konings poedel

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Barbara

Berichten: 437
Geregistreerd: 27-02-01
Woonplaats: Putten

konings poedel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-08-03 14:20

He hallo, ik ben op zoek naar informatie over de Konings poedel en dan voornamelijk over de gedrags kenmerken. Wie weet iets meer over dit ras of weet waar ik dit op internet kan vinden. Heb zelf al lopen zoeken maar vindt alleen maar info over het uiterlijk Verward

alvast bedankt

Dieren zijn dieren, mensen die zich gedragen als dieren zijn beesten!!


cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 14:27


Interesse in Doma Vaquera en/of het rijden met een Garrocha, of dressuurmatige begeleiding? stuur even een pbtje of een mailtje

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 14:29

eenkennig en energiek, ook zeer intelligent. Het zijn erg fijne honden. Mijn moeder had er vroeger een. "zo'n hond krijg ik nooit weer" zegt ze. Beatle heette de hond.

De hond is de betere mens

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 14:30

zijn dat die grote poedels?wat een k*tbeesten!!
ik ken er meerdere, maar ze voelen zich echt een koning!naam is dus heel toepasselijk!
en ze zijn niet echt vriendelijk qua karakter, onze 2 ridgebacks kunnen alle honden aan en spelen overal mee, maar zijn alle2 al eens gebeten door een koningspoedel(door 2 verschillende)

nee, t is niet mijn soort hond

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

PascalB

Berichten: 1788
Geregistreerd: 06-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 14:31

Desiree schreef:
eenkennig en energiek, ook zeer intelligent. Het zijn erg fijne honden. Mijn moeder had er vroeger een. "zo'n hond krijg ik nooit weer" zegt ze. Beatle heette de hond.



heb alleen ervaring met de toy en dwerg poedel maar wat hierboven beschreven staat klopt aardig


PascalB

Berichten: 1788
Geregistreerd: 06-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 14:35

Renske20 schreef:
zijn dat die grote poedels?wat een k*tbeesten!!
ik ken er meerdere, maar ze voelen zich echt een koning!naam is dus heel toepasselijk!
en ze zijn niet echt vriendelijk qua karakter, onze 2 ridgebacks kunnen alle honden aan en spelen overal mee, maar zijn alle2 al eens gebeten door een koningspoedel(door 2 verschillende)

nee, t is niet mijn soort hond


sommige lopen idd met een air Lachen
en wat betreft bijten. dat ligt ook aan de baas. er zitten natuurlijk ook etters onder de poedels maar ik denk dat het met alle rassen wel is.
Opvoeden is gewoon belangrijk

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 14:40

Ik ben etters van K.Poedels tegengekomen maar ook geweldige!! Opvoeding van de baas is het allerbelangrijkste Knipoog

Interesse in Doma Vaquera en/of het rijden met een Garrocha, of dressuurmatige begeleiding? stuur even een pbtje of een mailtje

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 14:41

Ze zijn ook zeer geschikt voor de hondensport zoals behendigheid. De poedel staat qua intelligentie op nr. 2, onder de Bordercollie.

De hond is de betere mens

PascalB

Berichten: 1788
Geregistreerd: 06-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 14:41

cloris schreef:
Ik ben etters van K.Poedels tegengekomen maar ook geweldige!! Opvoeding van de baas is het allerbelangrijkste Knipoog


heb je ook gelijk aan .
er zijn genoeg mensen die een hond aanschaffen zonder zich te verdiepen in het ras of in honden algemeen

Barbara

Berichten: 437
Geregistreerd: 27-02-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-08-03 14:43

maar kokmt zo'n hond ook in actie als zijn baasje onwel wordt want dat wordt zijn taak.

Dieren zijn dieren, mensen die zich gedragen als dieren zijn beesten!!

