Ben ik te eerlijk? (verkoop)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Ben ik te eerlijk? (verkoop)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-08-03 15:22

Dat vraag ik me eigenlijk wel een beetje af.
Mensen bellen en mailen en ik geef altijd eerlijk antwoord.

Is het iets voor mijn dochter die pas sinds kort rijd? Nee,want.... (is pas 3)

Is ie zadelmak? Heb er wel eens op gezeten,maar staat alweer een maandje of wat stil,dus is het een leuke pony als je hem zelf wil opleiden.

Is ie braaf? Ja super,hij heeft een rustig en lief karakter,maar vraag dat ook van zijn baasje.

Heeft hij wedstrijd gelopen?Uhm nou doe maar niet als hij pas 3 is.zou hem eerst goed zadelmak maken. Verward

Ik wil heel graag komen kijken voor een klant.Even later....Ik moet het afzeggen want hij is niet zadelmak genoeg.

Enz enz

Steeds maar vragen.
Vind ik allemaal niet erg,want je zoekt wat bij je past. Haha!
Maar waarom als ik zo ontzettend veel complimentjes krijg over hoe gaaf mijn pony wel niet is(is ie ook OK dan! ),is er dan toch niemand die hem koopt.
Is het zijn stokmaat(vaak wel) of is het de leeftijd?Of ben ik misschien veel en veel te eerlijk?
Wat is het toch. Verward

Daarbij nog een vraagje,stel er wil iemand komen kijken voor een klant,wat kan ik dan verwachten als ik verkoop.
De prijs is niet goedkoop,maar zal hij dan toch de handel in gaan of heeft dat er niks mee te doen?
Laatst bijgewerkt door holly op 18-08-03 15:27, in het totaal 1 keer bewerkt


Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 15:27

Ik denk dat je erg eerlijk moet zijn als je een paard naar een goed adres wilt verkopen. Als het je allemaal niet interesseert en het geen probleem vindt als het paard van eigenaar naar eigenaar zou gaan, dan zou je de waarheid wat kunnen verdraaien. Ik zeg niet dat ik het goed zou keuren, maar ik kan me voorstellen dat een deel van de verkopers niet altijd even eerlijk zijn bij de verkoop.

Nerootje

Berichten: 2172
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 15:32

Je kan inderdaad beter maar eerlijk blijven dat weten de mensen die bellenwaar ze aan toe zijn en jij ook. Voor het zelfde geld koopt iemand jou paard en komen ze in de problemen omdat ze verkeerde informatie van jou hebben gekregen. Bv als ze vragen is ie verkeersmak en jij zegt ja 100 % en ze gaan erop naar buiten en er gebeurd iets ..... Goed om te horen dat er ook nog mensen zijn die op een eerlijke manier hun paardje verkopen!

♥ Nero † 18-2-2012
Diesel ♥ Nog 10 punten verwijderd van het Z :D
Wil jij betaalbare wimperextensions? Check http://perfecteyelashes.simpsite.nl
Voor mooie wimperextensions klik hier!

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 15:37

Je kan idd beter eerlijk blijven. Als er iets mis mee is komen ze er vroeg of laat toch achter.
Dus als je wilt dat ie goed terecht komt en jij later niet zit van: ojee dalijk gebeurt er iets met die kinderen omdat ik gezegt heb...blabla.

Hopelijk vind je een leuk baasje voor hem.
succes ermee!

Ode

Berichten: 1537
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 15:53

Nerootje schreef:
Je kan inderdaad beter maar eerlijk blijven dat weten de mensen die bellenwaar ze aan toe zijn en jij ook. Voor het zelfde geld koopt iemand jou paard en komen ze in de problemen omdat ze verkeerde informatie van jou hebben gekregen. Bv als ze vragen is ie verkeersmak en jij zegt ja 100 % en ze gaan erop naar buiten en er gebeurd iets ..... Goed om te horen dat er ook nog mensen zijn die op een eerlijke manier hun paardje verkopen!


