Ahoy?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Ode

Berichten: 1537
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: velsen

Ahoy?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-08-03 09:39

Wie heeft er een paard met als vader/opa Ahoy? (gelderse hengst)
Ik wil graag weten hoe groot die paarden ongeveer zijn en wat ze al gepresteerd hebben.
Mijn veulen van 4,5 maand heeft als vader Ahoy.


BounceBabe

Berichten: 6664
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Horseland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 14:46

Hoi!!

Mijn vader heeft een ruin, zoon van Ahoy! Zijn moeder was Helena ook een tuigpaard. Ik heb een foto ergens liggen van ahoy, dus die zal ik nog even opzoeken. Maar met google, kan je zo wat plaatjes opspeuren:) Het grappige is! Plutus is een vos, terweil beiden ouders zwart waren. Dat is ook de reden dat ie zo goedkoop was. Echt heel apart. Plutus is alleen hartstikke sloom en lui, maar dat komt door gebrek aan training. Mijn pa heeft niet echt een pakkie aan, haha. Jammer dat ik geen foto van plutus op de pc had staan, anders stuurde ik die even!

Groetjes BounceBabe

p.s. plutus is nu 6 jaar d8 ik. Ruin van 164 hoog ongeveer. Bles, en 2 witte benen. Maar zijn pa en ma zijn toch echt zwart!!! Haha!! Echt vreemd maarja!

BounceBabe

Berichten: 6664
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Horseland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 14:48

BounceBabe schreef:
Hoi!!

Mijn vader heeft een ruin, zoon van Ahoy! Zijn moeder was Helena ook een tuigpaard. Ik heb een foto ergens liggen van ahoy, dus die zal ik nog even opzoeken. Maar met google, kan je zo wat plaatjes opspeuren:) Het grappige is! Plutus is een vos, terweil beiden ouders zwart waren. Dat is ook de reden dat ie zo goedkoop was. Echt heel apart. Plutus is alleen hartstikke sloom en lui, maar dat komt door gebrek aan training. Mijn pa heeft niet echt een pakkie aan, haha. Jammer dat ik geen foto van plutus op de pc had staan, anders stuurde ik die even!

Groetjes BounceBabe

p.s. plutus is nu 6 jaar d8 ik. Ruin van 164 hoog ongeveer. Bles, en 2 witte benen. Maar zijn pa en ma zijn toch echt zwart!!! Haha!! Echt vreemd maarja!


Plutus heeft wel eens wat menwedstrijden gelopen, en dat ging zeer goed! Dat vroeg je ook nog dus:D

Rocamor

Berichten: 10732
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 16:10

Een kennis van mij heeft een vos ruin van Ahoy*Monarch gereden. Zij is er Z1 mee geworden, daarna is ie verkocht naar Amerika. Dit paard zal ongeveer 1.67 m zijn geweest.

Zelf heeft ze een voskleurige Ahoy*Wouter ruin. Ook hier rijdt ze nu Z1 mee. Hij is geloof ik ongeveer 1.70 m.

Eerstgenoemd paard was echt superbraaf. Wilde dolgraag voor je werken. Echt een topper. Die tweede is wat lastiger. Hij is niet gemeen hoor, maar is zeker geen sul. Het is meer een enthousiaste aansteller.

Over het algemeen staan Ahoy's wel bekend om hun betrouwbare karakter, maar ja, ze krijgen natuurlijk ook nog wat mee van mams.

Rockes <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 19:03


Cute

Berichten: 2659
Geregistreerd: 08-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 20:31

Ik heb ook een ahoy x monarch gehad.
Een zwarte ruin van ongeveer 1,70. Ik reed alleen recreatief het hem, van karakter echt een super dier, kon je een kanon naast afschieten zonder dat hij opkeek. Hij was wel liever lui dan moe.

Ode

Berichten: 1537
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: velsen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-08-03 20:58

BounceBabe schreef:
Hoi!!

Mijn vader heeft een ruin, zoon van Ahoy! Zijn moeder was Helena ook een tuigpaard. Ik heb een foto ergens liggen van ahoy, dus die zal ik nog even opzoeken. Maar met google, kan je zo wat plaatjes opspeuren:) Het grappige is! Plutus is een vos, terweil beiden ouders zwart waren. Dat is ook de reden dat ie zo goedkoop was. Echt heel apart. Plutus is alleen hartstikke sloom en lui, maar dat komt door gebrek aan training. Mijn pa heeft niet echt een pakkie aan, haha. Jammer dat ik geen foto van plutus op de pc had staan, anders stuurde ik die even!

Groetjes BounceBabe

p.s. plutus is nu 6 jaar d8 ik. Ruin van 164 hoog ongeveer. Bles, en 2 witte benen. Maar zijn pa en ma zijn toch echt zwart!!! Haha!! Echt vreemd maarja!


Wat grappig.
Mijn veulen is ook een vos van 2 zwarte ouders.
Ik wil graag een foto van Plutus zien.
Lijkt me leuk zeg!!

Bedankt voor de reacties.

Groetjes Diana

Ode

Berichten: 1537
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: velsen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-08-03 21:00

Ik heb een Ahoy x Waterman

Je bent wat je diepe, bezielende wens is en zoals je wens is, zal je wil zijn.
Zoals je wil is, zullen je daden zijn en zoals je daden zijn, zal je lot zijn.

recreatie +2

BounceBabe

Berichten: 6664
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Horseland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 23:11

odje"]
[quote="BounceBabe schreef:
Hoi!!

Mijn vader heeft een ruin, zoon van Ahoy! Zijn moeder was Helena ook een tuigpaard. Ik heb een foto ergens liggen van ahoy, dus die zal ik nog even opzoeken. Maar met google, kan je zo wat plaatjes opspeuren:) Het grappige is! Plutus is een vos, terweil beiden ouders zwart waren. Dat is ook de reden dat ie zo goedkoop was. Echt heel apart. Plutus is alleen hartstikke sloom en lui, maar dat komt door gebrek aan training. Mijn pa heeft niet echt een pakkie aan, haha. Jammer dat ik geen foto van plutus op de pc had staan, anders stuurde ik die even!

Groetjes BounceBabe

p.s. plutus is nu 6 jaar d8 ik. Ruin van 164 hoog ongeveer. Bles, en 2 witte benen. Maar zijn pa en ma zijn toch echt zwart!!! Haha!! Echt vreemd maarja!


Wat grappig.
Mijn veulen is ook een vos van 2 zwarte ouders.
Ik wil graag een foto van Plutus zien.
Lijkt me leuk zeg!!

Bedankt voor de reacties.

Groetjes Diana
[/quote]

Dan zal ik morgen even een foto inscannen:) En stuur ik hem jou, want ik moet nog ff leren hoe dat werkt om hem zichtbaar te krijgen op bokt haha! Wel geinug he? Dat uit 2 zwarte ouders een vos uitkomt! Plutus is trouwens ook liever lui dan moe! Dat is ook de reden dat ik hem vroeger nooit voorwaarts kreeg haha. Ik met mijn spillebeentjes:) En als ik er nu op zit dan moet ie werken hoor haha!

Nou spreek je wel weer:) Doegg kussies BounceBabe

Ode

Berichten: 1537
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: velsen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-08-03 09:40

Sorry een Ahoy x Farao.

Ja gaaf!!
Foto's!!!

Ik ben erg benieuwt Haha!

Groetjes Diana

Je bent wat je diepe, bezielende wens is en zoals je wens is, zal je wil zijn.
Zoals je wil is, zullen je daden zijn en zoals je daden zijn, zal je lot zijn.

recreatie +2

BounceBabe

Berichten: 6664
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Horseland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 10:33

odje schreef:
Sorry een Ahoy x Farao.

Ja gaaf!!
Foto's!!!

Ik ben erg benieuwt Haha!

Groetjes Diana


haha ik ook of ik de boel kan inscannen:D En of ik die foto kan opsporen:) JE ziet het wel wanneer ik een foto heb ! Probeer vandaag ff mijn broer aan de kraag te pakken Haha! Groetjes

Cittemee
Berichten: 299
Geregistreerd: 31-07-03
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 09:54

Hai! die Thaviera (ahoy x Wilhelmus)http://home.iae.nl/users/hvlijsse/nederlands/00003660.html
Is dus van ons, en zo lui als zand (was haar moeder ook)hahahaha maargoed die was als veulentje erg ziek en is nu in en in spoiled Schijnheilig ze is wel heel slim en zooo braaf mijn stiefdochtertje van zes zat er al op toen de merrie 2 jaar was.
Ze is niet groot 1.60 denk ik, maar dat kan ook komen omdat ze dus die hersenvlies ontsteking heet gehad toen ze nog een mini veulentje was ze is zwart met bles en twee witte benen, ze is pas beleerd voor de kar en nu rijd er een meisje op onder het zadel ja je moet haar achter d'r kont aanzitten maar dan gaat ze wel voor je ook!

We hebben ook een anderhalf jarige bruine van Ahoy x heineken en das ook zo'n lief dier maar die wordt wel iets groter verwachten we hoor zo 1.67 ofzo, een hengst maar een hele lieve sul OK dan!

Those we loved but lost
are no longer where they were
but are always where we are.

Ode

Berichten: 1537
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: velsen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-08-03 08:17

Ik ben zo benieuwd naar hoe mijn veulen later wordt Haha!.
Hij is nu erg rustig maar dat komt denk ik door het warme weer en omdat hij dag en nacht buiten staat.
We kunnen hem met moeite een rondje laten rennen.
Dan moet ik er echt met een halster touw,al zwaaiend, achter aan rennen.
Maar als ik stop met rennen gaat hij ook meteen op de rem.

Je bent wat je diepe, bezielende wens is en zoals je wens is, zal je wil zijn.
Zoals je wil is, zullen je daden zijn en zoals je daden zijn, zal je lot zijn.

recreatie +2


Cittemee
Berichten: 299
Geregistreerd: 31-07-03
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 11:19

Hahahaha die van ons ook, ik kan alleen 1 tip geven heel streng zijn het is mischien in het begin niet leuk maar soms moeten ze er doorheen!
En het is later ook vervelend als je bv. met paard en wagen (in ons geval) achter naar het land rijd en net als je terug wil keren gaat je paard op de grond liggen met een kop van bekijk het maar.....zie je het voor je ? wij uitspannen en het paard overeind sjouwen en we konden gaan lopen Huilen paard aan de hand en de wagen zelf trekkend naar huis Bloos

Those we loved but lost
are no longer where they were
but are always where we are.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot, HarmanyL, Mizsz_Kitty, Poekkie, rocky_1995, Talindos en 60 bezoekers