* weer hoesten na week stoppen met Ventipulmin

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
joyce B

Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-01 15:30

Mijn pony is dus een tijdje aan de ventipulmin geweest op recept van de dierenarts 1 keer per dag en dan een langere periode, maar nu ben ik gestopt omdat het heel goed ging en het warme stoffige weer voorbij was, en hij begint weer te hoesten. De fles is nog niet leeg, en die had ik leeg moeten maken, maar ik had gehoord dat het niet zulk gezond spul is, dus dacht ik als het niet meer nodig is, kan ik beter weer stoppen. Zal ik nu eerst de fles opgebruiken of zal ik eerst de veearts er weer bij halen?

Ook sta ik sinds 3 dagen op een nieuwe stal waar wordt uitgemest door de eigenaar, maar ik vind het er minder fris dan in mijn oude stal die ik zelf altijd goed schoon hield ivm mijn eigen astma/cara (amoniak en stof maken mij benauwd). Ook de binnenbak vond ik wat benauwd, hier hoestte mijn pony dan ook en ik ook toen ik weer buiten kwam. Een vriend van mij geloofde me niet. Hij zei: Er is pas gesproeid, het is er niet stoffig, maar het sloeg mij op mijn longen!
Ze hebben ook geen buitenboxen.
En ik vind het moeilijk om ze nu al lastig te vallen omdat ik er nog maar net sta! Wat moet ik!


gillian

Berichten: 4394
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Haarsteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-01 16:03

niet zo slim om een kuur van de veearts niet af te maken.
zo heb je kans dat ze resistent wordt voor het medicijn(niet na 1 keer)
ik zou toch nog een keer de veearts erbij halen en het verhaal uitleggen aan hem.
btw welke ventipulmin heb je gehad: poeder met of zonder antibiotica of de siroop??

en wat die dompige muffe stal betreft zou ik toch een keer naar de stalhouder stappen.
hem het hele verhaal uitleggen van jou astma en van je pony's hoestprobleem.
als ie het probleem dan uiteindelijk toch niet kan oplossen zou ik toch maar weer op zoek gaan naar een andere stal die er frisser ruikt, waar ze evt buitenstallen hebben ed.
jou en je pony's gezondheid gaat tenslotte voor alles nietwaar??
iig veel succes ermee
gillian

Superblij met m'n nieuwe Remedio zadel!!
Kijk hier voor een foto!!

joyce B

Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-01 16:44

Op de verpakking stond dat als je het 2x per dag gebruikt je het maximaal 10 dagen mag gebruiken, ik heb het met 1 keer per dag ongeveer 2 weken gebruikt, het was siroop...

Odi
Berichten: 1211
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Montferland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-01 16:57

Soms is de verkoudheid (vastzittend slijm) zo hardnekkig dat 1 kuur Ventipulmin niet voldoende is. Toch de dierenarst nog maar een keer naar de luchtwegen laten luisteren.

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-01 19:27

ik heb het met queen ook als ze ventipulimin krijgt gaat het eventjes goed maar zodra het gestopt is komt het weer trug... ik besteed er daarom ook geen geld meer aan.... queen is imuun geworden voor ventipulmin en aangezien queen bronchitis heeft..... de DA zei zelf dat er weinig nog aan te doen is... gewoon heel erg oppassen met stof... niet opstrooien met pony in de stal enz... en ik moet zeggen dat ze nou nog maar af en toe hoest alleen met regenachtig weer....

greetzzz ingrid

Love the life that you live, live the life that you love


Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-01 10:12

Uit je verhaal blijkt dat je pony eerder allergisch is dat verkouden lijkt me. Ik heb zelf een dampig paardje, begon ook te stuntelen, verkouden>ventipulmin, sputolysin het hele scala aan dat soort producten heeft hij gehad. Beter is hij er niet van geworden, alleen maar slechter als ik heel eerlijk ben. Volgens mij zetten middelen als ventipulimin en sputolysin de bronchien in de longer meer open waardoor je paardje nog heftiger gaat reageren op het stof/ammoniak waar hij blijkbaar allergisch voor is...
Tja, buitenlucht doet echt wonderen. Als die van mij veel binnen moet staat (buitenbox) zorg ik altijd dat ik een voorraadje Respiraze heb van de paardendrogist...

joyce B

Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-01 14:22

Ik was zo verdrietig gisteren dat ik met tranen in mijn ogen stond, de eigenaar kwam bij me staan en hij bood aan om m'n pony in elk geval 's ochtends in de paddock te zetten, de vrouw van de eigenaar heeft ook met me gevraagd en we hebben het gehad over de natte stal. Misschien gaat hij op zaagsel. Daarnaast denk ik dat ik met hem naar een kliniek of een holistisch dierenarts (Erik Laarakkers?) ga, om te proberen er achter te komen waar hij zo op reageert. Hij heeft namelijk ook zomereczeem en reageert heel sterk op insectenbeten. Bij mooi weer komt hij soms hijgend uit het land. Bang voor een geheel allergisch paardje...
Een vriend zei dat ik het eerst even een weekje moest aankijken omdat hij ook veel stress heeft gehad door de verhuizingen met vakantie en een nieuwe stal, en dan inderdaad doorpakken...

Ik heb veel paarden last van hun longen zien krijgen, en ben bang voor het steeds erger worden. Iedereen zegt nu nog dat het wel meevalt, en dat hij er zo gezond uit ziet...

Denk dat iets als respiraze misschien wel beter is dan die ventipulmin...

Balte

Berichten: 3549
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-01 17:09

Als je paardje zo reageert, duidt dat volgens mij duidelijk op een stofallergie. Ventipulmin zorgt dat de allergie tijdelijk weggaat maar eens je stopt komt ze natuurlijk terug. Tenzij je maatregelen neemt om het stalklimaat aan te passen. Dwz zo veel mogelijk frisse lucht, geen hooi (best is kuilgras of natgemaakt hooi) en geen stro (zaagsel, vlas, ...). Als je dat allemaal doet, zal hij in de bak waarschijnlijk minder last hebben van het stof.

groetjes

Anja

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-01 13:03

Inderdaad, het kan bijna niet missen of je paardje is allergisch. Sinds ik een paard heb wat allergisch is ben ik een expert geworden Haha!
Mijn paard heeft echt alles gehad, zowel de harde medicijnen (ventipulmin etc.) als homeophatische. En de dierenarts maar, ja hij moet buiten staan. Mijn paard staat altijd buiten, behalve nu en in de winter, dan gaat die s'avonds op stal. Maar overdag staat die gewoon buiten en mijn paard bleef hoesten. Sinds dit jaar ben ik weer een nieuw middeltje gaan proberen via m'n DA. Homeophatisch, had er absoluut geen vertrouwen in maar het werkte. Voor het eerst sinds 3 jaar was mijn paard hoestvrij. Het heet allergicur van simicur. Inmiddels ben ik gestopt en heb hem 1 keer horen hoesten. Hopen dat het niet verergerd. Je zou dit middel kunnen proberen maar even je DA waarschuwen is altijd handig!
Succes ermee!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bronsveen, lovelucydan, maxie, Melzazu, nadcha, nienmoon, Sjors050 en 32 bezoekers