Ja dat vindt ik nou ook.
Als ik een paardje koop wil ik ook dat mensen eerlijk tegen me zijn.
Het kost me een hoop geld zo'n paard.
En je gaat je er toch aan hechten en dan is het helemaal niet leuk als je na veel proberen toch het paardje moet verkopen.
En voor je paard is het helemaal goed om zo eerlijk te zijn.

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-08-03 15:59

Haha,ik ben ook niet van plan om het anders te doen hoor Haha!
Het punt is,voordat ik een mailtje krijg of mensen gaan bellen,hebben ze eigenlijk zo'n beetje alles over de pony kunnen lezen.
Dan nog krijg ik vragen als;
Hoe groot is ie? Staat erbij!
Hoe oud is ie? Staat erbij!
Is ie braaf? Staat erbij!
Is het een beginners pony? Staat erbij?
Is ie zadelmak? Staat erbij?
Heeft ie wedstrijd gelopen? Staat er niet bij,zie zadelmak!
Zou het iets zijn voor mijn kind? Past het kind dan bij mijn pony,ik weet niet hoe het kind is!
Enz.
Misschien ben ik niet te eerlijk,maar zijn de mensen gewoon te dom om even goed te lezen en dan pas verder te gaan.

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 16:38

pony/3 jaar/groen lijkt me een moeilijke combinatie om te verkopen. Bij 'pony' denken mensen al gauw aan 'voor kinderen' en dat is 'ie met z'n 3 jaar natuurlijk nog niet. Als je de mogelijkheid hebt om hem te (laten) beleren zal de verkoop misschien een stuk makkelijker gaan.
Maar succes ermee, en blijf alsjeblieft wel eerlijk...

Caira
Berichten: 26044
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 16:40

Misschien heb je meer kans om hem te verkopen als je hem eerst inrijd?

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-08-03 16:49

Ik heb er al eens een paar keer opgezeten,maar door zijn casteratie en daarna het hele warme weer ben ik daarmee gestopt.Meer dan sturen en wat hulpjes zat er nog niet op.Is dus nog niet echt van zadelmak te spreken,maar mensen die mij niet aanstaan vertel ik dit allemaal niet.
Wat heeft dat voor nut?Ik laat iemand die absoluut geen ervaring heeft met rijden en dus beginner is al niet eens de moeite nemen om langs te komen.Een jonge pony en een beginner gaat niet samen.
Om niet daarover verder te gaan,ik heb geschreven dat hij nog veel moet leren onder het zadel.Is toch duidelijk dacht ik zo als hij pas 3 is.Kijk dat men dan wil weten hoever hij onder het zadel is,dan snap ik dat geheel,maar voor de rest staat het er echt heel duidelijk allemaal.

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 16:51

waarom doe je hem zelf weg eigenlijk?

There is no reality, only perception.


holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-08-03 16:55

Doet dat er veel toe?
Niet in dit topic hoor.
Laatst bijgewerkt door holly op 18-08-03 16:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Sting

Berichten: 12851
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 16:55

Je moet wel eerlijk blijven, als je hem verkoopt en er blijkt iets andes te zijn dan dat je ze vertelde worden ze boos

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 19:10

Eerlijkheid duurt het langst. Maar je geeft je pony daarmee wel de beste kans op een goed tehuis.
Misschien moet je in je advertenties wat duidelijker/uitvoeriger zijn?

