Wie heeft zn winterspulletjes al klaar?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Wie heeft zn winterspulletjes al klaar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-03 11:01

Zitten jullie ook al zo met je hoofd bij de winter?
Ik zie hier steeds vaker al topics over dekens, scheren, winterjassen e.d. Persoonlijk vind ik het altijd wel leuk, alhoewel het dit jaar wel synoniem van veel geld uitgeven is! Ik ga namelijk een nieuwe winterdeken kopen (die ik al uitgezocht heb!!), een nieuwe winterjas (iemand nog tips?), en wil graag wat nieuwe rijbroeken voor van de winter.

Dus, hebben jullie al wat ideetjes, plannetjes voor van de winter?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 11:06

Ja heb het al klaar
de dekens die hij al jaren opheeft en nog steeds goed zijn Lachen
En scheren wilde ik hem dit jaar niet doen omdat we toch rustiger aan doen.
Scheelt meteen weer een groot pokke karwei Lachen

Maitu
Berichten: 619
Geregistreerd: 28-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 11:07

ahhhh, ik wil de winter het liefst zo lang mogelijk uit stellen. Nare bokt mensen hoor, die mij er steeds aan herinneren dat het toch ooit gaat gebeuren.....
(maar euh; ik moet ook een nieuwe winterdeken kopen, ben er nog niet uit wat voor een; heb vorig jaar een dure Harry's horse gekocht, die blijkbaar niet helemaal op m'n paard past, schuurplekken op de schoft)

Balte

Berichten: 3550
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 11:09

Ik kijk al sinds juni met een blije blik naar mijn voorraad grote pakken voordroog, telt dat ook?
Heb een hekel aan de winter maar ben net als de mier in het fabeltje, voel me gelukkig als de voorraad "hooi en stro" voor de paarden al netjes klaar ligt.

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 11:14

Ik heb de dekens, ik heb een jas, rijbroeken zijn zomer en winter te dragen Haha!
Nu het paard nog Knipoog

Soph12

Berichten: 4076
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 11:18

ik ga de anky deken weer kopen Haha!

AltijdLente
Berichten: 688
Geregistreerd: 22-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 11:22

ik moet alleen nog een nieuwe winterdeken kopen. die ik vorig jaar had lag totaal niet goed en was nog kapot ook na 1 seizoen!
eigenlijk ook een paar nieuwe rijbroeken nodig maar ja spullen voor jewel gaan toch altijd weer voor..als je paard maar goed zit ja toch! Haha!

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-03 11:30

De deken ga ik bestellen zodra mn briefjes van de bank weer een mooi cijfertje aangeven! Kan nu ook al wel, maarja dat vind ik nog niet echt nodig, en ik wil eerst mn "oude" deken verkocht hebben!

O ja, er is ook nog een nieuw zadel in de planning, die kan ik van iemand overkopen. Even aan mn paps vragen of ik daar een lening af mag sluiten! Bloos

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 11:47

Mijn winterdekens heb ik zowat aan t eind van de vorige winter gekocht, en ze zien er nog perfect uit, dus geen nieuwe nodig, scheren ga ik ook niet doen.Een nieuwe winterjas lis ook niet weg denk ik, al is deze nog wel goed, kwil gewoon graag een nieuwe Haha!
Dan koop ik gelijk een nieuwe rijbroek, kheb nog wel van die lelijke thermobroeken liggen (voor onder je paardrijbroek) maar als het vriest, dan bevriezen mn bovenbenen iig niet Haha!
Als ik aan de winter denk krijg ik gelijk een bevroren handen en tenen gevoel :S

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 11:51

Ik ben als het goed is ook al klaar. Heb een heerlijke Rhino staldeken, een Rhino regendeken en een HH waterdichte winterdeken.
Ik moet alleen nog de stal laten bouwen.

XxSwEeTy
Berichten: 1284
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 11:58

nou ik kleed mezelf iig wel lekker goed aan als ik het koud begin te krijgen hoor, ben niej gek haha!
en mijn paard, ohh die krijgt eerst wel lange haartjes, en als ze hetd an nog koud heeft pak ik haar deken wel.

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 12:02

Heb alle dekens al een poos thuis liggen. Ik moet echter nog wat reparatiewerkzaamheden verrichten (bilkoorden vastmaken bijvoorbeeld Tong uitsteken) en er zijn er ook een paar die schoongemaakt moeten worden.
Moet er nu toch echt wel mee beginnen, want anders heb ik ze al nodig voordat ze klaar zijn Scheve mond.

prompter

Berichten: 11051
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 12:04

Mijn Rambo dekens liggen klaar, die dingen gaan jaren mee. Jassen zijn er ook nog voldoende aanwezig Lachen. En scheren doen we niet aan, mijn twee race-eendjes houden allebei een hele dunne vacht, mits ik bijtijds een dunne deken opleg.
Laatst bijgewerkt door prompter op 18-08-03 12:05, in het totaal 1 keer bewerkt

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 12:04

ja. maak ik altijd aan het einde van de winter klaar voor de volgende winter. heb goede dekens, dus hoef ook geen nieuwe te kopen Haha! .

