De Regiokampioenschappen in Lisse

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

De Regiokampioenschappen in Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-08-03 10:20

Gisteren was de grote dag...AMSAMSAMS en Jura naar de Regiokampioenschappen! We waren al om 7 uur op stal, alles was klaar alleen de trailers moesten nog achter de auto's en Razin moest nog gevlochten. Razin was heel druk met vlechten, normaal is ze dat nooit maar het leek wel alsof ze wist dat het niet 'zomaar' een wedstrijd was!

Om 8 uur vertrokken we volgens planning, ik voorop en AMSAMSAMS achter mij aan. Ik hoopte dat ik de weg wist, want we gingen een andere route rijden dan wat de routebeschrijving zei, Eyes wist namelijk eentje die iets korter en sneller was. Onderweg heb ik hem nog wel 3x gebeld om te checken of ik het goed deed! Ook hielden AMSAMSAMS en ik contact door te bellen en sms-en. Haha!

Om iets na 9 uur waren we op het terrein. Inmiddels gierden de zenuwen door ons lijf en AMSAMSAMS wilde zelfs al terug. Haha!
Op de lijst bleek dat ik 8 minuten eerder moest en opeens realiseerden we ons dat we geen hulp hadden bij het opzadelen. En we moesten tegelijk rijden, dus het werd ineens een heel gestress. AMSAMSAMS draaide de kalkoenen van Idie in de trailer in, ik kon dat alleen bij de achterbenen van Razin doen omdat ze in een 2paards trailer stond, was dus veel te krap. Gelukkig werkte ze mee en tilde ze haar achterbenen op terwijl ik op de klep stond. Het opzadelen zoveel mogelijk in de trailer gedaan en uiteindelijk was het gelukt om samen beide paarden tegelijk klaar te hebben. Ik zat er alleen 5 minuten voor tijd op, maar even later bleek dat het iets uitliep dus het was niet zo'n ramp. AMSAMSAMS moest 8 minuten later dan ik. We zaten alleen nog met voorlezers. Gelukkig kwamen Eyes, Claudia en Derrick net op tijd aan. Ik reed in de achterste ringen en AMSAMSAMS in de voorste.

In haar eerste proef moest ze het helemaal alleen oplossen, gelukkig had ze een voorlezer gescoord. Maar haar jury deed nogal moeilijk dus dat zorgde voor extra spanning. Ondertussen moest ik ook, ik had de luxe dat Claudia mij voorlas en Eyes filmde. Ik vond Razin heel fijn gaan, al bij het losrijden, ondanks dat ze nu een beetje een moeilijke periode heeft; een beetje puberen en af en toe haar koppie eruit trekken. In de proef ging ze fijn, met hier en daar wat dingetjes zoals overgangen ze normaal veel mooier gaan, maar over het algemeen had ik fijn gereden!

De tweede proef zou nog erger uitlopen, dus we zijn naar AMSAMSAMS gegaan. Maar Idie werd nog drukker door Razin dus ik ben weer terug gegaan. Claudia ging AMSAMSAMS lezen en ik zag van een afstand dat het er netjes uitzag. Mijn ringliep zo uit dat ik nog moest toen zij klaar waren. Daardoor kon Claudia weer lezen en Eyes filmen. Deze proef had ik nog niet geoefend maar Claudia las super voor zodat dat niet uitmaakte. In deze proef ging ze op zich ook fijn, totdat een paar ringen verder er een paard uit de proef werd gehaald die ontzettend aan het steigeren was, en waardoor er paarden gingen rennen in het weiland naast ons. Razin pakte wat spanning en ik moest net halthouden en achterwaarts. Dit ging heel druk en toen ik weer voorwaarts ging kwam ze even omhoog. Twee onderdelen dus verpest, maar goed het kan gebeuren. Verder heb ik heel fijn gereden!

Toen hebben Claudia en Derrick nog foto's gemaakte met AMSAMSAMS haar digi en die van mij, van ons samen want zulke foto's hadden we nog niet. En we gingen terug om de paarden af te zadelen. Dankzij Claudia ging het allemaal snel en stonden ze zo op de trailer. Toen was het tijd voor ons om wat te drinken en te eten. De prijsuitreiking zou om kwart over 2 zijn, en het was inmiddels half 12, dus tijd om de paarden terug te brengen was er sowieso niet. Maar die uurtjes vlogen om, terwijl wij ons vermaakten met een standje van Mister Ed, mensen die aan line dancing deden, en later kur op muziek. Ondertussen regelmatig de paarden checken en voorzien van water en voedsel. En natuurlijk met foto's maken! Haha!

