In tranen om R&B en zoooooooo gelukkig

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Anoniem

In tranen om R&B en zoooooooo gelukkig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 06:56

Precies een week geleden hebben we onze kat Dikkie laten inslapen Huilen [foto staat in profiel]. Veel te vroeg maar het was onvermijdelijk. Ik had al rekening gehouden met het feit dat Dikkie's laatste uurtjes hadden geslagen en daarom hadden we het al uitgebreid gehad over een volgende kat. Je geliefde kat verliezen is heel erg, maar het leven gaat door en er zitten nog vreselijk veel katten in nood te wachten op een fijn tehuis waar ze een oude dag kunnen slijten.

Gisteren zijn we naar de kattenopvang in Zevenaar gegaan. Daar nemen ze allerlei katten aan die in asiels amper te plaatsen zijn. Het zat er vol met allemaal vreselijk lieve en blije katten die ons overladen met kopjes en aandacht Lovers . Maar omdat we al een kat hebben was het advies dat we een kat zouden nemen die niet naar ons toe kwam omdat die onderdanig zijn en beter matchen met een kat die al in huis leeft.

Zo werden we gewezen op een roode kater van ongeveer 9 jaar oud die niet wilde eten van verdriet. Deze kat was voor het hek van de opvang gezet dus zijn afkomst is onbekend. Toen ik die kleine rooie in mijn armen had wilde hij niet meer weg en ik was in tranen en verkocht Ach gut .

De eigenaresse van de kattenopvang was vreselijk blij dat we deze kat kozen en bood ons meteen nog een ander zielig geval aan. Een poes van 13 jaar oud die al bijna een jaar zat weg te kwijnen van verdriet, vreselijk lief en iedere dag een half hartpilletje krijgt Ach gut . En natuurlijk ging ik voor de tweede keer door de knieen en man-lief was het er helemaal mee eens Haha! .

De 13 jarige poes met hartpillen heet Blues [en dat heeft ze echt] en daarom bedacht mijn man dat de rooie kater dan maar Rythem moest heten!! Mooi stel Rythem & Blues Lachen Ik hoop dat we ze een beetje levendig krijgen en dat ze een fijne oude dag bij ons kunnen slijten met hond Kayleigh en mijn andere kat Jerom.


Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 07:23

FANTASTISCH. Wat fijn dat die diertjes een fijn leven tegemoet gaan bij jou. Echt super gewoon. Zit hier zelf zowat in tranen. Ik kan niet tegen dierenleed. Geef al het spul maar een dikke knuf van me.

'Paint' it 'Black'

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 07:28

Helemaal eens met Fasel, super van jullie! En de namen zijn ook erg mooi Lachen Heel veel geluk samen!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 07:46

Echt super!
Misschien moeten wij toch ook maar eens 2 katten uit gaan zoeken, we zitten zo te twijfelen, maar als ik zulke verhalen lees zou ik het meteen doen.

:evaw:

nanka

Berichten: 3484
Geregistreerd: 18-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 08:02

Echt super van jullie dat jullie die katten een 2e kans geven OK dan!
En de namen... GEWELDIG!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 08:14

gatver wat is dat een ellende in het asiel he! ik kan daar ook niet tegen, als ik daar ben en dat verdriet zie van die dieren. ga er altijd helemaal depressief weg. DAarom ga ik maar niet meer. Als ik er nog een keer naartoe ga, is het om een er een hond te halen. Ik wens je heel veel succes met je nieuwe katten, blij dat zij er in ieder geval weer weg zijn, de stumperds.

De hond is de betere mens

MMIDV

Berichten: 7357
Geregistreerd: 21-01-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 09:32

jeetje ik zit hier gewoon helemaal met kippenvel!! wat goed zeg om die 2 katten te nemen!!! ik zou zo het hele asiel willen adopteren Lachen maar dat gaat jammer genoeg niet, mensen zouden eens moeten nadenken voor ze een beestje nemen....

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 09:37

In 1 woord; GEWELDIG van jullie om die twee een fijn thuis te geven, de meeste mensen passen daarvoor of geven ze juist daarom weg!
Toppie en heel veel geluk met jullie nieuwe huisgenoten OK dan!

Interesse in Doma Vaquera en/of het rijden met een Garrocha, of dressuurmatige begeleiding? stuur even een pbtje of een mailtje

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 09:40

Ja echt super wat jullie doen. Als ik nog ooit een hond neem ga ik ook naar het asiel.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 09:42

Super!!! hoop dat ze snel over hun verdriet heen zijn!!

