Vraagje(s):als je het opnieuw kon doen, zou je dan

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Vraagje(s):als je het opnieuw kon doen, zou je dan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-08-03 14:30

zou je dan nog paarden nemen? En zou je eventueel bepaalde dingen in je huidige paardenervaring anders doen? Of ben je volkomen gelukkig met de situatie waar je in zit zeg maar en zou je niks willen veranderen... en als je wel iets zou willen veranderen; wat zou dat dan zijn en waarom?



Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 14:42

Ik had zeker een paard gehad. En dat paard was ook zeker Dennis geweest. Alleen had ik hem proffecioneel voor de kar laten beleren en had ik zelf ook les genomen. Ik vind het zo zonde dat we niet meer aan het mennen zijn terwijl we het allebei altijd zo leuk vonden.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Soph12

Berichten: 4076
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 14:44

ik had het geloof ik ook niet echt anders gedaan... misschien wel eerder priveles genomen, sinds ik dat heb gaat het een stuk beter

Mijn lieve Rikje heeft een nieuw baasje...

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 14:44

Nee ik had het absoluut niet anders gedaan, al kom ik na vier jaar pas echt verder. Ik heb deze leerperiode nodig gehad en ben er erg blij mee.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 14:46

Nou, paps heeft mijn eerste paard gekocht en 1 ding weet ik wel: als hij het over mocht doen, zou hij er nooit aan beginnen!!! Hij wordt een beetje moe af en toe over die paardenverhalen en zeker, in downperiodes, als hij zich afvraagt of ik het nog wel leuk vindt!
Verder zou hij in deze situatie mij altijd blijven steunen, op welk gebied dan ook!
Ikzelf zou er zeker weer aan beginnen. Bepaalde paarden zou ik juist houden of juist niet kopen, maar dat weet je dan niet?

Life isn't about waiting for the storm to pass...it's about learning how to dance in the rain!!!
[ITP] 25 september 1993: de dag dat ik mijn Imago kocht! [ITP] En ook Imago is op kamers in Uddel gegaan!

<3 Imago <3 R.I.P.....25-09-1990 - 19-06-2014

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-08-03 14:50

Dat klopt Randy...heb ik er dus niet echt in gezet maar ik bedoel dan ook als je weet wat je nu weet...zouden er dan dingen zijn die je anders, niet of juist wel zou doen... voor mij zijn die er (helaas) zeker maar ik wacht nog even een paar reacties af voor ik vertel hoe of wat... Knipoog

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 14:50

Zeker zou ik paarden nemen. Mijn karakter is er positief door ontwikkeld.

Als ik iets opnieuw of anders zou willen, dan zou ik meer en beter les (is grootste gedeelte eigen schuld) en echt goede paarden willen hebben. Ik had gemiddelde all-rounders in plaats van 1 topper. Maar ik was er wel ontzettend gek mee en dat is ook erg belangrijk Lachen

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 15:22

Ja, ik zou zeker weer een pony willen. Tot nu toe zou ik ook alles het zelfde met Veerle doen dan dat ik nu doe. Wel zou ik als het over kon, nooit meer mijn pony zomaar ergens mee naar toe nemen (dribs..) zonder dat ik precies weet hoe het daar op stal gaat, de paarden goed bekeken heb, en zekerheid heb dat er niet allemaal ziektes zijn geweest.. en ik zou nu ook bij de minste twijfel direct een veearts bellen, maar goed, dat zijn ook dingen die ik nu zou doen, door ervaring.. Dus daar hoef ik niet helemaal opnieuw voor te beginnen Knipoog

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 15:29

Ik was 8 jaar eerder begonnen Knipoog

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Luci
Berichten: 916
Geregistreerd: 31-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 15:35

Ik zou eerder zijn begonnen met springwedstrijden. Heb dit altijd een beetje voor me uitgeschoven zo van als ik Z2 ben ga ik ook springen. Thuis en op onderlinge wedstrijden deed ik het al wel en ik was van het type 'hoe gekker hoe leuker' Haha! inmiddels denk ik wat meer na,wat over het algemeen wel positief is Knipoog maar wat ook als gevolg heeft dat ik soms toe moet geven dat die hoge hindernissen 'toch wel eng' zijn.
En dat vind ik jmmer ik vind springen namelijk ook erg leuk en ik zou er graag al meer wedstrijdervaring in hebben.

puntje puntje puntje

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 15:55

Hmmm.... eigelijk ben ik volkomen gelukkig. Tuurlijk zijn er dingen die ik wel anders had willen zien. Maar de fouten die ik maakte, daarvan heb ik veel geleerd. `
Ik had misschien een paard willen hebben met een goed papier, zodat ik veulens kon gaan fokken. (meer als die ene voor mezelf Knipoog )
Maar dan had ik Isolda niet gehad...

