tinker keuring houten ???!!!!!!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
djenny
Berichten: 9
Geregistreerd: 18-08-03
Woonplaats: amstelveen

tinker keuring houten ???!!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-08-03 21:27

hoe is het mogelijk dat een ruin meedoet aan de keuring voor de kampioen schappen in 2001 ben ik met mijn merrie ned. kamp.geworden in 2002 toen die grote inposante ruin kwam werd ik ned reserve kamp. en dit jaar waren we samen in houten en wordt ik res.dagkamp. voor een hengst of een merrie kan ik keuringen begrijpen maar voor een ruin ??!!
wat heeft die er voor belang bij en dat is precies hetzelfde met mijn veulen eerst wordt ik eerste met een eerste premie en dan bij de jeugdkamp. laat ze de draf niet zien en kan ik er vrij snel uit. het is een veulen van 2 mnd wat kan je verwachten iets meer tijd er voor uittrekken kan geen kwaad en dan moet ze het tegen een veulen van een paar maanden ouder opnemen,toch meer volwassen. en waarom precies dezelfde datums nemen als het ICS zodat je verplicht moet kiezen bij welk stamboek je gaat dat mag officieel helemaal niet vooral met de hengsten keuring, hengsten mogen bij 2 stamboeken in geschreven staan waarom kiest het ned.stamboek precies dezelfde datum als het ICS ??



Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 22:43

hier is iemand niet tevreden zie ik. Was die tinkerruin dus die dag 'beter in vorm' dan je merrie?

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

Vasthi

Berichten: 4475
Geregistreerd: 06-02-03
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 00:02

Eerlijk gezegd vind ik het zowiezo jammer dat de Nederlands kampioen Bo dit jaar weer dagkampioen is geworden, het is veel leuker als er ieder jaar een nieuwe ster opstaat. Had het veel leuker gevonden als die jaarling dagkampioen was geworden, maar het was een oneerlijke strijd, een volwassen Tinkerruin tegen een slungelige jaarling.........
Niks ten nadele van Bo of Djenny, maar daarvan staan de kwaliteiten al vast en het zou jammer zijn als zij ieder jaar de prijzen zouden winnen.

Je veulentje stal wel de show in de laatste rubriek! Wat een schatje, van mij had hij/zij mogen winnen, volgend jaar beter joh!

mijn topper Cesair van 't Eemland (Vasthi van 't Eemland X Glen King Hill van de Bonte Parels) 26 mei 2005
Cesair X Jack: 12 juni 2018 Cesair's Eloy*
*Fenore van Gipsy Spirit*Fenore's Erynn*
Dag lieve Nicole♥, Dag lieve Vasthi♥

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 12:59

mischien na 3x meedoen aan het kampioenschap een vast iets uitreiken en dan niet meer mee mogen doen? kans voor andere sterren?

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

djenny
Berichten: 9
Geregistreerd: 18-08-03
Woonplaats: amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-08-03 21:53

toen de ruin "gewonnen"had van mijn merrie werd er ook gezegd dat die ruin op 11 of 12 jarige leeftijd zo giga overbouwd was en toch nog zo goed kon draven dus ze noemde het een drafwonder maar een ouder paard wat overbouwd is,is toch eigenlijk niet oke en daarbij me veulen werd wel eerste met een eerste premie maar omdat ze in drie kwart rondje haar draf niet liet zien moest ze eruit ze moeten gewoon meer tijd uittrekken voor die jonge dingen en een strijd tussen een hengst en een ruin dan wint de hengst het ook. ze hadden gewoon bestgaande merrie en best gaande ruin en bestgaande veulen/jaarling moeten nemen.

peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 14:54

Hoho wat een ontevredenheid! Het 'leed' is toch al geschied dus ik zal me er niet onnodig druk meer om maken als ik jou was. Gewoon volgend jaar nog eens proberen Succes ermee!

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 14:59

Ik lees veel woede in je teksten.
Het leest overigens makkelijker als je leestekens plaatst.
Het is persoonlijk hoor, maar........... ik zou al blij wezen als mijn paardje MEE MAG DOEN aan het kampioenschap. Deze berichtjes komen op mij nogal 'verwend' over. Maar dat is natuurlijk persoonlijk.
Misschien moet je het stamboek eens aanschrijven?
En het ICS heeft binnenkort nog een keuring in Assendelft, misschien dat je daar heen kan?
Succes!

Maar voor mij zou gelden: als je maar gelukkig bent met je paardje, wel of geen kampioen moet in wezen niks uitmaken.


snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 15:02

Hai Djenny, punt 1: leeftijd veulen..

