Eindelijk weer een beetje zonneschijn

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Garfield
Berichten: 532
Geregistreerd: 27-11-02
Woonplaats: Overijssel

Eindelijk weer een beetje zonneschijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-03 10:11

Na de lange halsblessure van Garfield, die hij tijdens de Almelose Ruiterdagen daar in de stal heeft opgelopen, ziet het er nu eindelijk goed uit.

Ik heb hem onderhand alweer drie weken gereden, er zat veel vooruitgang in, maar net dat ene laatste stukje duurde wat langer. Nou heb ik er een soort van kraker bij gehad (hij werkt met zo'n hamertje), afgelopen zaterdag was hij er voor de tweede keer. Normalite zou ik niet zo snel een kraker bellen, maar ik heb een tijd met hem gepraat en hij zei dingen waarmee hij de spijker op de kop sloeg.

Zaterdag heb ik hem laten staan en zondag ben ik hem weer gaan rijden. Hij was al een stuk beter. Ik kwam op de linkerhand al makkelijker de voltes 10m door en het schouderbinnenwaarts kon hij ook al beter verwerken. Gisteren was hij helemaal fijn. A.s. donderdag komt hij weer, ik ben benieuwd.

Aankomend weekend heb ik weer voor het eerst concours, ik ben benieuwd hoe het zal gaan! Ik heb er in ieder geval weer zin in!

ebbeltje
Berichten: 1472
Geregistreerd: 22-05-03
Woonplaats: heilooooooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 11:49

succes Lachen mooi dat het weer beter gaat
bij mijn verzorgpaard is ook een kraker geweest omdat ze gewoon zowat niet meer kon lopen (ze is wel 28 jaar hoor) maar ik ben er helaas niet zelf bij geweest en vraag me af wat ze precies doen.
Bij jou paard heeft het dus geholpen??? Lachen

Garfield
Berichten: 532
Geregistreerd: 27-11-02
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-03 12:19

Of je hem nou een kraker moet noemen weet ik niet, maar hij werkt met een rubberen hamertje. Deze manier komt uit Engeland. Hij heeft een apparaatje waarmee hij kan meten hoe het energieveld in de spieren is. Wanneer hij de storende plek gevonden heeft gaat hij het behandelen. Hij heeft een gummetje, die legt hij op de desbetreffende plek en dan tikt hij met dat hamertje erop.

Het begint voor die van mij super te helpen, maar die heeft een halsblessure gekregen door met zijn atlas als een gek tegen het plaffond te springen. De atlas is het zenuwcentrum van het paard, alle zenuwen en banden lopen daar, een paard kan daar een dwarslaesie van krijgen. Die van mij stond dus ook op drie benen, kon zijn hoofd niet meer naar links krijgen, en toen ik hem wou temperaturen zakte hij door zijn achterbenen. Dit is dus een probleem met de spieren en zenuwen e.d., een ouder paard is versleten en daarbij zal dit dus niet meer zo helpen (jammer genoeg). Dit is echt voor een paard die vastzit, door blessures, verkeerd gereden zijn, etc.

ebbeltje
Berichten: 1472
Geregistreerd: 22-05-03
Woonplaats: heilooooooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 18:47

jemig wat erg Scheve mond maar ik weet wat een atlas is hoor Knipoog
Nee ik dacht zelf ook dat het niet veel zou helpen omdat het toch de ouderdom is maar het was de moeite van proberen waard.
Weet je waarom je paard tegen het plafond ging springen dan?Had ie daar een beetje duidelijke reden voor of niet? Verward
Lijkt me ook eng trouwens als je paard zoiets heeft.Gelukkig dat die kraker dan wel lijkt te helpen Lachen OK dan!
Succes met je concours trouwens.Laat je weten hoe het is gegaan?Daar ben ik wel benieuwd naar.

Garfield
Berichten: 532
Geregistreerd: 27-11-02
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-03 08:52

Hij is tegen het plaffond gesprongen omdat een grietje op de hooizolder lawaai heeft gemaakt, en wel boven zijn stal! Hij is zich helemaal wild geschrokken.

Ik laat weten hoe het gegaan is op concours.