Och, zo over het algemeen ben ik erg tevreden

loulou

Berichten: 14805
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 16:01

ik zou niet zo lang op de manege rond hebben blijven hobbelen maar eerder prive les hebben genomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 16:06

Ik zou absoluut weer een paard nemen. Maar als ik alles van te voren had geweeten had ik veel eerder echt professionele begeleiding in de arm genomen. Ik heb met Lois heel veel tijd verdaan doordat ik niet de juiste begeleiding had gevonden.

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 16:12

ik zou mn eigen starlight weer hebben. Een liever beest kan niet. Ik zou dat wel zorgen dat het niet zo slecht gaat tussen ons in het begin, eerst aan het vertrouwen werken dus en meer ervaring hebben buiten de manege. (waar je dus niet genoeg ervaring krijgt voor een eigen pony)
Maar verder geen seconde spijt gehad van starlight, hoewel veel mensen dat wel zouden hebben. en dat ook gezegt hebben trouwens Boos! (wel supermooi om te horen hoe knap ze het vinden hoe het nu gaat }> stelletje niksweters Haha!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 16:14

Als ik het zelf voor het kiezen had gehad had ik dolgraag in een andere regio gewoond en een fijne lange ponytijd willen genieten.
Helaas zijn er bij mij in de buurt geen clubs e.d. en wilden mijn ouders als 1e paard persee een Fries (vond ik toen helemaal geweldig hoor Haha! ). Ik ben pas vanaf mijn 18e fatsoenlijk begeleidt en ik heb daarin wel het gevoel dat ik wat misgelopen ben.
Maar absoluut zeker dat ik weer paarden zou nemen en waarschijnlijk ook weer dezelfde paarden.

boemel

Berichten: 8264
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 16:32

Ik zou absoluut een eigen paard hebben.
Ik zou wel willen dat ik eerder les genomen had. Nu heb ik zo lang aangemodderd. Verder zou ik willen dat ik mijn paard niet zolang op de 1e pensionstal had laten staan, want daar is ze absoluut niet beter van geworden.

M1+10

Marjolein

Berichten: 11627
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 18:57

Hmmm, als ik alles over zou mogen doen zou ik misschien eerst een tijd ergens anders gaan rijden om toch verder te komen in het rijden. Door ailin heb ik daar nu gewoon te weinig tijd voor, maar ailin is er nu eenmaal en gaat voorlopig ook niet meer weg.

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 19:03

Ik zou zeker weer een paard kopen. Alleen eerder.

Doordat mijn ouders geen geld hadden voor een paard, heb ik kunnen rijden bij handelstalletjes in ruil voor het mee helpen.
Super veel van geleerd, maar wel alleen op dat jonge grut.
Dus nooit verder gekomen dan B/L nivo want dan waren ze allang weer weg.
Pas sinds ik Kawa heb, heb ik verder door kunnen rijden.
En als ik terug kijk, had ik gewoon eerder een eigen paard moeten kopen.

AnnaBabs
Berichten: 1363
Geregistreerd: 20-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 19:22

Ik zou denk ik niks overdoen. Ben begonnen op een manege..in die tijd ook verzorgpony's gehad. Daarna kocht mijn vader een paard en ben ik gestopt op de manege. Toen op een handelsstal gereden (daar leer je wel veel van) daarna nog paarden voor iemand gereden en toen pas een eigen pony gekocht.
Ik had alleen misschien eerder goeie les willen hebben. Ik leer er ontzettend veel van. En ik heb nu volgend jaar iemand die me kan begeleiden bij het inrijden van Lucas.
Naar mijn idee heb ik op het juiste moment een pony gekocht. Ik had er natuurlijk veel eerder een willen hebben, maar ik vind wel dat je daar klaar voor moet zijn Haha!

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 20:26

ik zou zeker weer een paard gehad hebben, maar ik zou mn eerste pony minder rot behandeld hebben, en gelijk begonnen zijn met NH, als ik dan zou weten dat het bestond, zou een hoop ellende hebben voorkomen, en veel ongelukken,
zou hopen dat ik niet op een manege was begonnen met paardrijden,

* Wil jij een karakteranalyse van jouw paard!?
* Kijk dan op: http://www.karakteranalyses.nl
* Voor meer informatie mag je me een pb sturen

Elise

Berichten: 1987
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 20:30

Achteraf ja, dan zou ik veel anders gedaan hebben. Maar daar staat wel tegenover dat ik Nacino zeker niet had willen missen!