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 12:31

ik heb een super warme mountain horse jas, super fijn. je kunt er ook mee rijden. ik had m na de winter gekocht in de aanbieding Haha!

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 12:32

ik heb zweetdekens+ onderdekens liggen. Mn paardje krijgt gewoon wintervacht omdat ze altijd op de wei staat. We hebben natuurlijk wel een stal, maar ze gaat uit zichzelf met de kou naar buiten.
Opsluiten in de stal doe ik alleen als ik het niet langer kan aanzien dat die knol in de zeikregen buiten staat te rillen van de kou.
Als ze droog is en het buiten weer gaat mag ze weer naar buiten. (ze staat aan huis dus ik loop er dan toch wel een paar keer per uur heen)
Heel de schuur ligt vol hooi, nou alleen nog stooi en dan ben ik weer klaar voor de winter Haha!

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 12:33

owja en ik moet nog goede handschoenen kopen, want ik het zo snel koude handen.

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 12:41

Dekens liggen al schoon in de kast te wachten. Wel een zomerdeken in de aanslag op stal liggen, want de nachten worden toch al frisser. Spullen voor mijzelf heb ik voldoende. Alleen is Pablo een beetje gegroeid de laatste jaar en passen de dekens niet echt meer (waren van mijn vorige paard) dus moet ik zeker een tussendeken nog vervangen. Wordt een dure grap, heb liever Rambo.

sharir

Berichten: 2576
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 13:31

nou ik heb nog wel veel werk te doen..
junta d'r stal moet opgeknapt worden. omheining moet gemaakt worden. ze heeft geen deken op. ik moet wel een nieuwe winterjas hebben... rijbroeken heb ik zat en niet zo vaak aan. misschien nieuwe spijkerbroeken. termolaarzen zijn nog heel van vorig jaar. eehmzzzz wat nog meer oh jah en een ik * loop * voor * banketstaaf * muts * maar * is * wel * lekker * warm.. verder zou ik het niet echt weten.. misschien een nieuwe zweet deken.

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 13:40

Ik heb alle wintwerspulletjes voor alle paarden weer klaarliggen.
Volgende week ga ik Zep pesten met de troep die ik voor Kojack heb gekocht Haha!.
Binnenkort ga ik de merrie de spullen brengen. De adere paarden zijn nog jong en hebben geen deken nodig, die dekens liggen overigens wel al klaar voor ze hoor Haha!. Nee ik heb helemaal geen kooptik of gat in mijn hand hoor Schijnheilig

Mrijn

Berichten: 3479
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 13:58

Ik heb in de lente een nieuwe winterdeken gekocht mtegen 40 % korting, dus die heb ik al (wel jammer hoor, de nieuwe HH collectie ziet er erg leuk uit!). Verder zie ik er naar uit om mijn heerlijke Kyra K jasje weer uit de kast te halen. Die heb ik ook in het voorjaar gekocht en maar 2 kaar aan gehad voor het zo warm werd!
Verder heb ik niet veel speciaals nodig voor de winter. Ik ben zon stadsmiep met 3 binnenbakken'en een regenallergie!

Pegassus97
Berichten: 726
Geregistreerd: 10-07-03
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 14:02

Er moet nog een winterjas komen. Handschoenen liggen klaar, onderrijbroeken ook, truien enz.
De paarden hebben de dekens van vorig jaar nog, die zijn nog helemaal in orde.

mdmoiselle

Berichten: 847
Geregistreerd: 04-12-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 14:04

Ja, ik heb de meeste spulletjes ook al klaar. Gewoon weer dezelfde deken, die heeft ze al jaren en is nog steeds goed. Zo eentje van Global, die was iets van 219 gulden toen Haha! Ik denk niet dat ik haar ga scheren, ze heeft nooit zoveel haar en heeft het snel koud.
Ik moet nog wel een winterjas hebben, het liefst een kort model (ik heb er een hekel aan om op de jas te zitten) , heeft iemand een aanrader?

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 14:06

Ik heb nog een gigantische voorraad Rambo dekens liggen voor de pony's. Alleen krijgen die ze niet meer op. De laatste jaren gaan ze niet meer onder dek Haha!
Ach, ze blijven wel goed en ze eten niets. Misschien dat ik ze ooit wel weer ga gebruiken...

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-03 14:15

mdmoiselle schreef:
Ja, ik heb de meeste spulletjes ook al klaar. Gewoon weer dezelfde deken, die heeft ze al jaren en is nog steeds goed. Zo eentje van Global, die was iets van 219 gulden toen Haha! Ik denk niet dat ik haar ga scheren, ze heeft nooit zoveel haar en heeft het snel koud.
Ik moet nog wel een winterjas hebben, het liefst een kort model (ik heb er een hekel aan om op de jas te zitten) , heeft iemand een aanrader?


Hihi, ik houd meer van het parka model! Heb graag warme billen, vooral in de winter als er een koude gure wind staat!!! brrrrrr