Aldoor maar weer moe zijn,wat heb ik?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Aldoor maar weer moe zijn,wat heb ik?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-08-03 13:03

Het zit me de laatste tijd niet echt mee allemaal.
Een jaar of 6 geleden kreeg ik pfeifer.
Daaraan heb ik gronische moeheid overgehouden.
Domme ik volgde de adviezen ook niet op van de dokter om veel te rusten.Had immers nog veel wat ik wilde doen.
Nu een jaar geleden ben ik weer begonnen met veel moe zijn.
Nergens zin in,alles wat ik deed ging met pauzes enz.
Een paar weken terug werd ik wat ziekjes.Flink verkouden,nekpijn,erge hoofdpijn,last van moege spieren,warm,bonkende wangen,dus ik dacht ach een griepje ofzo.
Nu heb ik stukken minder last van die dingen alweer,maar ik ben wel drie keer moeger dan voorheen.De trap aflopen om even naar de wc te gaan is al vermoeiend.Ik zit dan ook daarna echt even te rusten op mijn stoel(achter bokt Haha! )
Als ik sochtends opsta(wat vaak uitloopt tot smiddags Bloos ) wil ik het liefst weer terug kruipen,ik ben toch veel te moe om iets te gaan doen.
Er word geeist dat ik kom werken maar dat is voor mij nu te zwaar.Het zijn maar 4 uurtjes maar ik hou er niet eens 1 vol
Poeh het is niet leuk zo.Bij alles wat ik doe val ik zowat in slaap.
Vrijdag heb ik les gegeven,dat viel wel mee,was ook maar een uurtje.Daarna ben ik naar de veulenveiling geweest.Toen ik terug kwam was ik kapot.
Zondag ochtend heb ik iemand geholpen tijdens het losrijden en smiddags kon ik al niet eens meer gemakkelijk blijven staan om de kuren op muziek te kijken.Thuis viel ik dan ook als een blok in slaap.
Ik heb van half 8 savonds tot half 2 smiddags doorgeslapen.En nog moe toen ik wakker werd.
Nu ook,ik heb het stik heet en zit hier als een zoutzak achter de pc.Meer wil toch niet,daar ben ik te moe voor.
Ik baal echt als een stekker,wat zou het deze keer weer zijn dat ik zo moe ben Verward Bah ik wil ook leuke dingen kunnen doen Huilen


CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 13:07

ik ben momenteel ook heel moe en kan me niet goed concentreren, bij mij komt het schijnbaar van het teveel werken en ook teveel werken met dat hete weer !
als ik jou was zou ik heel rap een bloedonderzoek laten doen, wie weet heb je wel iets onder de leden??? en met dat hete weer komt zoiets er dan eerder uit !

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 13:21

Is heel moeilijk zo door de comuter te diagnostiseren...
Maar in heel veel gevallen heeft de consumptie van directe suikers (wit brood, verzadigde vetzuren, glucose, zoet fruit, suiker zelf) er mee te maken.

Let eens heel goed op je dieet. Scheelt vaak al een heleboel.

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Farjen

Berichten: 7966
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 13:33

ik ben ook moe enzo.. Komt omdat ik te weinig ijzer in mn bloed heb (dan neem ik een maand ijzer pillen, neemt mn lichaam het niet op omdat ik nog een vitamine tekort heb)
Idd laat een bloedonderzoek doen


Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 14:00

Weersveranderingen spelen ook een grote rol. Ik merk aan mezelf dat ik ook sneller moe ben. Ook heb ik veel last van hoofdpijn.

Het gaat allemaal vanzelf wel een keer over Knipoog

22-09-2006 is mijn zoon Kyan geboren!!
http://www.futerehope.come2me.nl/" target="_blank

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 14:07

Maar bij jou is toch ook ME vastgesteld?

Bij sommige blijkt het weg te gaan, maar ik ben er dus blijkbaar ook 1 van dat het niet weg gaat.
Ik kan het zeker voor een hele tijd onderrukken.
Zoiets kun je beter noemen als, kop in het zand steken en door gaan.
Maar je pleegt dan enorme roofbouw op je lichaam.

En zo vind ik het nu bij jou ook klinken.

En helaas als ME-er moet je er altijd rekening mee houden.
Ga ik dus bv naar de veulenveiling, dag je pretpark (waar ik dan nog meer op een terras zit dan in de aktracties) heb ik een bruiloft of wat dan ook, dan weet ik dat ik min. de week erop er nog "plezier" van heb.
Ik moet in die week dan ook echt mijn gemak houden en niet meer doen als nodig, want dan word ik ook een compleet wrak.

