paard drinkt niet uit drinkbak

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Linda_k
Berichten: 188
Geregistreerd: 02-03-03
Woonplaats: Velserbroek

paard drinkt niet uit drinkbak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-03 08:54

Ik heb volgens mij echt het enige paard die niet uit zo een automatische drinkbak DURFT te drinken. Wat een aansteller!

Ze heeft bij de vorige eigenaar 8 jaar lang uit emmers gedronken. Toen ze op de stal kwam waar ze nu staat, was de drinkbak in haar stal kapot. Ze staat daar nu een half jaar en heeft hier dus ook al die tijd uit emmers gedronken. Nu is de drinkbak gemaakt.
Toen ik haar in de stal had gezet liet ik haar zien dat ze vanaf nu daar uit moet drinken. Maar het geluid van het water wat in de bak loopt(en het stromen in de leidingen), vindt ze gewoon echt eng. Ze durft niet eens meer in die hoek te komen, laat staan dat ze er uit durft te drinken.

Ik wil eigenlijk geen emmer neerzetten want dan zal ze nooit leren om uit haar drinkbak te drinken. Maar ik wil ook niet dat ze vergaat van de dorst.
Heeft iemand een tip? Ik heb haar al geprobeerd met brokjes naar de drinkbak te lokken maar ze vertikt het. Ik heb er water uitgepakt en op haar mond gesmeerd zodat ze zou voelen dat daar water in zit. Maar ze vindt het gewoon eng = aanstellen.

Heeft iemand een tip voor mij?

silleke
Berichten: 1165
Geregistreerd: 27-08-02
Woonplaats: Hasselt Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 10:07

ik heb hier ook zo een pony.
Sinds vorige week heeft hij zo een drinkbak en durft er ook niet in de buurt te komen (tenminste niet als ik het zie).
Nu laat ik telkens wanneer ik naar de stal ga de bak vollopen en merk toch dat hij er zo van drinkt. Na enkele dagen wachtte ik langer met de bak te vullen en ik heb gemerkt dat wanneer hij naar de weide gaat (waar een gewone bak staat) hij niet dadelijk gaat drinken dus volgens mij geen dorst heeft, dus wel aan zijn drinkbak drinkt.
Zou het zo eens proberen.
succes ermee.
ps: ik heb hem nog nooit in de buurt gezien van de drinkbak

Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 10:12

Je kunt ook een drinkbak ophangen die vanzelf weer bijvult, weet je wel met zo'n vlotter.
Je paard kan dan gewoon drinken en als het leeg raakt terwijjl ie aan het drinken is stroomt het tijdens het drinken weer vol. Hij went dan iig alvast aan het geluid.

En anders zou ik elke keer als ik er ben de bak vol laten lopen. Zodat ze went daaruit te drinken. Als ze dan dorst krijgt gaat ze misschien vanzelf wel ook eruit drinken als ie niet volstaat met water (???)

Linda_k
Berichten: 188
Geregistreerd: 02-03-03
Woonplaats: Velserbroek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-03 10:14

Dank je. Ik heb inderdaad de bak vol laten lopen, maar die is nu na 2 dagen nog steeds vol. En als de bak nog vol is kan ze er niet van gedronken hebben. Maar ze moet nu weten dat daar water is dus misschien dat ze vanzelf in ieder geval dat bakje leeg drinkt. Overdag op het land hebben ze een grote ton waar ze wel gelijk uit gaat drinken.
Bedankt voor de tip, ik zal het in de gaten houden.
Geduld is een schone zaak Schijnheilig