welk paard weg?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-01 19:38

Bokkers ik heb dringend advies nodig.
Mijn paard staat met nog een paard en een shetlandpony bij een boer (tevens een goede kennis van mij) De shetlandpony is oorspronkelijk van de jongste dochter van de boer, en het paard van de oudste. Echter de jongste toont al de laatste jaren geen interesse meer en dus verzorgt mijn vriendin hem al 6 jaar. Ook de oudste dochter doet niets meer met haar paard en die wordt ook al sinds jaren verzorgt door diverse verzorgsters.
Vandaag kwam de boer naar ons toe met een mededeling. Hij wilde geen 3 paarden meer en dus moet er 1 weg. Hij zei tegen mijn vriendin dat hij eigenlijk de shetlander weg wilde doen, omdat zij er toch te groot voor is en je er niet veel mee kan doen. Als 'goedmakertje' kon mijn vriendin dan het paard gaan verzorgen. Maar mijn vriendin houdt zielsveel van die shet en ging dus in protest. Dan moet het paard weg zei die. Maar het paard is het allerbeste vriendje van mijn paard. Het zijn echt 'soul mates'. Als dat paard er niet is wordt mijn paard totaal panisch en depressief. Ik vind dit zo'n vreselijke situatie. Voor wie moet ik nu kiezen? Het welzijn van mijn paard of het welzijn van mijn vriendin met wie ik al van kleins af aan zorgde voor mijn shetlandpony's toen die nog in leven waren? Mijn vriendin zei gelijk dat ze hem anders wel wil kopen en tegen vergoeding daar kan laten staan, maar ik heb zo'n idee dat de boer daar niet zoveel voor voelt. En ergens anders een pony stallen is in onze omgeving zeer moeilijk. Mijn vriendin heeft net de hele tijd staan huilen en ik kon het daardoor ook niet drooghouden. Waarom moet dit nou gebeuren? We hadden altijd 4 paarden en nu zijn 3 er te veel? Zo gemeen. Als het paard echt wegmoet zal ik mijn paard ergens anders moeten stallen (ivm verlatingsangst) waar andere paarden zijn. Maar nergens vind ik zo een paardvriendelijke stal als hier, waar hij iedere dag naar buiten kan, weer of geen weer en waar lekker de ruimte is. (bedenk ik woon in de randstad) Ik voel me echt heel naar. Wat moet ik nou???

[Edit Karin] titel duidelijker gemaakt [/edit]

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Karin op 2001-09-17 21:31 ]</font>


kvika

Berichten: 3764
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-01 20:57

nou als je nu eens met de boer gaat praten
wat de rede is waarom 3 ineens te veel zijn?
misschien vind hij het te veel werk ofzo
en als je goede afspraken daarover maakt( de boer helpen enz.)
misschien kunnen alle drie de paarden wel blijven staan.
hoe oud zijn ze? kan je het er niet op gooien dat ze anders toch naar de slacht gaan omdat ze hun beste tijd wel gehad hebben?( niet echt een leuke gedachte maar ja)
zeg teegn de boer dat jouw paard eenzaam zal gaan worden en dat de shet ook niet weg mag bla bla

suc6 ermee

tja....

Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-01 06:36

Moeilijke kwestie, maar als ik het objectief bekijk zou ik ook voor de Shetlander kiezen.
Tenslotte komt dat voor jouw paard ook beter uit en als dat de boer zijn keuze is, dan denk ik dat hij daar meer achter staat.
Kan je vriendin de Shet niet kopen en ergens anders stallen?

Misschien heeft hij helemaal geen zin meer in paarden aan huis, of zie ik dat verkeerd?

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-01 08:24

Idd Fitz, zo'n vermoeden heb ik ook dat hij niet zoveel zin meer heeft in de paarden. Zijn dochters tonen immers geen interesse meer, dus hij heeft er verder geen belang bij. Ik denk niet dat hij wil dat we allemaal weggaan hoor, alleen als ik weg zou gaan, zou hij alle paarden wegdoen zij hij. Hij vindt die 2 paarden ook wel mooi (status) en dat is voor hem ook belangrijk.
Mijn vriendin wil hem ook dolgraag kopen, maar waar moet ze hem stallen? Het is best moeilijk ergens een goedkoop weitje te vinden dat ook een beetje in de buurt is. Zij kan het als student ook niet opbrengen om maandelijks een hoog bedrag te betalen. In ieder geval ga ik nog van alles proberen om te zorgen dat de shet mag blijven. Zoals hij als zei, hij heeft verder geen last van de pony. Hopelijk is die dan over te halen als mijn vriendin hem wil kopen en maandelijks gewoon een bedrag betaald. Verdient die nog ook.
O ja, hij had ook nog het plan dat ik het grote paard zou kopen, dat ik er dan 2 heb. Leuk idee, zo rijk zie ik er volgens mij niet uit Lachen

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-01 08:26

Ik denk dat jouw paard het best wel moeilijk zal hebben als zijn beste maatje weggaat, maar geloof me, daar komen ze vanzelf weer overheen.

Ik zelf probeer altijd koste wat kost om mijn paarden niet teveel aan elkaar te laten hechten zodat ik ze ten alle tijden een paar uur tot een paar dagen uit elkaar kan halen.
Als dat jou nu wel veel moeite kost zou ik de shet houden en het grote paard weg doen, daar zal je zelf veel profijt van krijgen en je paardje is na een paar weken gewoon weer de oude!

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-01 13:46

Het zou idd wel makkelijk zijn als mijn paard niet zo gehecht was aan dat ene paard. Maar zo makkelijk om dat af te leren is het niet. Het betreffende paard is eens 2 weken weggeweest, en de dierenarts moest komen voor kalmering. Hij at nauwelijks meer en was echt depri. Het is een heel vasthoudend paard dus met een paar weekjes is hij echt niet de oude. Hij heeft gewoon soortgenoten om zich heen nodig, dan is het een perfect paard. Alleen rijden gaat trouwens wel, ook alleen naar wedstrijden.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot en 30 bezoekers