Dus luister naar je lichaam, moe is rusten.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 14:12

volgens mij zijn er een bijna oneindig aantal redenen waardoor je moe zou kunnen zijn. ik zou het in de gaten houden en anders naar de arts.
Laatst bijgewerkt door SuperPepeijn op 19-08-03 14:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Amor Vincit Omnia

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-08-03 14:25

Runnigkawa,dat heb ik idd ook ja.
Ik doe zoiezo op een dag niet veel.Ik ben wel aanwezig maar het is niet dat ik nu ook echt zeg,kijk mij eens rondvliegen.Alles gaat op het gemak.
Nu ook zit ik een nectarine te eten,wordt ik verdorie zelfs daar nog moe van.Het is toch van de zotte Huilen
Het is echt het laatste jaar dat ik steeds vaker moe ben.
Aan de ene kant zeg ik,ik hoef niet naar de dokter want ik weet wat ik heb,maar aan de andere kant denk ik,dat was toen maar wat is het dan nu?Ik heb soms het gevoel dat ik wat meer mankeer dan de dokter beweerd.
Ik heb dan ook voor donderdag een afspraak en ik wil deze keer niet nar huis gestuurd worden met het zal dit of dat wel zijn,maar ik wil nu eindelijk wel eens weten wat het is.Daar heb ik recht op!

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 16:08

Dees schreef:
Maar in heel veel gevallen heeft de consumptie van directe suikers (wit brood, verzadigde vetzuren, glucose, zoet fruit, suiker zelf) er mee te maken.


Hier heb ik het dus ook van.
Zodra ik teveel suikers op heb ben ik zo duf als een konijn in mijn hoofd. Niet vooruit te branden...
Vandaag heb ik ook zón dag.. Toen ik ging lijnen kwam ik daar pas goed achter, ook door een arts is mij wel eens aangeraden om suikers achter wegen te laten, en ik kan zeggen dat ik me dan een stuk beter voel...
Maar het is zo lekker !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 17:49

En ik lijk juist wel het omgekeerde te hebben.
Ik heb soms echt iets zoets nodig om net weer wat vooruit te kunnen.
Enders krijg ik echt een bibberig en slap gevoel.
Maar naar mijn idee wel veelst te vaak.

En wat ik in een ander forum een las, waar ME patienten spraken, was iets wat me erg opviel, maar nog nooit als een soort kenmerk had gelezen

Citaat:

Als ik bijvoorbeeld schrik blijft die adrenaline ook minutenlang doorrazen, zo erg dat het pijn doet
--------------
ik ook
Als ik langer dan ff schrikken stress heb, en dan praat ik over iets als een serieus gesprek of een spannende film, dan duurt het bij mij uren voordat de racewagentjes niet meer door mijn lichaam scheuren (zo is het het beste te omschrijven)


Iets wat ik zelf dus ook merk, ik kan soms gewoon niet tot rust komen.
Wil rustig ff Tv kijken en ik merk maar dat mijn hart blijft jagen.
Heb jij dat ook ?(of andere ME-ers)
Want ik kan me voorstellen dat daar dus ook veel onnodige energie in gaat zitten.

Luci
Berichten: 916
Geregistreerd: 31-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 18:08

runningkawa schreef:
Iets wat ik zelf dus ook merk, ik kan soms gewoon niet tot rust komen.
Wil rustig ff Tv kijken en ik merk maar dat mijn hart blijft jagen.
Heb jij dat ook ?(of andere ME-ers)
Want ik kan me voorstellen dat daar dus ook veel onnodige energie in gaat zitten.


Dit herken ik ook heel goed. Vind het altijd een moeilijk te omschrijven gevoel maar die omschrijving van de racewagentjes komen aardig in de buurt.
Ik heb dit alleen na een 'zware' (niet voor niets tussen aanhalingstekens want 'zwaar' is iets voor iemand met ME al snel..) inspanning. De racewagentjes kunnen dan nog lange tijd door mijn hoofd blijven scheuren terwijl mijn lichaam daarbij helemaal lam is. Is dit ongeveer ook wat jij bedoelt?

Ik moet wel zeggen dat nu ik op lijk te knappen dit gevoel steeds minder voorkomt. Ik heb dat vooral tijdens de slechte periodes (de bekende ups en downs je weet wel) en die worden gelukkig de laatste tijd minder.

puntje puntje puntje

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 18:18

Ik heb het ook, erg moe van gewoon op te staan, en als ik schrik doet het soms fysiek pijn in m'n borststreek. Ik heb bloedarmoede en ooit werd hipatitis-B vastgesteld wat met verder gezet onderzoek niet meer aan te tonen was Verward (terwijl het in principe ongeneesbaar is). Ik ben echter zo'n held als het op prikken aankomt ... schijtlaars ben ik, Tong uitsteken

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 19:03

De race autotjes zitten niet in mijn hoofd, maar echt in mijn lijf.
Ik ben dood op,maar toch voel ik me letterlijk gejaagd, net alsof ik 4 blikjes redbull, bijwijze van, op heb.

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-08-03 22:38

Ik herken alles.
Ik zit ook nooit stil.Zojuist nog een heel stuk wei geharkt terwijl ik eigenlijk moe ben.Kan het niet laten.Ik kan niet stil zitten.