* To Belg, or not to Belg *

germie

Berichten: 25881
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 19:39

tja, moeilijk hoor. Zadelmak is in feite als je er op kunt stappen in mijn ogen. Maar ik zou het ook zeggen hoor, als er nog niet heel veel op gereden is. Dit zou ik juist een pluspunt vinden. Maar ja, anderen vinden het weer een min. Gewoon doorgaan, de juiste koper dient zich vanzelf aan. Persoonlijk liever een groene dan een 3-jarige die op L-niveau loopt, want dan denk ik altijd dat er te vroeg mee begonnen is.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131839
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 20:56

Ik denk dat je niets verkeerd doet, maar dat het gewoon lastig is om deze pony (het gaat toch om die leuke C-pony he ? Tong uitsteken ) te verkopen.
Niet omdat het geen lieve / mooie pony zou zijn, integendeel zelfs, maar wel omdat hij pas 3 jaar oud is en een kleine maat heeft.
Qua formaat kom je dan toch al snel bij kleinere kinderen uit, en dat zijn meestal weer beginners, en dat past weer niet bij een pony van 3 jaar.
Lastig hoor Knipoog

Ik zal waarschijnlijk wel een open deur intrappen, maar ken je zelf misschien een klein ruitertje dat redelijk goed kan rijden ?
Als je iemand zou vinden die je pony wat verder kan beleren, dan denk ik dat ie binnen een mum van tijd verkocht is.

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-08-03 21:31

Het gaat idd over dit lekkere ding
Afbeelding

Om te smullen toch?
Een hele leuke wedstrijd pony
Hij doet het heel goed allemaal en is ook super braaf,maar idd heeft hij zijn stokmaat als C pony niet mee.Dat is toch niet echt een verkoopbare maat.

Het beleren doe ik altijd zelf.Ik heb daar ervaring mee en met een klein ruitertje is het toch nog de ponystijl en het niet altijd op tijd zijn qua reageren.
Helaas hebben we een tijdje gehad dat we niet konden rijden door een casteratie,en daarna de hitte wat ik voor een jonge pony te warm vond.
Maar goed ik ga gewoon weer lekker aan het werk met hem en een geintereseerde krijgt ook gewoon te horen hoever we zijn.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131839
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 21:35

Zeker om te smullen, ik had al zo'n vermoeden dat het om deze kanjer ging ! Tong uitsteken
C-pony is op zich natuurlijk geen enkel probleem, alleen lastig in combinatie met jong / groen ivm. jonge / kleine ruitertjes.
Is er echt niemand te vinden die hem wat verder kan beleren ?
Zeker weten dat je er dan een prima verkoopbare pony aan hebt

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-08-03 22:17

Lieve schat ik vertelde al dat het er even aan heeft gelegen dat ik niets met hem gedaan heb,maar beleren doe ik helemaal zelf.
Ik heb daar liever niemand anders voor,daar ik nooit weet wat ik kan verwachten en ik het zelf al jaren doe,niet alleen als hobby maar ook als werk.
Afbeelding
Hier nogmaals dan een foto dat hij onder het zadel is.Das al een maandje of twee terug.Ik had mijn nichtje gevraagd of zij het leuk vond om er eens op te kruipen,tevens gelijk de kans gegrepen om foto's te maken.
Ziet er toch prima uit dacht ik zo.En dan te bedenken dat dit voor hem ook pas de 9 keer was dat er iemand op zijn rug zat.Wat wil je nog meer?

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 23:05

hm die heb ik regelmatig op marktplaats zien staan.
Leuke pony hoor, succes met de verkoop!

mrie
Berichten: 6443
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 23:43

Wat let je om tegen mensen met "domme vragen" te zeggen dat je toch een ander soort koper in gedachten hebt. Zoek je een willekeurige koper of zoek je een goede plek (lees eigenaar) voor je kind?

