Gedoe rond hoefsmid

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Gedoe rond hoefsmid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-03 14:32

Al een vrij lange tijd ben ik ontevreden over de manier waarop mijn Hoefsmid omgaat met 'afspraken maken'.. zo is het gebruikelijk dat je belt om je paard aante melden en hij belt je dan terug ongeveer 3 dagen voro hij werkelijk langskomt...
De laatste paar keer duurde het ongever 4 weken eer hij belde dat hij langs kwam. Niet zelden had ik dan al 1 of 2 keer weer gebeld om te vragen of hij nog van plan was om te komen...

Op 1 augustus heb ik dus weer eens gebeld, ik had op 16 aug een wedstrijd en het zou wel fijn zijn als hij voor die tijd nog eens kwam voor de pedicure. Nou, wat denk je? idd, geen hoefsmid. Boos! Hij laat mij en mijn paarden gewoon stikken.
Voor mijn buren had hij kennelijk wel tijd, die hebben wat meer paarden om te beslaan, maar voor mij dus niet. kennelijk komt hij alleen als er veel euro's tegelijkertijd zijn te verdienen. HEt zure is ook nog; die mensen zijn klant bij hem omdat ik dat voor hem geregeld heb...
Nu heb ik zaterdag weer een wedstrijd, en ondanks dat het dus alweer 3 weken geleden is dat ik mijn aanvraag heb gemeld, ik durf er niet meer op te rekenen dat hij gaat komen.

Nou ja, hij bekijkt het dus maar. Jammer, want mijn paarden beslaan en bekappen doet hij wel goed. maar kwa afspraken maken kan ik er dus helemaal niets mee. onberekenbaar figuur.

Ik hoorde mijn andere buurvrouw dit weekend vertellen over een hoefsmid die graag vanuit de omgeving van Leiden wilde verhuizen naar Friesland en dat hij zijn klantenkring dus graag wilde uitbreiden.
Ik heb hem vandaag meteen gebeld, en nu ben ik helemaal blij! Hij komt meteen woensdag al! ik hoef niet met loszittende ijzers naar een wedstrijd!

Ik weet nog niets over hem, anders dan zijn naam. Maar als hij bij die buren mag beslaan, dan is hij vast ook goed voor mijn paarden. Dusss.....
Ik hoop van harte dat ik nu wel een prettige hoefsmid heb gevonden...

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 14:43

Wil je paarden laten beslaan per vaste periodes?
Wij staan in het boekie van die van ons en om de zoveel weken worden wij gebeld om een tijdstip af te spreken. Meestal een vaste dag ook. Jammer voor je hoefsmid, zo raakt ie wel klanten kwijt ja. Maar misschien heeft ie er teveel en kan het hem geen moer schelen Scheve mond

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 14:58

wij hebben sjoerd kramer uit twijzelerheide, een eerlijke man die meestal al een paar dagen nadat je gebeld hebt, komt.

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 14:59

Nu ben ik stiekum wel benieuwd naar de naam van de hoefsmid die vanuit omgeving Leiden naar Friesland gaat verhuizen Lachen

Barb

Berichten: 12081
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 15:02

nou dit zelfde probleem heb ik dus bij mijn hoefsmid. Vorige keer heb ik dik 3 weken moeten wachten, nu heb ik 1,5 week geleden gemeld dat hij langs moet komen en volgens zijn vriendin moest hij vorige week naar Opperdoes. Nou mooi dat ik hem hier niet gezien heb natuurlijk ik word er een beetje schijtziek van eigenlijk Boos!

Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 15:10

Ik ken het probleem. Vreselijk irritant, maar omdat ik het een goede hoefsmid vind blijf ik toch bij hem.
Nu staat Jesper sinds kort op Natural Balance beslag, dus heb ik geen keuze meer, want ik ken hier verder niemand in de buurt die dat doet of die dat op een in mijn ogen correcte manier doet. (Ik heb er niet zoveel verstand van, maar met gewoon kijken naar hoe een paard erbij staat kom je een heel eind.)
En aangezien Jesper er wel van opgeknapt is, wil ik hem er wel op houden.
Dus het continu blijven bellen kom ik voorlopig helaas niet vanaf.
Maar vervelend is het wel.

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 15:11

Sjees, wat een hoefsmid!
Bij ons kun je gewoon bellen en dan kijkt hij wanneer hij tijd heeft of in de buurt is en dan maakt hij meteen een afspraak.

Hopelijk denkt die nieuwe hoefsmid wel na over z'n klantenbinding Knipoog

Suusjeher
Berichten: 3701
Geregistreerd: 28-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 15:19

Ik heb ook helemaal geen problemen met mijn hoefsmid, ik bel en een aantal dagen erna komt hij al.
Toen Max zo ontzettend last had van hoefzweren, kwam hij direct toen ik belde, hoefde ik nog niet eens een paar dagen te wachten.

happyjoyce

Berichten: 4495
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Stuifzand

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 15:32

Wat een rare hoefsmid. Bij mijn hoefsmid moet je een poosje van te voren bellen en dan komt hij. En als je ijzer eraf is komt hij binnen 2 dagen!

deedee19

Berichten: 7930
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: Noord noord limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 15:39

Ik ken dat. Ik had ook een goede smid maar hij kwam altijd te laat of niet. Nu is er een nieuwe hier (doet momenteel alleen nog kappen alleen want loopt nog stage. beslaan doet hij nog met begeleider) die heeft zaterdag mijn fjord gekapt. Nou petje af hoor. Ik was zeer te spreken over hem.

