Verzekering: Interpolis/Amev ???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 

Bij welke maatschappij laat jij je paard verzekeren?

Interpolis
21 (48%)
AMEV-HIPPO
16 (37%)
Fairmount
1 (2%)
EFO
5 (11%)

Totaal aantal stemmen: 43


Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Verzekering: Interpolis/Amev ???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-08-03 13:32

Wie heeft er goede of juist slechte ervaringen met Interpolis of AMEV-HIPPO om je paard bij te verzekeren?

Ik wil mijn paard per vrijdag laten verzekeren en heb een mail gestuurd naar Interpolis maar nog niets gehoord (al slechte zaak op zich, waar heb je anders e-mail voor?).

Heeft er anders iemand tel.nrs. zodat ik meteen bij de juiste afdeling
terechtkom?

Het gaat om een uitgebreide verzekering + onbeperkte ziektekosten.

Life isn't about waiting for the storm to pass...it's about learning how to dance in the rain!!!
[ITP] 25 september 1993: de dag dat ik mijn Imago kocht! [ITP] En ook Imago is op kamers in Uddel gegaan!

<3 Imago <3 R.I.P.....25-09-1990 - 19-06-2014



flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 13:37

Heeel handig dit topic, ik wilde namelijk zelf net zoeen maken. Ook voor onbeperkte ziektekosten verzekering (uitgebreid dus). Welke is het beste? (ik ga met Randy01 mee)

manic

Berichten: 6983
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 13:45

Als je hem per een bepaalde datum wil verzekeren kun je het best even bellen, dan is hij per direct verzekerd.

Ik heb tijdelijk bij Amev in de verzekering gezeten, maar ben toch gezwicht voor EFO. Ik heb de eerste claim inmiddels opgestuurd, dus ik kan nog niet veel over de afhandeling zeggen. In eerste instantie lijkt EFO duurder, maar als je je bedenkt dat het eigen risco 75 euro per -jaar- is is dat mischien toch wel eens niet zo (mijn paard is nogal onhanding; lees: dom).

Wat mij eigenlijk voornamelijk aansprak is dat de EFO geen leeftijdsgrens kent waarop ze de paarden uit de verzekering zetten. Mijn paard is nu pas 4, dus niet echt aan de orde, maar ik zou het vrij zuur vinden als hij op zijn 16e (of whatever het is) ineens uit de verzekering gegooid wordt nadat ik al zovel jaren die premie betaal.

Staat het telefoon nummer niet gewoon op de site?

Europe is our playground

Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-08-03 14:16

Op zich heb je gelijk, Manic, want wat ik dus niet leuk vindt aan Interpolis is dat ze in geval je paard niet meer geschikt is, je paard gewoon meenemen, je kunt hem dus niet 'terugkopen'. Dat vind ik eigenlijk een beetje eng idee. Je weet nooit voor wat voor situatie je komt te staan.

Life isn't about waiting for the storm to pass...it's about learning how to dance in the rain!!!
[ITP] 25 september 1993: de dag dat ik mijn Imago kocht! [ITP] En ook Imago is op kamers in Uddel gegaan!

<3 Imago <3 R.I.P.....25-09-1990 - 19-06-2014

Jokonootje

Berichten: 4830
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 14:17

ik heb zelf ooit eens een email naar de interpolis en naar amev gestuurd maar kreeg bij beiden pas na anderhalve week antwoord zou dus wel even bellen gewoon wil je wat regelen... is het snelste en het direcste en de telefoonnummers staan gewoon op de site ...

Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-03 14:13

Op aanraden van BeNGeL heb ik gebeld met Interpolis. Ze waren heel vriendelijk en de bewuste man stond mij netjes te woord (vind ik heel belangrijk).
Als mijn paard vrijdag wordt goedgekeurd, moet ik ff het rapport faxen. Dan nemen ze hem in voorlopige dekking. Binnen 2 weken neemt een inspecteur contact met mij op om ff te komen kijken bij het paard (= nogal logisch).

Trouwens, er is wel altijd een mogelijkheid om je paard 'terug te kopen'. Wat ik begreep van de site kan dit niet, maar dit is dus alleen bij noodslachtingen. Indien gewenst mag je hem zelfs laten inslapen, komt alleen in mindering op je uitkering.
Gespreide betaling is ook mogelijk (per half jaar of per kwartaal).

Heel netjes afgehandeld tot nu toe dus, dus ik ga voor Interpolis!

Mochten nog meer mensen hier willen verzekeren, stuur me ff een PB dan krijg je het rechtstreekse nummer.

Life isn't about waiting for the storm to pass...it's about learning how to dance in the rain!!!
[ITP] 25 september 1993: de dag dat ik mijn Imago kocht! [ITP] En ook Imago is op kamers in Uddel gegaan!

