Hippomania Lisse succes voor (Bokt)Jasmijn in kür

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 

Eyes
Berichten: 854
Geregistreerd: 14-03-02

Hippomania Lisse succes voor (Bokt)Jasmijn in kür

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-08-03 20:36

17-08

Na de regiokamp. gisteren was Lisse vandaag het toneel voor de Hippomania met o.a. de kür op muziek.
Aanvankelijk was het deelnemersaantal voor de kür niet zo groot (gisteren had men al een zware wedstrijddag achter de rug) maar dat is toch in de loop van de week aangevuld tot zo'n 13 starts, waaronder 2 starts van Tommy Visser en enkele anderen. In de uitslag zouden de Z1 en de Z2 samengevoegd worden.
Er werd begonnen met de Z1.
Tijdens het losrijden zag ik daar nogal wat kwaliteit rondlopen in de combinaties van Tommy Visser en Mike Balm.

Tommy zetten een hele mooie kür neer met een 5-jarige hengst. Sodemieters zeg wat een kanjer was dat. Zo gedragen, zo beheerst, zo'n gecontroleerde uitgestrekte, echt smullen! Behoudens wat kleine foutjes een hele mooie kür op muziek van Julio Iglesias.
Als laatste Z1 kür was Mike Balm aan de beurt en hij zou rijden op de kür die ik zo'n 2 jaar geleden voor hem had gemaakt voor een ander paard en waarmee hij toen Den Haag had gewonnen. Aangepast uiteraard want dit was een Z1 optreden.
Het bijzondere aan dit paard was dat Mike hem pas 5 maanden onder zijn hoede heeft en het paard uit Letland kwam.
Tevens was het de allereerste keer dat het dier ooit een wedstrijd reed.
En passant won hij nog even een Z1 proef en ik was zeer benieuwd naar de verrichtingen in de kür.
Fantastisch!!! Wat een dier, wat een beweging en wat een correcte ruiter.
Hij danste op West Side Story door de baan alsof ie nooit anders gedaan had. Mike maakte het spectakeltje nog even compleet door op de laatste A-C-lijn tijdens zijn uitgestrekte draf zijn hoed al af te nemen, dus met één hand te rijden en pas de hoofdknik te geven op de laatste tonen van de kür. Ik weet helemaal niet of dat wel mag ( de enige van mijn kürrijders die dit ooit gedaan heeft was Ingrid Langel tijdens de Gestions Trophy enige jaren terug tijdens de series om de 3 en om de 2, maar dat was intermediaire nivo [die ze overigens wel won]). Hoe het ook moge zijn, ik moest wel vreselijk lachen en heb Mike langs m'n neus nog even 'patsertje' genoemd *LOL* .
In de Z2 moest ons aller bekende Jasmijn van Bokt het spits afbijten op een nieuwe kür die ik voor haar gemaakt had en die qua muziek al tijdens de trainingen veel bewondering oogstte.
Voor het verslag van de kür verwijs ik naar Jasmijn zelve zodat jullie het verloop van haar pen kunnen lezen. Daarna reden nog een aantal andere kürklanten van mij, Diana koppenol, Sandra Koelewijn en Tommy Visser reed ook nog een mooie kür op Z2 nivo.

Gelukkig was de organisatie nu veel beter geregeld dan gisteren en het wachten op de uitslag liet dan ook niet al te lang op zich wachten.

Winnaar was Mike Balm, 2e plaats Jasmijn van Bokt en 3e plaats Tommy Visser!!

I.i.g. plaats 1 & 2 voor mijn küren, dus ik was weer tevreden Knipoog .

Jasmijn, gefeliciteerd!!!! OK dan!


Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 22:07

AMSAMSAMS en ik waren er ook en we vonden het weer erg indrukwekkend. Van harte gefeliciteerd Jasmijn met je tweede plaats, echt een superprestatie!! De foto's die AMSAMSAMS heeft gemaakt stuurt ze je in ieder geval toe en wie weet plaatst ze er nog een paar. Lachen

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Eyes
Berichten: 854
Geregistreerd: 14-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-08-03 04:25

En niet stoppen op je hoogtepunt he? Nagelbijten / Gniffelen

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 05:44

Hee geweldig nieuws zeg OK dan! , wat is dit leuk om te lezen. Waar is het verslag van Jasmijn zelf? Ik ga snel op zoek.

edit: ik kan het nog niet vinden Huilen dus ik zal moeten wachten tot vanavond.