Maar om kwart over 2 geen prijsuitreiking, het zou een uur later worden. Wij balen, en toen er een uur later nog geen prijsuitreiking was, waren we wel pissed, net als iedereen. Uiteindelijk was er pas tegen half 5 prijsuitreiking en al die tijd moesten de paarden op de trailer staan!! Boos!

Eerst werden de kampioenen bekend gemaakt. Onze juf was kampioen in de M1 geworden!! Toen de mensen die doormochten. In de L2 waar ik reed, mochten er 5 door. Helaas zat ik er niet bij. Hierna werden alle prijzen bekend gemaakt. AMSAMSAMS zat er niet bij in de B. In de L2 zat ik er ook niet bij in de eerste proef. Maar in de tweede proef werd ik 4de!! Mijn startgeld er weer uit!! Later belde Eyes dat ik in de eerste proef 8ste was geworden, gemiddeld 6 dus... net niet door. Verdrietig

AMSAMSAMS ging de coupons halen. Het bleek dat ik van 3 juryleden mooie winstpunten had gekregen, behalve van 1. Maar van haar medejury die tevens hoofdjury was had ik 165 punten gekregen en van haar 153. Daardoor was het gemiddelde een winstpunt en in de andere proef had ik nog een winstpunt dus we zijn er sowieso 2 rijker, Razin heeft er nu 8 in 4 wedstrijden. Die jury die het geen winsptunt waard vond (ik zal geen namen noemen) had overal bijgeschreven: te diep. Gelukkig hadden wij de video van Eyes, en wij vonden het helemaal niet te diep, die andere juryleden gelukkig ook niet. We vonden het heel vreemd, ik had ook nog nooit zulk commentaar gekregen van juryleden en aangezien 3 van de 4 juryleden op deze dag dat ook niet vonden hoef ik mij deze mening van een nieuwkomer in het jurybestand niet al te veel aan te trekken. Het is alleen heel jammer dat zo'n afwijkende visie ten opzichte van de ervaren juryleden mij wellicht een finaleplaats heeft gekost. Want ik had het geweldig gevonden om op de Hippiade mogen rijden...

Het was iig een hele leuke dag ondanks het lange wachten op de prijsuitreiking. We hadden 's avonds ook nog een BBQ georganiseerd en Derrick en Claudia hadden alles super geregeld, ik kon helaas niet helpen omdat ik pas om 20.00 thuis was. Samen met wat bokkers hebben we een hele leuke avond/nacht gehad! Lachen

We hebben nog foto's en hopelijk stills van mijn proeven. De foto's ga ik straks plaatsen, eerst even kijken hoe het met de paardjes is.

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl


Dickie
Berichten: 1247
Geregistreerd: 07-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 10:59

Ik heb jullie nog gezien in de consumptietent tijdens het wachten voor de prijsuitreiking, net als jullie (en de rest van de aanwezigen) vond ik het behoorlijk schandalig dat het zo lang moet duren terwijl al die paarden maar op de trailer stonden.

Ipv gewoon even publiekelijk te melden wanneer de prijsuitreiking wel zou plaatsvinden, lieten ze iedereen maar wachten.

Had AMSAMSAMS Dhr Moesman als jury bij haar eerste proef? Daar heb ik namelijk ook een kleine aanvaring mee gehad Knipoog .

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 11:10

pffff kjullie mazzel! wij waren er om half 8 en gingen om 9 uur savonds weg!!!! jemig, het was zo langggggggg wachten! en ik was om 10.00 uur sochtends al klaar, dus de hele dag nix doen, beetje kijken, proefjes voorlezen en wat filmen!
ik sprong in het Z(we waren maar met zijn 3en) maar we hebben geen kampioen die door mag) helaas, alle 3 uitgebeld!!!!!!!!
echt slecht(foto ITP) maarja was ook maar mijn 2e officieele Z wedstrijd
ik d8 ff dat lisse een herhaling was van Lisse NH 1997 toen we om 12 uur snachts thuis waren, nu was ik om half 11 thuis!!!!!!

