veulen kwijt na 2,5 maand dracht

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
petraaken

Berichten: 44201
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

veulen kwijt na 2,5 maand dracht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-08-03 08:22

Huilen Deze week heeft Roxette haar veulen verloren na een dracht van 2,5 maand dracht. Vorige week was er nog niets aan de hand deze week zag ik dat ze nogal veel slijm en al opgedroogd slijm tussen haar billen en op de benen had. Dierenarts erbij gehaald en die bevestigde mijn ergste vermoeden. Als ze woensdag nog niet zuiver is zullen we haar spoelen en wat antibiotica geven tegen ontstekingen zodat we het volgend jaar opnieuw kunnen proberen. Het zou haar derde veulen zijn geweest.


dakhilah

Berichten: 797
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 08:46

hoi,
ach wat erg en zonde ! sterkte ermee, dit is wel erg naar allemaal!
gr,sas.

ALOHAAAAAA......From Hoenderloulou....

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 09:45

He jakkie. Da's nooit leuk, voor jou niet (je rekent op een veulen en hebt er al veel moeite voor gedaan om haar zo ver te krijgen) en voor de merrie ook niet. Jammer hoor. Volgend jaar beter, hoop ik voor je!

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 10:40

Jeetje wat sneu! Wat is de oorzaak geweest, is dat duidelijk?
Veel sterkte en hopelijk meer succes volgend jaar!

Dees

Berichten: 18900
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 10:42

Nou, sneu!
Jammer dat het zo laat in het seizoen gebeurt, je kan er nu niet zo veel meer aan doen.
maar in Maart ben je er weer bij toch?

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 11:25

jeetje wat vreselijk zeg~!
en dat op zo'n gevorderd stadium..sterkte
Wat zou de oorzaak kunnen zijn Lachen

petraaken

Berichten: 44201
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-08-03 11:46

Mijn merrie is niet ziek. Ze is in heel goed gezondheid en werkt normaal. Niets aan haar gedrag deed vermoeden dat ze na al die weken het veulen zou verliezen. bij scannen op 6 à 7 weken alles in orde. Het enige dat we zouden kunnen bedenken is dat er in de wei waar ze sedert een dag of 14 in loopt sproeistof is gevallen van de ernaast gelegen partij bonen. Bewijzen kunnen we dit niet en het is enkel een vermoeden dat we hebben. Een andere mogelijkheid is dat er iets niet klopte aan het embruyo en dat de natuur heeft beslist om in te grijpen. (Tja waardoor krijgen vrouwen soms spontaan een miskraam? iets mis met het babytje?) Weten waarom zullen we wel nooit. Het zal altijd blijven gissen zijn. Ze heeft nu al 2 mooie veulens gekregen waarbij nooit problemen waren tijdens de dracht dus ik denk wel dat we volgend jaar opnieuw een goede dracht krijgen. Allee duimen hé OK dan! Alleszins hartelijk dank voor jullie medeleven en ik hoop dat we verder gespaard blijven van zulke tegenslagen. Wel jammer dat we pas opnieuw een veulen zullen hebben in 2005.

Pipi

Berichten: 4077
Geregistreerd: 25-04-02
Woonplaats: Poeldijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 16:16

Hè, wat sneu. Huilen
Ik krijg hier helemaal de kriebels van.
Mijn merrie krijgt vrijdag haar 6 weken-scan en hoop dus dat het dan allemaal nog goed zit. Maar het is dus wel weer duidelijk dat dit geen garantie is op een veulie volgend jaar.


Suzanne F.

Berichten: 49152
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 17:41

Hee wat erg joh!! Mijn Lotje is net gescand op 6 weken dracht en ik blijf ook maar duimen dat het blijft zitten want je weet maar nooit. Net als bij mensen kan er zomaar iets misgaan.

Misschien was er idd iets mis met het embryootje en is het maar beter dan het nu gecoriigeerd wordt. Ik ken een veulentje wat zonder oogjes is geboren, das ook heel erg want dat moest alsnog ingeslapen worden.

Sterkte en je hebt de merrie nog!! Ach gut

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

roderigo

Berichten: 142
Geregistreerd: 14-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 18:41

he wat vervelend zeg,ik wens je veel succes en sterkte

Mist

Berichten: 9481
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 18:54

Ik weet hoe dat voelt, veel sterkte. Mijn DA kwam er pas achter (ondanks mijn gezeik dat ik het niet vertrouwde) na 11 maanden, ik kan je vertellen dat dan echt je wereld instort!

Noble-Girl

Berichten: 2020
Geregistreerd: 08-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 19:10

Verdorie!!
Wat zonde....ik zal voor je duimen dat het volgend jaar weer goed gaat.

Heel veel sterkte!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 96 bezoekers