alleen buitenrijden of niet?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
jackim

Berichten: 596
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: hoofddorp

alleen buitenrijden of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-08-03 19:52

Ik weet dat dit niet echt bij RT past, maar wist ook niet waar dan wel, dus sorry alvast daarvoor.
maar mijn vraag omdat ik wil beginnen met buitenrijden:
Wat vinden jullie(en niet alleen over mij maar altijd in het algemeen)
moet er iemand mee met buitenrijden?
en wat doen jullie zelf?


pmarena

Berichten: 48063
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 20:14

Ik rij eigenlijk altijd alleen Lachen

Vind ik fijner , lekker zelf alleen met je paard samen beslissen wat je gaat doen , waarheen je gaat , welk tempo....en ook al ben je op weg naar het strand , als je ineens geen zin meer hebt keer je toch lekker om , om een beetje in de bak te gaan stoeien Haha!

Bovendien heeft Rena een vrij vlot tempo en als zij dus voor haar prettig loopt houdt een ander paard/pony haar niet bij.
Dan moet ik haar dus constant inhouden en dat andere dier moet constant boven het tempo lopen / stukjes aandraven... dan is de relaxedheid na een kwartiertje ook wel vertrokken....

Verder ben ik graag alleen met dat diertje , eindelijk ens even een momentje rust op een dag *LOL*

Samenrijdende mensen zijn trouwens ook altijd zo meutig , alleen maar stappen , midden op de weg , van die zeikverhalen en totaal geen oog meer voor het paardje... nee daar heb ik geen paard voor Lachen

Ineke2

Berichten: 33097
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 20:23

Ik ga met Arti regelmatig alleen naar buiten, heerlijk!
Telefoon mee en gaan met die banaan Haha!

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 20:43

Ik wil wel alleen, maar dat wil mn moeder liever niet Lachen dus neem ik meestal iemand mee, die dan op mn andere pony gaat.Kunnen ze toch allebei mee Haha!

spiritje

Berichten: 59
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Overijse Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 20:43

Ik rij nu nog niet op mijn paard maar binnen een jaar wel en dan ga ik ook alleen rijden :d

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 21:14

Ikzelf reed altijd alleen. Wel had ik altijd m'n gsm mee, en besprak ik van te voren met iemand waar ik ongeveer was (voor het geval dat).

Maar als ik kinderen zou hebben, zal ik die tot hun 15 ongeveer echt niet alleen laten rijden. En dan ook alleen in een bepaald stuk bos, en de route vooraf bespreken. En uiteraad niet zonder gsm.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 21:23

Ik vind samen met iemand anders gezelliger en veiliger.
Maar waar ik eerst reed was ik de enigste, dus moest ik wel alleen.

Nintu

Berichten: 4304
Geregistreerd: 16-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 21:34

Ik rijd soms alleen en maar meestal spreek ik met iemand anders af (Lautjuh123, Wennie etc.)

Met zn 2en is misschien wel gezelliger, maar alleen vind ik net zo leuk. En mischien ook wel makkelijker!
Alleen hoef je namelijk geen rekening te houden met andere mensen die meer/minder willen stappen/draven/galoperen.

Nico is met andere paarden soms best wel irritant. Als ik met Lautjuh en Lucky ga rijden moet ik met galopperen altijd achteraan. En daar kan Nicje niet tegen (gaan we in galop op de plaats en zijwaarts enzo). Ernaast kan niet want Lucky trapt, en als Lau achter mij gaat zit Lucky steeds in Nic zn kont waardoor Nico gaat bokken Clown

Stefanie

Berichten: 781
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Hierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 22:04

Ctal schreef:
Ik wil wel alleen, maar dat wil mn moeder liever niet Lachen dus neem ik meestal iemand mee, die dan op mn andere pony gaat.Kunnen ze toch allebei mee Haha!


