Welk merk is kwaliteit?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Welk merk is kwaliteit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-08-03 19:10

In zadels dan wel te verstaan. Ik heb nu een Circle Y maar die wordt deze week eens gecontroleerd qua passen. Hopelijk moet ik niet aan een andere maar ja ..... paard gaat voor natuurlijk. Er zijn heel veel merken die verschillende series hebben maar welk merk is nou gewoon goed (ik bedoel dus niet de duidelijk te goedkope zadels).
En welke merken hebben de beroemde Flexjes?


Trinity
Berichten: 416
Geregistreerd: 10-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 19:35

Ik weet niet of dit de merken met flexjes.
Maar dit zijn de zadels waar ik goede dingen over heb gehoord of zelf heb gereden.
Circle Y, Bob's, Bob Loomis, Dale Chavrey.
de eerste, de derde en de vierde heb ik zelf gereden en rijdt ik nog steeds en de tweede heb ik heel veel goede dingen over ehoord en een paard keer op gezeten zit erg lekker en ligt ook erg mooi op diverse paarden.

Groetjes Trin

If you have trouble keeping your emotion under control
Focus instead on controlling your thoughts
What you feel is created largely by what you allow
Yourself to think

blossom
Berichten: 63
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 19:46

Over het al gemeen zijn Billy Cooks ook goede zadels ook qua kwaliteit/ prijs verhouding ik ben zelf dol op avila maar die liggen niet op alles paarden oke

ashley,henkie,bueno en billy zijn mijn toppers:) Lachen

DubbelFun

Berichten: 88624
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 20:05

Je moet je niet verkijken op mooie (dure) merknamen. Het duurste zadel kan nog steeds kl*te liggen. Natuurlijk is er kwaliteitsverschil in leer, bewerking en opsmuk.
Elk zadelmerk heeft zijn lagere, middel en hogere prijsklassen.

Als een zadel een 'flex'boom heeft moet dit er duidelijk op staan. De meeste zadel heten dan ook iets met 'flex' erin.
Ook een flex-zadel heeft verschillende breedtes in schoudervrijheid (gullet). Het zadel 'flexed' alleen waar je zit (op de rug dus) en niet tussen de schouders.

De meeste 'flex'jes die je hier ziet zijn de Continentals en misschien bij Adje wat CY's.
verder is het flex-concept nog niet zo wijd verspreid.

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-08-03 20:14

En hoe is de kwaliteit van de Continentals en de Circles?

DubbelFun

Berichten: 88624
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 20:31

Bij de 2 C's Lachen geldt hetzelfde als wat ik in mijn eerdere stukje schrijf. Je hebt de goedkopere versies en de duurdere. Flexzadels zijn sowieso al wat duurder dan de normale bomen.

Kijk goed naar de dikte van het leer. Hoe dik zijn bijv. de skirtjockey's/fenders. Wat voor kwaliteit is de off-billet en tiestrap. Hoe diep is een evt. versiering. Is het leer geolied of geverfd. Geverft leer wordt soms gebruikt om onregelmatigheden in het leer (lees goedkopere huid) weg te werken.
Kijk eens op Ebay om een indikatie te krijgen van de prijzen. Lachen

Monnik

Berichten: 1795
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Hillywood

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 21:10

Ik heb al jaren een Continental en dat merk bevalt me heel goed. Voor mijn vorige paard had ik een Billy Cook en hoewel dat zadel me heel erg goed beviel, had ik wel het idee vele malen lekkerder te zitten in m'n Continental.
Omdat Okie nogal gegroeidt was onder het zadel moest ik vorig jaar een breder zadel. Heb toen een flex boom van Continental gehad. Geweldig zadel!!! Helaas bleek het niet zo goed te zijn op een paard met door een blessure ongelijke schouders. Heb nu een op maat gemaakt zadel met vaste boom van Continental en deze bevalt weer perfect!!
Straks voor Docsy zal ik zeker als eerste kijken naar een Continental zadel, maar slaag ik daar niet in kijk ik verder.

Succes met de 'zoek'tocht.

[BB-ITP]Aussie puppies aan het spelen
De website over mijn Aussies Face, Jay & Ike, mijn paardjes Jacqie & Jamai en mijn Siberen Noor & Chip: Chiësvar's Aussies, Quarters en Siberen.

Pigino
Berichten: 603
Geregistreerd: 06-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 21:15

PULLMAN perfect!!!!!!!!zit als een huis en ik rijdt er zeker 5 verschillende paarden mee! Haha! Haha! dat zadel is voor mij een luie stoel en er zit een onwijs lange en goede garantie op!
succes met zoeken naar jou luie stoel OK dan!

DubbelFun

Berichten: 88624
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 21:22

Pullman is de Amerikaanse variant van Continental Lachen

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 21:39

Ik heb een circle L zadel. Gekocht bij Arthur's. Worden in Duitsland gemaakt. Deze zadels zijn betaalbaar (rond de 1000 euro) en liggen en zitten goed. Het leer houdt zich ook prima tot nog toe. Ik heb het zadel nu twee jaar. Daarvoor heb ik twee maanden een onbekend merk gehad, dat wel netjes lag, maar waarin je absoluut niet zitten kon (ik draaide mezelf er op een of andere manier uit). Een vriendin heeft een Continental en een B. Cook. De Continental zit prima, de Cook kan ik het niet in vinden. Ik heb niet veel verstand van westernzadels, maar het zal daar wel zo zijn als bij Engelse zadels: de een zweert bij Stubben, de ander kan alleen op een Passier of een Kiefer zitten. Echt slechte zadels pik je er zo uit... slecht gemaakt, lelijk stikwerk, lelijk leer enz. Wat ik bedoel te zeggen is: maak je niet te druk over het merk en koop een zadel dat past en lekker zit! Dat laatste is vaak heel persoonlijk.

