Wat vinden jullie hiervan?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Calanddra

Berichten: 14121
Geregistreerd: 27-02-03

Wat vinden jullie hiervan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-03 19:23

Ik liep laatst tijdens de tinkerkeuring in Houten even rond op de manege en kwam toen de hengst Ringo tegen. Ik herinnerde me toen dat hij er al jaren (ong.10 ofzo) staat. Maar ik had hem nooit uit z'n stal gezien en nooit iemand gezien die met hem bezig was. Ik heb dus aan een vriendin die op de manege zit gevraagd of hij wel goed verzorgd werd. Ze vertelde me dat hij niet verzorgd wordt maar ook niet verwaarloosd. Hij krijgt wel gewoon elke eten en z'n stal is netjes. Maar hij zat volledig onder het stof. Volgens mij is zijn kleur koffiebruin, maar het ziet er nu uit als grijs. Die vriendin vertelde me ook dat Ringo gebruikt wordt door de manege om te kijken of merries wel gedekt willen worden of niet. Als ze dat niet willen ontvangt hij dus de trappen. Dit doen ze omdat ze niet willen dat de hengsten die de merries eigenlijk zouden moeten gaan dekken worden getrapt. Ik vind dit eigenlijk niet kunnen. Ik heb dan ook gelijk 'n mailtje gestuurd naar de manege om te vragen of ik hem misschien zou mogen verzorgen. Want hij verdient net zoals alle andere paarden en pony's aandacht en liefde van mensen. Het is namelijk een schat van een pony Lovers . Alleen geven ze hem die aandacht en die liefde die niet. Hier een foto van 'm:

Afbeelding

Wat vinden jullie hiervan???

Kuzz Jen

carola

Berichten: 8687
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 19:25

Schouhengsten worden heel veel gebruikt, en zijn ook nodig om de veel duurdere dekhengsten te beschermen.
Verder... wat is verwaarlozing en wat is zielig? Er zijn duizenden paarden in Nederland die maar 1 x in de week op z'n hoogst uit de stal komen. Jammer, maar waar.

Calanddra

Berichten: 14121
Geregistreerd: 27-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-03 19:28

Ja dat kan wel, maar hij wordt ook nooit gepoetst enzo.....hij krijgt nooit aandacht van de eigenaren. Misschien soms weleens een aai van voorbijgangers maar verder niks.

Calanddra

Berichten: 14121
Geregistreerd: 27-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-03 19:39

VOlgens mij kan deze wel alweer gesloten worden......ik kreeg net te hiren van iemand anders van de manege dat er toch wel naar hem wordt omgekeken. Lachen