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 15:58

Als er alleen beslagen moet worden heb ik niet zo'n haast, dan bel ik gewoon even. Is hijlagen, dan maak gelijk een afspraak voor 8/9 weken.

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 16:01

Als er alleen beslagen moet worden heb ik niet zo'n haast, dan bel ik gewoon even. Is hij beslagen, dan maak gelijk een afspraak voor 8/9 weken.

Essie

Berichten: 1785
Geregistreerd: 25-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 19:12

Wat vervelend zegt zo'n hoefsmid.... kan me goed voorstellen dat je een andere hebt genomen...
Mijn hoefsmid maakt ook altijd gelijk een neiuwe afspraak voor zo'n 10 weken later. Mocht er eerder een probleem zijn dan bel ik hem en meestal heeft hij dan tussendoor wel even tijd die week of die week daarop....
Maar ja kan me voorstellen dat je het heel vervelend vind... hoop dat de nieuwe hoefsmid wel bevalt!!

biepp

Berichten: 1510
Geregistreerd: 17-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 19:44

Ik heb een goede smid.
erg aardig/grappig, en hij komt altijd op tijd.
Mijn pony is vorige week zijn ijzer kwijtgeraakt in de wei,
en aangezien ik as zaterdag de Gelderse heb baalde ik behoorlijk,
vandaag gebeld of hij voor de Gelderse nog n ijzer dr onder kan zetten,
en morgen komt hij al (y) !!

IlsjePilsje

Berichten: 2043
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 19:55

Met de vorige hoefsmid had ik ook altijd problemen. Die kwam gewoon niet opdagen op de afgesproken dagen etc etcf.
Ik heb nu een hoefsmid waar ik voor door het vuur ga. We maken altijd de dag dat hij er is al weer een afspraak voor de komende keer. Als er iets mis is dan kan je bellen en komt hij meestal de dag erna al om te controleren en eventueel te beslaan. Hij is lief voor de paardjes en ook voor ons Knipoog

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 10:18

Schijnt standaard te zijn bijna, hoefsmeden die te vroeg, te laat of niet komen Knipoog Ben eigenlijk wel benieuwd welke smid je had.
Scheelt voor mij dus dat we altijd naar de smid toe gaan (Hans van Maurik), en als er een keer problemen zijn dan kan er eerder ook meestal wel wat geregeld worden.

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 10:26

Hoefsmeden die te laat of niet op hun afspraak komen,
pffff, ik heb wat afgezien op winterse stallen waar op een bepaald moment echt niks meer te mesten, vegen of harken valt...
Nu hou ik het maar bij een niet echt top-hoefsmid die zich aan z'n afspraken houdt. Lachen

Alvaron

Berichten: 1764
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: aan de voet van de Posbank

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 13:13

Ik los het anders op. Als de hoefsmid er weer is om Alfie te beslaan, maak ik direct een afpraak voor over 7 weken, met dag en tijd. Werkt prima. Hij belt meestal een half uurtje van tevoren dat ie aan de mijne begint of dat ie in aantocht is.
Heb in het begin wel wat aanloopproblemen met hem gehad, hadden we een afspraak om 9 uur was hij er om half 11 nog niet. Daar ben ik een keer heel erg boos over geweest en heb hem verteld dat ik het best begrijp als er iets tussenkomt, maar dat hij mij dan even moet waarschuwen. Sindsdien werkt het allemaal prima.

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 13:18

Ik ben heel tevreden over mijn hoefsmid, maar op het punt van afspraken klinkt dit allemaal heel bekend Haha! .

Kevin moet na 6 tot 8 weken weer opnieuw beslagen worden dus met stipt 6 weken bel ik mn hoefsmid. Die kan dan meestal de week daarop komen (dag weet hij, tijd nog niet). Dag ervoor bel ik dan op voor een tijdstip. Op de dag zelf belt hij als hij onderweg is naar mn paard.

Beetje omslachtig maar zorgt er wel voor dat Kev netjes elke 7 weken nieuwe ijzertjes heeft en dat geen van de partijen lang staat te wachten Haha! .

Let_be
Berichten: 7796
Geregistreerd: 25-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 13:30

Ik ben ook sinds kort overgestapt naar Van Nassau (misschien wel bekent), dit heb ik ook gedaan omdat de huidige smid meer geinterresseerd was in snel en veel poen....
Het is misschien iets duurder (10euro) maar voorrijkoste is nix en hij is echt super met beslaan. Mijn nieuwe jonge paard is nog wa bang, maar daar kroelt ie lekker mee (ondertusse dat de ijzers warm worde gemaakt) en dus wor t jonge paard ook wat vertrouwder....

Als iets hem niet zint over het ijzer, nou dan doet ie toch lekker opnieuw?!
Hij is echt zwaar ok!