prijzen Pony's en paarden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
neres

Berichten: 1933
Geregistreerd: 20-06-03

prijzen Pony's en paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-03 17:47

hoi hoi allemaal,
Ik ben eens aan het kijken geweest op een aantal sites waaronder marktplaats. En het valt me op dat er ontzettend veel gevraagd wordt voor haflingers, en anderen paarden. Is de prijs voor paarden en ponys altijd zo hoog geweest? of vragen mensen maar wat? Mag ik vragen wat jullie voor je pony hebben betaald?
Ik heb 1100 euro voor een 2 jarige haflinger betaald==> ze kon nog niets, ze heeft wel papieren.
Is dit veel weinig?
Misschien een stom topic maar ik ben gewoon benieuwd

sam_antha

Berichten: 2044
Geregistreerd: 10-08-03
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 18:16

Ik kijk altijd op marktplaats maar soms lijkt het net of ze de prijzen die ze normaal in guldens vroegen nu in euro's zijn(ook de reden dat ik geen paardje mag:( )

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 19:21

Hoi,

Haflingers zijn best wel een beetje in net zoals de tinkers, vandaar dat er op dit moment meer voor gevraagd dan anders.
natuurlijk ligt het aan de pony zelf en aan een hoop andere factoren (handelaar/particulier/m.pap./ z.pap./sportaanleg/recreatief gereden/leeftijd/bouw enz enz).
Maar ik neus ook veel tussen de advt. en vind vele ook erug aan de prijs, alles is duurder geworden dus de paarden ook denk ik.

E 1100,- voor een 2 jarige haf./ merrie met pap.vind ik niet duur.

en inderdaad sommige mensen vragewn maar wat, de meeste niet hoor, maar sommige advt. kun je niet serieus nemen, die komen echt van een andere planeet ofzoiets.

gr. cissie

Dribbelkont

Berichten: 7350
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 19:33

wat voor premie heeft de haflinger?

wij hebben een haflinger verkocht (deze zomer)van kennissen
die een 1 e premie had en was 3 jaar 1300 euro
dus heeft het een 1 e premie dan vindt ik het redelijk maar anders een beetje prijzig

Jokonootje

Berichten: 4851
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 19:51

op marktplaats krijg je vaak ook dat mensen een bijna vergelijkbaar paard zien (als ze hun paard/pony) verkopen maar ze denken vaak dat hun paard/pony beter liever mooier etc is en gaan boven die prijs zitten... de volgende komt en het gaat zo weer tenminste die indruk krijg ik al wel een beetje ... maar er zijn natuurlijk ook wel mensen die hun paard voor een reeele prijs verkopen en geen droomprijzen vragen ...

Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 20:37

hoorde november goedkoopste maand is. goeie tip?

Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 20:38

hoorde november goedkoopste maand is. goeie tip?

sharir

Berichten: 2576
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 22:45

de paarden prijzen steigen de pan uit. echt bij alles hebben ze gewoon een euro teken ervoor gezet.paardrijden is over een poosje echt alleen maar voor de elite zoals mijn opa zegt Tong uitsteken

neres

Berichten: 1933
Geregistreerd: 20-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-03 22:55

nee ze heeft geen premies. Ze is nog nooit gekeurd. Ja het klopt dat het guldenteken nu een euro teken is geworden. Daar verkijk ik mezel nog steeds op!

Astrida

Berichten: 147
Geregistreerd: 14-02-03
Woonplaats: Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 23:28

Wij hebben 3 jaar geleden 2000 gulden betaald voor onze NF pony.Een merrie van 7 jaar... inclusief zadel en hoofdstel.

Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 12:33

Ik zou sowieso niet een paard van een site als Marktplaats halen, ik wil ze niet allemaal over 1 kant scheren hoor, maar ik heb af en toe een beetje het idee dat mensen zelf maar een prijsje verzonnen hebben en het beste willen halen uit het paardje. Je ziet ook regelmatig handelaren adverteren op die site :S Ik vertrouw het in ieder geval niet zo.....

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 12:44

Hoi,

waarom zou je je paardje niet via Marktplaats moeten kopen? Het is gewoon een van de vele aanbiedplaatsen op internet. Uiteraard moet je altijd opletten, via Marktplaats, maar ook via andere kanalen!

En idd. de paardjes worden steeds duurder, vooral de gewildere rassen, zoals Tinker en Haf ed. Da's altijd zo hoor, als iets gewild is wordt het duurder. En waarom zou je niet proberen er zoveel mogelijk voor te krijgen? Het is maar net wat de gek ervoor geeft en dalen in prijs kan altijd nog...

Groetjes!
Jacqueline

ikke

Berichten: 37542
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 13:07

Vragen en krijgen zijn twee verschillende dingen.
Land Rovers zijn kennelijk ook "in" Ik zag er onlangs nog eentje voor 7500 euro. Kwaliteit matig maar wel met een Diesel erin. Ik heb drie/vier jaar terug even veel betaald voor twee (!!) Land Rovers.

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 14:44

Duur, ja, maar ... ik verkoop mijn pony aan ERRUG lage prijs en krijg ze niet verkocht. Waarom??? Mensen krijgen argwaan omdat we weinig vragen .... en vragen we meer zagen ze dan weer van "t'is duur voor een jaarling". Zo is't nooit goed . Als privaat persoon kan je ook niet anders dan "gokken" naar de waarde van je viervoeter ... de handelsprijs is vaak en indicatie, en vaak gaan ze er iets over onder het mom van "maximum vragen om minimum te krijgen", of "om handelaars af te schrikken" ...

Crissy
Berichten: 352
Geregistreerd: 22-10-02
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 15:43

Ik heb het gevoel dat de handel momenteel erg slecht is. Er staan ook op marktplaats heel veel paarden steeds weer te koop. De vraagprijzen vind ik wisselend, de ene vraagt veel en de andere valt weer heel erg mee.

Ik denk dat je over het algemeen best aardig af kan dingen als je een paard koopt, want er zijn er meer te koop als dat er vraag naar is. Vooral de wat gewonere paarden gaan erg slecht. En dat geldt ook voor veulens voor de goede wordt heel veel betaald en die wat onder die kwaliteit zitten raken ze niet kwijt.