clubgenoot Rosina Hoopman mag in het Z2 paarden door
en een clubgenootje in het Z1 pony's
verder mag ala het goed is ons pony 4 -tal door
en ons verenigingskampioen waren we kampioen
maar vond het niet echt een leuke dag, een clubgenootje van mij werd uitgsloten in de L1 omdat ze haar pony mishandelde, jahoor ene meisje van 11 jaar?! was echt zo zielig, zij is zo lief voor haar pony, maar ze gaf alleen een paar tikken omdat ie zo vervelend was!
mijn vorige pony liep in het L springen en won nog een 1e prijs!dus mijn dag was wel weer goed!!!!!!

hebben jullie de ambulance nog gezien? de jongen tegen wie ik moest springen in het Z was kampioen in het M, maar kreeg ene trap in het gezicht, dus die ligt nu in het ziekenhuis!!!

"There is something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good. Perhaps it's the risk, the gamble. In any event it's a thing I need."

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 11:41

Toch 2 puntjes... jammer van net die ene plaats en wel apart dat die punten zoveel verschil in zat bij die jury.
Leuk dat 'juf' kampioen in de M1 is geworden Haha!

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Shannie
Berichten: 5848
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 19:38

Goed hoor!
Toch 2 puntjes!!!
Maar was ze 1e geworden in de paarden categorie (weet niet over welk paard het gaat)??? Want ik hoordde dat mijn vriendin 1e was geworden ook in de M1 (bij de pony's).

If you can't amaze people with your intelligence.. confuse them with your bullshit Slim

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-08-03 21:22

Afbeelding

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 22:49

Wij waren er om 7 uur als eerste en zijn uiteindelijk om kwart voer zeven maar vertrokken, die prijsuitreiking leekniet echt op te schieten (kwart over zes zei het secretariaat....)

reddytobias schreef:
een clubgenootje van mij werd uitgsloten in de L1 omdat ze haar pony mishandelde, jahoor ene meisje van 11 jaar?! was echt zo zielig, zij is zo lief voor haar pony, maar ze gaf alleen een paar tikken omdat ie zo vervelend was!

Praat me eens bij via pb Verward Ik weet er wel een van jullie vereniging die ik weleens van haar pony heb willen trekken, maar volgens mij was dat niet deze

Citaat:
hebben jullie de ambulance nog gezien? de jongen tegen wie ik moest springen in het Z was kampioen in het M, maar kreeg ene trap in het gezicht, dus die ligt nu in het ziekenhuis!!!


Justin was kampioen in het Z(D/E) en hij mocht ook door naar Ermelo, maar ik denk niet dat dat wat wordt nu
Het zag er heel erg naar uit...Verdrietig Was er helemaal van slag van Verdrietig
Het ging allemaal heel snel en het was echt een hele rottige situatie...
Wordt nog misselijk als ik eraan denk Bloos

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 23:16

Hahahaha, dat gezicht van Razin Tong uitsteken

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 23:45

Gomir, ik hoorde inderdaad over Justin, wat een nachtmerrie echt afschuwelijk. Ik hoop voor hem dat het nog wat wordt en ik ben benieuwd hoe het met hem gaat intussen.

Dickie
Berichten: 1247
Geregistreerd: 07-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 00:23

De site van KNHS Regio Noord-Holland meldt dat hij in het ziekenhuis is opgeknapt en thuis verder mag herstellen.


astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 04:53

Gefeliciteerd, en jammer van de finaleplaats. Volgend jaar beter.

Het leven is als een restaurant.... je krijgt wat je besteld hebt
Het leven is als een pijpkaneel...ieder zuigt eraan en krijgt zijn deel

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-08-03 08:18

Ik heb dat gemist van die jongen, wat erg zeg!! Hopelijk houdt hij er niets aan over... Edit: jeetje ik lees nu over wie het gaat! Hij woont vlakbij.

Reddytobias, Rosina Hoopman reed ook met een kur van Eyes!

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 10:31

Jammer dat je er nét niet bij zat!
Helaas!

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 10:54

Jura schreef:
Ik heb dat gemist van die jongen, wat erg zeg!! Hopelijk houdt hij er niets aan over... Edit: jeetje ik lees nu over wie het gaat! Hij woont vlakbij.

Reddytobias, Rosina Hoopman reed ook met een kur van Eyes!


ja dat had ik ook ergens opgevangen! ben benieuwd hoe ze het in Ermelo doet


Nieuws

Weer thuis
(17-8-2003)

Justin Maarse is weer thuis.
Wij wensen hem een spoedig herstel.

