ervaring met behandeling KISSING SPINE

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
briallen

Berichten: 149
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: omgeving rotterdam

ervaring met behandeling KISSING SPINE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-08-03 22:03

Wie van jullie heeft ervaring met herstelproces van een paard met Kissing Spine?

Het paard van mijn vriendin is afgelopen week ingespoten in de rug op diverse plaatsen met name op de plaats waar het zadel ligt.

De veearts is hoopvol. Onder goede begeleiding en training na een rustperiode zou haar paard weer kunnen genezen.

Kan iemand vertellen hoe veel tijd dat ongeveer neemt?
Kan zo´n paard nog hoog ingesteld worden of alleen nog maar lang en laag gereden worden?
Hoe groot is de kans dat het terug komt?

We hoeven dus niet te weten wat kissing spine is maar zijn erg benieuwd naar jullie ervaringen!

Bedankt voor jullie reactie,

Briallen



Odin

Berichten: 2503
Geregistreerd: 26-04-03
Woonplaats: Haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 10:22

Mijn paard is ruim een jaar geleden ook behandeld aan kissing spines. Bij hem zaten ze achter het zadel, ter hoogte van zijn lendenen. Hij is hierop ook ingespoten, en heeft 3 keer een behandeling met manuele therapie gehad. In totaal ben ik zo'n 1,5 a 2 maanden met hem aan het behandelen geweest voordat hij weer helemaal in de running was. Ik moest hem tijdens het herstel eerst alleen longeren, later mocht ik er ook op en moest ik tijdens het rijden zoveel mogelijk in de verlichte zit rijden. Hij mocht toen niet opgericht gereden worden.

Momenteel heeft hij helemaal geen last meer van zijn rug, en heb ik er veel vertrouwen in dat hij geen last meer van kissing spines zal krijgen.

Bij Odin hebben de kissing spines waarschijnlijk in verband gestaan met een halsprobleem waar we een half jaar na het constateren van de kissing spines pas achter zijn gekomen. Zo lang zijn hals goed blijft zal zijn rug hem waarschijnlijk niet opspelen, en natuurlijk andersom ook.

Heel veel succes met het behandelen en het zal best wel goed komen. Wees er wel snel bij als je met rijden eventueel problemen krijgt, dan kan er op tijd iets aan gedaan worden. Ik heb van dit alles wel geleerd naar mijn gevoel te luisteren, en signalen van mijn paard op te vangen als hij niet lekker in zijn vel zit. Achteraf had ik er eerder bij kunnen zijn, maar dat besef je je helaas bijna altijd te laat...

27-10-13: Weer eens wat rijfoto's: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=198&t=1748038
Romanov (Rubin Royal x Ramino x Weltmeister [OLD]): M2 + 6 dressuur

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bianca_v_s, Ellen_ov, Nienkje_H, noordje en 122 bezoekers