dagboek van Julius.

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

dagboek van Julius.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-08-03 18:48

Ik was weer even in het dagboek van Julius aan het lezen. Daar hield die dappere pony van mij een dagboek bij. Om een paar stukjes moest ik weer erg lachen. Ik zie het zo voor me.
Ik zal enkele stukjes plaatsen


...We gaan richting het kanaal. Dus naar het kleine bos. Dat heet het Goor. Maar dat is het niet hoor. Het is gewoon een klein bos.

Wat nu? we gaan rechtdoor. We blijven langst het kanaal. Goed opletten dus. AAAARGH dat wappert een grassprietje. Ik red mijn baasje van het gevaar. AAARGH platliggend riet. Let op!! Mistral ziet geen gevaar en loopt door. Nou hij moet het zelf maar weten. Ik spring opzij. Wat hoor ik nu?.........Een watervalletje. Hier moet ik wel hard voorbij. Mijn baasje zal me dankbaar zijn. Dat ik zo goed oplet en haar steeds weer red.

Nu een stukje langs de weg. Gelukkig het gevaar is weg. Hier heb je geen killer takken op de grond. Alleen maar auto's die met 120 voorbij scheuren. Das niet eng. Ik denk dat ik midden op de weg ga lopen. Hè dat mag ik niet. Waarom niet? hier is toch geen gevaar. AARGH een bordje in de berm. Hier trek ik de grens. Ik ga hier niet langs. Ik ga gewoon achteruit de weg oplopen. En nee! ik sta ook niet stil. Verrek er maar mee. Wat? auto? Geeft niets dat bordje is nu mijn eerste prioriteit. Wat voel ik nu aan mijn staart? (auto) Nou ja. Hè? Waarom zit mijn baasje nu zo gespannen op haar paard. ik voel haar hart hier kloppen. Ah. zij vond dat bordje ook eng.
---------------------------
..."Maar ik mocht niet hard galopperen. Ik wilde wel. Maar mistral deed het rustig aan. Ik probeerde hem in te halen. Ik denk dan gaat hij wel harder. Maar nee hoor. Hij laat zich niet opnaaien. Zelfs als ik schrik van zo'n gevaarlijk Ninja turtle boomstronk dan blijft hij gewoon onverstoord doorlopen. Wat een bink hè!"
-----------------------------
"Ik draai me om en zet mijn kont tegen mijn baasje aan. Ze aait er lief over en loopt naar mijn hoofd. Hè! dat was niet lief! Ik dreigde!"
------------------------------
...Dan leggen ze die deken weer op me. Hè das best fijn. Ik heb zo geen last meer van de dazen en muggen.
Wat een uitvinding. Een ga weg daasdeken! ....
-----------------------------
Toen er een grote tractor voorbij kwam ging ik weer voorop. Daar gaf ik helemaal niets om. Helaas lag iets verder een leeg plastic bekertje in de berm. Dat was pas eng. Ik laat even zien dat ik ook goed kan wijken.
-----------------------------
Toen moest ik over dat enge ding heen. Daar lijkt het of de auto's heel hard op je af rijden. maar dan ineens zijn ze weg. En dan ploep zijn ze er weer. Viaduct noemt mijn baasje dat. Nou het kan me niet schelen hoe dat heet maar ik vind het maar doodeng. En dan probeert mijn baasje ook nog haar hand over mijn oog te leggen. Ik dus proberen die hand weg te krijgen. En dat is me gelukt. En je raad het nooit. Het viaduct hebben we toen overgeslagen!
------------------------------
Het was wel erg glad. Er lag allemaal dauw op het gras. Gelukkig had ik mijn voetbalschoenen aan.
------------------------------
Plotseling hoorde ik een vreemd geluid. Ik maak mezelf dus groot. Maar ik hoorde niet waar het vandaan kwam. Ik wilde dus sneller gaan lopen zegt mijn baasje rustig maar. Wat rustig maar. Is ze soms doof ofzo. Het is maar een skeelerbaan. zegt ze. Oh maar een skeelerbaan. Ik kalmeer. HÈ!!!! wat is dat eigenlijk een skeelerbaan. Ik ga toch maar heel hard lopen.
-----------------------------
Dan komt er een man en die prikt me in mijn hals. Hé man relax. Ik voel me wel een beetje sloom zo. Dan pakt de tandarts een vijl en hij begint toch in mijn mond te raggen....pff
-----------------------------
ze is bang dat ik niet goed luister zo zonder bit. Wie ik? ik ben een engeltje en dat ben ik altijd al geweest. Vertrouw me.
-----------------------------
We hebben ook nog gesprongen. Ik ging hard man. En hoog. Ik kan zelfs met vier benen tegelijk!!!
-----------------------------
Daar had ik geen behoefte aan. Ik geef dus een klein bokje. Meer een hupsje eigenlijk. Eigenlijk niet eens het vermelden waard!
-----------------------------
We gingen ook nog eens nijn favoriete oefening doen. We gaan achter elkaar draven. dan mag de voorste aan gallopren en dan moet de tweede er zo hard mogelijk achteraan. maar mijn baasje heeft dat helemaal verkeerd begrepen en wij moeten gewoon blijven draven. Ja echt waar!
----------------------------
Met mijn baasje durf ik er wel langs. Ik kijk haar wel heel angstig aan. Zij slikt. Een stuk verder gaat ze weer op me zitten. Ik voel me een stuk beter. Ik heb ook het idee dat we samen erg sterk staan. We zijn samen bang maar samen redden we het wel. Jij en ik. Een echt team!
----------------------------
Normaal blijf ik altijd in de stal. Zelfs al staat de deur wagen wijd open. Maar ja je moet ze alert houden. hè.
---------------------------
Effe uitwaaien. Heerlijk. Dan zie ik een bocht en ik weet zeker dat we daar af moeten. Maar mijn baasje geeft geen hulpen daarvoor. Hmm ik draai toch maar af. Ik voel dat mijn baasje haar evenwicht verliest. Is dit misschien toch niet de bedoeling? Maar ze blijft zitten. Ik knalde wel bijna tegen een boom. Omdat ze ineens de hulp geeft voor rechtdoor. Ja daag. Wie weet het nu beter. Ik toch zeker!
---------------------------
Nou na een perfecte voorbereiding, (niet dus, ik heb drie dagen stil gestaan) Had ik vandaag weer een wedstrijd
----------------------------
Op de muur hadden ze met krijt geschreven en dat kon ik niet lezen dus wilde ik steeds iets verder ervan af zodat ik het wel kon lezen. maar nee hoor ik moets op de hoefslag blijven. En nu heb ik het nog niet gelezen.
-----------------------------
ik gedraag me keurig. ik stap gewoon door. oke beetje stappen dan, dan hoor ik iemand zeggen"Wat een wilde paarden allemaal. Vooral die!" En ze wijst mij !!!! aan. ik terwijl ik zo ongeveer de rsutigste ben.
-----------------------------