Na zijn noodlottige duikeling tijdens het ererondje is Justin in het ziekenhuis weer opgeknapt. Hij mag thuis verder herstellen.


"There is something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good. Perhaps it's the risk, the gamble. In any event it's a thing I need."

Eyes
Berichten: 854
Geregistreerd: 14-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 11:31

Gelukkig gaat het in zoverre weer beter met hem dat hij thuis verder op kan knappen.

Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 11:38

Ik stond net bij de ring toen het gebeurde met Justin. Het was echt rot om te zien.

Grappig Jura, ik was waarschijnlijk op dat moment ook op het inrijterrein (was mee als groom) toen jullie moesten starten en de foto's werden gemaakt.

Dorien Kohne, van onze RV, is kampioene L2 geworden en gaat naar Ermelo! Heel gaaf.
Ben benieuwd of jullie haar kennen? Haar Gribaldi-merrie heeft werkelijk waar een superdraf! Heb weer met veel genot naar haar staan kijken.

Weet iemand wat uitslagen van de L1-dressuur?

Life isn't about waiting for the storm to pass...it's about learning how to dance in the rain!!!
[ITP] 25 september 1993: de dag dat ik mijn Imago kocht! [ITP] En ook Imago is op kamers in Uddel gegaan!

<3 Imago <3 R.I.P.....25-09-1990 - 19-06-2014

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 12:34

Jura schreef:
AMSAMSAMS ging de coupons halen. Het bleek dat ik van 3 juryleden mooie winstpunten had gekregen, behalve van 1. Maar van haar medejury die tevens hoofdjury was had ik 165 punten gekregen en van haar 153. Daardoor was het gemiddelde een winstpunt en in de andere proef had ik nog een winstpunt dus we zijn er sowieso 2 rijker, Razin heeft er nu 8 in 4 wedstrijden. Die jury die het geen winsptunt waard vond (ik zal geen namen noemen) had overal bijgeschreven: te diep. Gelukkig hadden wij de video van Eyes, en wij vonden het helemaal niet te diep, die andere juryleden gelukkig ook niet. We vonden het heel vreemd, ik had ook nog nooit zulk commentaar gekregen van juryleden en aangezien 3 van de 4 juryleden op deze dag dat ook niet vonden hoef ik mij deze mening van een nieuwkomer in het jurybestand niet al te veel aan te trekken. Het is alleen heel jammer dat zo'n afwijkende visie ten opzichte van de ervaren juryleden mij wellicht een finaleplaats heeft gekost. Want ik had het geweldig gevonden om op de Hippiade mogen rijden...


Tja het blijft natuurlijk een jurysport, en als je er niet tegenkan dat dit soort opmerkingen geplaatst worden. Dan moet je er niet aan beginnen. Vind het juist heel goed dat een jury wat strenger jureert. Het valt mij op dat boven Amsterdam je als je lief lacht al een winstpunt rijd, de gemiddelde jury daar heeft zijn diploma met de spaarzegels van de komart gekregen. Dus ik zou JUIST veel waarde hechten aan de jury die dat gezegd heeft.

Maar ja.................het is maar hoe je het wil zien.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 13:19

Nou ben ik niet mee eens. Ik had hier geloof ik wat geschreven, maar dat is er niet meer? *snapt er niets van*.

Hoewel ik er dus geen verstand van hebt, klinkt het alsof die deze jurylid er juist niets van snapte en de andere drie juist wel. Ik zou zeggen: zet die video hier op, en dan kunnen de pro's er naar kijken.

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-08-03 13:26

Pipo, altijd makkelijk om zoiets te beweren. Mijn ervaring is misschien ook wel dat in andere delen van Nederlands makkelijker punten gehaald worden. Verward

Maarre...ik vind het helemaal niet erg als ik dit soort opmerkingen krijg, in tegendeel. Maar ik heb gewoon een beetje het gevoel dat het 'persoonlijk' was, vandaar.

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 14:48

Jura schreef:
Pipo, altijd makkelijk om zoiets te beweren. Mijn ervaring is misschien ook wel dat in andere delen van Nederlands makkelijker punten gehaald worden. Verward.

Mijn ervaring en die van anderen.

Maarre...ik vind het helemaal niet erg als ik dit soort opmerkingen krijg, in tegendeel. Maar ik heb gewoon een beetje het gevoel dat het 'persoonlijk' was, vandaar.
[/quote]

Misschien zou je eens naar de fotos kunnen kijken van de wedstrijden die je gereden hebt. Daarin zie ik je paard ook regelmatig te diep lopen. En deze jury heeft dat gewoon wat strenger afgestraft. Voor een regiokampioenschap mag dat ook wel vind ik.

