welke omheiding??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 

WELKE OMHEIDING HEBBEN JULLIE HET LIEFST???

A.Prikkeldraad
1 (1%)
B.Schrikdraad
59 (59%)
C.Houten hek
40 (40%)

Totaal aantal stemmen: 100


CK88

Berichten: 8710
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Rijssen

welke omheiding??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-08-03 18:31

Aan welke omheiding geven jullie voorkeur?
Ik aan schrikdraad, vind ik het handigst en het veiligst


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 18:33

Schapengaas met schrikdraad erlangs.
Door het schapengaas kun je ook nog schapen weiden en kunnen er geen honden ofzo in het land komen.

Donnanientje

Berichten: 253
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: heemstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 18:41

Ik vind schrikdraad ook het veiligst en het handigst.. en prikkeldraad vind ik echt helemaal niks hoor... het is vaak ook niet goed te zien en het paard kan er in vast blijven zitten met ze manen bijvoobeeld enzo..
Donna

ik wil pb-tjes Tong uitsteken wie o wie Tong uitsteken Haha!

Jessie88
Berichten: 3312
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: IJsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 18:52

Schrikdraad Haha!
Prikkeldraad, daar moet je NOOIT aan beginnen Wij hadden zelfs een deal met de eigenaar van ons eerste 'grote' pony... Pas als we de hele wei hadden vernieuwd (prikkeldraad weg en schrikdraad ervoor in de plaats) zou die pony (Hrannar Haha!) bij ons in de wei komen! Koos heeft een keer zijn oog opengehaald een het prikkeldraad... en dát wil je echt niet meemaken...
Een houten hek zou op zich ook nog wel kunnen... alleen vertrouw ik onze donders niet zo als het gaat om de omheining (vooral Koos, de opsnapper van het stel)... Er moeten wel minstens 3 stroomdraden zijn Haha!

ukkiepuk

Berichten: 4217
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 18:55

Ons weiland is afgezet met een hard houten hek en op de bovenste en onderste plank zit een stroomdraadje. Er kan niets overheen (of onderdoor in Zorro's geval) Ik vind dit de mooiste combinatie....

Luna *21/06/2018 zadelmak
Donovan *01/07/2009 - ꝉ 23/06/2021(paarden) M2+10 (pony's) L2+11 kringkampioen 2018 klasse B, kringkampioen 2019 Klasse L1, reserve regiokampioen 2019 Klasse L1
Zorro *26/06/1990 - ꝉ 29-12-2014

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 19:03

schrikdraad, bij mijn paarden staat er trouwens wel prikkeldraad omheen, hebben we weinig over te zeggen.. dus helaas, al had ik er ook liever schrikdraad omheen gehad.

Wie steeds achter de kudde aanloopt, sjouwt altijd door de stront

carola

Berichten: 8684
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 19:31

Wij hebben sinds kort echt een superhek, al zeg ik het zelf.
Helemaal van dat mooie, geimpregneerde hout, maar wel met extra schrikdraad. Echt mooi is dat, en super veilig.

Helaas zit er wel veel onderhoud aan... maar ja...

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 19:33

Houten hek, gecombineerd met schrikdraad om te voorkomen dat de paarden er hun tanden in zetten. Helaas is dat niet overal haalbaar en te betalen valt het al helemaal niet.

Tweede oplossing: schrikLINT...draad niet, want dat breekt slecht en kan voor behoorlijke blessures zorgen.

Je suis Charlie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 19:36

Hout met schrik draad.
Maar dat is wel erg duur.
Maar naar mijn idee wel het beste.

Anders zou ik voor lint gaan. Wel met stroom erop.

Ook geen gaas met grote mazen nemen, hier zit zo een hoef doorheen en dan kun je het verder ook wel raden.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 19:39

Ik zou ook niet voor schapengaas gaan...dat is vragen om moeilijkheden.

Je suis Charlie.

sharir

Berichten: 2576
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 19:44

houten hek. dat vind ik het lekkerst. misschien met de bovenste schrikdraad erlans.