Dit zijn alleen stukjes uit 1999. Zo krijgen jullie een idee wie bokt paardje Julius is. Heel het dagboek lezen? Dat kan http://www.welshcob.nl/julius/dagboek/

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...


Katuwr

Berichten: 876
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 18:55

echt grappig Haha! toen ik begon kon ik ook niet meer stoppen met lezen Tong uitsteken
geweldig paardje Haha!

Kom op zaterdag 29 september naar de Maliebaandag in Utrecht voor kortebaandraverijen!
Er zijn nog diverse kraampjes en andere dingen te doen, zo is er bijvoorbeeld ook een kindertuin! Leuk voor jong en oud, toegang is gratis!


Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 18:59

Ik heb er ook wel eens stukken uit zitten lezen, geweldig geschreven!

Het was wel erg glad. Er lag allemaal dauw op het gras. Gelukkig had ik mijn voetbalschoenen aan.
*LOL*

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Pauline
Berichten: 12186
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 19:08

Maarre...wel een beetje gedateerd Knipoog

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-08-03 20:09

Pauline schreef:
Maarre...wel een beetje gedateerd Knipoog


even lezen..staat erbij he? Stukjes uit 1999. Idd een tijdje geleden.

Even of-topic. Ik heb vandaag je ponietje gezien. Wat is het toch een stuk!

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 20:11

Ethelate schreef:
Het was wel erg glad. Er lag allemaal dauw op het gras. Gelukkig had ik mijn voetbalschoenen aan.
*LOL*


Moest ook erg lachen om die zin ja *LOL*

Echt heel leuk geschreven!!

