western beginnen of toch maar engels blijven rijde

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
laurake

Berichten: 81
Geregistreerd: 18-08-03
Woonplaats: wetteren city!!! Belgiƫ

western beginnen of toch maar engels blijven rijde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-03 14:59

Hoi,
ik zit met een dilemma.
De westernsport heeft me altijd al aangetrokken. Het spreekt me erg aan. Enerzijds zou ik mijn paard (engelse warmbloed X franse draver) omscholen tot westernpaard en terwijl zou ik gaan lessen op een manege. Een vriendin van mij haar paard wordt momenteel ook omgeschoold op een hele goeie stal. Ondanks haar ras zou Quincy toch een goed westernpaardje zijn. En ze leert heeel snel.
Maar anderzijds zou ik ook graag gewoon blijven rijden omdat ik binnen 2 jaar (als we heeeeeel hard geoefend hebben ) misschien aan wedstrijden zou willen meedoen. Zowel springen als dressuur. Nu weet ik echt niet wat kiezen. Soms denk ik van 'Nee, ik ga western doen' en dan denk ik weer van 'nee, kga dan toch maar gewoon blijven rijden'.
Wat denken jullie?

laura

yesta

Berichten: 193
Geregistreerd: 30-07-03
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 15:52

ik zou gewoon een paar lessen met je eigen paardje proberen en dan kijken of zowel jij en je paardje het bevalt of niet, en of hij het goed oppikt Haha! daarna kun je evt voor jezelf beslissen of jullie meer lol en pit hebben met western, of niet natuurlijk! OK dan!
succes!

poppie
Berichten: 48
Geregistreerd: 05-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 15:54

neem eerst een paar lessen en kijk of het je bevalt het is best een hele stap om je paardje om te scholen en als dan toch blijkt dat je het niks vindt..... Lijkt me lastig. ook kun je eens op wedstrijden gaan kijken en bij verschillende stallen. er zijn veel verschillende onderdelen bij de westernsport misschien kun je zo beter beslissen wat je wilt. ik heb zelf ook de overstap van engels naar western gemaakt en ik heb er geen spijt van. al mis ik het springen wel heel erg. Knipoog af en toe maak ik met mijn oudje nog een sprongetje voor het gevoel. maar als je western wilt rijden moet je ook het tuig opnieuw aanschaffen en dat is best kostbaar. ik zou me eerst goed orienteren en verdiepen en dan pas de beslissing nemen. OK dan!

laurake

Berichten: 81
Geregistreerd: 18-08-03
Woonplaats: wetteren city!!! Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-03 16:05

Hoi, ik heb nog geen eigen zadel (ik gebruik de overschot zadels van de staleigenaar *LOL* dus dat ik geen probleem.

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 17:43

Ik doe het gewoon allebei.

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 21:48

Eens met Cornelie: doe het gewoon allebei. Kan best Lachen
En ook nog springen en freestyle (doet Cornelie ook). Hartstikke leuk. Heb je lekker veel te kiezen. Nadeel: ik heb inmiddels dus drie zadels Lachen

jessy
Berichten: 1041
Geregistreerd: 15-07-02
Woonplaats: Michigan, VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 23:12

Ik doe dressuur, western en freestylen met mijn paard. Het is maar net hoe onze bui is.

If it works, go with it.

Malabarista

Berichten: 1799
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: El Paso

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 01:32

Ik denk dat je het zelf moet uitzoeken. Neem wat lessen en kijk of het je trekt. Als je het je trekt zet je het door, als je het niet trekt blijf je engels rijden Lachen Maar als je het virus eenmaal te pakken hebt.... je bent gewaarschuwd Rock-on, dudes!

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 08:27

Ik heb inderdaad ook een aantal zadels maar uhm, als ik eerlijk moet zijn...... zit mijn kieffertje toch het lekkerste, zelfs mijn crates kan daar niet tegenop Lachen En bij mij komt er ook nog een praktische kant bij kijken. Ik wil graag wedstrijden rijden en ik moet altijd alleen. In de wintermaanden trekt mij dat niet zo, ik ben al 2 x in een sneeuwbui terecht gekomen en dan ben ik toch al snel 2 uur onderweg naar huis. Dus in de wintermaanden ga ik nu dressuurwedstrijden rijden en in de zomermaanden westernwedstrijden. En dat bevalt mij prima eigenlijk, we hebben er heel veel lol in en ik maak mij er inmiddels niet meer druk om wat anderen ervan vinden. Mijn paard, mijn hobby, mijn tijd en geld Lachen

juval

Berichten: 13188
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 13:40

cornelie schreef:
En dat bevalt mij prima eigenlijk, we hebben er heel veel lol in en ik maak mij er inmiddels niet meer druk om wat anderen ervan vinden. Mijn paard, mijn hobby, mijn tijd en geld Lachen


OK dan!
hier ben ik het zoooooo mee eens!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 18:41

Blijf maar lekker PAARDrijden Laurake, wat voor zadel erop ligt zal zowel ons als je paard een zorg wezen Haha!
Lekker genieten, da's het allerbelangrijkste....

celinde
Berichten: 879
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 19:01

Ga eens wat lessen, dan kan je altijd nog kiezen. Je kan ook meerdere dingen doen maar verwacht dan niet dat je paard SUPER in westernrijden wordt, maar dan kan hij het wel gewoon. Dat is ook leuk, hoor! Knipoog

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 19:11

Nee, wereldkampioen worden in 1 specifiek onderdeel zit er voor ons niet in maar allround titels kunnen nog zat Knipoog Vind ik ook prima Lachen