Hier hoor je meerdere mensen over, maar de juryleden kijken hier wel omheen, jouw veulen stond dan wel eerste met ene eerste premie, maar naast jou stonden wij met Maddox Nuage, t een-na-jongste veulen van de dag!

punt 2: ruinen die meedoen, dat is toch leuk! Heb je op papier staan wat men van je paard vind + een paspoort!

punt 3: dat een ruin de kampioenschappen wint.. Tsja, t lijkt misschien raar op n "fokdag" maar als die ruin nu eenmaal meer punten heeft behaald, is t toch wel logisch!

punt 4: die zelfde datums, ik kan je zeggen dat je daarvoor bij het ICS moet zijn, de datums van het NTS waren eerder gepland Lachen

Verder kan ik jullie voorzichtig melden dat men bezig is om kampioenen en stermerries/ruinen van vorige jaren aan aparte kampioenschappen mee te laten doen en dat misschien bij de nationale pas de verschillende kampioenen tegen elkaar strijden... dit alles is nog in overleg en onthoud dat t stamboek nog jong is en er nog veel zal veranderen Lachen

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 15:07

tis toch al hartstikke mooi dat je mee mag doen aan het kampioenschap en dat je eerte premie heb behaald?

Dag lieve mama...

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 00:25

nou is dat niet leuk nieuws voor Djenny? misschien dan volgend jaar een blij gezicht. Clown

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

offspring

Berichten: 377
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Nieuwkoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 12:31

het lijkt mij dat je na al die jaren 1e te zijn geweest het niet kan uit staan dat er iemand is die mischien beter is dan jou paard!!

jemig dat iemand daar over moeilijk kan doen. sorry hoor net een klein kind die zijn zin niet krijgt...

When love is a drug, then let me be your dealer!

djenny
Berichten: 9
Geregistreerd: 18-08-03
Woonplaats: amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-03 09:42

dom banketstaaf volgens mij heb je nog nooit keuringen gelopen. gelukkig begrijpt het stamboek wel wat ik bedoel dus ik neem je maar niet serieus.
3 jaar geleden res.dag.kampioen 2 jaar geleden ned. kamp. vorig jaar ned.res. kamp. en dit jaar weer res.dagk. en me andere veulen vorig jaar tweede met een eerste premie en dit veulen eerste met een eerste premie dus ik ontevreden echt niet !!!!!!!!!!!!!!!! maar opnemen tegen een ruin ????????? heb je wel eens een hengst naast een ruin gzet en goed gekeken dan is meestal de hengst inposanter toch ?! daar gaat het mij om , meer niet. ik vind dat ruinen wel mee mogen doen met een keuring maar niet meedingen voor de kampioen schappen. Natuurlijk hebben ze recht om gekeurd te worden en een paspoort en een chip. maar wat heeft een ruin aan een kamioenschap veulens krijgt hij niet en kan ze ook niet meer maken.

lein

Berichten: 1577
Geregistreerd: 02-07-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 11:39

djenny schreef:
maar wat heeft een ruin aan een kamioenschap veulens krijgt hij niet en kan ze ook niet meer maken.


dat is misschien wel zo, maar het is toch ook hartstikke leuk om met een ruin kampioen te worden. De eigenaren hebben daar net zoveel recht op als merrie eigenaren.

Het is zo fijn om klein te zijn!!

kikkervis

Berichten: 20
Geregistreerd: 19-08-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 19:05

Ik ben het met Djenny eens, tuurlijk is het ook leuk voor een ruin om kampioen te worden,maar dan wel in een ruinenklasse.
Het stamboek is er m.n voor de fok, en wat heeft een ruin met de fok te maken?????

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 22:48

over de inhoud van je posts valt te twisten maar niet op de manier hoe. ik denk dat dát de meeste mensen een beetje tegenstaat. je bent gewoon onbeschoft, that's it. Doei, doei

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

djenny
Berichten: 9
Geregistreerd: 18-08-03
Woonplaats: amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-03 14:50

sommige mensen zijn gewoon te dom om iets te begrijpen. maar in ieder geval stel er komt iemand met veel geld op de keuring en die wil een veulen kopen van een kampioen dan kan dat toch alleen maar van een merrie of een hengst die goed vererft toch niet van een ruin. dit is mij vorig jaar overkomen namelijk. je kan toch niets kampioens kopen van een ruin behalve de ruin zelf. !!!!!!!!! ik ben blij dat het stamboek me wel begrijpt en het komt met de jaren ook nog wel goed.
het had me namelijk helemaal niets uitgemaakt als een merrie van me had gewonnen. maar toch niet een overbouwde ruin van 12 jaar.
ik stop de discussie.