<3 Imago <3 R.I.P.....25-09-1990 - 19-06-2014

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 16:12

Ik heb nog steeds mijn vraagtekens bij Interpolis, alleen maar om dat rare 'als een paard ouder is dan zestien jaar en niet meer bruikbaar is in de sport dan het mes erin'. Ik denk dat ik toch voor EFO zal gaan, ook al is die misschien duurder. Ook over AMEV heb ik meer negatiefs dan positiefs gehoord, maar pb's zijn natuurlijk altijd welkom, over welke verzekering dan ook. Of juist als je er voor bent om helemaal niet te verzekeren (ook al denk ik dat het wel verstandig is om het veulentje van twee maanden die ik op het oog heb te verzekeren, veulens zijn vaak brokkenpiloten)

Nicole85

Berichten: 6697
Geregistreerd: 20-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 16:19

Ik ging langs bij een grote Rabobank vestiging hier in de buurt en daar stonden ze mij met grote ogen Wow! aan te kijken toen ik zei: interpolis paardenverzekering. Hadden ze nog nooit van gehoord.... Dus ik heb maar niet verder gevraagd naar folders. Ook ik wil dus een paardenverzekering afsluiten binnen korte termijn en vind dit topic wel handig!
Amev en Interpolis klinken goed vind ik. Alleen vind ik het niet zo goed en handig van Amev dat ze je paard met 16 jaar (dacht ik) uit de verzekering gooien.
Waarschijnlijk kies ik voor interpolis, vrouw die ik ken is daar ook verzekerd en heeft alles uitgekeerd gekregen van de kliniek waar dr paard in heeft gestaan. Van Amev heb ik nog geen berichten gehoord.

gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 16:22

mijn andere paard is verzekerd bij interpolis en het is helemaal niet zo dat je paard weg gehaald wordt als hij 16 is.. dat zou een beetje belachelijk zijn.
je mag een paard na zijn 15e niet meer de verzekering in doen omdat hij dan in de risico groep behoort. en dat is logisch ook vind ik
en mijn paard wordt helemaal niet voor de sport gebruikt.
hij is alleen verzekerd omdat hij nogal lomp is en vaak iets heeft. dus puur voor de ziektekosten en vergoeding als hij overlijd.
een meisje bij mij op stal had haar paard verzekerd voor 6000 euro, nu kan het paard vanwege hoefkatrol niet veel meer, maar alle kosten heeft zij nooit terug gezien. daar gaat je premie dan die je betaald. dus of verzekeren wel zo verstandig blijkt.. daar zet ik zo mijn vraagtekens achter.
en zoals ik eens gelezen had.. aky verzekerd haar paarden ookniet Haha! omdat die zo duur zijn in de premie dat ze daar eennieuwe voor zou kunnen kopen. daar zit wat in
ik vraag me gewoon af of het wel nodig is op zo een jonge leeftijd

rust zacht, mijn lieve willem. we zullen je nooit vergeten.
je blijft voortleven in onze gedachten.
dag, lieve vent 13-6-1988 - 23-11-2007

Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 16:35

Voor mij na mijn vorige paard geen interpolis meer!! Slechte voorwaarden, en heel erg moeilijk doen ze daar!
Nu zit ik met mijn nieuwe paard bij Amev, is ook nog goedkoper ook, en zij kopen bij afkeuring je paard niet op zoals bij interpolis.

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 16:39

Tja, maar bij Amev vergoeden ze slechts tweemaal hetzelfde ziektegeval per jaar. Stel je paard heeft een knieblessure. Je laat er de dierenarts naar kijken.. eerste behandeling, na een tijdje laat je er nog een keer een dierenarts naar kijken omdat je het nog steeds niet vertrouwt.. tweede behandeling. Dan volgt een operatie en die wordt dan niet meer vergoed.. Dan heb je ook een probleem. Waarvoor verzeker je je paard dan? Goed de kleine lettertjes lezen! Je spaart jezelf dan een heleboel ellende!

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 19:30

Mijn vorige 2 paarden heb ik destijds bij Hippo assurantiƫn verzekerd. Dat is nu Amev Hippo.
Nog nooit problemen mee gehad.

Treasure wilde ik in de eerste instantie bij EFO doen, maar na heel wat gezeur met hun inspecteur heb ik een hele lange klachtenbrief geschreven en heb ik mijn paard dus niet daar verzekerd.

Nadeel van interpolis is dat je bij overname het paard niet meer zelf terug kan kopen. En ja, dat vind ik toch wel wenselijk als het om iets gaat waardoor ze niet meer geschikt is voor de dressuursport maar wel voor recreatie. Dan wil ik haar gewoon terug kunnen kopen en zelf verkopen maar toch het geld hebben gehad.