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 21:59

En tot hoever in kwaliteit wil je gaan? ( en je portemonnee) Je hebt dan uiteindelijk ook voldoende, goede, of super kwaliteit Lachen

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-08-03 22:19

cornelie schreef:
En tot hoever in kwaliteit wil je gaan? ( en je portemonnee) Je hebt dan uiteindelijk ook voldoende, goede, of super kwaliteit Lachen


Ik denk zelf dat ik nu superkwaliteit heb qua leerwerk e.d. dus als ik evt. wer iets dergelijks wil zal ik toch eerst dit zadel moeten verkopen. De geldboom doet het met die droogte niet zo best dit jaar Cool , maar dan spaar ik liever door voor iets duurder spul. Het hangt er ook allemaal vanaf hoe het zadelnameten zal verlopen deze week. Door alle zadeltopics de laatste tijd leek me dit wel eens verstandig.
Mandy heb ik ondertussen 6 jaar en het was toen al moeilijk een goed passend zadel te vinden. Het was natuurlijk de duurste toen he! Knipoog Ze is nu 12 jaar en vast wel erg veranderd.

silleke
Berichten: 1165
Geregistreerd: 27-08-02
Woonplaats: Hasselt België

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 09:54

gek dat niemand het over westwood heeft.
Ik heb al ruime tijd een westwood en vind deze veel beter zitten dan een BC. Ik was gaan kijken voor een BC maar toen ik op deze westwood had gezeten wist ik het meteen. Zit niet zo stug en past perfect. (Prijsklasse = aan BC)

yesta

Berichten: 193
Geregistreerd: 30-07-03
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 10:33

en wat is dan het verschil tussen een circle Y, L of A? Verward
Wij hebben net een circle A gekocht en die zit ook echt super! OK dan!

Please understand my situation... Knipoog i'm a perfect example for what some people call "retarded" Haha! (OJA: PROFIEL UPDATE! check het uit!)

juval

Berichten: 13184
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 11:10

op mijn verzorgpaard ligt een Billy Cook zadel, dat past goed, ligt goed, maar ik vind het vrij hard zitten (hihi, dat kan natuurlijk aan mijn inmiddels wat gevoelige achterwerk liggen Bloos! ).
Ik heb thuis nog een Big Horn zadel liggen, maar daar weet ik verder niets vanaf Verward , het zit wel lekker en het lag goed op mijn vorige paard. Weet iemand iets van dit merk?

DubbelFun

Berichten: 88624
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 11:19

yesta schreef:
en wat is dan het verschil tussen een circle Y, L of A? Verward
Wij hebben net een circle A gekocht en die zit ook echt super! OK dan!


Circle Y is de 'echte'. De andere letters 'liften' mee op de naamsbekendheid.
Het hoeven geen mindere zadels te zijn, ook CY heeft 'goedkope' produktielijnen.

Juval: Big Horn is een goed merk, zeker als je de wat oudere types hebt.

xxxmelody

Berichten: 691
Geregistreerd: 14-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 11:24

ik heb een billy cook en ben er zeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer tevreden over ik persoonlijk vind het de lekkerste zadels heb veel op nadere gereden maar ik vind deze de lekkerste

na regen komt echt altijd zonnenschijn, ik heb het nu zelf ondervonden!

Klaaske

Berichten: 119
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: Ternaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 11:51

Crates bevalt me prima!

......................

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 12:32

Ik heb een Circle-Y, en heb verder niet echt ervaring met andere zadels.
Ik vind het een fijn zadel wat ik heb en ligt super op mijn paard en dat is ook het belangrijkste. Oud zadel maar erg goed onderhouden door de vorige bezitters.

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

Signe

Berichten: 5806
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 14:33

Merkloos, maar is wel al ruim 30 jaar oud.... dus merk zegt niet alles. Kwaliteit kun je zien en voelen...( soms helaas in nje portemonnee)

Ik illustreer en maak kunst http://www.signeofhorses.com
En ben parttime viking op Instagram @signeofhorses

Haarbal

Berichten: 3447
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Wierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 14:58

Inderdaad Signe, Kwaliteit kun je zien!
Mij bevalt mijn Mueller'tje inderdaad goed, ondanks de leeftijd.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 15:56

Ik had een Billy Cook (yes hij is verkocht Haha!), nu heb ik een Continental, en nee, zonder flexboompje Lachen Gewoon een starre boom, maar hij ligt ernstig goed en hij zit erg lekker.

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

indra2001

Berichten: 797
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 16:17

Ik heb een Court's kunststof/leermix..zit heerlijk, is lekker licht en een van de weinige zadels die op mijn ronde haf passen (en ik heb al een paar versleten...) Qua kwaliteit is die super maar ja hij is ook bijna net zo duur geweest als een volwaardig leren zadel. Een flexboom heeft die helaas niet..ach, je kan niet alles hebben!

Cowgirls don’t cry


vrolijk
Berichten: 1822
Geregistreerd: 17-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 17:57

ik heb een continental zadel zit erg lekker geen klachten over
mijn broer heeft een billy cook dat vind ik niet echt wat
en ik heb op een bob's gezeten dat is echt super net een luie stoel .

maar ja smaken verschillen dus je zal zelf een beetje rond moeten kijken
nou ja voelen er op zitten en rijden hoe die op zijn rug licht enz

want je ziet hier ook bijf. bij de billy cook de een vind het goed de ander niet.

groetje vrolijk

iniak

Berichten: 532
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 13:42

Ik sluit me aan bij Silleke, ik heb ook voor westwood gekozen, bij Arthur gekocht, en daar ben ik zeer tevreden over


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 bezoekers