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 20:13

echt leuk geschreven hoor! ik herken mijn pony er wel een beetje in, die vind ook alles eng!

Pauline
Berichten: 12186
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 22:28

Heike"]
[quote="Pauline schreef:
Maarre...wel een beetje gedateerd Knipoog


.

Even of-topic. Ik heb vandaag je ponietje gezien. Wat is het toch een stuk!
[/quote]
Jajajajaja Schijnheilig Was je met Iris mee? Enne ponietje? Hij is precies 1,40 meter, de minimum grens voor mij, hoera!

Wel leuke stukkies, maar wel van heeeeel vroeger, haha. Toen was ik nog 22.

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 10:51

Blijft leuk Haha!
ik heb het toen allemaal gevolgd op je site.
Echt leuk dat je dat zo gedaan hebt

Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 11:03

Ik vind het echt geweldig geschreven!!!!!!!!!!!!!!!!!

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Sheerza

Berichten: 4054
Geregistreerd: 30-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 11:10

Geweldig ! Sommige stukjes zijn echt om van je stoel te vallen !

Jewel... :+:

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 11:16

Echt leuk geschreven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 11:25

Leuk om dat soort dingen weer terug te vinden. Ik houd van al mijn paarden hele trainingsverslagen etc. bij. Zo heb ik laatst de verslagjes rond Rio nog eens teruggelezen, dat doet me toch wel wat dan.

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 11:33

Mooi geschreven Lachen
Leuke stukjes! Kan het me echt zo voorstellen *LOL*

Ga snel de rest van het dagboek lezen Haha!

Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht ;)

ingeo
Berichten: 2137
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: lokeren,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 19:46

prachtig geschreven, echt pràchtig! zoiets moesten ze uitgeven!! OK dan!

Marjolein

Berichten: 11627
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 20:01

heerlijk om ze nog een keer terug te lezen, heb zo gelachen om je verhaaltjes. En ook heel hard mee zitten brullen toen alles zo slecht ging.
Toch fijn om te zien dat het een mooie herinering is geworden voor een boel mensen.

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 20:09

Leuk zeg!
ik heb ze al eens vaker gelezen op je site gloof ik, sommige komen me bekend voor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 17:54

Ik was een absolute fan van Julius' dagboek. Tot het einde aan toe. Man ik heb echt met de tranen over m'n wangen gezeten bij die laatste stukjes, en ondanks dat het al een paar jaar geleden is nu voel ik weer zo'n brok in m'n keel als ik er aan denk.... Heel vreemd, in zo'n situatie leef je gewoon 100% mee met iemand die je totaal niet kent.

Gelukkig zijn die schitterende herinneringen goed bewaard gebleven, en kun je d'r nog lekker van nagenieten. Julius was echt uniek, en zijn dagboek ook!

Katuwr

Berichten: 876
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 12:00

ik heb net het hele dagboek zitten lezen...
Het lijkt me echt verschrikkelijk om zo'n beslissing te nemen...
Ik zat zelf ook een beetje met tranen in mijn ogen...
Ik hoop dat ik zelf nooit zo'n beslissing hoef te nemen, lijkt me echt verschrikkelijk...

Kom op zaterdag 29 september naar de Maliebaandag in Utrecht voor kortebaandraverijen!
Er zijn nog diverse kraampjes en andere dingen te doen, zo is er bijvoorbeeld ook een kindertuin! Leuk voor jong en oud, toegang is gratis!

Soph12

Berichten: 4076
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 13:14

khad wel lol met het lezen en ik ga ook zeker het hele dagvoek lezen!

Mijn lieve Rikje heeft een nieuw baasje...

Charlotte

Berichten: 2720
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 14:23

Altijd leuke stukjes over Julius, was echt een prachtig beestje!

Vandaag even geen achterhaalde quotes

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 16:02

Zouden dit paardengedachtes zijn??? Ik heb op stal ook een julius en dit had hem kunnen zijn, precies in alle doen en laten. Maar wel een erg leuk stukje

22-09-2006 is mijn zoon Kyan geboren!!
http://www.futerehope.come2me.nl/" target="_blank

AniqueN

Berichten: 2041
Geregistreerd: 28-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 12:44

geweldig haha!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: esje01, JudithO, Mark0919, Mieke, Regenpier, XXleonieXX en 45 bezoekers