PascalB

Berichten: 1788
Geregistreerd: 06-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 14:43

Desiree schreef:
Ze zijn ook zeer geschikt voor de hondensport zoals behendigheid. De poedel staat qua intelligentie op nr. 2, onder de Bordercollie.


een hoge intelligentie betekent ook dat ze veel aandacht nodig hebben ander gaan ze zich gauw vervelen. met gevolg dat bv je bankstel gestript word Lachen

Barbara

Berichten: 437
Geregistreerd: 27-02-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-08-03 14:45

O Renske, hou op. Ik wil zo graag een Ridgeback. Helaas werken mijn vriend en ik overdag dus gaat het niet. Mischien als ik groot ben :'(

Dieren zijn dieren, mensen die zich gedragen als dieren zijn beesten!!

dell_1
Berichten: 1961
Geregistreerd: 17-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 14:45

Ik zou er nie tmee over straat durven Haha! Maar ik denk dat het per hond verschilt hoe z'n karakter is.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 14:46

dat is ook wel waar!

het zijn ontzettend slimme honden, maar dat zijn onze ridgebacks ook, wie weet dat t daarom streeds botsts tussen hun en die konings poedels.

maar toch, qua karakter ga ik eerder voor een dutse herder, labardot en golden retriever!
ridgebacks zijn ook leuk, maar druk en heel eenkennig, willen wel altijd baasje beschermen(was een keer aan t stoeien met een vriend en ineens doken er 2 honden boven op hem Haha! )

maar die K/Poedels kunnen zooooo verwaand rondlopen, echt zo lopen te showen en voelen zich beter dan de rest lijkt wel.

ik ben dan blijkbaar altijd de verkeerde tegengekomen, maar met opvoeding kan je ook veel doen, dus wie weet lag het daar aan!
(ken ook een erg valse ridgeback)

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

PascalB

Berichten: 1788
Geregistreerd: 06-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 14:47

Barbara schreef:
maar kokmt zo'n hond ook in actie als zijn baasje onwel wordt want dat wordt zijn taak.


dat moet je trainen.
er zijn honden bv een epelepsi aanval kunnen aanvoelen voordat deze er is.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 14:48

Barbara schreef:
O Renske, hou op. Ik wil zo graag een Ridgeback. Helaas werken mijn vriend en ik overdag dus gaat het niet. Mischien als ik groot ben :'(

haha sorry net te laat gelezen, heb net nog een reactie geplaatst, over mn honden Haha!

t is dat wij een flinke tuin+weiland hebben, anders hadden we ze ook niet kunnen houden, die zijn dus echt nooit moe!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 14:51

PascalB"]
[quote="Barbara schreef:
maar kokmt zo'n hond ook in actie als zijn baasje onwel wordt want dat wordt zijn taak.


dat moet je trainen.
er zijn honden bv een epelepsi aanval kunnen aanvoelen voordat deze er is.
[/quote]

dan kan je denk ik beter een hond nemen die ook voor bv blinden worden getraind

labradors, golden retrievers en ook duitse herders kunnen dat goed.

die van ons zullen dat niet zo snel doen, dat is een jachthond, die gaan juist alsmaar van de baas af, en crossen het hele bos door.
mn ex had duitse herders, die zijn juist erg op de baas gericht en die deden alles voor ons(krant halen, telefoon pakken, afstandbediening van tv voor ons halen etc etc)

maar mn vader loopt heel moeilijk, en dat voelen onze hondne precies aan, en halen het ook niet in hun hoofd om hem omver te lopen(wat bij anderen nogal eens gebeurd Knipoog ) en lopen ook niet weg bij hem, ze weten dat hij hun niet achterna kan komen, en blijven juist wat meer bij hem in de buurt.

