Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Relaxed schreef:Idd Karin, voor Z1ers kan het een uitkomst zijn. Weet nu toevallig iemand die wil proberen nog een poos in het Z1 te blijven iom de KNHS. Haar paard is wedstrijdritme nodig anders gaat ie weer helemaal over de zeik op vreemde plaatsen, maar heeft ook nog zoveel stress in de galop en op de wissels dat ze nog niet over kan en wil naar het Z2. En een dergelijke lage actie als iemand anders hier uit de provincie vind zij ook te ver gaan en HC rijden is best duur als je toch meestal wel in de prijzen rijd...
Verder ben ik het eens met Hananya dat het een onzin regel is...
Relaxed schreef:Idd, voor haar zou dit ook al niet eens meer kunnen omdat ze 2 paarden start... Dus die grens is ook weer vaag...
hananya schreef:Relaxed schreef:Idd, voor haar zou dit ook al niet eens meer kunnen omdat ze 2 paarden start... Dus die grens is ook weer vaag...
Och, maar die andere hoeft ze in mijn ogen net zo goed niet te starten
hananya schreef:Maar daar is deze regel helemaal niet interessant voor, daarom had ik die link even niet gelegd.@ Gomir: Met dispensatie heb ik het over mensen die bijv. na een ongeluk/ziekte graag weer een klasse lager willen starten.
Waarom zou ik niet door willen rijden? Ik vind het leuk en gezellig om op concours te gaan, prijzen rijden doe ik in het Z tussen de profs ook niet vaak dus daar hoef ik het niet voor te doen.Citaat:En wanneer je nu Z bent met je paard en je durft en wilt echt niet hoger, dan snap ik werkelijk niet waarom je nog door wilt rijden. Waar ligt dan nog de uitdaging. Mits je wel nog ZZ wilt starten kun je ook wel oefenen door oefenparcoursen en HC te rijden...
Citaat:En mensen die langer en vaker starten in één klasse blijven vind ik ten eerste onsportief, ten tweede rekent het KNHS wel elke keer geld aan startkaart/vaker coupons en tot slot is het lang niet waterdicht en zul je inderdaad scenario's op kampioenschappen/competities krijgen zoals hierboven beschreven...
jeddah schreef:Ik vind het juist een super regel! Vooral voor mensen met een minder geschikt paard voor de disipline blijft het op die manier leuk.
hananya schreef:En wanneer je nu Z bent met je paard en je durft en wilt echt niet hoger, dan snap ik werkelijk niet waarom je nog door wilt rijden. Waar ligt dan nog de uitdaging. Mits je wel nog ZZ wilt starten kun je ook wel oefenen door oefenparcoursen en HC te rijden...
jeddah schreef:Wat maakt het uit dat het geld oplevert? Wat maakt het uit dat mensen in 1 klasse blijven hangen? Daar heb je toch helemaal geen last van?
Urielle schreef:
Dat denk ik juist niet. Nu heb je nog de troost dat degenen die echt heel goed rijden in jouw klasse snel weer opgerot zijn naar een hogere klasse![]()
Als er ruiters in jouw klasse blijven hangen voor prijzengeld kom je er helemaal niet meer aan te pas.
Het beeld van de jury's wat er verwacht mag worden in die klasse komt dan ook veel hoger te liggen.
Alanta schreef:Er heeft de afgelopen week een rectificatie in een blad gestaan (Hoefslag of Paard & Sport) dat deze regel uitsluitend geldt voor de springruiters en dus NIET voor de dressuurruiters en amazones.
OemmiejO schreef:Alanta schreef:Er heeft de afgelopen week een rectificatie in een blad gestaan (Hoefslag of Paard & Sport) dat deze regel uitsluitend geldt voor de springruiters en dus NIET voor de dressuurruiters en amazones.
Goddank.
Anders zouden kampioenschappen e.d. wat oneerlijk worden.
MacavityL schreef:Waarom zou het voor springkampioenschappen dan niet oneerlijk zijn?