niet achteruit uit de trailer willen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
ponymens
Berichten: 1299
Geregistreerd: 29-05-02

niet achteruit uit de trailer willen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-08-03 23:05

Je leest altijd over de paarden die de trailer niet in willen, maar wij hebben er 1 die niet achteruit de trailer uitloopt. Duwen heeft geen zin want ze spring terug naar voren na een pasje achterwaarts. Zodra ze de klep voelt springt ze naar voren.

Iemand tips om haar toch achteruit de trailer uit te laten lopen?


zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 08:51

Overal, in stal, in het land, in de paddock, in de buiten of binnenbak, echt overal oefenen met achteruit lopen als jij ervoor loopt. Leer je paard/pony op jou commando achterwaarts gaan en als dat goed gaat neem dan eens moeilijke routes. Dus achterwaarts de stal in gaan, achterwaarts de bak uit, gebruik je fantasie. Als dat kan zou het haast geen moeite meer kosten in de trailer, mits je niet uit je dak bent gegaan om hem/haar achterwaarts te krijgen en nu een vervelende ervaring heeft opgelopen.

Succes

laurae

Berichten: 1530
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 09:40

Wat voor ondergrond heeft jullie klep van de trailer?

Mijn paard is een aantal keer van de trailer afgegeleden met als gevolg dat ze het heel eng vond om er af te gaan. De klep was bedekt met rubber met rubberen latjes waar ze dan tegen aan kon staan zodat ze meer stevigheid had. Daar ging dat beest van mij dus bovenop staan met als gevolg dat ze onderuit ging.

Wij hebben nu een andere ondergrond, stroef materiaal zonder latjes, en nu gaat het goed. Toen ze door had dat ze niet meer ging glijden durfde ze er weer normaal af.

Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 10:06

Mijn paard gaat ook niet achteruit de trailer uit . Heel frustrerend is dat, je kunt hem er moeilijk op laten staan. De laatste keer zijn we een uur bezig geweest om hem eruit te krijgen. Ik heb er eigenlijk geen echte oplossing voor. Mijn paard gaat niet meer een trailer zonder vooruitloop in of een tweepaards (hier kan hij makkelijk in draaien).

Ik denk dat wat Eleonoor zegt misschien best wel eens zou kunnen helpen. Ik ga het iig proberen. Al moet ik wel zeggen dat ie eigenlijk altijd en overal wel achteruit gaat behalve uit de trailer dus of het echt werkt valt nog te bezien.
Je kunt natuurlijk ook gaan oefenen in een trailer met vooruitloop. Als hij dan echt echt echt niet eruit gaat heb je altijd nog de mogelijkheid om hem er vooruit uit te laten.
Ik heb ook weleens gelezen dat paarden die dit doen een rugprobleem kunnen hebben.. Maar hoe dit precies zit weet ik niet.

Je zou kunnen kijken of het echt aan de trailer ligt of aan het schuin naar achter lopen. Probeer m eens achteruit een heuveltje af te laten lopen. Doet ie dit ook niet kun je het hierop gaan oefenen. Is een stuk minder stressie dan een paard dat de trailer niet meer uitgaat. Je hebt dan ook de mogelijkheid om m na een pasje te belonen en te stoppen. Bij een trailer moet ie gelijk een heel stuk.
Je kunt ook de laadklep minder schuin maken door hem op een stoeprandje oid te leggen. Misschien dat het dan minder eng is voor je paard.

In ieder geval suc6 met oefenen!
En als je de manier gevonden hebt .. Laat mij dat dan even weten!
Ik heb nl al zoveel geprobeerd! Haha!

kekaro
Berichten: 8306
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 13:20

oh jeetje dat lijkt me ook vervelend, ik heb een paard dat er juist achteruit crosst ! echt met een bloedgang ! en erin gaat ie ook supermakkelijk nu, ik denk dat je het inderdaad kunt oefenen op heuveltjes en achteruit de stal in en UIT want ik heb wel eens gehoord dat ze er niet uit willen omdat ze niet weten wat er achter hun is.....tja ik weet het ook niet precies maar ik zou het gaan oefenen ! voordat je een andere trailer gaat gebruiken Lachen SUCCES

♥♥♥♥♥† 15-08-2016 ~Kenny~ mis je stinkertje ♥♥♥♥♥
♥♥♥~ Kleine Kenny ~♥♥♥


Anne_GTI

Berichten: 18199
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 13:40

Citaat:
Je kunt ook de laadklep minder schuin maken door hem op een stoeprandje oid te leggen


Goeie tip. Veel jonge paarden zonder trailerervaring vinden achteruit naar beneden eng. Zorg wel dat je de haken naar binnen draait voor het geval ie naast de klep stap. Haalt ie daar iig niet zijn benen aan open.

Sampie
Berichten: 358
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 20:17

wij hadden ook dat probleem maar uiteindelijk was het hele probleem in 20 minuten opgelost zonder slaan ofwat ook. Heel simpel eigenlijk, maar ik heb wel hulp gevraagd en heb daar nooit spijt van gehad. Als je meer wilt weten hoe het is gegaan hoor ik het wel. OK dan!

ponymens
Berichten: 1299
Geregistreerd: 29-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-08-03 20:21

Sampie schreef:
wij hadden ook dat probleem maar uiteindelijk was het hele probleem in 20 minuten opgelost zonder slaan ofwat ook. Heel simpel eigenlijk, maar ik heb wel hulp gevraagd en heb daar nooit spijt van gehad. Als je meer wilt weten hoe het is gegaan hoor ik het wel. OK dan!