Het leven is als een restaurant.... je krijgt wat je besteld hebt
Het leven is als een pijpkaneel...ieder zuigt eraan en krijgt zijn deel

Eyes
Berichten: 854
Geregistreerd: 14-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-08-03 11:43

Volgens mij is Jasmijn verlegen???? >;) Of ze is van het prijzengeld aan het genieten Cool Geld, geld!

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 13:00

Jeetje wat een geweldige prestatie van Jasmijn zeg!! Volgens mij is Jasmijn er zo van geschrokken dat ze zich hier voorlopig niet laat zien!

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 14:18

Goed zeg!!

Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 15:54

Haha, als ik ook 1 avond niet op bokt kom. Haha! Haha!
Allereerst bedankt voor de felicitaties!!

Mijn verslag dan maar.
Ik was nog amper begonnen met losrijden, toen bleek dat degene voor mij uitgevallen was, en ik hoorde omroepen dat ik de volgende deelnemer was. Jesper had 's morgens ook al gelopen dus los was hij al, snel peesbeschermers af laten halen en toen naar de baan. Ik reed er vlak langs, maar er liep een greppel tussen het losrij terrein en de baan. Er doorheen zag ik sommige wel doen, maar de dapperheid van Jesper kennende besloot ik dat niet te doen, dus moest ik een heel eind om rijden.
Maar goed, ik was hem toch vlot aan het been aan het zetten, dus wat past er dan beter dan een flinke uitgestrekte galop over het terrein?? Alleen was ik ineens de rem kwijt en namen we bijna de sloot naar het volgende weiland. Bloos Lang leve de stang Schijnheilig dus net op tijd de bocht om.
Gelukkig had de jury nogal wat tijd nodig om de punten van mijn voorganger te bepalen (de uiteindelijke winnaar), dus kon ik Jesper nog even de tribunes en dergelijke laten zien.
Hij was erg onder de indruk van de line-dancers, maar ik wist hem ervan te overtuigen dat wij ergens anders moesten dansen en kreeg hem er huppelend weer vandaan.
Toen moest ik toch echt beginnen.
Thuis begin ik binnen de bak, dus ik had wel uitgerekend waar ik nu ongeveer moest gaan staan om op tijd binnen te komen, maar had me iets verrekend, waardoor ik wat gas bij moest geven. Geen probleem, alleen kreeg ik het gas er niet meer af. Haha!
Het was dus een erg vlotte kür Schijnheilig , waar ik steeds op de muziek moest wachten, en totaal tegen mijn gewoonte in niet eens tijd had om het publiek en mijn trainers OK dan! te bestuderen. Jaja, Jasmijn was zowaar geconcentreerd.
Het voordeel van steeds moeten wachten op de muziek was wel dat ik hem steeds weer opnieuw op het achterbeen moest zetten om hem terug te rijden, en Jesper is gewoon erg imposant als hij heet is.
Ik had zelf echt het idee een waardeloze kür gereden te hebben, omdat de muziek niet uitkwam zoals het moest. Bijvoorbeeld de uitgestrekte galop begon niet aan het begin van de diagonaal, maar vlak voor X, hierbij ook wel weer het voordeel hebbend van terug moeten galopperen (en die muziek in gedachten vooruit willen slaan) en het duidelijk contrast als we dan ook eindelijk het 'seintje' kregen van de muziek dat we weg mochten rijden.
Bij de prijsuitreiking stond ik bij het secretariaat te wachten op de protocollen van de niet-prijswinnaars zodat ik vlot naar huis kon, bleken die ook in de grote tent te liggen. Dus daar maar weer heen, waar Eyes me vertelde dat ik 2e geworden was.
Nu ken ik hem een klein beetje, dus geloofde hem meteen. Schijnheilig
Eyes dus vragen aan degene die de prijzen had uitgereikt wie er tweede was geworden, noemde ze mijn naam!!! (Sorry Eyes, ik zal noooooooit meer aan jouw woorden twijfelen!! Pling )

Een heel verrassend einde dus van deze dag. Nu moet ik er natuurlijk bij zeggen dat de echte kür ruiters er niet bij waren, want die hadden een dag ervoor op de kampioenschappen gereden, maar er zaten toch een aantal leuke namen tussen, dus wel erg leuk.

