Leren rijlaarzen kopen HELP!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Tartuffo

Berichten: 1630
Geregistreerd: 30-06-03
Woonplaats: Hier aan de kust....

Leren rijlaarzen kopen HELP!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-08-03 21:40

Hoi,

ik wil voor mijn verjaardag leren rijlaarzen vragen/hebben.... wie weet er een adres waar ze goede laarzen maken en wat zijn jullie ervaringen ermee.
Wat kost het ongeveer???????

** Als je de beste zitplaats in huis wilt, zul je de kat moeten verplaatsen **
** Pas heeft iemand mij een schattig katje gegeven.... en het katje is van mening dat iemand mij aan hem heeft gegeven **


Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 21:45

Ik heb ze van Petrie, de Petrie Elite, kosste me 880 gulden, omdat ze op maat besteld moesten worden. Normaal zijn ze iets van 750 gulden, dat is uhm ongeveer 340 euro.
Maar er zijn ook goedkopere hoor Haha! Ik vind alleen de Petrie Elite echt geweldig!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 21:54

Bij mij komen er alleen maar Cavallo's... Simpelweg omdat ik daar de beste ervaringen mee heb. De mijne zijn op maat gemaakt en ik wilde ipv kalfsleer, gewoon rundsleer, dit ivm met de levensduur van de laarzen.
Ik was toentertijd 950 gulden voor mijn laarzen kwijt.

Toos paardloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 22:03

Maar de nieuwe Cavallo's heb ik van de week aangehad en die zijn lang zo fijn niet bij de wreef. Dan vind ik het model van Petrie veel mooier. Heb 2 paar Petrie Dressage besteld, bruine en zwarte Haha!

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 22:20

ik heb de standaard Petrie voor €180 gewoon bij een ruitersportzaak gekocht, maar waar ze wel heel goed advies geven(den besten in hierden)

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 22:29

Ik heb ze van Petrie --> Elite = 275 euro!
Bij den Besten (in hierden)

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 22:40

Ik heb de normale Petries en die hebben mij 400 gulden gekost!!!!!

Live,LOve,'ndLaugh


Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 13:54

Zep schreef:
Maar de nieuwe Cavallo's heb ik van de week aangehad en die zijn lang zo fijn niet bij de wreef. Dan vind ik het model van Petrie veel mooier. Heb 2 paar Petrie Dressage besteld, bruine en zwarte Haha!


Het ligt er natuurlijk wel aan of je een standaardmaat hebt, of dat je ze op maat laat maken. Op maat gemaakte zitten echt heerlijk!

Toos paardloos

PascalB

Berichten: 1793
Geregistreerd: 06-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 13:59

heb zelf petrie Windsor en was iets van 400 gulden kwijt.
ga gewoon in een ruitersportzaak kijken er zo'n zoveel soorten laarzen

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 14:36

Zep schreef:
Maar de nieuwe Cavallo's heb ik van de week aangehad en die zijn lang zo fijn niet bij de wreef. Dan vind ik het model van Petrie veel mooier. Heb 2 paar Petrie Dressage besteld, bruine en zwarte Haha!


Welk model heb je gepast?

Ik vind die Piaffe en Piroeutte namelijk supermooi, maar die komen ook op ongeveer 450 euro.
Dan zijn een paar Petri's nog goedkoper volgens mij. Want wat kost die Dressage?

En welk merk gaat nu over het algemeen langer mee?
Cavallo of Petri?

Ik ben een gelukkeling.

Loesje

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 15:04

Ik heb Petrie, geen idee welke, maar ze zitten opzich wel fijn.. Alleen zit ik eraan te denken om ze verkopen en andere te kopen..

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

Wilma1983

Berichten: 1061
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 15:20

Ik heb ook Petrie laarzen ik wil nooooooit andere hebben! Ik bedoel ander merk!! Youngster waarom wil je andere kopen dan.....?

..........................................................

Soph12

Berichten: 4076
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 15:25

petrie die waren 220 euro die verkopen ze dnek ik overal wel

Mijn lieve Rikje heeft een nieuw baasje...

PascalB

Berichten: 1793
Geregistreerd: 06-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 15:27

als je binnen de standaard maten zit valt het nog wel mee met de prijzen.
maar als ze opmaat gemaakt moeten worden word het een stuk duurder.

deedee19

Berichten: 7929
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: Noord noord limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 15:31

Ik heb Petri's die kostten me toen 325 euro omdat het maatwerk was.

Het duurde 1 seconde en een liefde was geboren. Ik ben dankbaar dat ik jou nu ken en voor ieder mooi moment dat ik mee mag maken zolang jij hier bij mij bent...