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

PascalB

Berichten: 1788
Geregistreerd: 06-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 14:53

Renske20"]
[quote="Barbara schreef:
O Renske, hou op. Ik wil zo graag een Ridgeback. Helaas werken mijn vriend en ik overdag dus gaat het niet. Mischien als ik groot ben :'(

haha sorry net te laat gelezen, heb net nog een reactie geplaatst, over mn honden Haha!

t is dat wij een flinke tuin+weiland hebben, anders hadden we ze ook niet kunnen houden, die zijn dus echt nooit moe!
[/quote]

heb ff in je profiel gekeken naar de Ridgeback (ken het ras nl niet) maar zien er wel mooi uit.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 15:03

Renske20 schreef:
ridgebacks zijn ook leuk, maar druk en heel eenkennig, willen wel altijd baasje beschermen(was een keer aan t stoeien met een vriend en ineens doken er 2 honden boven op hem Haha! )

)

en dat deed die poedel dus ook bij mijn moeder, en trouwens ook bij mij. een vreemde moest niet aan ons komen. Poedels zijn echte karakterhonden. En daar hou ik van.

Het is inderdaad zo dat intelligente honden beziggehouden moeten worden. MAar ja, je neemt natuurljk geen hond om er niet naar om te kijken natuurlijk (hoewel.......... sommige mensen........... of waren dat niet eerder potloden?)

De hond is de betere mens

RTM
Berichten: 6130
Geregistreerd: 16-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 15:56

Wij hebben ook een poedel, hij zit net op de grens van Middenslag en konings, maar we houden het op een middenslag. De "air" van een koning heeft hij nl niet zo Lachen Hij is inderdaad ontzettend beschermend, eenkennig, maar af en toe ook druk en dominant. Ook heeft hij veel aandacht nodig.
M'n vriend mag in het bijzijn van de hond niet aan me komen of me een kus geven, dan duikt de hond ertussen Haha! Erg vervelend af en toe Knipoog Maar je voelt je wel redelijk veilig wanneer je met hem op straat loopt. Ook al is hij nu 12, hij blijft heel waaks en beschermend. Zelfs wanneer bv mijn vader mij een duw of een tik geeft, om te ouweh**ren, dan beschermt hij me nog. Hij heeft het vooral sterk met mij, misschien omdat ik hem toen hij nog een pup was altijd heb verzorgd toen hij heel ziek was, ik weet het niet. Maar het is iig wel echt "mijn" hond Lovers

Barbara

Berichten: 437
Geregistreerd: 27-02-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-08-03 08:25

allen bedankt voor de info, ik denk dat ik genoeg weet.

Dieren zijn dieren, mensen die zich gedragen als dieren zijn beesten!!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 10:38

nog een (voor mij belangrijk) voordeel van poedels: het zijn degelijke honden; ze kunnen erg oud worden. En ze blijven lang jong en speels.

De hond is de betere mens

PascalB

Berichten: 1788
Geregistreerd: 06-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 10:43

en verharen niet

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 10:54

PascalB"]
[quote="Barbara schreef:
maar kokmt zo'n hond ook in actie als zijn baasje onwel wordt want dat wordt zijn taak.


dat moet je trainen.
er zijn honden bv een epelepsi aanval kunnen aanvoelen voordat deze er is.
[/quote]

De enige epilepsie-hond in Nederland (een golden) loopt bij ons in de praktijk!!!! In Amerika zijn er meerdere, maar wij hebben in Nederland de primeur! Deze hond is trouwens volledig hulphond.

back-on-topic: helaas weet ik niet zoveel te vertellen over de koningspoedel. Wij hebben er enkele op de praktijk. Mischien dat je eens kunt kijken in het blad "onze hond" daar staan vast wel een rassenvereniging in of een fokker die je kunt bellen om info.

Esther

Berichten: 4141
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 11:37

De staleigenarresse heeft 3 koningspoedels. Het zijn aardige honden, deze hebben geen air over zich, gedragen zich net als andere honden.
Ze zijn vriendelijk, wel wat eenkennig maar ook vrolijk en speels. En vlak ook hun jachtinstict niet uit, van oorsprong zijn het jachthonden al is dat moeilijk te geloven als je zo'n opgedirkt ding rond ziet lopen.

Sprakeloos


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _chou, AhrefsBot, Appeltje00, Dammie, djodjodjo, Ineke2, Jorex, MissJG, Noor17, r0bijn, SentiBot, Sintara, Syb_sem, xPabloBokt en 70 bezoekers