En ik overweeg toch ernstig om wel op mijn hoogtepunt te stoppen hoor Eyes, want dit evenaar ik natuurlijk nooit meer!!

Iedereen die er was om mij bij te staan harstikke bedankt, en AMSAMSAMS, ik zie de foto's Cheese! graag tegemoet, je hebt er genoeg genomen in ieder geval. Jesper heeft er weer een fan bij geloof ik. En terecht, hoe mijn superpaard dit weer even voor mij heeft gedaan, klasse!!
Hoezo rotbokken, die Belisars?? OK dan!

Navragen is beter dan afvragen.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 15:59

Jasmijn, gefeliciteerd, topprestatie! Nu wil ik jullie echt eens irl zien gaan in die ring!

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 16:30

Eindelijk: Jasmijn & Jesper, vlammend in de kur. Wat een beetje concentratie al niet doet he Jasmijn. Ik vind het zo onwijs gaaf voor je en nu moet je toch de smaak te pakken hebben: gaan met die banaan.

Het leven is als een restaurant.... je krijgt wat je besteld hebt
Het leven is als een pijpkaneel...ieder zuigt eraan en krijgt zijn deel

Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 16:40

astridh schreef:
Eindelijk: Jasmijn & Jesper, vlammend in de kur. Wat een beetje concentratie al niet doet he Jasmijn.

Haha!

Citaat:
Ik vind het zo onwijs gaaf voor je en nu moet je toch de smaak te pakken hebben: gaan met die banaan.


Nee hoor, ik weet veel te goed dat de echte toppers niet meededen, en ben realistisch genoeg om te weten dat ik er anders niet meer aan te pas kom.
Dus vandaar mijn voorstel om maar op het hoogtepunt te stoppen, zo hoort dat toch als een beetje topsporter zijnde? Knipoog

[edit] spreek nu wel mijn eigen onderschrijft tegen zie ik. *LOL* [/edit]

Navragen is beter dan afvragen.

AMSAMSAMS
Berichten: 400
Geregistreerd: 15-04-02
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 17:31

Jasmijn schreef:
Jesper heeft er weer een fan bij geloof ik. En terecht, hoe mijn superpaard dit weer even voor mij heeft gedaan, klasse!!
Hoezo rotbokken, die Belisars?? OK dan!


Zeker weten dat dit bijzonder aangenaam heerschap er een fan bij heeft... Wat een heerlijke kerel! Lovers

Eyes
Berichten: 854
Geregistreerd: 14-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-08-03 18:51

Jasmijn schreef:
Bij de prijsuitreiking stond ik bij het secretariaat te wachten op de protocollen van de niet-prijswinnaars zodat ik vlot naar huis kon, bleken die ook in de grote tent te liggen. Dus daar maar weer heen, waar Eyes me vertelde dat ik 2e geworden was.
Nu ken ik hem een klein beetje, dus geloofde hem meteen. Schijnheilig
Eyes dus vragen aan degene die de prijzen had uitgereikt wie er tweede was geworden, noemde ze mijn naam!!!


What the H.ll is dit nou weer?????? >;)

Levita

Berichten: 1413
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 21:15

Wat goed! Gefeliciteerd!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131957
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 21:17

Wat een superprestatie Jasmijn !
En let vooral niet op degenen die er niet bij waren, maar wel op degenen die je mooi het nakijken hebt gegeven Cool
Gefeliciteerd !
En Eyes natuurlijk ook gefeliciteerd, je weet het telkens weer voor elkaar te krijgen dat jouw kuren bij de prijswinnaars zitten, en dat is ook een grote prestatie OK dan!