Natuurlijk wil ik meer weten !

Belker

Berichten: 15294
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 21:11

Estragon schreef:
En als je de manier gevonden hebt .. Laat mij dat dan even weten!
Ik heb nl al zoveel geprobeerd! Haha!


Schaf een Ifor Williams trailer aan. Voor ook een laadklep.
Ideale trailer in dit soort situaties.

Fiesta, freiberger, what else?

geral

Berichten: 3604
Geregistreerd: 25-08-01
Woonplaats: hm niet belangrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 21:27

Leuk Belker, hahahah
mijn paard is dus met een Ifor vervoerd bij de vorige eigenaar, die heb ik dus niet en ben niet van plan mijn trailer in te ruilen.
Geen Ifor centjes Haha!

Maar nou weet ik nog steeds niet hoe ze dan wel achteruit zou moeten leren gaan, loopt ook overal achteruit, maar niet uit de trailer Verward

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 21:35

mijne wilt soms ook niet achteruit de trailer uit dus je bent niet de enige. Wij haalde gewoon eerst het andere paard eruit, dan gaat t in ieder geval beter. En verder bleef ik gewoon duwen(hij is niet zo grote pony dus dat lukt hij hem wel) Ik weet verder niet hoe je t anders moet doen.

Aline4

Berichten: 901
Geregistreerd: 22-01-03
Woonplaats: Hengelo G

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 13:35

Ik had er vroeger ook 1 die niet achteruit de trailer uit wilde. Hij probeerde zich om te draaien in de trailer (Grote Fries ouderwets type, dat wil je niet meemaken hele trailer uit z'n verband) Idd terugduwen hielp niet, voor de voorbenen tikken hielp niet etc. etc. Toen heb ik de oplossing gevonden. Ik heb hem zijn hoofdstel aangedaan. Lange leidsels eraan en toen ben ik erachter gaan staan en heb ik hem m.b.v lichte druk op de leidsels en met de stem: terug! er achteruit uit laten lopen. Hij liep er zo uit. Dit heb ik maar een keer of drie hoeven doen. Toen had hij het door en liep hij er zo uit.

Ik hoop dat iemand hier wat aan heeft. *LOL*

Timing is alles!!

ik ga proberen terug te keren naar Zen :-)

Belker

Berichten: 15294
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 14:03

geral schreef:
Maar nou weet ik nog steeds niet hoe ze dan wel achteruit zou moeten leren gaan, loopt ook overal achteruit, maar niet uit de trailer Verward

Ik had ook zo een pony, die wilde ook omdraaien. zij heeft het wel geleerd, maar vraag me niet hoe.
Optie met lange lijnen is misschien wat, of longe tussen benen aan halster en iemand er achter die op die manier het achteruit gaan begeleidt? Hoofd naar beneden maakt het misschien wat simpeler? Is iets wat in mij opkomt of het werkbaar is, geen idee.
Snoepje tegen de borst aan houden en dan kijken of ze achteruit naar snoepje gaat? Zo maar wat dingen die in me opkomen.
Sterkte in ieder geval.

Fiesta, freiberger, what else?

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 14:05

wij hadden een Noriker die er nooit meer uitging, hebben ze de trailer van voren af vol gestouwd met baaltjes hooi en stro, zo moest ze er wel uit.

Een andere keer had iemand 2 Norikers opgehaald uit Oostenrijk en eentje wilde na 18 uur op de trailer er ook nooit meer uit, we hebben toen gewoon de klep weer dicht gedaan en het de volgende morgen nog eens vriendelijk gevraagd, toen wilde hij er graag uit! (wel de auto ervoor laten staan, aangekoppeld, dat heeft wel iets handigs....)

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 14:05

laatst zei een vrouw tegen mij dat ik zacht aan zn staart moet trekken omdat ik dan een evenwichtstpunt heeft Verward ik zou niet weten of dit helpt.

Karina

Berichten: 1438
Geregistreerd: 31-08-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 23:41

Oefenen. Niet pas als hij al in de trailer staat, maar:
1 voetje trailerklep op, en weer terug.
2 voetjes trailerklep op, en weer terug.
Enz. In alle rust.
Dan leren ze veel beter wat voor gevoel ze kunnen verwachten bij het achterwaarts gaan de trailer uit uiteindelijk.
Werkt perfect.

"Don't wish for less problems; wish for more skills"

Aline4

Berichten: 901
Geregistreerd: 22-01-03
Woonplaats: Hengelo G

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 13:03

liza van loon schreef:
laatst zei een vrouw tegen mij dat ik zacht aan zn staart moet trekken omdat ik dan een evenwichtstpunt heeft Verward ik zou niet weten of dit helpt.


Ik laadt en los mijn paarden vrijwel altijd alleen. Wat ik dus doe is: klep naar beneden, stang er nog achter. Dan voor losmaken, touw over de hals, stang weg en dan een klein trekje (?) aan de staart en kom. Dan lopen ze eruit.

Trekken aan de staart om het paard de trailer uit te krijgen als hij de trailer niet uit wil, lijkt mij niet zo geweldig, om niet te zeggen gevaarlijk. Ga er iig nooit recht achter staan. Dan breek je alleen je arm als hij slaat.

Timing is alles!!

ik ga proberen terug te keren naar Zen :-)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: jazzejam, Pova en 91 bezoekers