Update over Stavros mijn hond

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Ineke2

Berichten: 33043
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-01 16:07

Ik had geschreven over mijn hond Stavros (eigenlijk van m'n zus, maarja hij woont hier) De dierenarts zei dat ie een beroerte had gehad en het niet meer goed zou komen. Maar hij zou geen pijn hebben volgens hem, dus namen ze Stavros mee terug naar huis. (als ze wel pijn had geleden dan had ze gelijk een spuitje gekregen...)

Zaterdag ging het niet goed met hem en zijn ze (mijn moeder en zus) naar een dierenarts bij mijn zus in de buurt gegaan, voor een second opinium.
Die zei eerst dat ze een baarmoederonsteking had en daarom zo zwak was. (dus geen beroerte Verward )
Ze zou een operatie moeten ondergaan, maar voordat het zover was, moesten er eerst foto's en een scan gemaakt worden.

Oke zo gezegd zo gedaan...kwam uit die foto's en scan naar voren dat er niets aan de hand was, geen baarmoederontsteking, maar ook geen beroerte!

Al met al weten we nu nog steeds niet wat Stavros nu dan wel heeft! Ze gaan nu bloedproeven doen en alles checken (maag, darmen, lever, nieren, hart, vanalles...)

*zucht* Ik weet het niet meer, ben blij dat ze dus geen beroerte of baarmoederontsteking heeft, maar wat dan wel...

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)


Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-01 16:40

.. Verdrietig Sterkte!!! Geef Stavros maar dikke beterschapknuffelz van mij Lovers

You mustn't be afraid to dream a little bigger, darling.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-01 08:25

wat een ellende zeg. Ik ben altijd totaal over de zeik als POlleke iets mankeert en ik weet niet wat het is. Ik ga me dan altijd vanalles in mijn hoofd halen. Ik snap wel hoe je je moet voelen.

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-01 10:26

Ineke: waar heeft Stavros last van gehad dan?
Ik bedoel: welke symptomen?

Ineke2

Berichten: 33043
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-01 11:04

Hij wilde niet meer eten/drinken (is daardoor ook nu heel mager), hij was totaal apatisch, reageerde bijna nergens meer op, bleef heel de tijd maar liggen en was niet meer alert. Verder was een van zijn heupen 'verlamd' hij viel telkens (als tie mee naar buiten moest) en kon de trap niet meer op of af...

Nu gaat het weer wat beter, hij eet weer een beetje en kan weer redelijk normaal lopen.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-01 12:07

tja, moeilijk!
uit mijn eigen ervaring weet ik dat alle symptomen (behalve dat "verlamde") ook puur door pijn veroorzaakt kunnen worden...

vervelend hoor!

Hoop dat jullie snel er achter kunnen komen wat het is! Hoe oud is Stavros?

Ineke2

Berichten: 33043
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-01 12:16

Hij is 11 jaar dus al wel op leeftijd. Als ie dan wel pijn zou hebben waarom zegt de DA dan van niet? Verward
Ik weet idd dat niet eten/drinken ect...ook door pijn kan komen, maar ik heb er niet voor geleerd de DA wel neem ik toch aan...ik weet het niet meer hoor.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Monnik

Berichten: 1795
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Hillywood

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-01 21:16

Zijn jullie misschien met hem in het buitenland geweest?

Ineke2

Berichten: 33043
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-01 23:24

nee hoor, sinds ze als puppy uit Griekenland is meegebracht is ze niet meer in het buitenland geweest.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Monnik

Berichten: 1795
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Hillywood

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-01 03:35

En hoe oud is Stavros nu?

De sympthomen die je beschrijft lijken nl. veel op die van een ziekte die in landen rondom de Middelandse Zee wordt overgedragen op honden middels een zandvliegje.....
Deze ziekte heeft een behoorlijk lange incurbatie tijd en kan dus de kop opsteken, op het moment dat je daar helemaal niet meer bedacht op bent.
Maar ik neem aan dat jouw dierenarts weet dat ze uit Griekenland komt, dus zal deze ziekte al wel uit gesloten hebben.

Ze kan niet per ongeluk vergiftigt zijn?? Daarbij treden namelijk ook nog al eens verlammingsverschijnselen op.

Hoe gaat het nu met haar? Ik hoop dat ze verder opgeknapt is!!! Altijd erg rot wanneer 1 van je viervoeters wat mankeert en je kunt hem of haar niet helpen omdat je niet weet wat hij/zij mankeert!! Veel sterkte ermee!!


Esther

Berichten: 4142
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-01 12:44

Kan het niet zijn dat hij "iets" in zijn hoofd heeft? Heb je bijvoorbeeld gemerkt dat hij langzaam slechter werd?
Mijn hond werd langzaam slechter tot hij ook apatisch was, wilde ook niet meer eten of drinken en rechtdoor lopen ging ook niet meer. De DA dacht eerst ook aan een beroerte, prednison voor hem gehad, toen de pillen op waren ging hij weer langzaam achteruit, nu een lichtere prednison pil, waarvan hij er om de dag een krijgt, en daarop blijft hij het goed doen. Hij kan weer als hond functioneren. Prednison is natuurlijk niet echt goed, maar ja zonder was hij er al niet meer geweest.

Ik hoop dat je snel weet wat het is en nog sterkte ermee!

Sprakeloos


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie