SGW in ermelo + ede en springen in Vught

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

SGW in ermelo + ede en springen in Vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-03 11:58

Ik had dus net een heel lang verhala getypt, doe ik iets stoms op mijn toetsenbord en alles is weg Frusty Nu dus maar een korte versie. Afgelopen week ben ik naar het sgw kamp in Ermelo geweest in Ede, samen met Gomir, NewForest, Ellen en Haike. Erg gezellig, met name de les bij Alice en de eventing les (crosstraining in de dressuurring) waren erg leerzaam. Pablo vond de steeplebaan helemaal geweldig, lekker hard over de sprongen jagen Haha!.
Op donderdag heb ik meegedaan aan de oefencross in Ede, en ook nog een paar bokkers ontmoet (Katja, Belker, Gomir Knipoog, marieketencate (langs zien rijden Haha!), en kennelijk ammi die voor haar startte). Het was de eerste keer voor Pablo (en voor mij de eerste keer in 10 jaar) en hij pakte echt super aan! De bijenkorf op 3 vond hij ook eng (zelf net te laat met been geven) maar de auto sprong en het heksenoog dat hij best griezelig vond (hij bukte echt bij de sprong) gingen meteen goed. Ik pakte hem na het heksenoog stevig terug, had al teveel combinaties in volle vaart langs de katapult/schapen zien vliegen, zodat degene die ik net had ingehaald (ze stopte op 4 en besloot toen terwijl ik die sprong er maar omheen te gaan zodat we een bijna botsing in de landing hadden Frusty) mij weer passeerde. Pablo bleef keurig bij me en trok lekker naar de katapult toe, toen zij dus een weigering had en alles voor mij blokkeerde Frusty Pablo stopte dus ook, net als de tweede keer, omdat hij aardig ontdaan was maar bij de derde poging ging hij braaf door. Daarna het water, en dat ging perfect. Oortjes erop en spetteren! Het enige probleem daarna was de afsprong die hij wel heel eng vond (4 trappen van ruim een meter hoog) maar uiteindelijk liep hij braaf naar beneden. De rest ging foutloos en hij kwam fluitend aan de finish! Ik was superblij met hem, hij liep rond alsof het de gewoonste zaak van de wereld was.

Vrijdag nog een parcoursje gesprongen om weer even in spring mode te komen en daarna examen voor het ruiterbewijs:

eerste theorievraag:
bij het aanspringen geldt het volgende voor het binnenbeen:
a) ligt op de singel
b) ligt achter de singel
c) wordt steviger aangedrukt.

Volgens mij dus a EN c, waarbij C iets beter is omdat het om het moment van de overgang gaat. Volgens het ruiterbewijs dus A Frusty Dit was mijn ene fout, de ander ging om de afkorting VRE. (= eiwitten en niet ruwvoer Frusty)
Daarna praktijkgedeelte en de buitenrit. Geslaagd met alleen maar Goeds maar om eerlijk te zijn vond ik het examen dan ook geen r*k voorstellen. Maar goed, ook weer binnen. Er was er bij ons een gezakt op de praktijk en een behoorlijk aantal voor theorie.

Vervolgens Pablo weer naar huis gebracht, en zelf als een zombie op de bank gestort. Zaterdagochtend had ik springles met Raimaer en dat ging werkelijk perfect tot ik een kapitale inschattingsfout maakte op een dubbel en ze zeer verstandig besloot om de tweede maar niet meer te doen. Ik dook er voorover af en maakte een fijne koprol door het zand *au*. Een week lang SGW zonder problemen en thuis in de bak eraf *blonT* Gelukkig ging het daarna weer gewoon goed. Nog even mijn nieuwe zadel opgehaald *mooi, foto's volgen!* en thuis nog wat bijkomen.

Zondag springwedstrijd in Vught, onder het toch nog onverwacht toeziend oog van bokker oscar + man Haha! Raimaer ging op het voorterrein heel fijn maar in de ring was de afstemming wat zoek, zodat het niet echt lekker liep. We zijn samen nog wat zoekende, en in de ring kan het of geweldig gaan, of een drama worden. Gisteren was een redelijk drama IMO, we kwamen wel rond maar twee balken en twee weigeringen zijn gewoon te veel.
Als laatste nog Pablo. Die sprong heel groot over 1 zondat ik mijn beugel kwijt was. Terwijl ik die wanhopig probeerde terug te vinden gingen we in een aardige cross galop door naar 2 (goed) en 3 die er op 6 galopsprongen achter stond. Maar door het wat hoge tempo Knipoog besloot Pablo er 5 van te maken waardoor we een soort duikvlucht over een oxer van een dikke meter maakte. Ik zag zijn voorbenen voor me uitsteken, maar wonder boven wonder landden we weer veilig (wel een balkje). Toen ik na 5 (een dikke triple) mijn beugel weer terug had ging de rest heel netjes en bleef het bij 4 strafpunten (en ons laatste wp'tje om L te mogen starten).

Kortom een echte paardenweek, we hebben genoten en komende zondag is ons sgw debuut in Wieringerwerf!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 12:06

Leuk verslag Lielle, fijn dat je oefencross zo goed ging. Veel succes aankomende zondag!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 12:13

Super joh!
Ook super gaaf dat je zo de cross hebt gereden, ik heb gehoord dat die toch wel heel pittig was!
Heb je nog foto's gemaakt tijdens de week?

Ben verder natuurlijk ook enorm benieuwd naar je nieuwe zadel Haha!

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-03 12:15

ik vond het idd niets onderdoen voor een B cross, dus ik ga dan ook vol vertrouwen naar Wieringerwerf. Ik heb wel wat foto's gemaakt, maar de beste zijn dia's en de diascanner wil even niet Boos! Maar ze komen eraan.