Dat schrik iets heb ik ook.De dokter weet er geen raad mee.
Zo kan ik al een hele poos op de bank zitten dan plots begint mijn hart als een razende te kloppen,das schrikken hoor,heel eng.
Maar ook als er bv iemand om het hoekje komt en boe roept dan schrik ik en blijft het even duren voor mijn hart weer normaal klopt.Daar raak je ook nog eens moe van.
Het is allemaal niet zo dat ik ook echt lam ben in tegendeel juist.Ik doe vanalles en heb daar energie genoeg voor maar ben wel moe.Je moet het je voorstellen alsof je niet geslapen hebt en toch gewoon je dagelijkse bezigheden doet.

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 22:40

ik sluit me bij jullie aan.......misschien moeten we Bart vragen om een lotgenoten hoekje voor "moeie"mensen.......ah Bart, please.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 22:43

Er zijn er idd al een heleboel op bokt, waar ik van weet dat ze ME of CVS hebben of iets dergelijks.

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-08-03 22:45

waar staat cvs voor kawa?

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 22:47

Chronisch Vermoeidheids Syndroom (sprak zij voor haar beurt) Bloos! Schijnheilig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 23:00

je spreekt maar voor je beurt hoor *LOL*
Het klopt wel Haha!

Kido

Berichten: 5332
Geregistreerd: 04-08-03
Woonplaats: Ergens op deze aardbol.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 23:10

Maar dat race wagentje waar jullie het over hebben en die (soort van) hartkloppingen is ook een teken dat je je eigen lijf uitput n dus roofbouw pleegt op je lijf ook wil een lagr bloeddruk nog wel eens moeiheid tot gevolg hebben

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 09:52

Lage bloeddruk is bij mij nooit geconstateerd.
Maar die stomme race wagentjes beginnen al aan hun GP als je nog geen zak gedaan hebt.
Ja oke, ik weet dat ik dan "teveel" gedaan heb, maar dat is soms zo weinig en het is zo verdomde moeilijk om je er elke dag aan toe te geven.
Zeker omdat het ook nog per dag scheelt, dus zit je de ene keer eerder over de rens dan de andere keer.

Jurenko

Berichten: 265
Geregistreerd: 29-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 10:15

Het kan zijn dat je Fibromyalgie hebt, dit is een weke delen reuma.
Ik heb dit ook overgehouden aan de ziekte van Pfeiffer.
Ook kan dit door andere dingen de kop op steken.

Veel spierpijn, vermoeidheid, darmstornissen, en nog veel meer.

Het is te testen bij een reumatoloog.
Bezoek eens de site van het reumafonds en dan event. naar FEZ lotgenoten contact.
Hier staan alle verschijnselen misschien herken je dit.

Ik hoop echt voor je dat het gewoon een waarschuwing is van teveel doen.
Houdt goed rekening met je zelf neem 5 stappen terug. Ik weet dat dit moeilijk is je heb niets voor niets de ziekte van Pfeiffer gehad.

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 17:20

oke dan, wie meldt zich??? Verward

CVE-ers en ME-ers verzamelen, gaan we meeten in een beddenspeciaalzaak, Beter Bed ofzo , kunnen we tussendoor een tukje doen!

Ben al weer 3 dagen aan het werk en heb alweer het gevoel alsof ik hard aan vakantie toe ben....... Huilen echt vet balen hoor en een koppijn.... Ziek

Wie doet er ff boodschappen voor me?????

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 18:22

Ik ben ook echt super moe en lig ook iedere middag weer een uurtje te slapen enzo. Heel de dag grieperig, misselijk...
Maargoed bij mij komt het door de pil waarschijnlijk..

Beterschap!

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 20:39

Ik was ook heel moe, maar ging toch steeds maar door. Dacht dat ik me aanstelde want ik kon alles wel, ging ook gewoon naar Veerle en wandelde soms wel 2 uur met haar. Daarna was ik vaak wel moe, en een tijd viel ik gewoon in slaap. Dan kon ik ook niet anders al wilde ik niet slapen. Toch steeds doorgegaan, school, stages. En maar tegen mezelf zeggen dat ik me niet aan moest stellen, dat ik vast niets had. Wilde geen bloed prikken want ''stel dat er niks uit komt dan vind iedereen me echt een aansteller''.. Tot ik er echt gek van werd, en in Juni bloed prikte.
Ik had pfeiffer gehad, maar het was niet meer actief in mijn bloed. Wel kon de moeheid daar van komen, de nasleep daarvan.
Nog steeds merk ik nu dat ik vlugger moe ben dan dat ik altijd was.
Er zijn idd veel mensen die moe zijn, het rotte is ook, dat mensen vaak niet weten wat echte moeheid is en je dan ook nog botte opmerkingen er over kan krijgen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: beegee, Dallista, Desireeeee, Flip00, fotolijstje, goesju, IvankBacardi, maj0, manonutjuh, MiSzNiTa, Mondy, nafkedemi, noviceh, Nustice, Polarize, Roosch, unofficial79, YandexBot en 160 bezoekers