onze hond is half uur geleden doodgemaakt :(

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 20:56

Mexx2 schreef:
ik las doodgemaakt:ik dacht gelijk door derden,op een gemene manier,maar je bedoeld ingeslapen?!(dat klinkt toch wat respectvoller)
maar desalniettemin, veel sterkte!


ja k wordt t ook al zo gek klinken. Nou veel sterkte dan maar ermee, misschien weer een nieuwe hond kopen? Dan is het in ieder geval niet zo leeg meer in huis Lachen

Claatje
Berichten: 83
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 21:19

Heel veel sterkte ermee

ingeo
Berichten: 2137
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: lokeren,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 21:32

Sting schreef:
Doe es niet zo gek ingeo, ok, ze doet dan misschien een beetje vreemd maar wat zou jij doen als je hond, ook al vind je hem niet perfect, een spuitje zou krijgen. Iedereen verwerkt het verdriet op zn eigen manier laten we maar zeggen.

Sterkte, die hond ziet er heel mooi uit, heeft vast een heel goed leventje gehad!


ja, sorry sting, ik ben normaal de laatste die iemands dierenverdriet, in wat voor versie ook, niet aux sérieux neemt. maar lees eerst eens de discussie onder het item 'puppy' (nu op p.5) op 'éénmaal, andermaal', en dan kan je mijn reaktie waarschijnlijk al veel beter plaatsen. dan dacht ik, voor de eerste keer hier op bokt: neen, dit kàn niet....!

happyjoyce

Berichten: 4495
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Stuifzand

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 22:02

Sterkte ermee.

Krieltje

Berichten: 2992
Geregistreerd: 26-01-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 22:53

Ik weet hoe erg t is een hondje te moeten missen Boos! veel sterkte ermee...

XxSwEeTy
Berichten: 1284
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-03 08:47

heyhey jullie hoeven niet allemaal van die rare opmerkingen te plaatsen.
ingeo, wat is er mis mee met mijn advertentie van puppyd an, het is heel leeg in huis, en bij ons nieuwe huis wil ik wel weer een hondje thuis maar dan een kleintje een jack russel ofzo, dara is toch niks mis mee ofwel dan?! enneh nee de hond ziet er ook niet ziek uit van de buitenkant, maar wel van de binnenkant, en je kan er zo niet inkijken dus dan moet je niet gaan oordelen met van die rare reacties.

ingeo
Berichten: 2137
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: lokeren,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 10:23

neen, met een nieuwe pup is helemaal niets mis, integendeel, maar dat ie vooral goedkoop moet zijn, en dat het ook niet uitmaakt of hij bij een broodfokker vandaan komt als de prijs maar goed is, dáár vind ik nou wel vanalles mis mee. sorry, maar zo kijk ik niet tegen een hond aan.

XxSwEeTy
Berichten: 1284
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-03 10:56

wat is er mis mee dan dat ik een goedkoop pupje vraag, en broodfokkers ben ik ook niet in thuis dus ik weet niet wat ze bedoelen, ik dacht dat het niet zo erg was. maar die pupjes kan je mischien wel goed tehuis bieden toch? zo kijk je niet tegen een hond aan dus, maard ie puppy's verdienen toch een goed leven!

ingeo
Berichten: 2137
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: lokeren,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 11:46

XxSwEeTy schreef:
wat is er mis mee dan dat ik een goedkoop pupje vraag, en broodfokkers ben ik ook niet in thuis dus ik weet niet wat ze bedoelen, ik dacht dat het niet zo erg was. maar die pupjes kan je mischien wel goed tehuis bieden toch? zo kijk je niet tegen een hond aan dus, maard ie puppy's verdienen toch een goed leven!


weet je wat? als je iets met dieren wil, verdiep je er dan juist eerst eens wèl in. dan kom je misschien nog heel wat aan de weet. zoals het feit dat juist jouw redenering die 'broodfok-machine' in stand houdt. en nog een héleboel andere zaken.

XxSwEeTy
Berichten: 1284
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-03 11:54

maar broodfokkers zijn dat mensen net als wij, die een keer een nestje fokken bij hun hond dan? dat wete ik toch niet, dus waarom zou je daar zo achterlijk op reageren

AltijdLente
Berichten: 688
Geregistreerd: 22-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 11:59

ik denk dat er gewoon bedoeld wordt dat je niet zomaar een hond aanschaft. fokkers hebben regels waar ze zich aan moeten houden die ook betrekking hebben op de gezondheid van de dieren. tuurlijk kun je een hondje bijvoorbeeld uit een nestje van de buren nemen maar daarmee stimuleer je het alleen maar meer dat mensen maar gewoon gaan fokken zonder na te denken.
zo kunnen er allerlei ziektes en afwijkingen onstaan wat mensen niet weten als de hondjes nog klein zijn maar wat later een en al drama wordt. dat is natuurlijk niet altijd zo en perfecte fokkers kunnen ook een foutje maken maar goed je begrijpt wel wat ik bedoel..
wij hebben onze hond ook van een fokker en dat zal ik later ook doen.

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 12:12

XxSwEeTy schreef:
maar broodfokkers zijn dat mensen net als wij, die een keer een nestje fokken bij hun hond dan? dat wete ik toch niet, dus waarom zou je daar zo achterlijk op reageren


euh volgens mij heb je een fout beeld van broodfokkers...
die hondjes zitten allemaal in hokjes en de helft daarvan is ziek. Dat is niet zomaar een buurman met een nestje hoor.
Ik heb ooit eens een reportage op tv gezien en terplekke besloten dat ik er dan (als ik ooit een hond koop) eentje wil die niet van een broodfokker afkomt ook al is ie dan wat duurder...

AltijdLente
Berichten: 688
Geregistreerd: 22-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 12:18

wat voor rol speelt geld?je wilt een hond of niet..je wilt m gezond hebben of niet. dat is dus geld neerleggen of niet. en als je m echt graag wilt denk je daar niet over na. dat is mijn mening. verder weet ik niks van die 'broodfokkers' af want daar hebben wij ons nooit mee bezig gehouden. altijd van de fokker gehaald en dat zullen we ook altijd doen.

ingeo
Berichten: 2137
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: lokeren,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 12:40

xtostarlight"]
[quote="XxSwEeTy schreef:
maar broodfokkers zijn dat mensen net als wij, die een keer een nestje fokken bij hun hond dan? dat wete ik toch niet, dus waarom zou je daar zo achterlijk op reageren


euh volgens mij heb je een fout beeld van broodfokkers...
die hondjes zitten allemaal in hokjes en de helft daarvan is ziek. Dat is niet zomaar een buurman met een nestje hoor.
Ik heb ooit eens een reportage op tv gezien en terplekke besloten dat ik er dan (als ik ooit een hond koop) eentje wil die niet van een broodfokker afkomt ook al is ie dan wat duurder...
[/quote]

kijk, dat bedoel ik dan met je er wel in te verdiepen.

Essie

Berichten: 1785
Geregistreerd: 25-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 14:21

Ik wil even reageren op het punt van, de hond ziet er niet ziek uit... Wij hebben een hondje van 18 jaar... Als we haar op de foto zouden zetten zou iedereen zeggen... beetje grijs en als je naar de ogen kijkt zou je zeggen misschien ook een beetje blind, maar echt ziek... nee.... Van een foto kan je niet beoordelen of een hond ziek is of pijn heeft. ons hondje is dus al heel oud en al een aantal jaar incontinent.... We weten allemaal thuis dat het niet langer kan en ik ben er ook tegen om een hondje in te laten slapen aleen omdat ze incontinent is (dat doe je met mensen ook niet) maar ik zie wel in dat het op een gegeven moment niet maar gaat... (endat is niet op een foto te zien) dus ik denk niet dat wij daar over kunnen oordelen...

Verder wil ik je toch sterkte toe wensen. Je zei zelf dat je niet echt stapel gek was op de hand, maar dat je hem toch wel mist (bijvoorbeeld als je thuis komt) Dat soort besef komt meestal later... sterkte in ieder geval

Ilsuhhh

Berichten: 327
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 14:48

Ga ervan uit dat je ouders een weloverwogen besluit hebben genomen samen met de dierenarts, de eerdere reacties kan ik me goed voorstellen, omdat er een beetje raar over gesproken wordt.... 'dood gemaakt', idd dat over die houten vloer!?!?Niet iedereen praat zo over zn huisdier.....maar goed, sterkte!

ingeo
Berichten: 2137
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: lokeren,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 15:11

Essie schreef:
Ik wil even reageren op het punt van, de hond ziet er niet ziek uit... Wij hebben een hondje van 18 jaar... Als we haar op de foto zouden zetten zou iedereen zeggen... beetje grijs en als je naar de ogen kijkt zou je zeggen misschien ook een beetje blind, maar echt ziek... nee.... Van een foto kan je niet beoordelen of een hond ziek is of pijn heeft. ons hondje is dus al heel oud en al een aantal jaar incontinent.... We weten allemaal thuis dat het niet langer kan en ik ben er ook tegen om een hondje in te laten slapen aleen omdat ze incontinent is (dat doe je met mensen ook niet) maar ik zie wel in dat het op een gegeven moment niet maar gaat... (endat is niet op een foto te zien) dus ik denk niet dat wij daar over kunnen oordelen...


zou ik normaal ook niet doen, maar niet alleen ziet ze er goed uit, neen, ze rent ook nog een keer achter alles aan wat beweegt of lawaai maakt. ja, dan ben je echt wel aan het eind van je krachten, lijkt me.

en dan nog een keer dat goedkope pupje van een broodfokker....

och, laat maar, niet iedereen die dieren heeft staat er op dezelfde manier bij stil hoe groot onze verantwoordelijkheid tov. hen is.

XxSwEeTy
Berichten: 1284
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-03 16:45

Citaat:
zou ik normaal ook niet doen, maar niet alleen ziet ze er goed uit, neen, ze rent ook nog een keer achter alles aan wat beweegt of lawaai maakt. ja, dan ben je echt wel aan het eind van je krachten, lijkt me.


nee dat zit toch ook inwendig ofniet dan!!! de DA gaat echt niet zomaar euthanasie plegen hoor! daar gaat heel veel overleg vooraf!!! met zn conditie was ook niks mis mee, maar inwendig wel. ze had x baarmoeder van 3 kilo(met etter) een uurtje later of ze was dood geweest snappie. en operatie aan der been van een goede tumor zo groot als een tennisbal aan der poot en die kwam weer terug maar nu niet zo goed. en de rest van haar baarmoeder en urineleidingen was geforceerd ofzo weet ik veel kapot iig, daarom!!!!!

roderigo

Berichten: 142
Geregistreerd: 14-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 19:27

jammer dat zo'n mooie hond een einde aan z'n leven moet maken,ik wens je heel veel sterkte met het verlies van iets dierbaarst Verdrietig Vriendjes zijn? Ach gut