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 12:17

Leuk dat het zo goed ging!
Volgens mij bedoelden ze met antwoord C: je been laten liggen waar die al lag en alleen je buitenbeen steviger aandrukken, maar dat is maar net hoe je het leest.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-03 12:21

essie79 schreef:
Leuk dat het zo goed ging!
Volgens mij bedoelden ze met antwoord C: je been laten liggen waar die al lag en alleen je buitenbeen steviger aandrukken, maar dat is maar net hoe je het leest.


ik heb de vraag niet meer letterlijk bij de hand, maar volgens mij sloegen alle antwoorden toch echt op het binnenbeen. Maar goed, twee fouten was ruim voldoende Haha!

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 12:25

Lielle"]
[quote="essie79 schreef:
Leuk dat het zo goed ging!
Volgens mij bedoelden ze met antwoord C: je been laten liggen waar die al lag en alleen je buitenbeen steviger aandrukken, maar dat is maar net hoe je het leest.


ik heb de vraag niet meer letterlijk bij de hand, maar volgens mij sloegen alle antwoorden toch echt op het binnenbeen. Maar goed, twee fouten was ruim voldoende Haha!
[/quote]

oh, ik las het dus ook niet goed Bloos!
Ach, 2 foutjes mag idd.

Amarie
Berichten: 1565
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 14:00

Leuk verslag, jammer van het springen, jullie waren inderdaad (in de ogen van een dressuurmuts) een beetje zoekende maar wat een wereldsprongen maakt die merrie. En ach de boog kan niet altijd gespannen staan het komt wel goed, gewoon volhouden (dat zeg ik en ik durf over een balkje nog net te draven). Ben benieuwd naar de foto's

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 23:25

Ik durf met zekerheid te zeggen dat het met springen in de ring ook allemaal wel voor elkaar komt *LOL*

Heb je je zaterdag niet bezeerd bij je val Verward
Ben benieuwd naar je nieuwe zadel en hoe je cross-debuut gaat. Wieringerwerf is zeker niet zwaarder dan Ede, alleen de waterpartij ruikt nog weleens een beetje en sommige paarden vinden dat wat eng Knipoog Maar ik verwacht van pablo weinig problemen

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-03 23:29

nee, wat beurse plekken op mijn schouders en een gekneusd ego Knipoog maar verder nergens last van. Foto's van het zadel staan op ITP bij de voetjes foto van Raimaer. Ik heb trouwens een heel leuke dia van jou in de kuil in Ermelo, moet alleen nog gescand worden.

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 23:39

Gelukkig dat je je niet al te erg bezeerd hebt Party!!

Ik ben benieuwd naar de dia Ik zie hem vanzelf wel
Zijn je foto's verder nog een beetje gelukt of weet je dat nog niet Verward

Zadel is mooi Kwijl

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-03 23:41

ja, Ermelo en Ede foto's zijn prachtig geworden. Ze komen zsm erop, maar ze moeten eerst nog gescand worden.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 00:32

leuk verslagje!! en fijn dat het zo goed ging!

ik ga volgende week naar ermelo!
eerst zondag brab kampioenchappen, dan 5 dagen ermelo en zaterdag wedstrijd arme querntin Tong uitsteken

heb je foto's uit ermelo?die kan je op cd rom krijgen he?ben wel benieuwd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 09:45

Leuk verslag
En super hoe het allemaal gaat.

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 10:09

Ik zou ook denken A en C. Het binnen been blijft tegen de singel. Sterker nog: in mijn examenboek van de ORUN instructeurscursus staat letterlijk "Beide benen drukken door naar de galop". Gemeen vraagje hoor.

Ga je ook naar Gorssel toe? Dat is op 14 september. Daar hebben ze ook een hele mooie B cros.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-03 11:41

nee, dan kan ik helaas niet. Ik ga naar Wieringerwerf, IJsselstein en Bathmen toe.

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 11:50

Ysselsteyn is ook een hele lichte b-cros. Heel fijn als je nog niet zoveel ervaring hebt.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 14:10

Hèhè, eindelijk tijd om bij te lezen. Zijn de beurse plekken op je schouders en op je ego inmiddels alweer weg? Knipoog

Je verslag van Ermelo en Ede klinkt heel goed, volgens mij hebben jullie de smaak wel te pakken! Hoop nog steeds dat het me gaat lukken om jullie in Bathmen aan te moedigen, ik wil jullie nu wel eens live in actie zien in de cross! Cool

JollyJumper

Berichten: 1325
Geregistreerd: 17-12-02
Woonplaats: Vortum Mullem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 19:14

He, tja, zo'n gekneusd ego ken ik ook Lachen. Jumper besloot laatst ook op het laatste moment dat ie geen zin in springen had... Maar bij mij was mijn gezicht bijpassend gekleurd na een landing op de staander.
Maar fijn dat het in de cross zo goed ging. Volgens mij heb jij nou ook de smaak te pakken van het crossen of niet, als ik zo die startlijst zie? Zodra ik mijn wp in het springen heb ga ik ook voor de officiele wedstrijd. Trouwens, als jij Marieke hebt gezien moet je mij/ ik jou ook wel haast gezien hebben want Marieke en ik moesten na elkaar starten.
Blij om te horen dat de cross niet onderdeed voor een echte B cross, want dan durf ik het best aan. Ik heb er welliswaar 12 minuten over gedaan maar dat kwam ook voornamelijk omdat ik eraf moest omdat ik mijn beugelriem verloor, en die kreeg ik er bijna niet meer aan, dat duurde eeuwig voor mijn gevoel.