Vind het jammer dat je de jury de schuld geeft dat je wat minder punten had.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 14:57

Pipo"]
[quote="Jura schreef:
AMSAMSAMS ging de coupons halen. Het bleek dat ik van 3 juryleden mooie winstpunten had gekregen, behalve van 1. Maar van haar medejury die tevens hoofdjury was had ik 165 punten gekregen en van haar 153. Daardoor was het gemiddelde een winstpunt en in de andere proef had ik nog een winstpunt dus we zijn er sowieso 2 rijker, Razin heeft er nu 8 in 4 wedstrijden. Die jury die het geen winsptunt waard vond (ik zal geen namen noemen) had overal bijgeschreven: te diep. Gelukkig hadden wij de video van Eyes, en wij vonden het helemaal niet te diep, die andere juryleden gelukkig ook niet. We vonden het heel vreemd, ik had ook nog nooit zulk commentaar gekregen van juryleden en aangezien 3 van de 4 juryleden op deze dag dat ook niet vonden hoef ik mij deze mening van een nieuwkomer in het jurybestand niet al te veel aan te trekken. Het is alleen heel jammer dat zo'n afwijkende visie ten opzichte van de ervaren juryleden mij wellicht een finaleplaats heeft gekost. Want ik had het geweldig gevonden om op de Hippiade mogen rijden...


Tja het blijft natuurlijk een jurysport, en als je er niet tegenkan dat dit soort opmerkingen geplaatst worden. Dan moet je er niet aan beginnen. Vind het juist heel goed dat een jury wat strenger jureert. Het valt mij op dat boven Amsterdam je als je lief lacht al een winstpunt rijd, de gemiddelde jury daar heeft zijn diploma met de spaarzegels van de komart gekregen. Dus ik zou JUIST veel waarde hechten aan de jury die dat gezegd heeft.

Maar ja.................het is maar hoe je het wil zien.
[/quote]

Sjezus Pipo wat een onzin; dus ik hoef niet te presteren voor mijn punten om scores te rijden die ik rijd??? Ik krijg ze dus kado, omdat ik een aardig smoeltje heb en een mooi paard?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 15:04

In sommige regio's word er erg makkelijk gejureerd en dan helpt een mooi smoeltje en een goed paard enorm! Maar waarom voel jij je aangevallen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 15:06

Gewoon omdat ik boven Amsterdam rijdt en ik dus wel degelijk ook mijn best moet doen voor mijn winstpunten! En ik denk dat Jura over het algemeen wel bewezen heeft dat ze haar paarden voorelkaar heeft! Daarom schoot me de opmerking in het verkeerde keelgat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 15:08

Picasso schreef:
Gewoon omdat ik boven Amsterdam rijdt en ik dus wel degelijk ook mijn best moet doen voor mijn winstpunten! En ik denk dat Jura over het algemeen wel bewezen heeft dat ze haar paarden voorelkaar heeft! Daarom schoot me de opmerking in het verkeerde keelgat.


Jij rijd in Drenthe!!! en Friesland. Boven Amsterdam is middenbeemster ed.!!

Ik weet dat jij enorm je best doet, en ik weet ook dat jij je paard gewoon fijn voor elkaar hebt.

Volgens mij heeft jura dat ook regelmatig wel, maar het kan gewoon zijn dat ie te diep liep!!

AMSAMSAMS
Berichten: 400
Geregistreerd: 15-04-02
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 15:10

Ehm.... Pipo... Misschien omdat je nu veel ruiters uit NH een schop tegen de schenen geeft???

Ik heb het idee dat Pipo zelf meer problemen heeft met de kritische kanttekening van Jura aan de jury dan dat Jura problemen heeft met de kritische kanttekening van de jury aan haar Verward Volgen jullie het nog??? Haha!

En over die 'gratis' winstpunten die boven Amsterdam worden uitgedeeld: balen zeg... Ik maar denken dat ik die 3 zuurverdiende punten had gekregen omdat ik zo mijn best had gedaan... Scheve mond Blijkt nu dat je ze gratis krijgt als je lief lacht.... Pfff.... als ik dat had geweten.... Haha!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Jessica_1998 en 9 bezoekers