Ann

Berichten: 13234
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 15:00

Als de keuringen van het NTS jou zo tegenstaan, waarom doe je er dan aan mee, het is jou keuze om mee te doen dus stem je ook met de reglementen in, de enige die te dom is om het te begrijpen ben jezelf Clown

Gillian
Mei 1993 - Sept 2016

peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 21:50

Pellie schreef:
over de inhoud van je posts valt te twisten maar niet op de manier hoe. ik denk dat dát de meeste mensen een beetje tegenstaat. je bent gewoon onbeschoft, that's it. Doei, doei



IngridHar

Berichten: 1739
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Geesteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 21:58

Het is misschien nu niet van toepassing nog op de ruinen maar de afstammelingen zijn nu vaker bekend en dan is het zeker belangrijk dat er ook ruinen naar de keuring gaan. Stel ik heb een ruin met als vader Pablo en ik word kampioen dan zullen veel mensen zeggen van "Een zoon van Pablo is kampioen geworden" Het is voor de afstammelingen van die hengst. Nu is het denk ik zo dat deze ruin misschien geen afstammeling bekend is.

21-5-2010 Luc geboren!

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 23:16

djenny schreef:
ik ben blij dat het stamboek me wel begrijpt en het komt met de jaren ook nog wel goed.


wat moet goed komen dan? wat valt er te begrijpen dan? heeft het stamboek je gelijk gegeven en draaien ze hun 'fout' terug?

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 08:04

Pellie schreef:
wat moet goed komen dan? wat valt er te begrijpen dan? heeft het stamboek je gelijk gegeven en draaien ze hun 'fout' terug?


Haha! Haha! Haha! Go Pellie!


Caira
Berichten: 26044
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 08:10

djenny schreef:
sommige mensen zijn gewoon te dom om iets te begrijpen. maar in ieder geval stel er komt iemand met veel geld op de keuring en die wil een veulen kopen van een kampioen dan kan dat toch alleen maar van een merrie of een hengst die goed vererft toch niet van een ruin. dit is mij vorig jaar overkomen namelijk. je kan toch niets kampioens kopen van een ruin behalve de ruin zelf. !!!!!!!!! ik ben blij dat het stamboek me wel begrijpt en het komt met de jaren ook nog wel goed.
het had me namelijk helemaal niets uitgemaakt als een merrie van me had gewonnen. maar toch niet een overbouwde ruin van 12 jaar.
ik stop de discussie.



Schat het zijn TINKERS geen kwpn ers van 10.000 euro doe eens even normaal om je daar zo over op te winden, je lijkt wel een klein kind

Ann

Berichten: 13234
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 08:34

Vind het idd een erg kinderachtige reactie van djenny, een slechte verliezer Scheve mond

Begrijp eigenlijk niet waar ze zich zo druk over maakt, reservedagkampioen vind ik ook al heel goed Lachen

Gillian
Mei 1993 - Sept 2016

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 09:20

Zolang JIJ je paardje maar het ALLERleukst vindt, is er voor mij geen vuiltje aan de lucht.
Dan moet het niet uitmaken wat anderen er van vinden, al vinden ze het bagger!
Maar ik krijg het idee dat het hier belangrijker is wat ANDEREN er van vinden dan wat je zelf vindt.
Maar misschien zie ik het verkeerd.
Wees blij met wat je hebt, leer het te waarderen.
Werk aan jezelf, niet aan je paard zijn of haar uiterlijk of imago.
Succes.


Marjolein

Berichten: 11627
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 13:58

Ik snap bestd at het een teleurstelling is, Zeker omdat die ruin in haar ogen verre van perfect is. Ik ben het dan ook met haar eens dat je een overbouwde 12jarige ruin niet als kampioen aan kan stellen. Ik zie liever een correct gebouwde tinker die niet zo'n drafwonder is.
Maar ik vind dat het stamboek teveel op de gangen keurt. Ik heb in de rubriek stermerries merrie's zien staan die als plaatje niet klopte, lange ruggen etc. Ik vond niet dat die het predikaat ster verdienen omdat het exterieur echt niet zaligmakend was.
De hele keuring vond ik niet echt denderend geregeld, Ik werd van hot naar her gestuurd en van de een moets ik wel op de foto en van de ander weer niet. Het enige dat over 'mijn' rubriek werd gezegd was dat de 2e premie merrie's soepelheid in hun beweging miste en hoe verder je achteraan stond hoe erger het werd (stond gelukkig als 2e 2e premie opgesteld), dat vond ik ook ronduit onbeschoft had een stuk tactischer gebracht kunnen worden.

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 bezoekers