IG: @doorikke

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 15:33

Wilma1983 schreef:
Ik heb ook Petrie laarzen ik wil nooooooit andere hebben! Ik bedoel ander merk!! Youngster waarom wil je andere kopen dan.....?


Ik wil dressuurlaarzen, deze vind ik eigenlijk te laag..maar ze doen het verder prima hoor..

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

anydale

Berichten: 3486
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 16:02

ik heb petrie standaard met een rits erin en ik heb kalfslederen laarzen, die zitten allebei echt geweldig, alleen de petries vind ik stugger

Eindelijk mijn eigen paard!
Bantano (v. Santano) B+19 in 7 wedstrijden :D
L1 + 11 (debuut 194 en 208) in 4 wedstrijden

Tartuffo

Berichten: 1630
Geregistreerd: 30-06-03
Woonplaats: Hier aan de kust....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-08-03 20:04

dank je wel voor jullie tips .. ik wist het dus echt niet hoe of wat.
Ik zal eens rond gaan kijken of ik dus ook gewoon standaard laarzen pas ik dacht altijd dat je leren laarzen op maat moest laten maken maar dan blijkt dus niet zo te zijn...
Nog meer tips zijn altijd welkom hoor Lachen)

** Als je de beste zitplaats in huis wilt, zul je de kat moeten verplaatsen **
** Pas heeft iemand mij een schattig katje gegeven.... en het katje is van mening dat iemand mij aan hem heeft gegeven **

LMsWinnetou
Berichten: 1613
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Ouderkerk a/d Amstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 20:08

Ik heb Petrie Elite. Die zitten echt heerlijk! *LOL* Ik heb ze gewoon bij een ruitersportzaak gekocht, daar hadden ze ze helemaal in mijn maat.

*geen onderschrift*

germie

Berichten: 25916
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 20:37

Petrie standaard, is gelijk aan elite, maar met kunstof zool. Dit omdat ik geregeld paardne afspuit met laarzen aan en daar kunnen leren zolen niet over. Prima laarzen. Verder is Derby goed.

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 20:47

Ik heb rectilignes, met rits (ideaal Haha! ) en veters, t zijn eigenlijk springlaarzen maark gebruik ze voor dressuur.
Perfecte pasvorm, wel vrij duur geloof ik.
Doordat ze niet zo stug zijn als die standaard petries(die heb ik ook) heb je meer contact met je paard.
Aanraders.

Martenique
Berichten: 1606
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 20:49

De Cavallo´s van Suzan zijn nu na een maand al best verrot al een hele kale plek daar is ze straks zo door heen. Ik heb petrie en nog een paar hele goedkope(wel de beste) alleen zijn ze heel laag helaas Boos!

edit: Suzan gebruktk ze wel intensief...Heel intensief..
Laatst bijgewerkt door Martenique op 18-08-03 20:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Aimee

Berichten: 11805
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 20:54

Zelf heb ik ook twee paar Petrie's, op aanraden van Anky van Grunsven gekocht (ik werkte toen bij haar). Ze doen het goed hoor, maar ondertussen geef ik de voorkeur aan Derby's of Konigs. En zowieso op maat gemaakt!!! Waar ik ook op let is hoe zacht de binnenkant is, die wil ik graag zachter dan de buitenkant. Géén gecoat leer, nooit te groot kopen en wel te hoog. Ze lopen nog uit en ze zakken in, daarom ook altijd inlopen met van die onderleggers onder je hak. Tja, het zijn maar een paar tips van mijn vorige baas.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 21:09

Ik heb 2 paar Petries.
1 paar Excellent in het bruin, maatwerk, kalfsleer en dat zijn echt pantoffeltjes, superlaarzen en ze blijven ook echt heel mooi. Wat ze gekost hebben heb ik verdrongen Haha!
1 paar Standaard in het zwart, die zijn niet zo bijzonder, maar had laarzen nodig voor wedstrijden en kon ze van iemand overnemen voor weinig, kwalitatief vind ik ze goed, verder vind ik ze qua model niet zo heel bijzonder, mogen van mij wel wat hoger, maar ach, ze waren ook niet duur.

Beide paren hebben inmiddels wel een keer nieuwe hakken gekregen en de zwarte ook nieuwe zolen, maar dat hoort bij normaal onderhoud vind ik, zal bij een ander merk niet anders zijn.

Nulla tenaci invia est via

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 17:45

Ik heb 1 paar Petries en een paar Derby's, beide op maat gemaakt. Ik vind de vorm van de Derby's persoonlijk mooier vanwege de hogere dressuurboog. Ik moet ze alleen nog steeds inlopen Bloos


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot, YandexBot en 91 bezoekers