Vasco nog altijd mis ik je
Peline mijn nieuwe topper

MarijeR

Berichten: 24926
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 19:46

Wij zijn bezig om bij alle weilanden een houten omheining neer te zetten.
Erg duur, daarom kan ook niet alles in een keer.

Afbeelding

3 houten leggers met bovenaan 1 laag 40mm schriklint.
Het hout is met een of ander goedje behandeld (teer?) en er zit jaren garantie op. Ook is het onderhoudsvrij
We hebben hier nog een tussen afscheiding gemaakt met 2 lagen 40mm schriklint. Bij het deel waar ze morgen beginnen met de omheining komen 3 lagen. Daar komen ook merries met veulens te lopen.

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 20:15

Voor hengsten heb ik toch liever gaas of houtenhek zoals we nu hebbe, met schrikdraad erboven.
Maar voor de paarden vind ik schikdraad ideaal.
Maar nooit meer prikkeldraad, erg slechte ervaringen mee Boos!

          *Many people walk in and out of your life,
          but only true friends...
          will leave a footprint in your heart *

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 20:44

Cassidy schreef:
Ik zou ook niet voor schapengaas gaan...dat is vragen om moeilijkheden.


Welke moeilijkheden Verward
Die van ons staan al 30 jaar achter schapengaas en nog nooit een probleem gehad, er loopt een goede stroomdraad langs en ze komen er nooit bij in de buurt.
Veel keus heb ik ook niet met een schaapsherder als vader Haha! (is als de dood voor vreemde honden in de kudde)
Zouden we een open omheining nemen is de wei trouwens binnen de korste keren omgeploegd door de wilde zwijnen.


Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 21:03

Houten hek met schrikdraadje, dat zou ik t liefst willen, maar voor een groot weiland wel duur, nu hebben we iets van gallagher, tis rond stroomdraad zit ijzerdraad ofzo in.Hebben we wel schik van, maar als we gaan verhuizen gaan we misschien houten omheining nemen.

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 22:42

Schrikdraad!!!!

Live,LOve,'ndLaugh

Anne_GTI

Berichten: 18197
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 22:58

Vind zo'n houten hek met een stroomdraad erboven heel mooi maar ook erg duur. Aangezien ik ook niet centjes zat heb staan ze bij mij tussen het cord. Flappert niet zo als lint, isolatoren zijn goedkoper, makkelijker even plat te leggen als het zo uitkomt, heel makkelijk op spanning te houden en toch goed zichtbaar voor paarden

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 22:58

MarijeR schreef:
Wij zijn bezig om bij alle weilanden een houten omheining neer te zetten.
Erg duur, daarom kan ook niet alles in een keer.

Afbeelding

3 houten leggers met bovenaan 1 laag 40mm schriklint.
Het hout is met een of ander goedje behandeld (teer?) en er zit jaren garantie op. Ook is het onderhoudsvrij
We hebben hier nog een tussen afscheiding gemaakt met 2 lagen 40mm schriklint. Bij het deel waar ze morgen beginnen met de omheining komen 3 lagen. Daar komen ook merries met veulens te lopen.


Hee Marije, dat lijkt verdacht veel op mijn omheining!
Toevallig Jan Huzen uit Nieuw-Weerdinge / Gramsbergen? Ik heb nl. precies de zelfde! ook 3 leggers (wij hebben gecreosoteerd hout, ik denk dat je dat bedoeld met dat laagje teer? en ik heb 2 schimmels.... Haha! ) en bovenaan bruin 40mm schriklint.
Erg mooi afgewerkt met ontzettend mooie zware poorten erin, was idd. ontzettend duur maar zeker 20 jaar garantie (en ik ben al blij als een omheining 10 jaar blijft staan)

Dit is dus ook mijn favo omheining om weer ontopic te komen, mijn shetje en mini gaan nl. bij schriklint of draad gewoon vol door, doet ze niets, het enige wat ze tegenhoud is een vaste omheining Haha!

