tips voor kamerzoektocht in utrecht?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
missy_m

Berichten: 2160
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Utrecht

tips voor kamerzoektocht in utrecht?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-08-03 19:47

Ik was eerst van plan het eerste jaar gewoon thuis te blijven wonen en op en neer te gaan reizen, maar na 4 dagen UIT wil ik toch ook het liefst zo snel mogelijk richting Utrecht verkassen Haha! Twee vriendinnen hebben al een hele leuke kamer gevonden en zijn druk bezig met inrichten.. daar heb ik nu ook echt zin in. Ik sta al half jaar ingeschreven bij sshu maar dat duurt nog wel ff. Met het standaard briefjes ophangen in de supermarkt ben ik ook begonnen Knipoog Hebben jullie nog tips waar en hoe je het beste naar een kamer kan zoeken?

Don't hate me cause you ain't me!


050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 01:24

Mag Nieuwegein ook? Zo ja, PB me dan ff!

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 01:54

Ook briefjes ophangen in universiteiten, misschien kan je iets in onderhuur vinden ... en een beetje het internet afstruinen, maar het is natuurlijk wel aan de late kant. Succes!

Kerstmuts

Siempie

Berichten: 30293
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 08:27


Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 08:41

Op Kanaleneiland weet ik dat daar tot voor kort in elk geval nog kamers verhuurd werden, maar ik zou er persoonlijk niet willen wonen.

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 08:52

de SJHU geloof ik dat het heet www.sjhu.nl mijn nichtje had met 1 dag een kamer...

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Juliaa
Berichten: 374
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 13:07

inderdaad.. even bij de sjhu inschrijven, altijd handig! Behalve dat briefjes ophangen wil een advertentie plaatsen in het U-blad of Trajectum weleens helpen. Succes!

lizzy

Berichten: 725
Geregistreerd: 21-08-01
Woonplaats: hengelo & amsterdam :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 17:12

mijn broer heeft zijn kamer in utrecht via marktplaats gevonden, dus daar kun je ook nog even kijken.
succes met zoeken Lachen

~*~ jaja: eindelijk foto's in m'n profiel!! ~*~

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 17:14

Ik vond mijn eerste kamer via een advertentie in het Utrechts Nieuwsblad, mijn tweede kamer via een advertentie (zelf geplaatst) in het Stadsblad en mijn zusje vond haar beide kamers in Utrecht via het U-blad. We moesten in alle gevallen wel hospiteren, maar dat is vrij normaal in Utrecht (en in de meeste studentenhuizen) - de andere bewoners willen toch graag zelf hun nieuwe huisgenoot uitkiezen. Het is dus niet 'wie het eerst komt, wie het eerst maalt'.

Maar adverteren heeft voor ons allebei dus het beste gewerkt. En iedereen laten weten dat je een kamer zoekt, ik heb ook veel mensen via via aan een kamer geholpen. Succes, wat ben je eigenlijk gaan studeren?

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

missy_m

Berichten: 2160
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-08-03 20:02

Quellian; nieuwegein is me toch iets te ver weg, maar iig bedankt Lachen
Ik sta alleen ingeschreven bij de sshu, wat is het verschil met de sjhu eigenlijk? dacht dat ze bij elkaar hoorden Blond

Dat adverteren in het stadsblad en U-blad is idd een goed idee
Ik ga trouwens biologie doen Lachen

Don't hate me cause you ain't me!


Juliaa
Berichten: 374
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 20:07

Het verschil tussen de sshu en de sjhu is, dat eerstgenoemde met een wachtlijst werkt en de sjhu met een soort lotingssysteem. Bij de sjhu kun je direct beginnen met reageren, wel handig als je op korte termijn een kamer zoekt. Je kunt er bovendien het inschijfgeld terugkrijgen als je geen kamer vindt, dus het is altijd het proberen waard.
Succes!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: amand0, Anne_26, AnoukS_, chocky84, Christina, ComscoreBot, Evito_06, Galaika, hedjuhhh, LaraCroft, leintje_, linoleum, Lizziewizzie, TheNovelist, Typhoon en 45 bezoekers