hooi en stro prijzen per baal

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

hooi en stro prijzen per baal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 21:27

wat kost bij jullie hooi en stro per baal?

Ik hoor dat de prijzen nogal verschillen, ik ben nu bij een boer en die heeft het over stro 3.50 en hooi 4 euro per baal, is dat normaal?

Lautjuh123

Berichten: 5174
Geregistreerd: 20-10-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 21:31

bij lucky is een bal stro 3 euro en 12 euro per maand voor onbeperkt kuil Lachen

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 21:34

Baaltje hooi kostte 2 euro, nu heb ik kuil wordt thuis gebracht per pallet van 9 stuks a 30 kg +/- kost 80 euro. Stro 1,20 euro per baal van +/- 13 a 15 kg. Van de winter komen ze telkens een grote baal kuil brengen als de paarden op stal staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 21:36

waar kan je het vinden op marktplaats? Ik heb al gezocht maar kan het niet echt vinden!

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 21:39

Nee kan je eigenlijk nergens vinden, gewoon in de buurt rondvragen bij andere paardenbezitters, dierenarts, hoefsmid e.d.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132059
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 21:59

Ik vind de prijzen die gevraagd worden (3,50 voor stro en 4 euro voor hooi) nogal aan de prijs; 'k neem tenminste aan dat het om kleine baaltjes gaat ?
Hier in de buurt wordt voor stro ca. 2 euro gevraagd en voor hooi tussen de 2 en 3,50 afhankelijk van de kwaliteit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 22:03

Oscar schreef:
Ik vind de prijzen die gevraagd worden (3,50 voor stro en 4 euro voor hooi) nogal aan de prijs; 'k neem tenminste aan dat het om kleine baaltjes gaat ?
Hier in de buurt wordt voor stro ca. 2 euro gevraagd en voor hooi tussen de 2 en 3,50 afhankelijk van de kwaliteit.


ja zie je ik dacht al dat het duur was, ze hebben toch geen gulden prijzen doorgegeven?

Ik ga wel bij een stro boer hier uit de buurt informeren, want dat scheelt nogal!

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 22:09

Chiqa"]
[quote="Oscar schreef:
Ik vind de prijzen die gevraagd worden (3,50 voor stro en 4 euro voor hooi) nogal aan de prijs; 'k neem tenminste aan dat het om kleine baaltjes gaat ?
Hier in de buurt wordt voor stro ca. 2 euro gevraagd en voor hooi tussen de 2 en 3,50 afhankelijk van de kwaliteit.


ja zie je ik dacht al dat het duur was, ze hebben toch geen gulden prijzen doorgegeven?

Ik ga wel bij een stro boer hier uit de buurt informeren, want dat scheelt nogal!
[/quote]

moet je wel snel doen, stro is bijna allemaal al van het land en uit opslag is het duurder

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 22:22

Wij betalen 1 euro voor een baal stro. Je moet het dan wel zelf van het land halen Scheve mond . Hooien doen we van eigen land, dan heb ik alleen de perskosten zeg maar.
Kom ik niet uit met hooi of stro, dan moet ik 2 euro voor een baal hooi of stro betalen bij een boer.

eefken

Berichten: 459
Geregistreerd: 22-11-02
Woonplaats: Herselt (Belgiƫ)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 22:27

wij betalen 2 euro per pak stro (erg grote pakken!) en voor hooi 1.50 euro per pak. Wij halen het elk jaar bij dezelfde boer. Je moet inderdaad goed informeren bij andere paardeneingenaren; of misschien eens in een streekkrant kijken.

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 22:35

Ik betaal bij de plaatselijke loonwerker voor een baal hooi of stro (van die mega balen die je met zijn 2e nog niet van zijn plek krijgt) 15 Euro.
Nu heb ik voor de winter een voorraad direkt van het land gekocht, werdt wel gebracht, kleine baaltjes, 2 Euro per stuk, had ik ze zelf van het land kunnen halen waren ze goedkoper geweest dus ik denk dat je met 4 Euro voor een baaltje hooi ontzettend genept wordt hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 22:43

T@nj@ schreef:
dus ik denk dat je met 4 Euro voor een baaltje hooi ontzettend genept wordt hoor!


ik denk idd dat die mensen gulden prijzen hebben genoemt ik zal ze morgen nog wel eens bellen...

en hoeveel balem hooi en stro per maand wordt er gemiddeld gebruikt?

Hun hadden het over 4 om 4. kan dat kloppen? (e pony dan en gewoon verbruik)

Anne_GTI

Berichten: 18201
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 22:48

Hier ook 1 euro de baal, zelf halen van het land. Hooi hebben we zelf altijd. 's Winters eten ze kuil van de koeien mee.

My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 23:59

ik betaal
dit jaar alleen perskosten (eigen land) dus dat scheelt
maar vorig jaar betaalde ik bij pippy van bokt
2.50 per baal (hooi)
stro had ik direct van het land en was
2.00 per baal

tina

Berichten: 1470
Geregistreerd: 12-05-01
Woonplaats: Papenburg ,Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 09:35

soms ben ik echt blij dat ik duitsland woon
pfffffffff wat een prijzen,in nederland betaalde ik trouwens 1.50 euro hooi gebracht thuis
nu betaal ik 1 euro ,hooi vanuit de schuur gehaald ,1.30 euro thuisgebracht en onder dak gemaakt
voor stro betaalde ik in nederland altijd nog in guldens 2,50
op dit moment 1 euro de pak vanuit de schur alvast gereserveerd en naar wens op te halen

wel zou ik zorgen dat je de wintervoorraad al onder dak krijgt want word een duur hoojaar omdat heel veel boeren al bezig zijn met hun wintervoorraad en dat jaagt echt de prijzen omhoog straks.
zowel van hooi als stro.

bayaatje

Berichten: 1329
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: geel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 18:19

hoi ,
wij hebben zelf een weiland dat we laten hooien, maar toen we zelf joi kochten betaalde we 1.25 euro per baal hooi en dat waren echt vrij zware pakken heel vast geperst. het stro was ongeveer 1.50 euro. maar aangezien we nu al met 4 paarden zitten kopen we nu grote pakken stro 1m breed geloof ik en 2 m en half lang ongeveer en ik geloof dat dat ongeveer 12 euro kostte. ben wel niet zeker . het komt in ieder geval wel goedkoper uit dan kleine pakjes. je moet het dan wel kwijt kunnen.
groetjes

IlsjePilsje

Berichten: 2043
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 20:18

Stro kost bij ons 1,87 eur voor kleine baaltjes. Hooi is wel duurder, wij betalen voor 25 kg balen ongeveer 3-4 euro. Een paar van mijn stalgenootjes hebben nu hooi voor 1,50 euro per baal, maar die vind ik van mindere kwaliteit, dus ik blijf bij mijn oude leverancier
Laatst bijgewerkt door Revanches op 21-12-09 19:40, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten na deze reactie verwijderd. Aangezien dit al een oud topic is. Gelieve niet meer in te reageren.