[NH] parelli leadrope en carrot stick

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Saar4
Berichten: 2346
Geregistreerd: 26-11-02

[NH] parelli leadrope en carrot stick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-08-03 16:26

Ik zit erover te denken om de leadrope van Parelli aan te schaffen, maar ik vind hem erg duur.
Wie gebruikt hem en hoe zijn je ervaringen hiermee? Is hij het geld waard? Wie gebruikt er een alternatief en hoe bevalt dat? En in vergelijking met elkaar?

Hoe bevalt de carrot stick van Parelli? Heeft iemand hier een alternatief voor?

Zo lekker een hoop vragen.
Ik hoopt dat jullie me verder kunnen helpen.


Elise

Berichten: 1987
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 16:47


Schitterend paarden-pensioen-oord in Frankrijk: http://www.equinepensions.com/

Ineke2

Berichten: 33097
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 17:04

Ik heb de spullen van www.naturalhorses.com en vind ze fijn om mee te werken hoor, ook de carrotstick...is stevig, buigt niet door.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Saar4
Berichten: 2346
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-08-03 20:17

Bedankt voor de tips. Het maakt de keus allemaal niet makkelijker! De een is tevreden over dit, de ander over dat.......

That which yields is not always weak

ruitje

Berichten: 12309
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-03 14:49

ik en mijn moeder waren in het begin niet zo zeker of dat we echt door wilden zetten met pirelli dus hebben we een goedkope leadrope gekocht op de eqitana(hoe schrijf je dat??) en als carot stick hadden we zo'n blauw dun schrikdraadpaaltje gebruikt en die een beetje omgetoverd tot carot stick..erg goed bedacht van mijn moeder vind ik..uiteindelijk hebben we toch een carot stick gekocht geloof ik...ik gebruik de stick niet echt(doe ook geen echte pirelli meer...wel wijken voor druk enzo maar niet gevorderd)...hoop dat je er wat aan hebt Haha!

24/7 buiten en een binnenbak in de Randstad? Het is er:
insta: https://www.instagram.com/staldegroenemeer website: https://www.staldegroenemeer.nl

prompter

Berichten: 11048
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-03 14:54

Ruitje toch, Pirelli maakt autobanden, Parelli doet iets met paarden Haha!. En van wie zou dat idee van dat schrikdraadpaaltje toch zijn Schijnheilig

Maar zonder gekheid: ik heb de spullen van Parelli, bevallen me enorm goed, en nu na ruim 2 jaar intensief gebruik zijn ze nog net zo goed. Het is even een investering, maar het is wel superspul.

Extremely rare and Beyond Compare

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-03 21:55

Ik heb een leadrope uit de scheepswinkel Haha! van dat lekker zachte touw dat je voor je fokkeschoot of grootschoot gebruikt. Heb ook wel eens met de originele materialen van Parelli en Voest gewerkt en merk totaal geen verschil.
Carrotstick heb ik geen ervaring mee maar volgens mij kun je net zo goed een bamboestokje van de Intratuin oranje verven. Desgewenst ook rood om er een strawberrystick van te maken Haha! geintje....

prompter

Berichten: 11048
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-03 21:57

Ik zou bij Purple Rain graag alles in het paars hebben, maar daar voorzien geen van de NH-heren in Knipoog

Extremely rare and Beyond Compare

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-03 21:58

Berrystick uitvinden! Kan je rijk mee worden Haha!

Sorry offtopic, niet op reageren aub!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-03 21:59

Maar even serieus, een carrotstick is dan wel oranje, maar het zou een paard toch geen bal uitmaken als zo'n ding groen, paars of goud met zwarte stipjes is, neem ik aan?

prompter

Berichten: 11048
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-03 22:02

Sonja schreef:
Maar even serieus, een carrotstick is dan wel oranje, maar het zou een paard toch geen bal uitmaken als zo'n ding groen, paars of goud met zwarte stipjes is, neem ik aan?


Ik kan me ook niet voorstellen dat de kleur ook maar iets uitmaakt. Ach, Pat Parelli vindt dat je niet alles met worteltjes op kunt lossen, maar ook niet met een stok, dus werd het een carrotstick. Ik had er zelf een ander design op nagehouden denk ik....

