dravers

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
dravermoos
Berichten: 50
Geregistreerd: 10-08-03
Woonplaats: dronten

dravers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-03 19:50

hoi
ik heb een draaver en die heb ik ge kocht hij is van af de renbaan ge komen en ik heb hem als rijpaard gekocht Cool maar dat is niet zo makkelijk om hem onder het zadel rustig Extreme duivel te houden hij wil het lieft hart hart en nog eends hart maar nu gaat de stap Rock-on, dudes! goed de draf ook *LOL* wel redelijk maar de galop niet weet iemand wat ik daar aan kan doenom hem wel rustig te krijgen ik hoop dat iemand een metode heeft ik ga maandag weer voor het eerst naar les *LOL* met hem en waar schijnlijk gaat het dan al weer een stuk beter ~~}> en dan hoop ik ook dat hij dan wil gaan springen wand draf dan wil hij wel maar uit galop hart en springt dan vlak en onbeheerst maar als iemand weet wat ik daar aan kan doen grag wand alen hulp is welkom OK dan!

beppe
Berichten: 46
Geregistreerd: 06-10-02
Woonplaats: fryslan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-03 21:58

hallo ik heb een halve draver maar toen ik die kocht kon hij ook niets anders dan hard. en dan het hoofd om hoog en gaan ik heb hem toen een paar weken met de thiedeman gereden zodat hij zijn rug moest gebruiken en niet hard weg kon dit heeft goed geholpen rij nu M2 met hem en zo als ze zeggen de aan houder wint doei

Rivendell

Berichten: 6818
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-03 22:09

Let aub eens op je manier van schrijven. Dit is wat irritant lezen.

inka

Berichten: 937
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Bemmel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-03 22:23

[b]GEDULD HEBBEN EN OEFENEN. Haha!
Ik heb zelf ook een draver die wel al onder het zadel was gereden, maar ook nog niks kon als hard.
Ik rij heeeeel veel overgangen met haar en tempo wisselingen zodat ze leert reageren op mijn hulpen. Zo kan ik haar tempo dus goed onder conrole houden. Ook heel veel figuren rijden.
Begin rustig met rijden ik doe eerst 20 minuten oefeningen in de stap om haar lekker los te krijgen. Dan ga ik over in de draf, maar met een ontspannen teugel zodat ze op haar eigen benen moet lopen.
Als je de teugels telkens heel gespannen houdt dan ondersteun je het paard en kan hij lekker hard. Het is beter om als het nodig is een ophouding te maken. Dit is in het begin moeilijk omdat je het gevoel hebt dat je geen controle hebt, maar het paard moet eerst leren op eigen benen lopen.
Als het paard dit in stap en draf allemaal goed kan dan kun je een keer aan galop gaan denken.
Ik doe ook wel eens als ik klaar ben met rijden haar in galop aan laten springen en dan met een losse teugel rond laten lopen. Haar onder het galopperen flink belonen!!!!
Ik zou niet naar allerlei hulpmiddelen gaan grijpen, maar gedult hebben en veel oefenen dan komt alles vanzelf.
Het is een hele omschakeling voor zo'n dier dus is het belangrijk om niks te overhaasten.
Succes. Tong uitsteken

dravermoos
Berichten: 50
Geregistreerd: 10-08-03
Woonplaats: dronten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-03 00:03

ik weet dat ik op mijn schrijfen moet leten maar ik heb dislektie dus kan ik het niet zo goed als allen anderen .

lovebonney

Berichten: 1862
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 11:21

nou bij ons op stal rijd er ook weleens een draver.die ging ook in het begin heel hard en alles.nu kan hij galopperen en springen alles gaat nu eigenlijk vrij goed.ik weet eigenlijk niet goed hoe zij hdat voor elkaar heeft gekregen.misschien kan je haar pb en.ze zit niet vaak op bokt hoor.iets van jamic`d ofzo.sucses met het vinden van de oplossing!

veer

Berichten: 1520
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 16:34

heb je nou een draver of een renpaard --> ik heb een draaver en die heb ik ge kocht hij is van af de renbaan ge komen. Dravers komen niet van de renbaan

beppe
Berichten: 46
Geregistreerd: 06-10-02
Woonplaats: fryslan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 21:15

hallo mag ik even nog reageren melanie5 als het je niet aan staat moet je het niet lezen niet iedereen kan zo goed met de computer overweg.doei

dravermoos
Berichten: 50
Geregistreerd: 10-08-03
Woonplaats: dronten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-03 22:07

hij kompt van af de draf baan

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 22:50

Hallo dravermoos,

Ik heb jaren geleden ook een draver gehad en met de meeste is het wel het zelfde, meestal problemen met de galop.
Daarvoor heb ik bijgereden op een draver en die had het zelfde probleem.
Gewoon lekker gaan lessen met je paard en vooral veel geduld hebben, niets overhaasten en veel overgangen rijden.
Bij de mijne heeft het een jaar geduurt voor hij een beetje normaal kon galloperen, ging toen nog steeds niet goed hoor maar het leek er een beetje op, veel geduld hebben dus.

Over je dyslectie (ik weet niet eens of je dat zo schrijft) Er zijn Bokkers die nogal grof uit de hoek kunnen komen, denk maar zo, ach, ze weten niet beter en bedoelen het vast niet zo.
Wij weten het nu maar mensen die je nog niet kennen zullen misschien vreemd staan te kijken dus misschien kan je het in je onderschrift zetten, dan kunnen Bokkers er een beetje rekening mee houden. Er zijn nl. types hier die erg gesteld zijn op de Nederlandse taal en wensen dat iedereen perfect schrijft, ookal kan je er niets aan doen........maar wij weten het nu in ieder geval dus kunnen er rekening mee houden

Snoevie

Berichten: 18203
Geregistreerd: 13-07-03
Woonplaats: Westwoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 08:44

wat leuk dat je een draver hebt!
mijn lievelingspaard is een draver,en in het begin wilde die ook alleen maar keihard gaan.maar als je gewoon een tijdje lekker met m rijdt,gaat het vanzelf echt beter.hij is nu 1 1/2 jaar verder(oke dat is wel lang)maar na een paar maanden in de lessen rijden of voor jezelf natuurlijk,gaat het echt beter.hij is nu erg braaf,heeft wel af en toe de neiging om een sprintje te trekken,maar dat blijft er wel inzitten.geduld is het belangrijkst!
heel veel plezier en succes OK dan!

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 09:37

Leuk joh, hoe heet hij/zij.
Waar Marilyn stond heb ik vele dravers gezien en gereden.
Wat de meeste al zeide, heb veel geduld.

Veel plezier met je dravertje

Zon_en_Maan
Berichten: 12
Geregistreerd: 03-11-02
Woonplaats: Mechelen, Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 17:50

Hoi!
Tof dat je je ermee wil bezighouden. Dravers als gewone rijpaarden worden nog lang niet altijd geaccepteerd, maar zijn nog te jong om niets meer mee te doen!
De mijne was ook draver. Ik weet zelfs zijn leeftijd niet exact (10-12j nu). Hij kon niet galoperen, als ik hem dan toch eens in galop kreeg onder het zadel, werd ik er door de snelheid gewoon afgeslingerd Haha! tegen de muur, met gekneusde ribben als gevolg. Bovendien was hij al langere tijd niet gewerkt en daardoor erg zwak.
Hij heeft lang met zijn neus redelijk hoog gelopen, en daarvoor kan ik ook maar meegaan met de rest van geduld en eerder lange dan korte teugels, en heel eventueel met een hulpteugel, als je zeker bent dat je het niet verkeerd doet. Voor de galop heb ik een andere weg gekozen.
Eerst rijden in stap en draf, veel oefeningen zoals hierboven omschreven, daarna afstappen en de longe eraan. Aan de longe kon hij zijn evenwicht dan zelf zoeken in de galop. Die was natuurlijk eerst nog erg snel, maar begon redelijk snel te beteren. Dan ben ik er blijven opzitten, heb ik iemand anders gevraagd de longe vast te houden... en het enige dat ik deed, was meevolgen in de galop en hem weer de kans geven zijn evenwicht te zoeken met mij erbij. Dat ging snel ook al weer beter, dan heb ik iemand gevraagd om gewoon in het midden te blijven staan, zonder longe. En ook dat was niet lang nodig.
Wel heeft het langer geduurd vooraleer ie rechtdoor kon galoperen. Het leek alsof hij het niet durfde, viel terug in draf. Het beste was om de volte te verplaatsen. Dus een heel klein stukje rechtdoor en terug volte.
En natuurlijk erg veel belonen. Vele dravers hebben geleerd dat galoperen niet mag... en nu "moet" het ineens wel...
Mijn paard galopeerde niet eens op de wei, en toen ie dat de eerste keer wel deed, was ik in de wolken. Intussen ben ik weeral in de wolken, omdat hij op de wei vliegende galopwissels deed, en dat nu onder een crossgalopje op wandeling ook al doet.
En sinds kort begint hij ook op de juiste manier te verruimen: niet enkel stuwen en "sneller", maar dragen en grotere passen... (had ik nooit van hem verwacht!)
Deze zomer gaan we elke keer op wedstrijd, het is nog maar de laagste proef... maar we zitten (behalve één keer) altijd bij de tien eersten en hebben zelfs al een tweede plaats behaald. De meeste mensen zien het niet meer dat het draver (geweest) is, en zijn galop is super. Mijn lesgever is vol bewondering, dat ie zo een mooie drietakt en opwaarste galop heeft.
Springen doen we niet erg vaak. Wel verleden zomer. En hij had erg veel plezier in een parcours van 80cm helemaal in galop.
Zoals al gezegd vooral geduld gaat je helpen! En je zal er zeker erg veel van leren!
En je ziet: zo'n lang verhaal: omdat ik erg fier ben op mijn "dressuur"dravertje Bloos
Je mag me gerust pb'en als je vragen hebt.
Veel success!!

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 18:19

ik heb ook een draver. In het begin (3 jaar geleden) kon ze ook niet fatsoenlijk draven en galoperen. Daardoor ben ik heel bang geworden en durfde amper te draven. Galop al helemaal niet, dat was ook wel gewoon gevaarlijk. Iedereen vroeg zich af wat ik met zo'n paardje moest (ze is getraumatiseerd door de koersen waarschijnlijk.)
Toen ik erachter was dat het een draver was, was iig de oorzaak gevonden. Dus niet dat het een vals paard was, alles behalve dat. Toen is het langzaamaan steeds beter gegaan. Ik was niet meer bang en we vertrouwden elkaar.
Toen waren we zover dat we in de bak konden galoperen (rijd eigelijk nooit geen dressuur meer Bloos!) en dan ging het ook goed. Rustig en nageeflijk soms zelfs.
Buiten nog steeds niet, ik rendraafde Haha! supergaaf, maar ben heel blij dat het toch wel gaat nu. Ze heeft nou dus eigelijk 4 gangen Haha!
De eerste keer dat ze buiten galopeerde was best wel speciaal Verdrietig *snif*
Het vertrouwen is nu 100% en we zijn nu met nh bezig om die band nog groter te maken.
Met rijkunsten heeft het blijkbaar niet veel te maken, ik rijd namelijk nog steeds voor geen meter *LOL* Gewoon aan het vertrouwen werken en veel oefenen.
Je paard meot doorkrijgen dat ie geen straf/klappen krijgt als ie in galop gaat.
heel veel succes!

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 17:47

Baduh komt dan wel écht van de renbaan (een galopeer-peerd) maar ik weet wel wat; veel figuren rijden, vooral voltes. Dat is iets nieuws voor hem en het remt ook zijn snelheid af. Bovendien gaat ie ook andere spieren ontwikkelen, en dan zal je zien dat hij soepeler word en het galoperen vanzelf ook beter gaat.

dravermoos
Berichten: 50
Geregistreerd: 10-08-03
Woonplaats: dronten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-03 18:43

ja het gaat al veel beter ik ga nu ook naar les en dat gaat erg goed en hij galopeert al lang niet meer zo hard dat ik er af val ik ben er nog nooit af gevallen ik heb ook al meer dravers ge had maar dat duuden ook minstens een jaar voor je er wat mee kon maar met dezen gaat alens al veel sneller hij wil graag galopeeren en hard werken dus ik denk dat het wel goed gaat nu !