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Machie

Berichten: 15955
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 09:48

Super zeg
Volgensmij krijgen ze het super bij jou

Echt mooi, dat er nog mensen zijn, die op deze manier met dieren omgaan!!! Veel geluk met ze

pmarena

Berichten: 47935
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 09:49

Wat HEERLIJK voor die beestjes , TOP !!!!! OK dan!

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 09:49

Geweldig dat jullie dat voor die twee katten gedaan hebben!
Ik hoop dat het snel beter met ze zal gaan nu ze bij jullie zijn.

You mustn't be afraid to dream a little bigger, darling.

Marieke22

Berichten: 797
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 11:11

Haha, Rythem & Blues.... geweldig bedacht!!

Top van je Jolanda, heel lief dat je deze twee oude poezenbeesten een goede oude dag wilt bezorgen OK dan! . Ben erg benieuwd hoe het gaat in combinatie met je hond en de andere kat.

Veel plezier met ze!

Percy

Berichten: 12023
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 11:22

Wat fijn dat die katten nu bij jullie een goed thuis hebben gevonden.

Ik moet een paar katten wegdoen maar ik durf ze niet naar het asiel te brengen.
Nu maar hopen dat ik daar ook zo'n goed baasje voor ga vinden.


ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 11:39

Wat geweldig!
Mooi weer wat leven in huis en 2 arme diertjes weer gelukkig! (En 2 nieuwe baasjes Haha!).

Ik heb helaas gister ook een kat in moeten laten slapen, dachten we de leukemie achter de rug te hebben, nu kwam kattenaids om de hoek kijken. Ik ga op zoek naar verdere info, maar de kans is groot dat hier in de buurt een kat zit met aids. Zolang die kat rondzwerft mogen er geen nieuwe katten bij ons komen.
Ik voel me doodongelukkig dat ik er 1 moet missen maar ik vind het ook zo ontzettend erg dat we geen nieuwe kunnen nemen...

Hoe staan Jerom en Kayleigh tegenover hun nieuwe huisgenoten?

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 11:27

Wat super van je om zulke katten nog een tweede kans te geven!! De oudere katten zijn vaak moeilijk herplaatsbaar, en ik vind het echt helemaal geweldig dat jij deze katten een tweede kans geeft!

Onze poes van 16 is 1,5 week geleden overleden.... ze is doodgereden door de buurman. Waarschijnlijk lag ze te slapen onder de auto en heeft ze niet gehoord dat de auto werd gestart. De buurman heeft niet gemerkt dat ze onder de auto lag. Ik mis haar ontzettend. En waar ik zo van baal: ze had nog veel ouder kunnen worden want ze was kerngezond!

:D

Dees

Berichten: 18874
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 12:13

Ik ben geroerd. Heel goed van jullie, heel fijn voor die katten.
Grote klasse Jippie, veel plezier met Aar en Bie Haha!

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 12:20

Wat geweldig voor jou en voor R&B. En lief van je man hoor, drie katten in huis Lovers

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 14:32

Super Jippie, heel veel plezier met je nieuwe maatjes.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 14:35

Hoe gaat het nu met ze?

Levita

Berichten: 1408
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 18:02

Grappig wij hebben vroeger ook een kat gehad die Blues heette. Het komt dus toch vaker voor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 18:45

Super Jippie!!!!
Ik hoop dat die twee het verdriet om Dikkie een beetje kunnen verzachten, en dat jij het verdriet van Blues weg kunt nemen!
Veel geluk gewenst met elkaar!

Tanya
Berichten: 10082
Geregistreerd: 28-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 18:56

Geweldig!
Echt waar, ik zit ook zowat met tranen in m'n ogen, ik wou dat ik ook zoiets kon doen, maarja, k ben pas 12 hahaha

Veel plezier met je katten Haha!

sl0wm0ti0n
Berichten: 2812
Geregistreerd: 25-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 19:32

Ik vind het echt goed van jullie dat jullie zulke oude katten toch nog een kansje geven OK dan! Jammer dat jullie ook afscheid van jullie oude kat hebben moeten nemen, maar deze geven er vast heel veel liefde voor terug! Lovers Ik vind de namen ook heel leuk gekozen! Lachen

"What we call human nature, is actually human habit.."


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: __danielle__, AhrefsBot, capriz, Corelli, Dagmar80, Esther, Forbiddenpie, Froukje, Jasia, Lanoca, MiVita, MyrtheJ, NoorW, plutolover, YandexBot en 67 bezoekers