Extremely rare and Beyond Compare

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 15:33

ikzelf heb een hele dominante tinker, die ook getraumatiseerd is, heb heel veel problemen gehad met hem,
had eerst een gewoon lang touw als leadrope, en toen vloog ik telkens met hem de bak door,
ook een gewone longzeerzweep helpt niet, zowiezo was hij bang voor de zweep, maar als je paard te dichtbij komt en je wilt hem een prikje geven, dan buigt de zweep door en heeft het geen functie meer, ik gebruikte de zweep niet met de functie van de zweep hoor, maar probeerde de functie van de stick te behalen, tevergeefs,
ook had ik een nephalster, en als hij begon te trekken kreeg hij op de een of andere manier, het halter in zijn mond,
nu heb ik de juiste materialen, ze zijn superfijn,
mn moeder heeft de spullen nu 3 jaar ofzo, intensief gebruikt en nog steeds even goed,
mijn motto nu is dus ook goedkoop is duurkoop, want goedkope dingen gaan vaak snel kapot en kun je alsnog dure spullen kopen,
spreek hiermee echt uit ervaring.

* Wil jij een karakteranalyse van jouw paard!?
* Kijk dan op: http://www.karakteranalyses.nl
* Voor meer informatie mag je me een pb sturen

Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 15:40

Ja maar Roos, de stick ging toch kapot, de bevestiging van het leertje dan?

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 16:36

dat kwam omdat iedereen hem gebruikte, en dan gaan ze erop staan leunen, dat is niet de bedoeling he,
nu rijd ik ermee, ik moet er toch 2 hebben daarvoor

* Wil jij een karakteranalyse van jouw paard!?
* Kijk dan op: http://www.karakteranalyses.nl
* Voor meer informatie mag je me een pb sturen

Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 17:20

ja maar valt me toch tegen, jou niet?

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 14:08

Heb ff gekeken op de shop van Parelli.

Code
12 foot Lijn
3,7 m lang. De juiste lengte om mee te beginnen en gemaakt van materiaal voor een goede communicatie tussen jou en je paard.
49 euro

Gemaakt van materiaal voor een blah blah.....

Mijn God! Het is een touw! 49 euro!

Daar zakt mijn broek toch wel vanaf eerlijk gezegd Scheve mond

Alleen al die lengte: Paarden zijn er in allerlei soorten en maten, dan zou een touw van 3.7 meter voor alle paarden de perfecte lengte zijn Verward

Koop een 8m longeerlijn van 10 euro zou ik zeggen en knip hem door de helft. Scheelt een stuk en het werkt net zo goed.

Het is niet het touw, maar degene die het vasthoudt!

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

prompter

Berichten: 11048
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 15:13

Als het zo was Rom, dan was ik al lang longeerlijnen aan het verknippen gegaan. Het zwaardere touw, dat je ook in winkels voor watersporters kunt kopen maar waar het ook stervensduur is, werkt gewoon fijner en nauwkeuriger. En je hóeft het niet te kopen, net als je geen dure Anky-truitjes hoeft te kopen Lachen.

Extremely rare and Beyond Compare

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 15:27

Uiteraard blijft het je eigen keus Haha!

Maar heel vaak zie je dat mensen dingen kopen voor twee keer zo veel geld als er een naam aan hangt. Dat geldt voor alles trouwens Lachen

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

prompter

Berichten: 11048
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 15:33

Romkabouter schreef:
Uiteraard blijft het je eigen keus Haha!

Maar heel vaak zie je dat mensen dingen kopen voor twee keer zo veel geld als er een naam aan hangt. Dat geldt voor alles trouwens Lachen


Percies Haha!!

Ik ben daar normaal helemaal niet gevoelig voor, maar dit vond ik wel een lekker touw, daarom heb ik het aangeschaft. Heb zo'n touw van 8 meter ook trouwens - en ze liggen niet te schimmelen in de kast, ik gebruik het ook echt, het touw met het halster ook om mee te rijden - spaart toch mooi weer een hoofdstel a 150 Euro uit Knipoog

Het is (te) duur hoor, daar heb je absoluut gelijk in, maar dat vind ik van Stubben-hoofdstellen ook, om maar eens wat te noemen

Extremely rare and Beyond Compare


SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 21:09

Biepmiep schreef:
ja maar valt me toch tegen, jou niet?


koop een longeerzweep bij de olympia, zoeen als laura, was na 1 keer gebruiken kapot, de carot stick is 3 jaar elke dag 2 tot 3 keer gebruikt, en toen brak het leertje, kan nog gemaakt worden bij kevenaar...

longeerzweep is ook niet goedkoop, als je dr daarvan elke week een moet kopen, en dan heb je ook de functie van de stick er niet bij, ney bedankt,

* Wil jij een karakteranalyse van jouw paard!?
* Kijk dan op: http://www.karakteranalyses.nl
* Voor meer informatie mag je me een pb sturen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 bezoekers