Ik had dingen die ik nu weet en kan, willen weten vóór ik een paard kocht, dan had ik denk ik een andere keuze gemaakt.
Verder zijn er natuurlijk een tal van kleine dingen die ik anders gedaan zou hebben, maar achteraf praten is erg makkelijk Haha!

En op dit moment.. zou ik dolgraag aan een bos staan..... Scheve mond

Schitterend paarden-pensioen-oord in Frankrijk: http://www.equinepensions.com/

Shayla

Berichten: 3896
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Vuren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 21:12

Ik zou zeker wel een paard hebben gehad , maar of ik net zo als nu ook Jhonny en Logan zou hebben genomen weet ik niet . Ik heb momenteel ook veel twijfels over ze , Ze krijgen op het moment ook niet de aandacht die ze verdienen. Ik ben ook druk bezig om iemand te zoeken die mee kan helpen in de verzorging van die 2. Ze staan nu namelijk alleen maar in het weiland ,niets te doen. Ze kunnen wel voor de kar maar daarvoor moet je meestal met z'n 2en zijn. Ook zou ik graag lange ritten met ze maken , maar helaas zijn ze hier allebei toch iets te klein voor. Tegen de tijd dat je het eind van de weg uit ben , ben je een half uur verder. Maar als ik op het moment er aan denk om ze te verkopen Huilen , bedenk ik toch ook weer dat ik ze voor geen goud zo willen missen. Misschien niet helemaal eerlijk tegen over hun , maar toch. Het zou misschien ook een stuk makkelijker zijn als ze alle 3 op dezelfde plek stonden.

[RIJ-ITP] GGK Tinkerhengst Bowen op z'n eerste wedstrijd
*\o/* Bowen is goedgekeurd voor de dekdienst bij het NSvT en ICS en staat dus ter dekking :D
*\o/* Shayla Nederlands Kampioen Vanner merries 2013 *\o/*

Bedankt voor alles mooie vent we gaan je erg missen.

Pluutje

Berichten: 5621
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 21:18

Tja, ik zou zeker wel een paard gehad hebben hoor!!!(je bent verslaafd of je bent het niet he)

Ik zou alleen wel een hoop andere dingen anders gehad willen hebben...
- Ik zou heeeel graag veel vaker starten maar dat is gewoon niet haalbaar, dat is niet zo zeer omdat ik iets verkeerd heb gedaan maar daar heb ik (tot nu toe) gewoon de gelegenheid niet voor gehad(en ik zie mijn ouders ook niet op korte termijn en trailer kopen en vrolijk met me mee op wedstrijd gaan). Ik baal er zo van en mijn ouders vinden het ook heel sneu voor me maar ik neem het hun niet kwalijk want zij kunnen er ook niets aan doen...
- Verder zou ik willen dat ik eerder was gestopt op de manege, ik kwam gewoon niet meer verder en vond het al een tijdje om die reden niet echt leuk meer...
- Ik zou eerder een paard gehad willen hebben maar dat is weer een beetje hetzelfde geval als met de wedstrijden...
- Ik zou willen dat ik vaker les had, daar kan ik natuurlijk wel wat aan veranderen, dat ben ik al heel lang van plan dus dat moet ik nou echt maar eens gaan doen...

En verder...verder ben ik geloof ik wel redelijk tevreden..

Ja ik zou willen dat ik ergens anders woonde maarja das ook weer zoiets...

Ik ben een beetje voorbij gegaan aan het idee van dit topic geloof ik..wat ik heb opgenoemd zijn meer wensen..haha Bloos!

prompter

Berichten: 10914
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 21:21

Ik zou alles in grote lijnen hetzelfde doen. Ik heb een hele goede basis gehad door les van een ontzettend goede instructeur, daar heb ik mijn hele leven nog plezier van. Ik zou alleen eerder kennis hebben willen maken met Parelli-training, omdat het zo'n waardevolle en leuke aanvulling is op de andere bezigheden met de paarden. Maar ik zou absoluut weer dravers hebben, ik kan niet zonder Lachen

Extremely rare and Beyond Compare

Marjolein

Berichten: 11627
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 21:28

runningkawa schreef:
Ik zou zeker weer een paard kopen. Alleen eerder.

Doordat mijn ouders geen geld hadden voor een paard, heb ik kunnen rijden bij handelstalletjes in ruil voor het mee helpen.
Super veel van geleerd, maar wel alleen op dat jonge grut.
Dus nooit verder gekomen dan B/L nivo want dan waren ze allang weer weg.
Pas sinds ik Kawa heb, heb ik verder door kunnen rijden.
En als ik terug kijk, had ik gewoon eerder een eigen paard moeten kopen.

en ik iets later Haha!

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Lanoca, Sting en 32 bezoekers