Dat ken ik!!! Knipoog
mijn moeder wil mij ook niet alleen weg hebben, al stap ik 10 min uit langs de weg dan zegt ze nog:
Kijk je wel uit, oppassen hoor, heb je je telefoon bij je?
ja mam... Schijnheilig

AnnaBabs
Berichten: 1363
Geregistreerd: 20-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 22:08

Ik rijd zelf meestal met anderen. Ik vind dat veiliger. Soms ga ik ook wel alleen, ik vind dat mijn pony dat ook moet kunnen.

Als JIJ wilt gaan beginnen met buitenrijden (als je geen ervaring hebt bedoel ik dan) is het verstandiger om iemand mee te nemen.

Als het je eigenlijk gaat om je paard:
Is je paard wel verkeersmak? als hij dat is kun je op zich best alleen gaan (neem wel gsm mee en licht iemand in) anders kun je misschien beter iemand meenemen, hoeft niet perse een paard te zijn, kan ook iemand met een fiets zijn.
Succes ermee

bimmezs
Berichten: 337
Geregistreerd: 22-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 22:46

meestal vind ik wel heel fijn als er iemand meegaat. Want bij ons lopen nog wel eens rare debielen (potloodventers enz.) door de polder. dus als er wat gebeurt je ben tenminste niet alleen. je kunt natuurlijk van je paard vallen, of je paard valt, raakt kreupel allemaal van dat soort dingen
waarbij het toch een fijjn idee is als er iemand bij is.
ik ga ook best vaak alleen buitenrijden, ookal heb ik er dan niet zo'n fijn gevoel bij, maar ach soms is het ook weleens lekker om alleen met je paardje naar buiten te gaan.

zo hard gevochten om bij ons te blijven...yusta ik mis je
01-09-92 SHY YUSTA 26-08-06

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 07:52

Ik rijd meestal met een ander. (ik mag van mijn moeder ook niet alleen, maar dat doe ik af en toe toch). Maar met een ander paardje erbij dan wordt mijn echt errug, dan durft ie nie meer voorop enz enz enz. (als er geen ander paard bij is dan is ie ook wel van veel dingen bang, maar dan loopt ie tenminste door!)

luna_cockie

Berichten: 2167
Geregistreerd: 18-06-02
Woonplaats: Djalamabad

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 08:37

Meestal in het weekend maak ik met me beste vriendin een buitenrit van min 3 uur.Door de weeks ga ik vaak alleen,een rondje over de dijk(van ong 3 kwartier).

Mijn ouders maakt het niet uit of ik alleen of met ze 2e ga,maar als ik alleen ga moet ik wel me mobieltje mee hebben(heb ik toch altijd al..Tong uitsteken )

HARDCORE
DE HARDE KERN
DE ONDERGROND

Lientie
Berichten: 305
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 09:26

Mijn paard is helaas zo dapper als de oprit lang is!

Af en toe ga ik met een vriendin buitenrijden maar op het moment rijd ik veel alleen om mijn paard maar te laten wennen. Ik wil namelijk dat ze op zijn minst voor 99% verkeersmak wordt. dus dat ze niet meer bij elk grassprietje stopt en niet verder wil.

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 11:27

Ik ga wel eens een klein rondje alleen uitstappen en beetje draven. Maar mijn ouders vinden t niet goed als ik alleen t bos in ga. Maar ik vind t wel lekker rustig, ff alleen zijn met je pony.

Apple

Berichten: 76187
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 11:32

Als ik echt een fijne lange rit wil hebben dan ga ik met anderen.

Kev is niet erg gewend dat hij alleen op pad moet, dus onze tochtjes alleen zijn nog niet zo lang (en voornamelijk langzaam en zwalkend Haha! ). Gaat beter met een voetganger als steun ernaast, maar dat is natuurlijk ook niet echt alleen Scheve mond .

manic

Berichten: 6985
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 11:39

Ik ga eigenlijk altijd alleen met mijn 4 jarige. De paar keer dat ik met iemand anders was was hij een beetje te er met het andere paard bezig (uitdagen etc) en dat ging niet echt super... Ook wil ik met hem echt nog bepalen wat ik waar ga doen... Vooral in de galop wil hij nog wel eens heen en weer schieten, dus dat wil ik toch een beetje zelf in de hand houden. Ik neem wel -altijd- een mobiele telefoon mee (soms 2) en draag in het bos altijd een capje Tong uitsteken

Europe is our playground

haffi

Berichten: 218
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: St.Odiliënberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 11:43

Meestal ga ik alleen buitenrijden. Gewoon mobiele telefoon mee en laat rennen die knol OK dan! . Soms spreek ik ook wel eens met vriendinnen af om samen buiten te rijden .