Muggen zouden vet moeten zuigen ipv bloed.......

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 23:04

Bij Bel is er om het hele terein heen prikkeldraad, maar de weides zelf zijn met schriklint afgezet. Ook nog een de binnenkant van het prikkeldraar op de meeste stukken. Maar hout vind ik ook super mooi, zoals die foto die hierboven staat.

MarijeR

Berichten: 24926
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 23:11

Ja idd Jan Huzen Haha!
Morgen beginnen ze met een volgend stuk land af te zetten.
Als dat klaar is kunnen we weer gaan sparen voor de overige 4,5 ha...
Het voordeel is dat ik achter zo'n omheining ook de hengst durf te zetten op een stuk land wat niet direct bij huis ligt. Hier heeft hij wel ontzag voor.

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 23:19

Rubber band is veiliger dan hout! Wel ook in combinatie met stroomlint!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 23:33

Ilindra"]
[quote="Cassidy schreef:
Ik zou ook niet voor schapengaas gaan...dat is vragen om moeilijkheden.


Welke moeilijkheden Verward
Die van ons staan al 30 jaar achter schapengaas en nog nooit een probleem gehad, er loopt een goede stroomdraad langs en ze komen er nooit bij in de buurt.
Veel keus heb ik ook niet met een schaapsherder als vader Haha! (is als de dood voor vreemde honden in de kudde)
Zouden we een open omheining nemen is de wei trouwens binnen de korste keren omgeploegd door de wilde zwijnen.
[/quote]

Ik heb een kennis diens paard met een ijzer vastzat in het schapengaas. Het is dat hij rustig bleef, want anders hadden de gevolgen niet mis kunnen zijn. Stond braaf met 1 been opgetild op baasje te wachten die hem kwam verlossen. Koel paardje hoor Haha!

Ik geef toe dat in jouw geval het niet anders kan. Ik denk alleen ook dat jullie, als jullie niet van de schapen afhankelijk zouden zijn, als omheining voor een pure paardenweide niet als eerste keuze een pure schapengaasomheining zouden kiezen. Of heb ik het mis?

Je suis Charlie.

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 01:31

Ik ga ook voor een houten omheining mét schrikdraad ervoor ! (anders vreten de paarden de omheinig op Knipoog !!
Wij hebben het grote voordeel dat de boeren hier allemaal wel een eigen stuk bos hebben, waar ze regelmatig de dunne boompjes uithalen, die prima geschikt zijn voor een omheing Lachen !! Het kost ons geen cent !!
Prikkeldraad is hier trouwens verboden !!

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 07:28

Wij hebben de wei met bovemaan shriklint onderaan zo'n dikke schrikdraad en de ingang is met een houten hek met langs de bovenkant ook zo'n dikke schrikdraad.
Hout is inderdaad het mooiste. Ik vraag me wel af of het ook echt het veiligst is. Ten eerste denk ik dat schriklint alleen net zo goed voldoet en is een houten hek voor een paard dat ontsnapt niiet makkelijker te springen dan alleen een draad? Weet ik niet hoor maardat lijkt mij zo...

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 08:40

Ik veulen en moeder nu achter 3 linten staan, de hoogste op 1,50m dat is lint is 40mm breed, daaronder nog een lint van 40mm en daaronder een lint van 20mm.

De andere paarden staan achter 1 lint op 1,10m hoogte en 20mm breed lint.

Ook staat er altijd stroom op de linten..

Prikkeldraad vind ik helemaal niks voor de paarden... 1 van mijn paarden komt bij een kennis vandaan en daar staan de paarden altijd achter prikkeldraad... Als veulen heeft dit paard dus wel mooi verstrikt geraakt in het prikkeldraad, echt verschikkelijk! Hij heeft nu nog allemaal littekens op zijn schouder...

Zelf woon ik op een boerderij en hier is ook nog alles omheind met prikkeldraad, maar ik zet dus echt de weidens voor de paarden of met lint en een meter van het prikkeldraad af.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 103 bezoekers