Nuv

Berichten: 1127
Geregistreerd: 04-01-02
Woonplaats: hh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 21:20

Gefeliciteerd! Haha!

Ehmja??

AMSAMSAMS
Berichten: 400
Geregistreerd: 15-04-02
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 21:25

En dan hier....
The one....
The only...

JASMIJN.... Yeah!!!!

Afbeelding

Kido

Berichten: 5332
Geregistreerd: 04-08-03
Woonplaats: Ergens op deze aardbol.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 21:29

Wat een gave paarden hebben julie echt te gek

Als tranen een trap konden bouwen en herinneringen een brug.
Dan klommen we de hemel in en brachten we jullie gezond mee terug.

Whisper en Shadow Together forever

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 21:29

Gefeliciteerd!! Hardstikke goed en op naar de Hippiade.

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 21:36

Oh wat goed, heeft Eyes niet voor niets een hele nieuwe kur gemaakt!!
Echt helemaal geweldig, waar is je volgende kur op muziek, dan moet ik maar eens tijd maken om te komen kijken

Er is echt niemand anders die ik het zo hard gunde om eens lekker te rijden en goed te eindigen. Zeker omdat je een groot deel van het seizoen niet hebt kunnen rijden door je rug.

Enne ik weet al langer dat die Belisar van jou zo geweldig is Haha!
Krijgen wij de foto's ook nog te zien Schijnheilig

Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 22:10

Pipo schreef:
Gefeliciteerd!! Hardstikke goed en op naar de Hippiade.


Dit was geen selectie hoor, dus ik ga nergens voor door. Haha!

Leuke foto, AMSAMSAMS, Jepje staat er super op, alleen kijk ik net als deze, >;)
Maar ik had je nog zo gewaarschuwd om mij er niet op te zetten. Het gaat om de knappe rooie kerel toch?
Ik zal een topic openen met andere foto's.

En Antoinette, ik was zeker trots op Jep hoor, 6 weken vakantie door mijn rug en dan nu al weer zo in vorm, na een paar weken trainen, waarbij ik mijn rug nog steeds moet ontzien, dus ook nog eens geen optimale training.
Maar wat was het fijn de ring weer eens in te rijden!! Heerlijk.

Dit was trouwens na de kür, dus hij was (zoals altijd) nog wakker genoeg.
Het is zo grappig hoe vaak ik aangesproken wordt op wedstrijd van mensen die vinden dat Jesper er zo zelfbewust (zeg maar arrogant) bijloopt, terwijl het zo'n bangerik is.
Maar het eigenlijk heel triest dat je zo vaak commentaar krijgt over het duidelijke plezier en zelfvertrouwen wat je paard uitstraalt, omdat hij simpelweg super goed in zijn vel zit.
Zijn er dan maar zo weinig paarden die dit hebben?
Er gaat echt geen wedstrijd voorbij zonder dat iemand me erop wijst dat hij zo wakker en 'grappig' kijkt????

Hee ik zie ineens dat de hand van Eyes op Jesper zijn kont leunt Verward Is hij nu ook al als boekensteun verkrijgbaar? *LOL*
Leuk he, het vertrouwen dat die 2 in elkaar hebben, want dat hoeft echt niet iedereen te doen hoor!!!

Navragen is beter dan afvragen.

Eyes
Berichten: 854
Geregistreerd: 14-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-08-03 00:35

Ontegenzeggelijk mijn hand! Absoluut!!
En nee.... niet als boekensteun verkrijgbaar!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 07:35

WOW Jasmijn wat goed gedaan zeg!!!
Gefeliciteerd en een knuffel voor Jesper *LOL*

roderigo

Berichten: 142
Geregistreerd: 14-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 11:30

wat tof zeg van harte gefeliciteerd knap hoor

daan
Berichten: 661
Geregistreerd: 16-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 11:41

Gefeliciteerd!! Ik ga nu meteen de rest van de foto's zoeken..


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: mala26, nathe, pol013, roosjenat en 41 bezoekers