Bejaarde bokkers weten meer

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-08-03 00:04

Misschien ben ik ook wel selectief wat dat betreft.
Ik laat mensen bv niet langskomen als hun kind een echte beginner is.
Komen er mensen langs waarvan ik zeg,het gaat je niet om het paard,maar om mee te showen en dus zul je er niet goed voor zijn,dan verkoop ik niet.
Al is het kind nog zo jong en klein,als het plaatje goed is en ik weet dat ze iets met mijn pony kunnen beginnen dan pas verkoop ik.
Voor mij geld,ik doe mijn werk met deze pony en dat wil ik graag verder zien bij de nieuwe eigenaar.Of dat nu een kind van 8 is maakt mij niet uit,als ik er maar een goed gevoel bij heb dat hij ergens terecht komt waar ze van hem gaan houden en niet als votje opzij wordt gezet.
Ik kan hem ook aan een handelaar mee geven of aan een manege verkopen,maar dat zie ik absoluut niet zitten,hij heeft kwaliteiten en daar zoek ik een koper bij.Mag toch?het is mijn pony!

mrie
Berichten: 6443
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 00:13

Maakt toch niet uit. Niet aleen een koper mag selectief zijn, jij ook. Het is alleen misschien wel handig dat in een eerste gesprek metteen al duidelijk te maken. Vraag zelf voor je allerlei vragen gaat beantwoorden naar waar het voor is wat ze precies zoeken dan kun je ze beleeft afwijzen. " Ik ben bang dat ik niet heb waar u naar op zoek bent' Klaar... en schoon is uw kunstgebit. Pling

Bejaarde bokkers weten meer

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-08-03 00:23

Haha een gesprek komt bij mij meestal niet ver.
U heeft een pony te koop.ja dat klopt.
Is het iets voor een beginner.Wat noemt u een beginner?
Nou ze rijd nog niet zolang.(laatst kreeg ik een mevrouw aan de lijn,mijn dochter heeft best wel talent hoor.Ze kan zelfs al een beetje lichtrijden Haha! ) Nee dan denk ik niet dat het een goed idee is om als de ruiter pas sinds kort rijd aan een jonge pony te beginnen.
Sommige zeggen o oke doeg,andere vragen je nog eens waarom niet dan Verward
Vanmiddag had ik een gesprek die heel soepel verliep.Zij zocht een pony voor haar klant en ze vond dit een toppertje.Goed afspraak gemaakt.
Belt ze even later alsnog terug dat de mensen de pony nog niet ingereden genoeg vonden naar hun wens.Oke dat kan,ook prettige dag nog verder Haha!
Ach het is elke keer iets anders en ik kan niet meer doen als vragen stellen en eerlijk antwoorden op hun vragen.Ik laat ze niet voor niks komen en als ik twijfel dan komen ze maar langs,dan kunnen zij kijken en ik ook.
Ik hou vol,we komen er wel

Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 09:43

Je moet gewoon geduld hebben, denk ik. Het is gewoon heel moeilijk om een pony te verkopen, zeker als particulier zijnde. Kijk maar eens om je heen of op marktplaats, de meeste paarden/pony's daar staan al een behoorlijke tijd te koop. Het is nu, gezien de economie, gewoon heel moeilijk. Mensen kopen momenteel niet zo snel. De markt trekt gewoon nog niet aan.
De waarheid duurt ook het langst. Gewoon eerlijk blijven. De juiste persoon komt vanzelf naar je toe. Maak ook eens wat reclame (mond-tot-mond).
Geduld hebben, de juiste koper komt vanzelf en dan heb je er ook voldoening van!
Maar je hebt gelijk wat die onnozele vragen betreft. Heb je er al aan gedacht om de pony ergens te stallen waar ze hem ook voor je verkopen?
Sommige stallen rekenen bv. geen pensiongeld, maar willen bv. 10% van de verkoopprijs na verkoop???

Life isn't about waiting for the storm to pass...it's about learning how to dance in the rain!!!
[ITP] 25 september 1993: de dag dat ik mijn Imago kocht! [ITP] En ook Imago is op kamers in Uddel gegaan!

<3 Imago <3 R.I.P.....25-09-1990 - 19-06-2014

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 10:45

irish_lady schreef:
Misschien heb je meer kans om hem te verkopen als je hem eerst inrijd?


ja daar zat ik ook al aan te denken.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: RoRo44 en 28 bezoekers