In mijn profiel staan foto's!!!

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 11:59

Als je begint met buitenrijden: Neem iemand mee als het kan. Als je zelf ook nog onervaren bent, neem ZEKER iemand mee en blijf anders thuis Lachen
Eerst kijken hoe het gaat en dan als je er vertrouwen in hebt kun je alleen.

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 12:15

Alleen vind ik fijner.
Mijn pony was altijd veel rustiger alleen dan samen.
Wel ging ik als ik alleen was alleen maar door het dorp stappen.
Naar het bos of de hei vond m'n moeder te gevaarlijk (want daar ook allemaal rondloopt...).

Met z'n tweeën kun je wel naar het bos of naar de hei maar mijn pony wilde dan altijd voorop Bloos!

Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht ;)

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 12:37

Stefanie"]
[quote="Ctal schreef:
Ik wil wel alleen, maar dat wil mn moeder liever niet Lachen dus neem ik meestal iemand mee, die dan op mn andere pony gaat.Kunnen ze toch allebei mee Haha!


Dat ken ik!!! Knipoog
mijn moeder wil mij ook niet alleen weg hebben, al stap ik 10 min uit langs de weg dan zegt ze nog:
Kijk je wel uit, oppassen hoor, heb je je telefoon bij je?
ja mam... Schijnheilig
[/quote]

Haha mijne ook, en ach tis ook wel gezellig met zn 2en, maar ook wel een keer rustig in je eentje, lekker vroeg dauwtrappen en alles even overdenken, dat lijkt me wel lekker.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 12:42

met iones kan ik alleen naar buiten, met paddy niet. MAar als ik alleen kan gaan doe ik dat ja. Want als je moet gaan zitten wachten totdat iemand eens een keer meegaat komt er niets meer van terecht.

De hond is de betere mens

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 12:58

Ik rij het liefst alleen met Omar of met een stalgenootje waarvan ik weet dat ze niet bang is uitgevallen en haar paard mijn paard goed kan bijhouden. Omar is buiten super betrouwbaar en braaf. Omdat Omar snel en pittig is buiten rij ik liever alleen, veel paarden hebben moeite ons tempo bij te houden en ik heb geen zin om Omar constant te moeten inhouden. Ik heb wel altijd mijn GSM bij me en stalgenoten weten ook dat ik naar buiten ben en dus ook ongeveer waar ik ben.

Choice (Jazz x Dublin x Purioso) B+10, L1+2/ Sportpredikaat dressuurmerrie (Z2+1)
Omar geniet van zijn pensioen!

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 13:19

ik vind dat het verstandig is als je de 1e keren gaat buitenrijden iemand op de fiets mee moet gaan, niet te paard naar mijn mening mocht er die van jou er vandoor gaan gaat 9 van de 10 keer de andere ook als een gek er achteraan, op de fiets lijkt me dan verstandiger Haha!

ik rijdt zelf nu meestal alleen, mijn paard heeft nogal de neiging om er een wedstrijdje van te maken met andere paarde dus dat is wat minder, het gaat altijd prima maar neem altijd mijn gsm mee voor het geval dat en als ik lang weg blijf zorg ik dat in ieder geval iemand het weet.

Dennis

Berichten: 31463
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 13:19

Ik rijd bijna altijd alleen. Van de 2,5 jaar dat ik bijna dagelijks op Dennis langs de weg rijd is er misschien 10 keer iemand mee geweest. Ik heb gewoon niemand die mee kan meestal. En alleen rijden is meestal toch wel ff rustiger omdat hij toch hengst blijft.
Wel heb ik altijd m'n mobiel bij me.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 71 bezoekers