Domme, domme Peerke!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
haike
Berichten: 13520
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Domme, domme Peerke!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-03 17:50

Soms heb ik zo'n hekel aan Peerke, onze minishet.

Gisteren de hele dag concours gehad van onze eigen club, dus 's morgens gereden, 's middags geschreven tot 18.30 uur. Daarna moesten wij mijn broertje wegbrengen naar mensen die maandag het eerste veulen van Peerke gehad hadden. Omdat ik Ermelo was geweest had ik haar naturlijk nog niet gezien. ik was van plan om daarna lekker op de bank te gaan zitten en een film te kijken en op tijd naar bed te gaan. Komen we rond 20.30 uur thuis, komt mijn nicht met de boodschap dat Peerke losgebroken is en in de verkeerde wei staat. Dus mijn moeder en ik naar achteren, staat ie idd in de verkeerde wei, ik pak het halster en ga naar hem toe, hangt heel zijn lip los, vanaf zijn neusgat. Ik durfde hem dus niet meer te pakken, dus ons mam neemt hem via het zandpad mee naar huis. Ik ga binnendoor naar de oprit en zie daar de mensen staan die hun pony in de andere wei hadden staan, nou bleek dat ze hadden gevochten. Onze Peerke tegen hun C-pony. Hun pony had gelukkig alleen maar oppervlakige wondjes, Peerke had ook nog wondjes op zijn schouder. Nou, wij dierenarts bellen, 'ik kom er zo aan.' we moesten nog eten maar we dachten dat we beter even konden wachten tot de dierenarst was geweest. Dat was dom van ons want hij kwam pas om 22.45 uur. Bleek al snel dat het gehecht moest worden, dus ook verdoofd. Omdat de lip erg gevoelig is werd ie flink plat gespoten. Wat dus als gevolg had dat wij Peerke overeind moesten houden, zodat de DA kon hechten. Na het hechte was ie zo suf dat ie elke keer bijna omviel en dan op het laaste moment opeens wakker schrok, heel erg zielig.
Nu moet ie 10 dagen op stal blijven, mag alleen zemelen eten en een klein beetje hooi. Nu moeten we dus nog iets fabriceren omdat we Haike niet 10 dagen buiten kunnen houden en Peerke's stal gebruikt wordt als hooi-hok.

Verder verslag volgt..

sam_antha

Berichten: 2044
Geregistreerd: 10-08-03
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 18:08

Ach!!! Zielig klein paardjuh:( Hoe was die eigelijk losgebroken? door het hek heen ?

Alja

Berichten: 25599
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 18:16

niet zon leuk verhaal..
heb ook een tijdje een mini hengst gehad maar die brak ook vaak uit, erg vervelend

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 12:07

ach wat zielig!
Hopelijk is hij snel weer beter
heel veel beterschap!

haike
Berichten: 13520
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-03 14:01

Vandaag at Peerke al een klein beetje, heel erg voorzichtig. En hij wil heel graag naar buiten, snapt er niks van.