Fairmount vond ik op de algemene voorwaarden niet goed genoeg.

Ben nu bij Amev uitgebreider verzekerd dan dat ik bij EFO wilde en ik ben goedkoper uit. Heb al een schadegeval gehad en werd snel uitbetaald. Ik ben dus wel tevreden!

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 19:35

Kan je me vertellen of Amev Hippo en Fairmont een webpagina hebben?

Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-03 06:42

Ik verzeker nooit meer bij Fairmount. Grote problemen mee gehad.

Even voor de duidelijkheid: ik had gister Interpolis gebeld en nog even duidelijke navraag gedaan over na afkeuring niet kunnen terugkopen. Dat is dus niet in alle gevallen zo. Als je paard na afkeuring verder kan leven ZONDER PIJN en hij/zij zou zijn dagen kunnen doorbrengen op het land, in overleg met de inspecteur en je dierenarts en jezelf, kun je dan dus wel je paard terugkopen. Dit geldt ook voor gedeeltelijke afkeuring/bruikbaarheid.
Verder verzeker ik mijn nieuwe paard in ieder geval voor 1 jaar omdat ik hem nog niet ken en er altijd wat kan gebeuren. Dit kan ook wel gebeuren met een paard dat je al wat langer hebt, maar je kunt wel zelf uitmaken of het een brokkenpiloot is of niet.
Mijn ZZ-licht paard had ik ook alleen maar het eerste jaar in de verzekering, toen hij 3 jaar was. Daarna nooit meer in de verzekering gehad. Hij heeft wel een aantal medische dingetjes gehad. Maar, naderhand uitgerekend, al die jaren premie betalen had ik er niet uitgehaald.
Op zich ben ik helemaal niet zo voor verzekeringen. Ik had met mijn ZZ-licht paard zelf een speciaal potje bij elkaar gespaard in geval van calamiteiten. Verder zou ik als mijn paard afgemaakt zou moeten worden, toch even willen wachten. Een periode waarin ik kan bijsparen om evt. weer en paard aan te schaffen!
Ik verzeker puur en alleen het eerste jaar waarin ik een nieuw paard heb en verder niet meer, dan zorg ik dat ik mijn eigen calamiteiten potje heb. BV. een spaarrekening, daar trek je nog rente van ook!

Life isn't about waiting for the storm to pass...it's about learning how to dance in the rain!!!
[ITP] 25 september 1993: de dag dat ik mijn Imago kocht! [ITP] En ook Imago is op kamers in Uddel gegaan!

<3 Imago <3 R.I.P.....25-09-1990 - 19-06-2014

Morrie

Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 07:38

ik heb het andersom ervaren, van Interpolis kreeg ik geen antwoord op mijn mail, maar de Amev belde meteen terug. Ik heb een tel.nr. en als ik iets wil vragen of iets wil melden krijg ik altijd dezelfde man aan de telefon , dat vind ik erg prettig! Er is een inspecteur komen kijken naar mijn paard, ik was er zelf niet eens bij!

De Amev keam voor mij iets goedkoper uit en ik voond dat ik op een prettige manier behandeld werd!

WendyBZ

Berichten: 13133
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 07:43

Hmm.. die van ons staan niet bij een van de grote verzekeraars, maar bij de onderlinge verzekering. Mijn vader is schatter en mijn opa was het ook, dus als je er eenmaal in zit Lachen Ik ben er verder wel tevreden over, maar ik geloof dat ze niet te verzekeren zijn tegen ziektekosten zeg maar. En als je paard afgekeurd wordt, koopt het fonds hem op en regelt het verder (enkeltje slachthuis zeg maar Huilen ) Groot, groot nadeel

ikke

Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 07:43

Randy01 schreef:
Wie heeft er goede of juist slechte ervaringen met Interpolis of AMEV-HIPPO om je paard bij te verzekeren?

Ik wil mijn paard per vrijdag laten verzekeren en heb een mail gestuurd naar Interpolis maar nog niets gehoord (al slechte zaak op zich, waar heb je anders e-mail voor?).

Heeft er anders iemand tel.nrs. zodat ik meteen bij de juiste afdeling
terechtkom?

Het gaat om een uitgebreide verzekering + onbeperkte ziektekosten.


Interpolis? Daar stuur ik mijn ergste vijand nog niet naar toe!
Tegen de tijd dat ze het risico lopen dat je paard geld gaat kosten, donderen ze je uit de verzekering. Let daarop, als je paard ouder wordt dan stoppen ze bepaalde verzekeringen gewoon, zeker de uitgebreidere pakketten en uiteindelijk donderen ze je er helemaal uit.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-03 08:04

Citaat:
Interpolis? Daar stuur ik mijn ergste vijand nog niet naar toe!
Tegen de tijd dat ze het risico lopen dat je paard geld gaat kosten, donderen ze je uit de verzekering. Let daarop, als je paard ouder wordt dan stoppen ze bepaalde verzekeringen gewoon, zeker de uitgebreidere pakketten en uiteindelijk donderen ze je er helemaal uit.


