ik misschien wel samen met jou de laarzen kopen (als jij er tenminste ook leuke tegenkomt) en dan kunnen we de verzendkosten delen! Ideetje?

Robyn

Berichten: 1592
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-03 14:24

Tjek..

Dat vind ik een heel goed idee.

Ik ga ff op de site kijken Lachen

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 14:24

gera schreef:
WenS noemde gisteren de website www.sheplers.com waar ik ook al wat leuke boots tegen ben gekomen. En ook voor een zeer goede prijs! Als de verzendkosten niet te duur zijn dan wil ik misschien wel samen met jou de laarzen kopen (als jij er tenminste ook leuke tegenkomt) en dan kunnen we de verzendkosten delen! Ideetje?


Wees voorzicht met bestellen in Amerika. Je moet heel goed weten welke maat je moet hebben, dit kan per merk verschillend zijn. Qua verzendkosten scheelt het 25% bij 2 paar, maar je moet het binnen Nederland ook nog weer versturen (of brengen).

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 14:28

De laarzen met een spitse punt zijn eerder voor het linedancen. Ik zou er persoonlijk niet mee rijden.

De Sendra Boots zijn aan te bevelen, en de Justin Boots ook (maar die zijn erg aan de prijs). Durango zit ook als een huis. Ik heb zelf redelijk stevige kuiten en een kleine voet, dus kan niet in echte boots. Ik gebruik Lacers, van een onbekend merk, maar de volgende worden Ariats. Ze zitten als een huis, en hebben een voetbed.

Als je een adresje zoekt waar je laarzen kunt bekijken (en eventueel kunt bestellen, maar ze ruilen ze helaas niet) moet je even hier kijken:

www.bootbarn.com.

Als je daar gaat bestellen moet je rekenen dat je nog invoer moet betalen, en natuurlijk transportkosten. En je moet heel zeker zijn dat je de goede maat te pakken hebt, want het Amerikaanse systeem van schoenmaten is anders dan dat in Europa. Er staat een omrekentabel bij maar zelfs daar zijn bij de verschillende aanbieders verschillen in.

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 14:31

Beetje duur met verzenden:
Citaat:
International Shipping Charges
$65.00 per first item, $45.00 per additional item
France
$60 per first item, 40.00 per additional item

Robyn

Berichten: 1592
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-03 14:35

Wow, das best wel veel idd.

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 14:35

Wow wat een verzendkosten.. daar had ik nog niet eens naar gekeken. Kan je daar ook huizen en zadels bestellen ofzo.. allemachtig! Nee, dan is het nog niet veel goedkoper dan in Nederland Lips are sealed

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 14:37

Bootbarn is idd aardig aan de prijs wat de verzendkosten betreft. Maar als je iemand weet in USA kun je het daarheen laten sturen, en dan van daaruit deze kant op...Haha! Dan scheelt het weer wel!

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 14:38

Ik moet ook een paar nieuwe laarzen hebben, misschien kunnen we quantumkorting krijgen Verward Haha!

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 14:40

Ik ken wel iemand in de USA! Misschien dat zij zich op wil offeren! *LOL* Goed idee!! Gera krijgt laarzen! Joehoe! Haha!

Robyn

Berichten: 1592
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-03 14:42

Zijn er in nederland geen goede laarzen te krijgen? Of wordt dat moeilijk?

Zoveel westernwinkels zijn er niet. In ieder geval niet een beetje bij mij in de buurt.

Het scheeld wel een hele hoop gedoe. Ik ken namelijk weinig mensen in de US.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 14:43

gera schreef:
Ik ken wel iemand in de USA! Misschien dat zij zich op wil offeren! *LOL* Goed idee!! Gera krijgt laarzen! Joehoe! Haha!


Eh....wel zeker weten dat je de goede maat kiest he? Anders moet je hier maar een keertje ergens gaan passen Lips are sealed

Robyn

Berichten: 1592
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-03 14:48

Die maat wordt idd. lastig. bij mij verschilt het nogal per schoen. Ik heb een hele hoge wreef namelijk. Scheve mond

Ik denk dat ik toch dan maar niks uit de US moet bestellen.. Als het verkeerd is heb ik er spijt van..

bugsy

Berichten: 369
Geregistreerd: 16-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 15:05

Je kan misschien nog het beste wachten tot je naar een wedstrijd gaat (kijken). Daar heb je altijd wel een kraampje of een winkeltje ofzo.

Ik heb idd erg veel blaren gehad van mijn Sendra laarzen Ziek.
Maar nu (na een maand of 2-3) gaan ze steeds lekkerder zitten. Haha!

TIP!
Koop ze liever iets te groot als iets te klein, het is makkelijker een paar xtra sokken aan te trekken als een stuk van je voet af te krijgen. *LOL*

Succes

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 15:08

Dan heb ik drie of vier adresjes voor je voor westernlaarzen

Arthur van Osch in Vorstenbosch
Western Import Company op de Madepolder
D-Star Western in Wormerveer
De Westernwinkel op de Kalverhoek.

Iemand nog meer adresjes? Ik weet dat Vroegop (Sint Pancras) weleens Ariat Cobalt Lacers voor iemand uit Amerika heeft besteld.

Voor de zwarte Ariat Lacers kun je bij iedere normale dressuurwinkel terecht. En met je spijkerbroek erover zie je niet dat het dressuurlaarzen zijn...

http://www.ariat.com/

Robyn

Berichten: 1592
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-03 15:15

Thanx..

missquarter
Berichten: 276
Geregistreerd: 22-01-03
Woonplaats: boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 15:21

Ik heb pas nieuwe laarzen gekocht bij het standje op de show in Middenmeer.
Sendra boots.
Ik vind ze echt heel mooi, ze zitten lekker en zijn niet zo erg duur (145).
Mijn oude Anderson en Beans (bijna 5 jaar oud, 1x verzoold en altijd aan op stal) zijn nog lang niet op maar ik wilde nieuwe voor de shows.
De Anderson en Beans waren wel 550 gulden toen. Dus dat scheelt een berg!
Ben dus ook benieuwd hoe lang de Sendra's meegaan.

Lenie

Berichten: 414
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 15:25

Ik heb vorig jaar in een winkel in Zwolle Sendra boots gekocht voor onder de 200 euro. Ben er erg tevreden mee, zitten heerlijk !
Die winkel in Zwolle heeft allerlei western boots ( en ook motorboots) Daar kun je denk ik wel slagen. Ik weet even niet hoe de winkel heet maar als je meer wil weten zoek ik het wel voor je op. Hij zit in ieder geval in het centrum achter de Hema in een steeg.