Jeetje, kun je nagaan wat een verschillende ervaringen mensen hebben met verzekeringen. Ik vind (sorry, no offense) het sowieso laaielichters. Het zijn altijd nog instanties die winst moeten draaien, vergeet dat niet!!!

Maar, puur in mijn geval, geldt dat ik wil verzekeren voor 1 jaar. (Een jong paard.) Dan verzeker ik ook alles erop en eraan! Daarna haal ik mijn paard uit de verzekering en zorg ik voor mijn eigen calamiteitenpotje!

Weet je wat ik ook altijd zo erg vind? Als je bv. met je paard naar een kliniek gaat, vragen ze sowieso of je verzekerd bent en vervolgens maken ze 4 extra foto's o.i.d. omdat 'hij toch verzekerd is'. Ook op die manier begrijp ik wel dat ook de verzekeringsmij. af en toe huiverig zijn.
[/quote]

Life isn't about waiting for the storm to pass...it's about learning how to dance in the rain!!!
[ITP] 25 september 1993: de dag dat ik mijn Imago kocht! [ITP] En ook Imago is op kamers in Uddel gegaan!

<3 Imago <3 R.I.P.....25-09-1990 - 19-06-2014

Robyn

Berichten: 1592
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 08:30

Citaat:
Interpolis? Daar stuur ik mijn ergste vijand nog niet naar toe!
Tegen de tijd dat ze het risico lopen dat je paard geld gaat kosten, donderen ze je uit de verzekering. Let daarop, als je paard ouder wordt dan stoppen ze bepaalde verzekeringen gewoon, zeker de uitgebreidere pakketten en uiteindelijk donderen ze je er helemaal uit.



Bij elke verzekering waar ik info van heb gekregen mag je ze maar tot 16 of 17 jaar verzekeren voor ziektekosten. Dus daar zit geen enkel verschil in.
Ik zit zelf bij interpolis en ben daar erg tevreden over. En tegenwoordig scheeld het allemaal niet zoveel. Bij Fairmount mag je gelof ik niet je eigen dierenarts houden want die hebben hun eigen dierenartsen.

Het Adviesloket

Maarten van der Vlies

Tel 040 298 2858

Deze man kun je evt. bellen voor info..

Veel succes OK dan!

ikke

Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 08:37

Jawel, voor ziektekosten. Maar mijn paard was gewoon voor de dood verzekerd, klein bedragje, geen gekke dingen. Toen mijn paard 22 werd ging eerst het verzekerde bedrag omlaag en toen ik op 25-jarige leeftijd nog geen cliam voor de dood had gedaan, hebben ze de verzekering stopgezet, boven de 25 wordt het risico dat er uitbetaald moet worden wel erg groot.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Robyn

Berichten: 1592
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 08:50

O dat wist ik niet. Ik heb mijn verzekering vooral voor de ziektekosten daarbij moet je hem ook verzekeren voor het doodgaan. Omdat dit voor mij niet zo hoeft heb ik daar ook niet goed naar geinformeerd. Het zit erbij maar meer ook niet. (Voor mij dan)

Bijna klaar met mijn opleiding!!!

Paduc

Berichten: 447
Geregistreerd: 28-04-03
Woonplaats: Maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 09:00

Ik heb al 12 jaar zeer goede ervaringen met mijn paarden bij AMEV. Je moet wel precies weten, welke verzekeringsvorm je neemt. Bij meerdere bezoeken van je dierenarts of bezoeken aan klinieken heb ik bij de vergoedingen nooit problemen gehad; ook bij eventuele seccond opinions werd alles netjes vergoed.

I love my Arabian horses

manic

Berichten: 6983
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 09:10

Robyn schreef:
Bij elke verzekering waar ik info van heb gekregen mag je ze maar tot 16 of 17 jaar verzekeren voor ziektekosten. Dus daar zit geen enkel verschil in.


Dit is bij de EFO niet het geval. Het paard blijft gewoon verzekerd.

Europe is our playground

Robyn

Berichten: 1592
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 10:42

Die ken ik niet. Maar dat kan natuurlijk.

Hebben die gasten ook een website?

Misschien iets voorals hij wat ouder is..

Bijna klaar met mijn opleiding!!!

manic

Berichten: 6983
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 10:58


Europe is our playground


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot, Justico, marga1 en 27 bezoekers